Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8/S8 D3 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja seppo.kuisma Näytä viesti
    Joten, mihin perustuvat 40 000 - 50 000? pyynnit suomessa samanlaisista???
    Kyllähän ne perustuu siihen että yleensä A8 harkitsevalla varakkuutta on hieman enemmän kuin A4:n ostajalla jolloin hinta ei pelästytä ja korkeampi pyynti myös toteutuu hieman korkeampana loppuhintana. Lisäksi tällainen pyynti (josta siis yksityistuojan verot lasketaan) myös torppaa tuontia.

    Tällä tavalla toteutuu yhtälö (korkea pyynti jossa iso tinkivara) jossa Suomi-auto on samanhintainen tuontiauton kanssa.

    Comment


      #32
      Palaisin edelleen tuohon varusteasiaan, jos se nyt jaksaa ketään kiinnostaa.

      Eli aikoinaan kun tuota omaa lotjaketta etsiskelin, niin Suomiautoista yksikään (ajatelussa hintaluokassa) ei ollut, kuin ns. perussetillä. Saksassa kaikki halvimmat oli perussetillä. Sen oikeastaan näkee ensimmäisestä sisäkuvasta: jos penkit ovat perusjakkarat, niin varustelistakin on yleensä kovasti lyhyt.

      D3:n on ollut Saksassakin uutena melko kallis laitos, joten nuuka saksalainen on helposti jättänyt ruksimatta kalliita lisävarusteita. Tsägällä tai sinnikkäällä valkkaamisella saattaa löytää varustellumman yksilön ja jos vielä huoltohistoria ja muut detaljit on kunnossa ja vielä värikin miellyttää, niin kannattaa 1-2 tonnia mielestäni enemmän maksaa, kuin siitä halvimmasta. Aikanaan kun autoaan taas kiertoon laittaa, niin se voi ainakin mennä hyvin varusteltuna helpommin kaupaksi, kuin vastaava riisutumpi versio, varusteiden hintaa tuskin kauheesti takaisin saa... (edellyttäen tietysti että lelut on pidetty toimintakunnossa)

      Tässä esim. perusjakkarat, vaikka myyjän mukaan "absolut voll", silti puuttuu ihan äkkiä vilkaisemalla puolet ihan käyttökelpoisista leluista, esim. adaptive cruise (näkee mittaristosta), sporttiratti, sporttijousitus yms... Myyjillä tapana hieman ryöstöviljellä tuota "voll" -sanaa

      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1
      Viimeksi muokannut Tolkkju; 27.10.2010, 07:40. Perustelu: linkki unohtui

      Comment


        #33
        En mä kyllä saksasta samoilla varusteilla ja kilsoilla löytäny facelift A8 3.0TDI:tä 20ke hintaan kuin mitä esim. nettiauton 46ke:n auto. Sitten pitää vielä muistaa, että vanhoilla veropäätöksillä ei ole merkitystä vaan sen hetkisistä myynnissä olevista autoista se vero lasketaan. Vuosimallilla on muuten aika iso merkitys siinä. Jos joudutaan laskemaan verotusarvoa väärästä vuosimallista, niin se on 9,2% vaikutus hintaan / vuosimallin ero.

        Nopeasti kun kattelin, niin saksasta saisi vastaavan, no vähän ajetumman mutta vähän tuoreemman, n. 40ke:llä suomeen. Toki kun yksityiseltä ostaa niin saksasta irtoaa halvemmalla, mutta sitten pitää verrata suomessa yksityisellä myynnissä olevaan autoon.

        Comment


        • #34
          Linkissä ollut A8 oli just se halvin..ja nimikin oli perussaksalainen aybasi zehra. Tuollaista ei kannata ees mennä kattoon. Perus ähläm-sähläm autojobbari. Takapihalla kymmenkunta noin 10vuotta vanhaa autoa.

          Se on kumma juttu, yksityiseltä saat paremman ja halvemmalla.

          Comment


          • #35
            Onkos näissä kovin paljon (kalliita) ongelmia/tyyppivikoja, jos puhutaan vaikka 2005 -> faceliftistä?? Bemu palstalla on ollut niin paljon valitusta E6x:n jatkuvista vioista ja ongelmista ja pajalla seisomisista, että ihan hirvittää...

