Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itsellä avantissa molemmat versiot olemassa ja non resonated kiinni. Kyllä siinäkin jyminä tulee ohjaamoon juuri noilla kierroksilla. resonoitu on tasakaasulla ihan kuin vakioputkilla ajaisi eli hiljainen, vasta kaasua antaessa kuuluu murina sisään miedosti. Ulospäin resonoitu on matala murina ja resonoimaton karkea karjunta. Laitoin varapyöräkoteloonkin jo bitumia, muttei se mitään vaikuttanut sisälle tulevaan ääneen. Sitten kuulin kun katsastusmies painoi kaasua, eli ensimmäistä kertaa kuulin resonoimattoman ulkoa, niin onhan siinä melko reipas mekkala ja alkoi jo epäilyttämään että se sisälle kantautuva jyminä kuuluisi ehkä suurelta osin ulkoa. Tiedä sitten. Kyllä sitä karjuntaa ilolla kuuntelee, mutta se jyminä siinä 2000rpm tienoilla ärsyttää joskus jos automaatti vedättää isolla vaihteella mäessä sopivalla vauhdilla. En kyllä tiedä saako sitä vaimennettua mitenkään. Joskus tekee mieli vaihtaa keskipöntöt takaisin paikalleen, mutta vielä ei ole niin paljon ärsyttänyt että oikeasti jaksaisin alkaa vaihtamaan.

    Jos yhtään epäilyttää ettei sitä jaksa kuunnella niin ehdottomasti resonoitu versio, esimerkiksi Sahlmanilta saa kyllä ne suorat röörit tarvittaessa tilattua.

    Comment


    • Sopiiko tuo milltekin nonresonated-keskipala orkkisputkistoonkin alkuperäisen keskivaimentimen tilalle, vai onko noilla putkilla vaimentimien lisäksi myös ulkomittojen ja liitoskohtien suhteen fyysisiä eroja?

      Sain jo perjantaina viestin, että kannakkeet ja putki on korjattu ja auto valmis noudettavaksi. Peukut tästä nopeasta toiminnasta HS Autopalvelulle Espoossa. Auton hakeminen vain jäi maanantaiksi, kun en itse ehtinyt enää perjantaina ajoissa paikanpäälle. Saa siis tuo milltek varmaan odottaa vielä hetken aikaa pullan yllytyksestäkin huolimatta ;)

      Comment


      • Ei se taida sopia siihen vakioputkiston väliin ulkomitan takia.

        Comment


        • Morjesta!

          Näyttää nyt vakavasti siltä että tulee hankittua ko. pirssi. Malliltaan B7. Ensimmäinen Audi ja myös ensimmäinen S4 minun omistukseen. Auto on tuotu saksasta hiljalleen ja huollettu Suomessa. Autolla rullattu 186tkm. Omistussuhteet ja huollot ainakin vaikuttavat täysin realistisilta, täydellisellä huoltokirjalla yms. Ainoat probleemat huomasin syvemmän perehtymisen perusteella että molemmat venttiilikopan tiivisteet vuotaa. Onko varaosat miten arvokkaat? Kyseessä ei vissiin ole mikään erikoinen vika? Työn suorittaminen onnistuu kyllä omatoimisesti, onneksi :)

          Toinen kysymys heräsi kun autossa ei ole moottorinlämmitintä. Minkälainen Defa kannattaisi ujuttaa jotta jotain merkitystä lämmittämisellä olisi? Defan sivuilta tutkin ettei muka saisi kuin säteilylämmittimiä, joiden teho on käytännössä mitä on. Mielellään laittaisin esimerkiksi letkulämmittimen tai vastaavan. Olisiko vinkkiä ujuttaa tähän asiaan ?

          Comment


          • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=116289
            Tuossa ideaa lämmittimeen. mullakin se tuolla pöhisee joka päivä

            Comment


            • Just tilasin uudet venakopan tiivistesetit muiden rojujen mukana, en kyllä hoksannut katsoa nykyistä hintaa, mutta taisi jossain 60€ kieppeillä per puoli liikkua. Kato että tilaa sarjat eikä irtotiivisteitä. Helppo nakki vaihtaa ne mutta kato että löytyy todella matala torx että saat ne takimmaiset pultit auki. Ovat myös melko jumissa että kannattaa kopauttaa niitä vaikka meisselillä ensin että saat auki nylppäämättä. Kannattaa kasata ne sillä oletuksella sitten että parin vuoden päästä pääset niitä taas aukomaan, eivät oikein tunnu kestävän kovin kauaa.

