Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mä veikkaan että tuo väri on "avus silver", tai ainakin omaan silmään näyttäisi hyvin samalta.
    http://www.google.fi/search?q=audi+t...w=1440&bih=725

    Comment


      Tuossa näyttäisi olevan faceliftin etumaski ja ajovalot (jotka tuli 3.2-versioon syksyllä 2003). Onkohan ne vaihdettu jälkeen päin vai saiko niitä 1.8T-versioon jo alkuvuodesta 2003? Itse en usko, että nuo olisi alkuperäiset. Voin olla väärässä. Kannattaa varmaan tarkistaa kolarihistoria, jos ois keulaa joskus kolhittu.

      Itsekään en erityisemmin välitä hopeaväristä (liian yleinen!), mutta tämä yksilö näyttää harvinaisen tyylikkäältä. Juuri nuo 3.2-mallista otetut ajovalot ja maski antaa sopivasti lisäväriä tavalliseen 1.8T-keulaan verrattuna. Vielä kun vaihdat tuohon 3.2-etupuskurin, niin sitten se on täydellinen - ainakin minun silmään.

      Ai niin. Ja perään vielä se 3.2-mallin "takadiffuusori". Näyttää paremmalta kuin tuo korin värinen.
      Viimeksi muokannut jarpale; 22.9.2011, 11:03.

      Comment


      • Ei tarvinut ajella kun oli jo myyty, nopeat syö hitaat =)

        Comment


          Vielä kun pari kertaa harjoittelet, niin olet tarpeeksi nopee! ;)

          Comment


          • Joo se on kyllä tullut hyvin selväksi ettei kannata jäädä arpomaan jos vähänkin auto enemmän silmää miellyttää =D

            Aiemmin sanoin että "siihen mennessä kun lumet on maassa", mutta nyt jälleen läpimäräksi kastuneena tuolla sateessa todettakoon ettei kauheasti haittaisi jos sen TT:n aiemminkin löytäisi... =)

            Comment


            • OT: Selittäisköhän tuon maskin ja harmaapohjaiset etuvalot se, että tuo on S-line malli? Vanteet, madallus ja merkitön ratti kuuluu ainaskin pakettiin. Niin ja merkit kyljessä.

              Toivottavasti Miikka pääsee pian oman TT:n ruoriin! :-)

              Comment


              • Tuli käytyä ajamassa linkin TT, oli pieni pettymys. Kytkin oli vaihdettu kahdesti viimeisen 20tkm välillä, tuntui huomattavasti löysemmältä painaa kun aiemman TT:n jota kokeilin ja ehkä myös pientä luistamista havaittavissa. Jotain syvällisempääkin vikaa odotettavissa? Nitinaa ja natinaa joka puolella, myöskin jotain "rohinaa" havaittavissa kun pyörät linkussa käänsi autoa+jarruttaessa auto puski vasemmalle.. Hihnaa ei ollut vaihdettu, ilmeisesti tämä oltaisi hoidettu liikkeen toimesta. Mittari myös klesana, eli FIS olisi kaivannut uusia ledejä. Huoltokirja myös hukassa. Muuten hienossa kunnossa ja ikkunat toimivat kuten piti, edellä mainittujen syiden takia jäi kuitenkin kauppaan.

                Etsintä jatkuu =)

                http://www.nettiauto.com/audi/tt/4291868
                Viimeksi muokannut Miikka; 24.9.2011, 16:28. Perustelu: lisäys

                Comment


                • Ensi viikonloppuna mahdollisesti katsomaan tätä, ellei joku ehdi sitä ostamaan aiemmin. Itse en vain aiemmin pääse paikalle.
                  http://www.nettiauto.com/audi/tt/4329511

                  Jos joku sattuu liikkumaan noilla kulmilla ja ei ole muuta tekemistä, niin arvostan kovasti jos viitsii piipahtaa katsomaan autoa tarkemmin ja raportoimaan tänne =)

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Näytä viesti
                    Ensi viikonloppuna mahdollisesti katsomaan tätä, ellei joku ehdi sitä ostamaan aiemmin. Itse en vain aiemmin pääse paikalle.
                    http://www.nettiauto.com/audi/tt/4329511

