Niin siis kyllä mulla sitä oikeeta tiivisteliimaa on, mutta lähinnä miten olette nuo puoliskot tiivistäneet, oletteko jättäneet vanhan kumi(?)tiivisteen paikalleen ja siihen päälle lisää tiivisteliimaa? Pitääkö kanavien välejä tiivistää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Kanavien välissä on alunperin ihan ohut kerros samaa tatinaa. Sen kumitiivisteen kannattaa minusta antaa olla. Omassani vedin sen uran täyteen tiivistemassaa kun ei kumitiivistettä ollut mutta paljon vähemmällä pääsee jos voi hyödyntää sen kumin. Ei sen varmaan niin nuukaa ole kunhan vain lopputulos on tiivis.
Comment
-
Shaingi: Noita RS4 etumaskeja on tullut itsekkin mietittyä mutta ei ole mistään löytynyt paljoa alle 500e ja kun ilmeisesti maski on hieman isompi S/RS malleissa niin yhtäkään tälläistä kohtuu hintaista kopiota en ole vielä löytänyt jossa olisi ollut sopivuus S/RS.. Tiedä sitten kuinka paljon todellisuudessa niissä on eroa.
Comment
-
Moro
Ekaa kertaa täällä kirjottelemassa, itse asiaan on tullut jo tovin mietittyä volvon vaihtoa s4 b7 ja mielessä olisi yksi yksilö, kertokaa omat mieltymyksenne mitä kannattaa ottaa huomioon noilla kilsoilla ja mitä pitäisi tarkistaa ja hieman hinta osviittaa, vaihtoo meni s60 t5 -06 81tkm kaikillla herkuilla.
http://www.kamux.fi/Vaihtoautot/Vaih...ESI522/AUDI/S4
Comment
-
Omia ajatkusia joita syntyy kun suunnittelisi noilla kilometreillä olevan auton hankkimista.
Huoltokirja, tarkista että onko todella aukoton. Onko tehty 30tkm välein vai jopa aikaisemmin.
Tulpat vaihdettu? Jarrunesteet? Moniurahihna kunto? Ilmastointi huollettu?
Vaihteistokin alkaa olemnaan siinä iässä kilsojen puolesta että ne kannattaa vaihtaa öljyt siihen, vaikka valmistajan puolesta ei tarvitse tehdä (sehän haluaisi mielummin myydä sulle uuden).
Miettisin myös onko jäähdytysneste koskaan vaihdettu?
Jarrujen kunto, levyjen paksuus ja kierous, sekä palojen paksuus.
Käy kokeilemassa sitä miten pärähtää kylmänä käymään.
Sammuuko kaikki valot kun kone käynnissä.
Ajossa vaihteiston toiminta, pysyykö esim pakkovaihteet päällä, miten jouheesti vaihtaa peruutuksen ja D:n välillä.
Tarkastele jäähdyttimien kunto, niitä riittää hieman enemmän kuin normi 2.0T koneessa, eli onko kovin hapettuneet ja kivien rikkomat kennnot.
Kaiken saa rikki jos vaan ajaa kuin S:llä ajetaan eli aina kuin mäntä heilahtaa liikkeelle niin kaikki peliin.
Mutta, jos yhtäkään ollut ajattelevassa käytössä, eli koneen esilämmitystä ennen survomista ja huolellista huolto eli ennakoivaa huoltoa eikä vasta sitten kun jokin hajoaa niin miksei noillakin kilsoilla uskaltaisi hankkia hienon laitteen.
Comment
-
Muusta en niin tiedä mutta mielestäni kävin tuota samaa koeajamassa täälä lahdessa noin kk sitten. Sata varma en ole kun en löydä vanhaa ilmoa. Kamuxilla se oli tääläkin. Hinta oli silloin 27900€. Millään ei suostunut hintaa tiputtamaan enkä päässyt kaupoille. Vähän siitä oli puhetta tässäkin ketjussa aiemmin.
Mitään muuta kosketuspintaa mulla ei ole kyseisistä ässistä muuta kun, että tuo oli kyllä ihan toimiva ja ihan siisti.
JOS se on sama. Mielestäni on.
Harmittaa tuo hinta nyt kun juuri vaihdoin auton :(
Comment
-
Ihan ok hinta kun ottaa huomioon että rengaskaupoille taitaa joutua, yksillä vanteilla kahdet kumit kuulostaa siltä että toiset on peräisin roskalavalta. Noilla kohdin alkaisi olla tulppien vaihtoa muistaakseni luvassa. Muutenhan se on se perinteinen tarkistus eli vikakoodit, automaatin vaihdon pehmeys, lisäjäähyjen tiiviys, venakopat ja käynnistys/käyntiääni.