              Comment


              • Niihin venakopan takimmaisiin pultteihin pääsi aika messevästi sellasella L-mallisella torx avaimella. Eli samanlaisella, kuin perinteinen kuusiokoloavain on. Itse pelasin (ehkä) varmanpäälle ja laitoin lisäksi tiivisteliiman jokapuolelle, en pelkästään niihin nurkkiin ja puolikuihin. Saa nähä millaset talkoot on sit irrotella jos joskus tarvii.

                Niin ja onnittelut äSsän hankinnasta. Kannattaa muuten lukasta tämä ketju ajan kanssa läpi, löytyy kivasti tietoa. Nämä venakoppa jututkin löytyy osanumeroineen tuolta alkupäästä. Samalla varmaan kannattaa kurkata sinne imusarjan sisään. Tai ensin kokeilla onko imusarjan ja puoliskojen pultit löysällä, jos on löysät kannattaa varmaan avata. Mulla ei ollut löysässä, eikä ollut imusarjan sisälläkään mikään löysässä. Mielenrauhan sain kuitenkin.

                Calle, auttoko se takaiskujen kanssa räplääminen nimenomaan siihen ketjun ääntelyyn vai muutenkin?

                Comment


                  Itselle laitettiin tuossa syksyllä täydellinen Defan sarja, säteilylämmitin, sisätilalämmitin ja ylläpitolaturi. Kyllä siitä säteilylämppäristä joku hyöty on kun yhdeksän litraa öljyä lämmitetään, väittäisin että moottorin kannalta jopa parempi kuin vesilämmitin. Tosin tänä talvena ei oikein ole ollut kylmiä kelejäkään. tarvitsee tosin sen sisätilalämppärin kaverikseen koska lämmintä ei tule kabiiniin ihan heti. Ja tuo ylläpitolaturi varmistaa käyntiin lähtemisen kun akku on aina täysi.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Tumppim Näytä viesti
                    Calle, auttoko se takaiskujen kanssa räplääminen nimenomaan siihen ketjun ääntelyyn vai muutenkin?
                    Ne takaiskut tai öljynpidätinventtiilit ja suutin mitä tuolta löytyy, niin itse en niitä vaihtanut, kun alkoi käymään verstaanomistaja niskan päälle, joten putsasin ja vaihdoin o-renkaat. Ne toimi noin 200 - 300 km helvetin hyvin, ei räminää käynnistäessa ja öljyä ei mennyt pisaraakaan, eli vaikka oli rempan jälkeen öljyt lähellä min rajaa, valo ei syttynyt. Mutta nyt sitten kaikki ongelmat tulivat takaisin ja tarkoitus on mennä huomenna tilaan ventiilit, suutin, o-renkaat, uus oil-pan tiiviste ja imusarjojen tiivisteet ja ottaa imusarja ylös uudestaan.
                    Omassa alkanut myös venttilikopantiivisteet vuotamaan, joten oletus, että juurikin noi ventiilit on yksi pääsyyllinen oman kulkineen ongelmiin. Tiedä sitten miten tuo öljynkierto tuolla oikeasti menee, mutta vaikuttas syyn olevan niissä. Yksi oire, mitä korjaamokäsikirjakin sanoo, on "mikäli ilmenee epäsäännöllistä venttiilimellua, joka häviää pidemmän ajomatkan jälkeen ja kuuluu uudelleen katkoajossa, täytyy öljynpidätysventtiilit vaihtaa". Itellä on juurikin tuota ongelmaa ollut jo hetken aikaa.
                    Mutta joo ne joilla on öljynkanssa onglemia, niin kehotan tekemään saman tai jos kuuluu noita outoja ääni ;)
                    Itellä vuosi tuo oil-pan tiiviste ja suodatinkotelon jalan tiivisteet, siihen vielä päälle pidätysventtiilien toimimattomuus, niin soppa on valmis. Se mitä tuossa tukiessa huomasin, kun ventiilit eivät toimi, kerää tuo laitos öljyä kansiin ja ventiilikoppiin, kun oil-panissä tarpeeksi painetta, alkaa sen tiiviste vuotamaan ja öljyä pääsee oil-panissä väärän paikaan. Kun sitä kertyy tarpeeksi väärään paikkaan, niin alkaa kampikammion huohotin imemään öljyä. Tuossa oil-pan tiivisteessä on reikiä huohotin osalle, jos sinne pääsee öljyä tarpeeksi, niin imee huohotin pelkästään öljyä. Tämä taasen vaikuttaa suoraan huohottimen toimintaan, eli alakerta ei huohotu tarpeekis hyvin.
                    Noin ainakin sen itse päättelisin, mutta jokainen tehköön omat päättelyt ;) Mutta kyllä siinä kerkis jo hymy oleen huulilla hetken aikaa kun motti toimi kuin unelma :)