                    Jos joku sattuu liikkumaan noilla kulmilla ja ei ole muuta tekemistä, niin arvostan kovasti jos viitsii piipahtaa katsomaan autoa tarkemmin ja raportoimaan tänne =)
                    Piipahdin ohimennen katsomassa, ja jotain huomioita:

                    - huoltokirjassa hihnan vaihdosta myyjän tekemänä merkintänä että olisi vaihdettu 118 tuhannen kohdilla (miten selvitetty, ei ollut puhetta)
                    - lohko hieman kostea, samoin alipaineletkusto imusarjan alla, vuodoista en osaa sanoa mitään
                    - mittaristo oireilee, ei ole vaihdettu
                    - haldexin hydrauliikkapumpun olemassa olosta ei tiedetty mitään, eikä toimivuutta siten tarkistettu
                    - kilvetön, katsastamaton (kertoi juuri olleensa varaamassa härälle aikaa..)
                    - ikkunan nostimien sanoi molempien toimivan, en testannut (tästä olisi nopeasti jäänyt kiinni)
                    - kone lähti käyntiin kylmänä nätisti, ei ylimääräisiä ääniä
                    - paikalla ollessa vaihteet meni hyvin päälle, kuitenkin ihan kuin olisi ollut hieman ylimääräistä väljyyttä (?)
                    - koeajo ei onnistunut, koska koekilvet oli "toisessa menossa" (koeajon mahdollisuus kannattaa etäkäteen varmistaan ennen kuin kaukaa lähtee tulemaan)
                    - pinnassa aika paljon skratseja, joista osasta pääsee varmasti myllyttämällä, pellit näytti hämärässä hallissa kuitenkin varsin suorilta
                    - ovet ja konepelti asettuivat helposti ja nätisti kiinni
                    - myyntipuheita: ollut kahdella naisella saksassa ja yhdellä Latviassa
                    - sisusta varmaan OK, nahkapenkeistä en yleensä osaa/halua sanoa mitään
                    - sisustan yleisilme kilometreihin nähden hieman nuhjuinen ja nukkavieru
                    - olikohan soittimena kuluneen näköinen Audi Consert
                    - ohjauksen, alustan ja jarrujen kunnosta en koeajon puuttumisen vuoksi pysty sanomaan mitn

                    Comment


                    • Kiitoksia Marre! Ei täsmää nyt puheet sitten siihen mitä itse soitin tuossa tiistaina liittyen esim. tuohon hihnan vaihtoon. Huonojen kuvien perusteella tuo sisusta näytti minustakin hieman nuhjuiselta, joten nämä kaikki asiat kun ynnää (+ mainitsemasi asiat) niin eipä nyt sitten ihan hirveetä kiirettä tarvitse pitää tuonkaan koeajon suhteen.

                      Kiitoksia vielä kertaalleen!

                      Comment


                        Käytiin tänään kaverin TT kuumeen takia koeajamassa tuota yllä mainittua vehjestä.

                        Oli kyllä kuluneemman näköinen kun mittarilukema antoi ymmärtää. Ehkä vaan todella huonosti pidetty.
                        Sisältä ihmeellisen kulahtanut. Penkit oli ihan siistit tosin.
                        Ajossa ykköstä ei meinannut saada pykälään. Ykköseltä kakkoselle hieman pykimistä. Muut vaihteet meni ihan ok.
                        Jarrut oli ihan ok. Jotain pientä rohinaa kuului silloin tällöin. Alusta ei tuntunut kolisevan kuitenkaan.
                        Pirteestihän se muuten toimi. Aika paljon laittamista kyllä ainakin omaan makuun siihen hintaan.

                        Eka kokemus TT Audiin itsellä ja olihan siinä oma viehätys tietenkin...

                        Comment


                        • Tuo ykkösen ja kakkosen nihkeys tuntuu olevan lähes TT:n tyyppivika tai ainakin ominaisuus. Omassa autossa oli ihan sama vaiva, ja moni muukin on kertonut samasta.