Comment
-
Jos kyseiseen yksilöön tulee päädyttyä, ajattelin viedä auton autotohtorille tarkistettavaksi+omat tsekkaukset, on ruvennut volvo kyllästyttämään sen verran että nyt tarvitaan uutta autoa alle ;D. Mikään autonlaittaja/huoltaja en ole mutta pikkuhommat kyllä onnistuu. Mitä maksaa jos teetän esim. nuo venakopan tiivisteen vaihdot, automaattilaatikon öljyn vaihdon, vai onko täällä joku ketä voisi homman suorittaa tietenkin korvausta vastaan? Mitä nyt on tullut luettua tätä topikkia 1h ajan niin moni kehuu todella luotettavaksi autoksi? Noi renkaat minuakin kiinnostaa että missä kunnossa ne on, kun on kerran 2xrenkaat ja 1xvanteet
Comment
-
No ainakin jos marmorille vie huollettavaksi, niin tuollaisiin pikkuhommiinkin saa äkkiä kulumaan tonnin että heilahtaa. Osaavaa porukkaa luulisi kyllä löytyvän tältä foorumilta, joka pienempää korvausta vastaan voi noita turailla. Toki tippilaatikon öljynvaihto on vähän hankalampi tehdä, mutta jos ramppi on niin pitäisi kyllä onnistua.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiIhan ok hinta kun ottaa huomioon että rengaskaupoille taitaa joutua, yksillä vanteilla kahdet kumit kuulostaa siltä että toiset on peräisin roskalavalta. Noilla kohdin alkaisi olla tulppien vaihtoa muistaakseni luvassa. Muutenhan se on se perinteinen tarkistus eli vikakoodit, automaatin vaihdon pehmeys, lisäjäähyjen tiiviys, venakopat ja käynnistys/käyntiääni.
Loput on sitten kulutusosia, joita joutuu joskus kuitenkin uusimaan.
Iso miinus siitä, että orkkisvanteet on ilmeisesti hukattu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiIso miinus siitä, että orkkisvanteet on ilmeisesti hukattu.
Comment
-
Vieras
Samat kuin B6 korissa eli Avukset.
Eikös tämä ole se vakkarivikainen, tulikohan koskaan kuntoon?
http://www.nettiauto.com/audi/s4/6180313
Comment
-
Vieras
Joo näyttää olevan, riippuu markkina-alueesta. Tuossa jota kommentoin, on nyt alla niin karmeat tinat, että sietäisi ottaa vielä tonni pois hinnasta.
Comment
-
Omassa on ollut tälläiset alunperin. Hukkunut tietty matkalle. Varapyöränä olis yks kappale.
http://img59.imageshack.us/img59/9881/cb8812jpgha4.jpg
Comment
-
Spacerit on imusarjan alla paikallaan. Muillekin samaa aikoville semmoinen huomio että imuporttien reunaan tlevat ohjuritötteröt kannattaa poistaa huolella pois kierteeltään. Tuossa jhm satsissa tulee erilaiset ohjurit ja niitä ei saa kunnolla paikalleen jos niiden muoviohjureiden jämiä on kierteen pohjalla vielä. Tästä johtuen uudet tiivisteet saattaa jäädä kantamaan. Niissä kun on aika turhan tiukka reikä muutenkin, joutuu niitä lyömään vaikka talttapäämeisselillä hieman alemmas siitä uuden ohjurin ympäriltä. Kannattaa siltikin vielä varmistaa että spacerit painuu tiiviisti portteja vasten.
Enää imusarja momenttiin, letkut kiinni ja pääsee savut ottamaan. Tänään tai huomenna tarkoitus. Venakopat vaihtuu nyt vähän jälkijunassa.
Comment
-
Akku ihan tyhjä, ei tarttenu ees kokeilla :D Hidasta tehä tuolla pikkutallissa kun lampun kanssa pitää sohia niitä etureunan rojuja kiinni. Alle tunnin jaksoin kun ei nää kunnolla.
Suutinten o renkaita yritin vaihtaa. Millä pirulla ne o-renkaan päälle tulevat muovirinkulat saa painettua paikalleen? Pitääkö niitä lämmittää että ne jaksaa napsauttaa näillä naruilla kiinni?Viimeksi muokannut LauriJT; 3.2.2014, 21:28.
Comment
-
-
Mulla jäi yli siitä jhm satsista se kaasuläpän lämmityksen ohitusrojut jos joku haluaa käyttää sen. Mulla ei kaasuläpässä ole nestekiertoa niin en tarvinnu. Sisältää vain kaksi tulppaa, letkunipan ja kiristyspannat.
Huomiona kun äsken kävin "lataamassa akkua" niin että koko putki napsu kuumasta ja jarrut haisi, imusarja oli vain hiukan lämmin päältä kokeiltuna. Spacerit ja lämpökilvet toimii.
Comment
-
En menny katsomaan edes autoa kun väliraha mitä tarjosivat ei ollut sitä lähelläkään mitä toivoin, 15700€ tarjosivat volvosta, kyllä se, 17000€ täytyy saada. Ei se mitään metsästetään uutta. Kuume vaan nousee kun veljelläni on rs4 -07 ja sitä kävin eilen kepittämässä, on se quattro kyllä pähee laitos :D
Comment
Comment