Lisää googletettuani huomasin että moduulin vaihdolla saa APS Plus:an, käsittääkseni osanro 4F0 910 283 C. Onko tossa plus versiossa myös stereona piippaukset?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8/S8 D3 ostamassa.
Collapse
X
-
Vaihdoin eilen öljyt kasiin (BFM-kone). Oli ensimmäinen kerta kun piti huoltomanuaalista etsiä öljynsuodattimen paikka! Aikani pyörin koneen ympärillä, mutta sitten oli annettava periksi. Ahdasta on, perkule.
Mutta huomasinpa samalla ihmeen, Audin kone ei vuoda öljyä! Ei sitten yhtään tahraa ollut öljypohjassa, mikä on varsin ihmeellistä. Mutta hyvä niin :)
Comment
-
Tarkoittanet tätä, kertoo viivoilla ja piippauksilla lähimmän kohteen:
Attached Thumbnails
Comment
-
Mies ja A8 4.0 tdi laivassa tulossa hesaan.Sain tuurilla ainoan peruutuspaikan kun joku ei tullut ajoissa.On se hieno auto ajaa tienpäällä nyt on kolmeen päivään työnnetty 2000 km.ja ei sen ratissa kyllä väsy niin kuin monen edellisen auton.kone ja alusta on parasta näin ensituntumalta kun tuli ostettua tuo ilman että olin ajanut a8:silla ollenkaan.
reissu kulutus on ollut 8L ja välillä allekin.huomenna alkaa varusteiten käytön opiskelu ihan ohjekirja kädessä kun tuntuu olevan noita nappuloita.
Comment
-
Lainataanpä tätä ketjua.Pitäis viedä audi maahantuonti katsastukseen niin rupesin miettiin että pitääkö alusta olla jossain tietyssä asennossa kun nostavat ja ravistelevat autoa konttorilla?
Ajattelin kysellä etukäteen niin ei tarvitse siellä ruveta ihmettelemään koska inssit ei varmaan sitä tiedä.....
Comment
-
OT- ja ketjun aloittaja osti sittenkin C5:n :D! -OT
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=503
Comment
-
Juu, pahoittelut kaikille pettymyksen tuottamisesta, mutta näin pääsi käymään tilanteiden muuttumisen johdosta (eli oli pakko ostaa farkku johon sopii lastenvaunut). Mutta sekin on sentään kokonaisella moottorilla. ;=)
Comment
-
-
No onhan toi A8 oikeasti tavaran kuljettamiseen aivan ***ska, penkitkään eivät käänny ja suksipussikin on turhan työläs purkaa. Ihmiskuljetin se nyt enemmän onkin.
Peräkoukku tosiaan ei ole edes jälkiasenteisena paha, OEM koukku, johtosarja ja 13 pin adapteri oli 570 puntaa ja siihen sitten asennus päälle. Marmorin hinta samoille kamoille ja asennukselle taisi olla 1700e tms.
Comment
-
Juu ei ole ihan parhaimmillaan tuo tavaran kuskaamisessa. Kasilla on tuotu harvinaisen paljon mm. lautaa ja pattinkia läheisestä Puukeskuksesta kotiin, tosin pienissä erissä, eli sellainen nippu, joka mahtuu suksiluukun pussiin. Välillä on ollut "hieman" ylipitkiä kuormia...
Comment
-
Eihän A8 ole tarkoitettukaan roinan kuljettamiseen. Siihen tarkoitukseen on ihan omat ajoneuvot olemassa.
Omalla kohdalla takakontissa on vielä jääkaappi, joka syö tilaa toivottoman paljon. Vrt. Takaluukkuun mahtuu yksi matkalaukku, ilman jääkaappia menisi helposti kaksi. Samoin vanteiden osalta, nyt mahtuu kaksi, ilman sitä kylmälaatikkoa menisi neljä. Ja kun siitä vinoillaan, niin totean vain, ettei tämä olekaan tarkoitettu tavaran kuljettamiseen.
Muutamia pointteja edustusautoista:
-Suorituskykyisimmän mallin moottori on aina bensakone. Köyhät ajelkoon dieselillä.
-Korimalli on aina sedan. Ei mikään muu.
-Takapenkit eivät käänny. Ikinä. Mitä se (takana istuva) hra. Johtaja nyt kääntyvillä takapenkeillä tekisi??
-Suksiluukkukin on jo hieman kyseenalainen optio.
-Vetokoukkua ei pitäisi ko. malliin saada edes rahalla. Kuka kiskoo paskakuormaa herrasmiesten kulkineella. Siihenkin on taas ne omat laitteet.
-Polttoainetankki on liian pieni.
-Perus- ja lisävarusteita on saman verran kuin pienemmissä malleissa yhteensä.
(Ja jottei kukaan vedä herneitä nenään: Ajan itse vanhalla A8:lla, joka ei ole enää ihan "uudenveroinen".)
Mitäs on muut D3 A8:n omistajat mieltä alustasta? Onko hyvä teidän mielestänne? Omasta mielestäni suurin vika tuossa mallissa on juurikin sen paska alusta. Tällä tarkoitan sitä, että se ei ole mukava. Pintakova. Käsittämättömän pintakova. Eikä asia helpotu yhtään Comfort -asetuksella, vaikkakin tällöin syvät joustot ovat huomattavasti mukavempia. Alkanut itseäni jo vähän vituttamaan tuo alusta. IMO se on liian jämäkkä ja urheilullinen tuollaiseen autoon. Menkääs ajamaan vaikka mukulakivikadulle. Ei... e-ei, kun.. Ei.
Jonkin lukemani jutun mukaan se parani jonkin verran toisessa faceliftissä 07, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole.