                          Comment


                          • Väärät lootaöljyt sitä ainakin tuntuu tekevän. Omaani vaihdoin aikoinaan heti hankittuani, siinä ~ alle 120 tkm lukemissa ihan ne etkan tarjoamat öljyt. Tuohonhan pitää käyttää niitä kalleimpia manuaaliöljyjä mitä marmorilla on tarjota, 6v lootiin tarkoitettuja. Omassa ei koskaan ollut laatikon kanssa ongelmia. Orkkiskytkin ainoastaan oli vaihtanut väriä jännästi :)

                            Aikoinaan vaihdoin entiseen octaviaan vs200 laatikkoon, mikä oli huono veto. Viileämmillä keleillä oli ekat vaihteet todella nahkeita saada silmään. Sitä ennen meni hienosti.

                            Lootaöljyissä ei kannata säästää, vaan käyttää vähintään suositeltuja öljyjä, mielellään parempia. Audi aikana en ole käyttänyt enää muita kuin valmistajan suosittamia.
                            Viimeksi muokannut LauriJT; 15.10.2011, 19:03.

                            Comment


                            • http://www.nettiauto.com/audi/tt/4346690

                              Sattuuko olemaan kenenkään foorumilaisen "exä" yllä? Joku yksityinen tätä myi ennen ja nyt päätyi liikkeelle, ajattelin käydä kurkkaamassa. Pisti kyllä silmään tämä "köyhän miehen" S-Line, merkit kyljessä mutta ainakin ratti on "merkillinen", ei näytä madalletulta ja orggis vanteetkin on vaihtunut. Mitä kaikkea muuta tuohon S-Lineen kuuluisi?

                              Comment


                                En tunne Miikan linkittämän auton historiaa mitenkään, mutta kuvien perusteella jälkiasennettua on vähintään seuraavat:

                                (-) etumaski ilman rinkuloita
                                (-) tarvikevanteet
                                (-) etujarrulevyt (originaalit ovat ilman uria)
                                (+) uudempi 3.2-mallinen takadiffuusori

                                Viimeisestä plussaa. Muista miinusta.

                                Muutoin näyttäisi vakio S-line mallilta. Mitä S-lineen sitten kuuluu? En osaa varmasti sanoa, mutta ainakin 20mm matalempi sport-alusta ja S-line merkit. Muutoin S-line TT näyttää minun mielestäni ihan vakiolta. Tuo ero alustan korkeudessa on niin pieni S-line alustan ja vakion välillä, että kuvan perusteelle tuo voisi ihan hyvin olla S-line, mutta se selviää varmaan paremmin lisävarustekoodeista. Eli ne lisävaruste koodit kannattaisi käydä läpi ennen ostopäätöstä. Kuten myös muut tavanomaiset tarkistuskohteet: tyyppiviat, koeajot erilaisissa olosuhteissa ja maanteillä, kuuluuko outoja ääniä, kiemurteleeko urissa, yms. Tuon ikäisestä luulisi löytyvän jotain vikaakin jo, joten ihan täydellistä tuskin kannattaa edes odottaa.

                                Comment


                                  http://www.tt-forum.co.uk/forum/view...134483&start=0
                                  "Nov 2001
                                  S-Line announced.
                                  Based on 225TTC, S-Line gets two exclusive paint colours and larger 18-inch, nine-spoke alloy wheels, and suspension lowered by an additional 20mm compared with the standard car.

                                  Available in either Misano Red or Avus Silver paintwork, with 'normal' black leather interior, or new Brilliant Red or Silver Grey. 6 CD autochanger and a BOSE as standard.

                                  Also - S-Line badges on either side and a full alloy gear knob"

                                  Käsittääkseni tuollon tuli ekat S-linet eli liimailtu badget vaan. Itelläkin moinen Audi sport -badgellinen ratti (ja koko alumiininen nuppikin löytyy kuin myös BOSE ja nuo 18" old RS4 vanteet) eikä ole tietääkseni S-line. Koko S-line on muutenkin aika huuhaata TT:n kohdalla kuten näkyy.