            Comment


              #36
              Sähköleluja on paljon, eli potentiaalisia korjauskohteita riittää. Tosin lähes kaikki samat kikkareet on saanut rastittua esim. samanikäisiin A6:siin, joten ei ne välttämättä kauhean eksoottisia ole. Isot dieselmyllyt voi olla paha rasti huonolla tsägällä. Ja ACC -tutkaakaan ei osata korjata muualla, kuin maahantuojan pääkallopaikalla :)
              Viimeksi muokannut Tolkkju; 14.12.2010, 22:40. Perustelu: Eikös sitä osata Suomea kirjoittaa, mitä?

              Comment


              • #37
                audi a8 vm 03 facelift etupuskuri/maski

                mooi!!ostin tossa audin viikko sitten ja ajtteliin tiedustella saisko mistään siihen uudemman keulan joka on tullut vuonna 05??ja samalla kysyisin saako mistään putkistoa?itse en löytänyt mitään.....( kiitos

                Comment


                  #38
                  Haetko koko putkistoa? Tossa ois takapöntöt:

                  http://cgi.ebay.de/Audi-A8-4E-ab-Bj-...item43a413454f

                  Tossa ois 4E/S8 puskimet, keula isolle maskille, mutta maski puuttuu...

                  http://cgi.ebay.de/Audi-S8-4E-Single...item35aebcbb9c

                  Iibeihin hakusanaksi "Audi 4E" ja etsimään...

                  Comment


                    #39
                    Eipä muuten enää ole D3-korin kasitkaan enää hinnankiroissa: http://www.nettiauto.com/audi/a8/3320196

                    Comment


                    • #40
                      Itte oon välillä katellu noita D3-korisia, monesti kun on muuten hyvän näköinen, hyvät varusteet niin sitten sisäkuvista paistaa nuo helvetin rumat kermakaffeen väriset jakkarat. Ei pystyisi millään.

                      Comment


                      • #41
                        Semmonen kyssäri tuli vielä mieleen että onkos näissä ollut (lisä)varusteena jotain samansuuntaista kun mitä on E65:n Dynamic Drive (pehmeämmät jouset & aktiiviset kallistuksenvakaajat) ja Adaptive Drive (aktiivisesti säätyvät iskunvaimentimet). Itse olen sitä mieltä että tuo on mukavuuden kannalta aivan ehdoton varuste E65:een. Minulle kun nimenomaan alustan mukavuus on autossa kriteeri numero 1 (hiljaisuus on 2.), ja ainakin yhden koeajon perusteella A8:ssa tuo ei ehkä ollut ihan samalla tasolla kuin Bemussa em. paketilla. Mutta, pitäisikö siis verratakin noilla varusteilla olevaa E65:tä jollain samansorttisella paketilla varustettuun A8:iin, jos niin millä..?

                        Comment


                          #42
                          D3 kasissa vakiona ilmapussit nurkissa (air suspension), jossa neljä valintaa, tai oikeammin kolme, kun se neljäs on "lift", eli sillä saa hitaassa nopeudessa, esim. mökkitiellä vähän maavaraa lisää kantojen ja pohjan väliin, tuo ei pysy norminopeuksissa siis päällä. Ne kolme muuta valintaa on: "comfort", "dynamic" ja "automatic", viimeisin, niinkuin nimestä joku ehkä voisi arvata, toimii noiden kahden muun automaatisesti arpovana asetuksena, eli on nopeusriippuvainen.

                          Sitten autoa ostettaessa on voinut ruksia "Air suspension -sport", jolla tuo alusta tippuu noin 15mm lähemmäs tonttia " dynamic" -asenossa. Tämä siis lisävaruste.

                          Comment


                            #43
                            Onkos tuossa 4,0 TDI moottorissa jotain yleisiä (lue kalliita) vikakohteita? 3,0:han on ilmeisesti harvinaisen hyvä konsernin veediiseli.