Comment
-
-
Mä tykkään kyllä kanssa tosta alustasta on pehmeä kun haluaa ja saa matalaksi/jäykemmäksi.mitäs eroa siinä sport versiossa on normaaliin?
Comment
-
Myös täällä sport-alusta. En ole ajanut tavallista, joten en osaa verrata. Hyvä tuo on mielestäni, kestää jonkun verran kaahailuakin ilman törkeää kallistelua vaikkapa moottoriradalla, mutta liukkaat nahkajakkarat sitävastoin eivät ehkä ole tuolla radalla ihan parhaimmillaan.
Comment
-
-Dieselissä tankki riittävän iso. Voi mennä vaikka pohjoiseen tankillisella.
-Vetokoukku pitää olla että voi viedä veneen vesille ja kelkan tai mönkijän minne lystää. Ja viime kesänä hinasin ison nelikkotraktorin kytkinremonttiin kun toisella traktorilla hinaaminen olis ollu liian hidasta:)
-Suksiluukku on hyvä olemas kun hakee asiakkaiden autoihin osia...esim pitkäkin pakoputki menee mainiosti:)
-Tottakai takapenkit kääntyy...joka suuntaan ja pituus ja korkeussäätökin on ja hieronta...Ainiin ne eivät taitu.
-Korimalli on piiiitkä sedan!
Oli pakko laittaa:)
Onko muuten yleisesti kuinka monissa sähkösäätöisiä ilmastoituja hierovia penkkejä edessä ja takana???
Oma on rekisteröity neljälle hengelle.
ps. itse tykkään alustasta vaikka välillä tuntuu aika pintakova olevankin...
Ainut mikä omassa ärsyttää on "kova" rengasmeteli/yleinen sisämelu...jos vertaa vaikka sisarusten bemareihin...toki on kyllä 275/30-20" Yokohamat alla.
Comment
-
Just ajoin tolla omalla 1100 km tankillisella maatieajoa,ei tarvi pysähtyy koko ajan tankille.
Mulla on 255x40x19" Nokia hakka R kitkat alla mikähän olisi oikeat rengaspaineet noille? Laitoin 3.0 bar onkohan liikaa...
Hommasin kesäksi 21" alut mutta rupesin tossa epäilemään oiskohan noi liian isot? olisikohan 20" parempi koko?
Comment
-
Dieselissä tankki riittävän iso. Voi mennä vaikka pohjoiseen tankillisella.
-Vetokoukku pitää olla että voi viedä veneen vesille ja kelkan tai mönkijän minne lystää. Ja viime kesänä hinasin ison nelikkotraktorin kytkinremonttiin kun toisella traktorilla hinaaminen olis ollu liian hidasta:)
-Suksiluukku on hyvä olemas kun hakee asiakkaiden autoihin osia...esim pitkäkin pakoputki menee mainiosti:)
-Tottakai takapenkit kääntyy...joka suuntaan ja pituus ja korkeussäätökin on ja hieronta...Ainiin ne eivät taitu.
-Korimalli on piiiitkä sedan!
Oli pakko laittaa:)
Onko muuten yleisesti kuinka monissa sähkösäätöisiä ilmastoituja hierovia penkkejä edessä ja takana???
Oma on rekisteröity neljälle hengelle.
ps. itse tykkään alustasta vaikka välillä tuntuu aika pintakova olevankin...
Ainut mikä omassa ärsyttää on "kova" rengasmeteli/yleinen sisämelu...jos vertaa vaikka sisarusten bemareihin...toki on kyllä 275/30-20" Yokohamat alla.
Itsellä on nyt hierovat/ilmastoidut/lämmitetyt/muistipaikoilla kaikki penkit kun sai vihdoin asennettua,tarttis vielä takakeskitunnelin jatke lyhentää kun itsellä vaan toi lyhyt diesel malli.Kukaan ohjelmoinut sport alustaa vakiosta.muuten ok mutta nyt kohdat harmaana ei pysty vaihtamaan asetusta
Comment
-
Tuo diiseli on varmaan jo ihan ajettava mutta miksi pitäisi päästä tankillisella kuuhun ja takaisin? Eikö matkalla ole asemia? Vaikka ne penkit hierois ja ottais suihin koko matkan niin joku raja taikinan syömiselläkin kai sentään on. Toinen ääripää ajajan autosta, Evo Lancer jossa on vissiin joku 35-40 litran tankki jonka ajaa "dynaamisesti" tyhjäksi noin tunnissa :)
Comment
-
Lainaan aihetta:
Siis mitä vittua nyt taas: Takapenkkien lämmitys ei toimi sieltä takapenkin keskikonsolista olevista napeista. Takapenkkien säätimen näyttöön tulee teksti "PAS SIV". Eipä ole tuommoista ennen ollut. Takapenkkien lämmitys menee kyllä päälle etupenkiltä käskien, eli siitä MMI:n kautta pääsee valikkoon "Rear seat" ja sieltä sitten hieman hankalahkosti saa noi grillit päälle.
Mikäs tuon on nyt passivoinut, vai voisiko olla tuosta taannoisesta mukavuusyksikön vaihtamisesta jäänyt joku bitti poikittain? Mielestäni en löytänyt MMI:n valikosta mitään takapenkkiläisten toimintojen passivointia. Ihan olisi kuin joku taxi-toiminto (älä räplää siellä). Mahtaiskos jollakin olla kikka muistissa, millä tuon saisi tokenemaan entiselleen? En ole vielä käyttänyt läppäriä kiinni tuossa, eli en tiedä tuleeko tuosta joku virheilmo... Itse en juuri takapenkillä istuskele, joten ongelma ei ole suuri, mutta työkaverit vittuilee takapenkiltä, jos mennään tolla ruokatunnilla lounaalle.
Comment
Comment