                    Comment


                      Mikä suutin siellä on? Takaiskut ymmärrän mutten suutinta?

                      Comment


                      • No mulla ei ole kyllä öljynkulutus ongelmaa, kun nyt taisin 7tkm aikana vajaan litran lisätä. Mut hiljaset käynnistykset kyllä kiinnostais. Mulla vaan tahtoo omasta mielestä enemmän pitää toi imusarja ääntä käynnistyksessä. Ne on niin samankuuloset äänet, ettei välillä tiedä kummasta tulee.

                        Comment


                        • Mikko, se oli nimellä oil spray jet, osa 42.
                          klik!
                          Osaat varmaan kertoa paremmin mitä se tekee

                          Comment


                            Ahaa, toi varmaan ruikkii kampuran päälle öljyä.

                            Comment


                              Juu niin se varmaan tekee. Tilasin nyt osat.

                              Tuossa kuvassa suutin ja yksi takaisku asettuu vierekkäin koneen takaosaan. Toinen takaisku on koneen etuosassa olevassa reiässä. Varmaankaan öljyä ei pitäisi ihan hirveästi olla tuolla muualla, vaan sieltä lähinnä huohotusilman pitäisi kiertää pois? Takaiskut on noi missä tavallaan x päällä ;)
                              Attached Files

                              Comment


                              • Onkos joku viritelly autoonsa defan letkulämmitintä? Soitin paikalliselle varaosakauppiaalle ja kyselin moottorinlämmittimestä. Ei juurikaan suositellut säteilylämmitintä jos ei kolmea tuntia saa lämmetä. Sen sijaan sanoi että letkulämmittimiä löytyy kahden millin välein erikoisille letkuille. Kiinnostaisi virittää tällainen ratkaisu.
                                Tässä threadissa on käsitelty tuota kiinan ihmettä mutta mieluummin ihan originaali defan laittaisin ettei pala koko auto

                                Comment


                                  Saakos täältä kysyä kokemuksia omaavilta että mitäs 184tkm vm2005 S4 kannattais ihmetellä ja huomioida koeajossa?

                                  Comment


                                    Saa kysyä :) Ja pitääkin. Jos pääset kylmänä käynnistämään, niin anna jonkun muun repiä avaimesta, avaa konepelti ja kuuntele rämähtääkö ketju startissa.
                                    Sitten kun olet käyttänyt koneen lämpimäksi, tsekkaa öljytikku, jos aletaan olla lähellä alamerkkiä, niin se voi olla merkki siitä että ölppä maistuu keskimääräistä enempi.
                                    Muuten kait tuo on kuin koeajaisi normi berttaseiskaa.

                                    Comment


                                      Ok. Mitäs jos se ketju pitää mekkalaa? Jossain mä siitä lueskelinkin mutta en niin että muistais :) Öljyähän taitaa aika moni Audi syödä. Huomenna olis tarkotus mennä koeajamaan.

                                      On tuon nykyisen audin kanssa ollut niin paljon kaikenlaista ja tullut sitä huollettua että ei sitä kyllä pitäis vaihtaa enää ikinä mutta mieli muuttuu ja ässä-kuume on aika paha...!