                            Comment


                              #44
                              Kannattaa lukea nuo SSP-dokumentit niin saa kuvaa siitä mitä teknologiaa tuossa on takana. Siitä saa varmaan aika hyvän kuvan siitä millaisia odotuksia olisi. Tuo 4.0 taitaa olla vain ASE koodilla, ja melko harvinainen tai vaiettu salaisuus jos olen oikeassa.

                              http://www.volkspage.net/technik/ssp/index3_eng.php
                              http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_282_d1.pdf
                              http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_282_d2.pdf
                              http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_282_d3.pdf

                              Harmi vain että ei edes noissakaan puhuta nimenomaan siitä 4.0TDI:stä, vaan suoraan 4.2:esta.

                              Googlen mukaan tuossa on mainittu jotain eroja 4.2:een;
                              http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_365.pdf

                              Comment


                                #45
                                Kai siinä neljän litran padassa jotain outoa on, kun sitä ei moneen konsernin keksintöön ole istutettu, eikä ollut monena vuonna valikoimissa, se 4,2 tuli aika nopeesti tilalle. Itseasiassa missä muissa tuota on käytetty kuin D3 kasissa?

                                Polttoöljystäkin se tykkää paljon enemmän, kuin isoveljensä, tosin moottorinohjaus optimoituna voimaa on öbaut saman verran. Oliskos jotain litran luokkaa kautta linjan tuo kulutus isompi.

                                Kasin käyntiääni on saatu melko siistiksi, eikä tyhjäkäynnillä välttämättä riisseliksi tunnista.

                                Comment


                                  #46
                                  tuo ssp:n selvitys 4,0 ja 4,2 moottorin eroista sisältää lauseen

                                  "Adoption of cylinder head concept from the 3.0 l V6 TDI"

                                  joka pessimistissä herättää kysymyksen, onko 4,0 moottorin sylinterikansikonsepti peräisin 2,5 TDI V6 moottorista.

                                  3,3 litraisessahan noita nokkavikoja ilmeisesti on ollut.

                                  Täytyy siirtyä etkan pariin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Käyntiäänestä sen verran, kun olin ekaa kertaa katsastamassa omaa kulkinetta ASE-koneella niin katsastusmies alkoi mittaamaan siitä päästöjä bensa-auton mittarilla...kysyin varovasti että saako tuollakin jotain dieselistä niin se vastas ihmetyksissään: "Mitä hel...tiä...onko tämä diesel?"
                                    Kulutus normi ajossa 7,9l kun kävin Kauhajoki-Helsinki-Kauhajoki.

                                    Ja eipä tuota 4,2tdi:kään ole kovinkaan monessa autossa...Ase-moottorin aikoihin ei vain oltu vielä Q7 edes tehty!

                                    Tuskin mitään yhteistä linjaa 2,5tdi kanssa...

                                    Kalliita vikoja? Eipä mitään ihmeitä. Normihuoltojen lisäksi olen omaan sorvannu jarrulevyt kun veti kieroon. Oli Jarrusatulan juuresta taittunu jarruputki linttaan. Päästi nestepaineen satulaan mutta huonosti takaisin>Jarru päällä aina.
                                    Ja TV-viritin hajos. Ilmeisesti prosessori kun se ei enää käynnistyny josta johtuen valokuitu ei päässy kiertämään seuraavalle laitteelle kun "Ringissä" ovat. Uusi 1400euroa. Korjaus 15euroa...Ohitin sen tietokoneen valokaapelilla. Yleensä ottaen toiminut todella hyvin kaikki vaikka aluksi jännitti nuo sähköherkut.
                                    Kaiken kaikkiaan paras auto mitä omistanu ja oikein äkkiä parempaa en keksi hinta-laatusuhteelta kun pysytään audin sisällä. Q7 ite katellu mutta jos meinaa saada kunnollisen eikä mitään karvalakkia niin hinta pomp 70ke joten ei ihan heti budjetissa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Oma auto kun tuli kesällä pihaa lämpimänä, niin ei sitä kyllä tosiaan dieseliksi käynnistä tunnistanut, ei edes vaikka vähän kierroksia antoi. Mutta kyllä toi 4.2 TDI todellakin kuulostaa dieseliltä näillä pakkasilla :)

