Itsellä avantissa molemmat versiot olemassa ja non resonated kiinni. Kyllä siinäkin jyminä tulee ohjaamoon juuri noilla kierroksilla. resonoitu on tasakaasulla ihan kuin vakioputkilla ajaisi eli hiljainen, vasta kaasua antaessa kuuluu murina sisään miedosti. Ulospäin resonoitu on matala murina ja resonoimaton karkea karjunta. Laitoin varapyöräkoteloonkin jo bitumia, muttei se mitään vaikuttanut sisälle tulevaan ääneen. Sitten kuulin kun katsastusmies painoi kaasua, eli ensimmäistä kertaa kuulin resonoimattoman ulkoa, niin onhan siinä melko reipas mekkala ja alkoi jo epäilyttämään että se sisälle kantautuva jyminä kuuluisi ehkä suurelta osin ulkoa. Tiedä sitten. Kyllä sitä karjuntaa ilolla kuuntelee, mutta se jyminä siinä 2000rpm tienoilla ärsyttää joskus jos automaatti vedättää isolla vaihteella mäessä sopivalla vauhdilla. En kyllä tiedä saako sitä vaimennettua mitenkään. Joskus tekee mieli vaihtaa keskipöntöt takaisin paikalleen, mutta vielä ei ole niin paljon ärsyttänyt että oikeasti jaksaisin alkaa vaihtamaan.
Jos yhtään epäilyttää ettei sitä jaksa kuunnella niin ehdottomasti resonoitu versio, esimerkiksi Sahlmanilta saa kyllä ne suorat röörit tarvittaessa tilattua.
Jos yhtään epäilyttää ettei sitä jaksa kuunnella niin ehdottomasti resonoitu versio, esimerkiksi Sahlmanilta saa kyllä ne suorat röörit tarvittaessa tilattua.
Comment