                                  Comment


                                    Käsittääkseni tuollon tuli ekat S-linet eli liimailtu badget vaan. Itelläkin moinen Audi sport -badgellinen ratti (ja koko alumiininen nuppikin löytyy kuin myös BOSE ja nuo 18" old RS4 vanteet) eikä ole tietääkseni S-line. Koko S-line on muutenkin aika huuhaata TT:n kohdalla kuten näkyy.
                                    Näin on, ihan normi-TT:ltä näyttää, mitä nyt on ruuvattu käsittämättömän rumat tarvikevanteet alle, sekä tehty hieman jo mainittua teinituningia. Myynti-ilmoituksissa näkee silloin tällöin noita tyhjästä temmattuja S-line -paketteja liian vanhoissa autoissa, jos niissä sattuu olevan vaikka lisävarusteinen urheiluohjauspyörä tai -penkit.

                                    Comment


                                    • Sarjassamme tyhmät kysymykset: Linkin auto on ollut "vain kesäisin ajossa" (mitä kovasti epäilen), eli onko jotain mitä tulisi nyt tarkemmin tsekata? Jakkaroiden lämmittimet löytyy, talvirenkaat ei ja ei varmaan mitään lämppäriäkään. Onko tuon ikäisissä autoissa ruosteensuojausta tehtaan puolesta ja onko se tarpeellinen?

                                      Comment


                                        Katon sivujen päissä muistaakseni oli osalla ollut ruosteongelmaa (ketju löytyy foorumilta). Samoin helmojen päiden kanttaukset kannattaa tsekata, ne on lähes järjestäin pintaruosteessa enemmän tai vähemmän. Jos pelkästään kesäsin ois ajettu niin nuokaan ei varmaan ruosteessa olisi(?). Se TT mk1 tsekkausketjukin löytyy täältä kyllä jostain.

                                        Comment


                                        • Tuli käytyä kyseinen pirssi koeajamassa ja ihan ok kuva jäi autosta. Huomioitavia asioita kuitenkin; auto käynnistyi nätisti kylmänä mutta piti melkoista vinkumista aluksi. Myyjä sanoi tämän johtuvan laturin hihnasta, tiedä sitten...? Mittaristo sökö eli ledejä taas kaipailisi, tosin en ole yhteenkään törmännyt jossa tämä toimisi. Ruostetta vähän helmoissa, ilmeisesti juurikin se mistä tuossa ylempänä puhuttiin. Kattojen sivujen päistä en sitä löytänyt (tai sitten osannut katsoa). Kuskin penkki kulunut, muuten melko siisti sisältä. Sitten ehkä se huolestuttavin (tai sitten nuo kaksi edellistä koeajamaani olivat lastutettuja eivätkä myyjät sitä tienneet) eli menopuoli. Tuntui että olisi ollut vähän tehot kateissa autosta, minkään näköistä turbon potkua ei nimittäin kiihdyttäessä tuntunut. En kuitenkaan nyt ole tästä aivan 100% varma, mutta edellinen jota koeajoin oli huomattavan paljon pirteämpi. Myynnin yhteydessä ei kuitenkaan puhuttu että se olisi lastutettu, joten tämän mustan teettosen menopuoli vähän epäilyttää...

                                          Olisi siis kiva saada tähän taas toinen mielipide koska muilta osin auto vaikutti ihan kiinnostavalta. Bisset lupaan tarjota jos joku jaksaa käydä autoa tutkailemassa!

                                          Lisäys: yksi asia tuli lisää mieleen, eli xenonit ja valot ylipäätänsä. Kun kävin joskus kauan aikaa sitten ajamassa 2003 vuoden tt:n niin siinä sai valot palamaan sekä tuosta keskeltä (ajovalot) ja sitten pelkästään sivuilta ne pienemmät polttimot (päivävalot tai jotain?). Tässä autossa kun kääntelin sitä kytkintä mihin asentoon tahansa niin vain nuo keskellä olevat polttimot paloivat.
                                          Viimeksi muokannut Miikka; 23.10.2011, 11:17. Perustelu: Lisäys

                                          Comment


                                          • Valot päällä kun vetää sitä kytkintä ulospäin, syttyy sumarit, ne pienimmät linssit. Vakiotehoisessa ei juurikaan turbopotkua tunnu. Vasta lastutus tuo sen esiin tuntuvasti. Mittaristossa tarkotat varmaan sitä keskinäyttöä, että on himmeä nurkasta tai pimeitä raitoja siellä täällä. Siihen auttaa vain sen näytön vaihto. Täältä löytyy kyllä osaavia kavereita jotka sen pystyvät tekemään ilman että tarvii koko mittaria ostaa.