                                      Comment


                                        #49
                                        No näillä keleillä bensakonekin kuulostaa dieseliltä... Vähän rupesi jo jännittämään kun tuossa kylmimmillään näytti auton mittari -38,5. Hyvin kuitenkin tuntui vielä polttoaine liikkuvan...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Millainen mahtaa olla moottorina toi V10 5.2 esim ns harrasteautoksi?
                                          Ilmeisesti V8 4.2 on aika luotettava kun sitä on uusissakin saatavilla, se varmaankin soveltuu jopa ns arkiajoonkin janoisuuden osalta..?
                                          Ei enään oikein kiinnosta noi 1.8T/2.0T koneet ja kulkineet kun suurin osa joka tapauksessa "paranneltu" näyttämään S/RS malleilta. Eli suoraan kunnon sedan ja oikeilla moottoreilla niin ei tarvi himmeleitä lisäillä jälkikäteen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Onko 4E bensakasin jakopää ketjulla vai hihnalla?

                                            Comment


                                              #52
                                              Ainakin ensimmäisissä 4.2 on hihna, samoja vesipumpun luistamisongelmia kun vanhemmissakin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mikäs on jakohihnan vaihtoväli? 3.7

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Hihnan vaihtoväli on huoltokirjassa 120tkm ainakin 4.2B:ssä joten se on varmasti sama myös 3.7:ssa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Saako matkamittarin maileja ja gallonia muunnettua km ja litroiks? ja saako navin näyttöön näkymään nopeuden?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      1.VAG-COMilla saa.
                                                      2. Ei saa

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        MMI järjestelmässä on CAR-setup kohdassa muistaakseni käytetyt mitat eli mailit ja kilometrit. Selaa sieltä vielä kerran. Saatat päästä helpolla yksikköjen muuttamisessa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Sopinee tänne, kun en valmista aihetta löytänyt..

                                                          Eli homma koskee ko. värkin ilmajousitusta. Omastani en tiedä, onko siinä se perus ilmajousitus, vai tuo "sport". Noita ei liene kuin kahta erilaista? Epäilen, että omassani on tuo "Sport", kun taitaa dynamic-asetuksella laskea ajokorkeutta hieman, ja ainakin automatic-asetuksessa moottoritienopeuksissa laskee automaattisesti.

                                                          -Osaako tuo systeemi jäykistää automaattisesti alustaa korin kallistelun mukaan? Tämmöinen systeemi on ollut mersuissa jo 1985 lähtien, uudemissa malleissa tunnetaan nimellä ABC-federung (Automatic Body Control). Olisiko Audeissa samatyylinen?

                                                          -Millä tapaa tuo automatic-mode eroaa noista muista? Sen tiedän, että moottoritiellä alusta laskee 20?mm alemmaksi, tätä ei tee Comfort-asetuksella.

                                                          -Jacking-mode. Pitääkö moottorin olla käynnissä, jos tuon kytkee päälle? Jos pitää, niin kuinka kauan? MMI ilmoittanee, että tuollainen mode on kytketty. Jossain taisi lukea, että järjestelmä toimii kompressoria myöten täysin sähköisesti, eli tällöin riittäisi vain, että virrat on päällä.

                                                          -Osaako/jaksaako katsastusmiehet itse säätää tuon Jacking-moden päälle, jos joutuvat katsastuksen yhteydessä nostamaan autoa korista? Voisin veikata, ettei tee hyvää tuolla alustalle, mikäli sitä käytetään väärin. Eli renkaat ilmassa tuo varmaan yrittää säätää sitä ajokorkeutta, jos ei "huolto" -asetusta ole laitettu päälle.

                                                          -Vikaherkkyys? Onko nuo jousielementit koviakin menemään rikki? Entäs kompressori? Ainakin mersuforumilla saa tämän tästä lukea, kuinka on joku tolppa levinnyt tai kompura rikki. Niissä niitä hajoilee silloin tällöin.