                                      Edit: Kulutus ja vakuutusmaksut ja vero ei liiemmin hirvitä, mutta mahdollisen osamaksun KK-erän suuruus on aika ratkaiseva. Nyt kun ei sellasta ole. Kaikkihan riippuu mitä hyvittäisivät vaihdossa. Mutta se siitä OT:stä.

                                      Comment


                                        Jos jaksat käyttää noin puoli tuntia aikaa tämän ketjun läpi lukemiseen oikein ajatuksen kanssa niin ymmärrät minkä sortin vehjes b6/b7 ässä on ja mitä siitä kannattaa tutkia. Sen jälkeen ei tarvitsisi samoja kysellä uudestaan.

                                        Osamaksujen jälkeenkin on kaikkien s audien kanssa hyvä olla vähintään se touhutonni säästössä. Monesta yksilöstä huomaa ettei äkillisiin korjauksiin/huoltoihin oltu varauduttu ja niistä korjattu mihin ollut vara.

                                        Comment


                                          mä luin sitä jo puol tuntia ja en pääsy edes puoleen väliin. On niin paljon turhaa... Mutta sori. En jaksanut lukea loppuun.

                                          Comment


                                            Itselläkin kyllä nousi taas s4-kuume, kun näin ja kuulin yhden b7 ässän kosketusetäisyydeltä :)

                                            Comment


                                            • Täälä kävi ny sen sortin aivopieru että ässä meni autokuumeen hiipiessä nettiautoon:D Huojentavaa on onneksi se että taitaa kuume laskea ennenkuin auto menisi:D Sabotaasi: ketju tosiaan kannattaa kyllä vain jaksaa lukea kokonaan läpi pääsee hyvin perille kyseisestä mallista ja asioista mihin kannattaa kiinnittää huomiota! Mutta nopea vinkki on tosiaan tuo ketju miltä kuullostaa startissa ja konehuoneen kattava syynäys!

                                              Comment


                                              • Itse olen omistanut ässän 2 vuotta, ja vajaa 30tkm olen sillä ajannut. Korjauksiin on mennyt tasan 0 nolla euroa, eli todella huoleton auto, tosin yksilöitähän nämä autot pitkältin on. Ei näiden omistus aina paksua lompakkoa vaadi. Venakopan tiivisteet taitaa olla näissä se pahin "kulutustavara", jotka joutuu tuohon omaankin ensi kertaa vaihtamaan.

                                                Comment


                                                  Sabotaasi, lukaise jostain tuosta viestistä #1095 eteenpäin, siinä kyselin samoja ku omaani olin ostamassa.

                                                  Nyt kolme kuukautta ajoa ilman murheita. Kaikkea pientä, lähinnä kosmeettista fiksailtavaa oli jo tiedossa ostaessa ja nyt auto saa tammikuun ajan maata tallissa. Tiedossa öljynvaihto, Defan asennus, kaasuläpän putsaus, RNS-E:n asennus, listojen teippausta ym... eli ainahan sitä puuhasteltavaa löytyy jos haluaa, varsinaisia vikoja ei kuitenkaan ole ilmennyt :)

                                                  Comment


                                                  • Itse ostin B7 S4 tuossa maanantaina. Ajettu 186tkm muuten ihan loistokunnossa niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Suurinpiirtein kaikilla herkuilla. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut vaikken aiemmin ole automaattimiehiä juurikaan ollut.

                                                    Tätä threadia kun lukee niin alkaa pelätä jokaista risahdusta. Toiset sanoo tuosta rämähdyksestä että kaikki on menetetty. Toiset sanoo ettei haittaa ja kolmannet sanoo että jalkopää hyppäsi ilman ennakkovaroitusta. Otapa sitten selvää.

                                                    Itsellä vuotaa molempien kansien venakopan tiivisteet. Jotka pitäis vaihtaa kun vaan kehtaisi. Öljyä ei syö sen enempää oma kone kuin kylillä on puhuttu. Jos tuosta rassista sulaa koko pata niin pitää sitten laittaa uudestaan kuosiin.