                                            Sieltä katolta hapettuu ainakin ne korinväriset alumiiniset kattolistat. Näkyy joko valkeina reikinä maalissa tai rypyläisenä maalina.
                                            Viimeksi muokannut LauriJT; 23.10.2011, 12:26.

                                            Comment


                                              Xenoneissa on ainakin vain parkkivalo, Xenon ajovalo ja sumuvalot. Sumuvalot on muistaakseni uloimmat. Mitään päivänajovaloja näihin ei ainakaan mun tietääkseni ole koskaan tehtaalta saanut. Keskellä on muistaakseni parkit, jotka taitavat palaa 0-asennossakin jos virta on päällä.

                                              EDIT: Kyllä mulla ainaki turbo potkasee ihan kunnolla, sen kyllä tuntee. Lastutettu tuo ei mun tietojen mukaan ole.

                                              Comment


                                                Pakko olla jotain vikaa menohaluissa, jos turbon heräämistä ei huomaa. Sen pitäisi olla selkeä jopa laiskemmassa 132kW:n mallissa (jota olen ajanut) ja vielä selvempi 165kW:n mallissa (jota en ole ajanut).

                                                Ajovalokytkimessä on kolme asentoa (väännettäessä vasemmalta oikealle): 0 (nolla) --> Parkit --> Lyhyet ajovalot.

                                                Ajovalokytkimestä vedettäessä (kuljettajaa kohti) on 2 pykälää: 1. Etusumuvalot, 2. Etu- ja takasumuvalot.

                                                Vakiona kaikki eteenpäin näkyvät valot on integroitu samaan umpioon: lyhyet ajovalot (xenon tai halogen), pitkät ajovalot (halogen), parkit, suuntamerkki, sumuvalo. Kaikki siis samassa umpiossa, mitään erillisiä sumuvaloja tms. tähän TT Mk1-malliin ei ole saanut. Uudemmassahan on erilliset sumuvalot etuhelmassa ja DRL-ledit ajovaloumpion alalaidassa.

                                                Keski-Euroopan malleissa ajovalot ja parkit ovat täysin pois päältä 0-asennossa. Pimeä auto siis. Olettaisin, että uutena Suomeen tuodussa autossa olisi jonkinlainen valoautomatiikka, mutta sellaista autoa en ole vielä nähnytkään. Eiköhän näistä ole valtaosa tuotu maahan käytettynä.

                                                Voihan se olla, että tehottomuus johtuu jostain pikkujutusta, mutta omilla rahoillani en uskaltaisi ostaa, ennen kuin vika on selvitetty ja korjattu. Onhan se nyt ihan selvä, että 225-heppainen turbomoottori pitäisi myös tuntua ajossa "kohtuu ripeältä" ns. peruskippoon verrattuna.

                                                Comment


                                                • Achso, eli laitimmaiset ovat siis sumuvalot. Laitoin paremman puoliskon räpsyttelemään niitä joten voi olla ettei hän tajunnut (enkä tietysti tajunnut itsekkään sanoa) vetää siitä nupikasta. Eli se selvittää mitä todennäköisemmin sen etten saanut noita laitimmaisia palamaan.

                                                  Mittariston keskinäytössä oli juurikin näitä "viivoja". Joku mainitsikin että sörnäisten suunnalla joku kaveri pistää tämän muutamaa satasta vastaan kuntoon. Muuten mielestäni näytti oikein lämpötilan ja sen tsekkasin ajotietokoneeltakin. Bensamittarin toimintaa en tajunnut tsekata sieltä ajotietokoneelta, mutta oletan että toimii. Mielestäni myöskään siellä ylälistassa ei ollut ruostetta, alhaalla helmassa sen sijaan oli muttei mitenkään paljon. Etupenkkien nahka oli kulunut jonnin verran joka myös herätti kysymyksiä kilometrien paikkaansa pitävyydestä tai sitten entiset omistajat eivät vain ole pitäneet autosta "huolta".