                                                          -Omasta kuuluu edestä narinaa syvemmissä joustoissa (esim. hidastetöyssyissä). Tuohon joitan kommenttia? Kannattaako olla huolissaan? Viime viikolla auto oli korjaamolla, ja pyysin siellä katsomaan ja arvioimaan tilannetta. Sanoivat alustan olleen kunnossa, välyksiä yms. ei ollut löytynyt. Tosin narinan aiheuttajaa eivät olleet osanneet sanoa.

                                                          Kiitos kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan. On tuolta MB-forumilta saanut lukea jonnin verran näistä ilmajousituksen "ominaisuuksista". On helpompi ja mukavempi elää, kun tiedostaa etukäteen kaikki riskit, mitä tuohon järjestemään tulee. Erittäin mukava alustahan tuo on, siitä ei pääse minnekään.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Naputtele huoltokirjasta / vararengaskotelosta löytyvän tarran lisävarustekoodit tähän: http://prsearch.planetvag.com/ niin se kertoo että mitä rasteja on ollut tehtaalta lähtiessä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Tähtikuljettaja Näytä viesti
                                                              Eli homma koskee ko. värkin ilmajousitusta. Omastani en tiedä, onko siinä se perus ilmajousitus, vai tuo "sport". Noita ei liene kuin kahta erilaista? Epäilen, että omassani on tuo "Sport", kun taitaa dynamic-asetuksella laskea ajokorkeutta hieman, ja ainakin automatic-asetuksessa moottoritienopeuksissa laskee automaattisesti.
                                                              Asetusnäytössä lukee: "air suspension - sport" jos on tuo sporttijousitus.

                                                              Sporttijousituksella ajokorkeudessa ei ole eroa dynamic ja automatic modeilla, joten sinulla taitaa olla normaaliversio. Auto laskeutuu sen parikymmentä milliä matalammaksi +120km/h vauhdissa molemmissa asetuksissa.

                                                              E: Lisätäämpä vastauksia näihin muihinkin.

                                                              Osaako tuo systeemi jäykistää automaattisesti alustaa korin kallistelun mukaan? Tämmöinen systeemi on ollut mersuissa jo 1985 lähtien, uudemissa malleissa tunnetaan nimellä ABC-federung (Automatic Body Control). Olisiko Audeissa samatyylinen?
                                                              Järjestelmän nimi on audissa adaptive air suspension. Akseleilla on neljä sensoria ja lisäksi autossa on kolme kiihtyvyysanturia, joita jousituksen oma "ecu" käyttää ja säätää jokaista kulmaa erikseen.

                                                              -Jacking-mode. Pitääkö moottorin olla käynnissä, jos tuon kytkee päälle? Jos pitää, niin kuinka kauan? MMI ilmoittanee, että tuollainen mode on kytketty. Jossain taisi lukea, että järjestelmä toimii kompressoria myöten täysin sähköisesti, eli tällöin riittäisi vain, että virrat on päällä.

                                                              -Osaako/jaksaako katsastusmiehet itse säätää tuon Jacking-moden päälle, jos joutuvat katsastuksen yhteydessä nostamaan autoa korista? Voisin veikata, ettei tee hyvää tuolla alustalle, mikäli sitä käytetään väärin. Eli renkaat ilmassa tuo varmaan yrittää säätää sitä ajokorkeutta, jos ei "huolto" -asetusta ole laitettu päälle.
                                                              Ei tartte olla moottori käynnissä. Käytännössähän tuo vain estää alustaa alkamasta säätämään itseään kun autoa nostetaan ylös, juuri kuten päättelitkin. Katsastusmiehille kannattaa asiasta mainita ja käydä itse laittamassa moodi päälle. Tosin ainakin itse kun mainitsin asiasta, katsastusmies totesi, että ei nosta autoa ollenkaan ylös...

                                                              -Vikaherkkyys? Onko nuo jousielementit koviakin menemään rikki? Entäs kompressori? Ainakin mersuforumilla saa tämän tästä lukea, kuinka on joku tolppa levinnyt tai kompura rikki. Niissä niitä hajoilee silloin tällöin.
                                                              Kai niitä silloin tällöin menee, järjestelmä on kuitenkin eri kuin allroadin hajoileva systeemi.
                                                              Viimeksi muokannut salonenm; 2.1.2012, 00:28.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X