                                                    Comment


                                                      Noista lämmittimistä... Tänään paikallisessa varaosaliikkeessä sanoi että tuo Defan 411707 on "eniten sovellettu" letkulämmitin Defan valikoimasta, ilmeisesti siis sopinee aika moneen autoon kuten omaan A4 1.8T johon sitä ei ole kuitenkaan tarkoitettu vaan säteilylämmitin. Ihmettelyni koskee sitä miksi säteilylämmitintä hyljeksitään ja sen sijaan suositaan letkulämmittimiä. Henkilökohtaisesti laittaisin S4:een säteilylämmittimen kun kuitenkin on suuri öljytilavuus ja olisi varmaan suotavaa että öljy olisi mahdollisimman juoksevaa heti käynnistyksestä lähtien.

                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Shaingi Näytä viesti
                                                      Soitin paikalliselle varaosakauppiaalle ja kyselin moottorinlämmittimestä. Ei juurikaan suositellut säteilylämmitintä jos ei kolmea tuntia saa lämmetä.
                                                      Hieman olisin skeptinen myös varaosakauppiaan suosituksiin ja kuinka paljon ne perustuvat tieteellisiin tutkimuksiin vai ihan hatusta vedettyihin mielipiteisiin.

                                                      Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1
Size:	95,2 Kt
ID:	1616228

                                                      http://www.defa.com/file/7422547bdf1...0TH%202009.pdf

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Shaingi Näytä viesti
                                                        Tätä threadia kun lukee niin alkaa pelätä jokaista risahdusta. Toiset sanoo tuosta rämähdyksestä että kaikki on menetetty. Toiset sanoo ettei haittaa ja kolmannet sanoo että jalkopää hyppäsi ilman ennakkovaroitusta. Otapa sitten selvää.
                                                        Kun alkaa olemaan parisataatonnia mittarissa ja varautuu tekemään / teettämään jakopään niin pelkotilat on turhia. Paljon helpommalla, ja halvemmallakin, selviää mikäli entisöi jakopään ennenkun jako hyppää, varsinkin jos kyseessä on automaatti ja aikoo tuon virossa teettää. Sydänvikaista automaattia ei oikein voi siirtää hinausköyden jatkona. Laivayhtiöt puolestaan ovat hinnoitelleet traileriyhdistelmät, tukevasti.

                                                        Noin tonnilla selviää jos tuon tekee itse. ~3k€ lienee realistinen budjetti etelänaapurissa teetettynä.

                                                        Comment


                                                          Pitäisköhän jättää ässä V8 ostamatta... Ainakin jos tän lukee niin ei hirveesti kiinnosta monen tonnin koneremontti! Muutenkin kuulostaa aika vialliselta moottorilta kaikkine vuotoineen ja rämimisineen ollakseen S4 V8?

                                                          Olen ollu siinä luulossa ettei ketjukoneen, joka näissä nyt käsitykseni mukaan on, niin jakopäätä tartte koskaan vaihtaa ja siten ei ole edes huolto-ohjelmassa?!? Onko näin?
                                                          Sillä varjolla kun miettii niin epäilen suuresti että siihen mitä huomenna olen menossa ihmettelemään olis se tehty.
                                                          No huomennahan se kai selviää.

                                                          Vai onko se vaan niin että tänne susirajalle ja tälle foorumille on osunut kaikkein vikaherkimmät yksilöt :)
                                                          Ite olen jo tuon oman kikottimen kanssa syytänyt rahaa remontteihin uuden auton verran ettei se sinäänsä olis mitään uutta. Mutta silti, viimeksi auto oli ollut mulla vajaan kuukauden kun se sen jälkeen olikin 6 viikkoa nokka ja jakopää remontissa ja 4200€ lasku perään.
                                                          Ei huvittais heti taas saada samaa päänsärkyä :)

                                                          Comment


                                                            ai onko se vaan niin että tänne susirajalle ja tälle foorumille on osunut kaikkein vikaherkimmät yksilöt :)
                                                            Tuskimpa tänne kukaan tulee kirjottelemaan sillon, kun kone toimii.

                                                            Ketju(kaan) ei ole ikuinen vaikka tuulipukukansa sitä ikuisena pitääkin.

                                                            Comment


                                                              Joo näinhän se on. Mitä suuremmalla todennäköisyydellä huomenna käy niin että en pysty olla vaihtamatta :)

                                                              Edit: Tietysti se talous saattaa tulla vastaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X