                                                  Nyt eniten huolettaa tuo menopuoli. Kävin n. 1kk sitten ajamassa Tuusulassa tuota ylempänä mainittua sinistä teettosta ja se auto teki kyllä selväksi milloin turbo hyppäsi kehiin. Ei tämäkään auto mikään "lussu" ollut, mutta ei aiheuttanut minkäänlaista penkkiin vetäytymistä kuten se aiempi. Kiihtyvyys oli tasainen ja ripeä. Tsekkasin vielä sinisen teettosen ilmoituksen eikä siellä (eikä kaupassakaan) mainittu mitään lastutuksesta. Hirveän vaikea vertailla kun olen käytännössä vain näitä kahta ajanut, mutta perstuntumalta ja muistista tuo aiempi oli huomattavasti räyhäkkäämpi...
                                                  Haldex oli myös arvoitus, ei siis tietoa onko tehty mitään.

                                                  Comment


                                                  • Alkoi TT polttelemaan kun hinnat ovat laskeutuneet tasolle jonka viitsii tämmöisestä fiilistelyautosta maksaa. Talossa on jo Grand Cherokee -00, harrastus Saab9000 ja farmarimallinen Accord (http://www.nettiauto.com/honda/accord/4463673) jota olen koittanut hetken myydä vaan eipä kellään ole rahaa. Kovin ollaan ostamassa ja sitten perutaan kun rahoitus ei onnistu.

                                                    Keksin että vaihdankin tuon Hondan TT:hen. Saisi olla quattro ja isoimmalla tehopannulla. Lukaisin ketjun läpi vaan alkoi askarruttamaan tuo APX ja BAM-koneiden ero että kannattaako suosiolla katsella uudempaa vuosimallia. Lastentaudit ei kiinnosta missään muodossa, tuo Honda kun on ollut luotettavin auto koskaan niin epäluotettavampaan vaihto ei tule kysymykseen.

                                                    Onkos kellään himoja Accordiin? :)

                                                    Comment


                                                      APX-koneisis halvemmat käyttömaksut, kun menevät massan mukaan :)

                                                      Comment


                                                      • Valitettavasti TT ei ole luotettavuudeltaan ton ikäsen Hondan tasolla. Näin se vaan on. Toki autot on yksilöitä ja joissain vähemmän vikoja kun toisissa. Riippuu paljon TT:n kohdalla kuinka tarkasti sitä on pidetty ja huollettu (ja jo tyypillisiä vikoja korjattu, esim. mittaristo).

                                                        Comment


                                                        • TT:tä hankkimassa

                                                          Iski TT kuume tässä kevään korvilla. Kyseisestä autosta ei ole mitään kokemusta tai tarkempaa tietoa, ja sitä kaipailisin. Millainen toimivuus ja luotettavuus? Onko mitään isompia tyyppivikoja?

                                                          Tässä olisi nyt nettiselailun perusteella vahva vaihtoehto: http://www.nettiauto.com/audi/tt/4497782

                                                          Jos täällä sattuu jollain olla myynnissä hyväkuntoinen TT huoltohistorialla, mieluusti 4-veto ja pienillä kilometreillä, voi ottaa yhteyttä. :) Hintaluokka n. 10.000e-14.000e.

                                                          Comment


                                                          • Onko kaikissa tt:ä joissa on ajovalojen pesurit> xenonvalot?? Vai voiko päätellä mistään? umpiot ilmeisesti samanlaiset kaikissa?

                                                            Comment


                                                              Umpioita on jopa eri värisenä, joten eivät ole kaikki samanlaisia. Noissa voi olla entisten omistajien jäljiltä jotain niiden omia kytkentöjä, joten varmasti ei voi päätellä mitään. Itse tutkittava tapauskohtaisesti. Jos autossa on ollut uutena Xenon-ajovalot, niin silloin on ollut myös ajovalojen pesulaitteet.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X