Niin, yksinkertaisesti ne kierteet ei mene pilalle kun pilaamalla. Eli kyllä vika on siinä avaimen päässä olevassa henkilössä. Syitä voi olla monia esim. väärä proppu = väärät kierteet, liian kova kiristysmomentti, "väärille kierteille" kiertäminen yms..... En kyllä tiedä millaiset on mahdollisuudet liikettä vastaan taistellessa, kun omaa kokemusta ei ole.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT ostamassa.
Collapse
X
-
Taasen rupeaa TT polttelemaan joskus aijemmin asiasta täällä kirjoittelinkin ja luottavaisin mielin Miikan "ropleemia" lueskelleena olis tälläinen nettiautossa.
http://www.nettiauto.com/audi/tt/4672181
Olisiko kenelläkään mitään mielipiteitä?
Joko yli 200tkm on liikaa ajettu,hinta olis aika houkutteleva...
Värikin olis musta ja quatro... =)
Comment
-
Juu, noihin karkkirahoihin nyt on tottunut nykyisellä kulkupelillä... bmw530d,mut harrastus maksaa... =)
Pitäisköhän piruuttaan soittaa tonne ja tyrkyttäs biimeriä vaihossa... heh...
Comment
-
Roadsterin kanssa eläminen sitten vaatiin tietynlaista "harrasteneisuutta", nimittäin kyseisen auton kuljetuskapasiteetti on pyöreät nolla. Vaikka ny meillä on 2 ihmistä tehny mm festarireissujakin... Ja takapenkin puuttuminen voi aiheuttaa ongelmia, vaikka nyt tällä hetkellä tuntuisikin, että "mihin niitä takapenkkejä muka tarvii". Eli roadster vaatii melkein pakostakin toisen auton rinnalle.
Comment
-
Pitäisköhän piruuttaan soittaa tonne ja tyrkyttäs biimeriä vaihossa...
Eipä tossa oikeestaan muuta kun, että selvität huoltohistorian tarkasti ja jos mahdollista niin vag-com mukaan koeajolle. Varmaan jonkun foorumilaisenkin vois saada mukaan ihmettelemään tuota laitetta jos innostut laittamaan ostohousut jalkaan.
Comment
-
Heh, kyllä oli varsinainen myyntitykki... Auto on mitä erinomaisin ja kaikinpuolin kunnossa... ei mitään vikaa. Oikeastaan ainut mitä kysyin oli huoltokirja niin vastaus oli että on siinä huoltokirja mut en tiedä siitä sen tarkemmin...
Mutta hyvä se kuitenkin on... heh...
Ärsyttää tuommoset mitkä ei oikeasti paneudu hommaansa,tulee fiilis että tuolta en ota vaikka ilman saisi...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M KoopikkaRoadsterin kanssa eläminen sitten vaatiin tietynlaista "harrasteneisuutta", nimittäin kyseisen auton kuljetuskapasiteetti on pyöreät nolla. Vaikka ny meillä on 2 ihmistä tehny mm festarireissujakin... Ja takapenkin puuttuminen voi aiheuttaa ongelmia, vaikka nyt tällä hetkellä tuntuisikin, että "mihin niitä takapenkkejä muka tarvii". Eli roadster vaatii melkein pakostakin toisen auton rinnalle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiRoadsterin kanssa eläminen sitten vaatiin tietynlaista "harrasteneisuutta", nimittäin kyseisen auton kuljetuskapasiteetti on pyöreät nolla. Vaikka ny meillä on 2 ihmistä tehny mm festarireissujakin... Ja takapenkin puuttuminen voi aiheuttaa ongelmia, vaikka nyt tällä hetkellä tuntuisikin, että "mihin niitä takapenkkejä muka tarvii". Eli roadster vaatii melkein pakostakin toisen auton rinnalle.
Comment
-
Toki, mutta sielä voi hätätapauksessa kuljettaa ihmistä. Roadsterissa ei oo sitäkää vähää. Ja coupe on muutes aikamoinen tilaihme, eräs suomalainen kuuluisa hevimuusikko käyttää sitä "keikkabussina" :)
Comment
-
No juu. Läppärilaukku ja päällystakki mahtuvat mukavasi coupen "takapenkille". Itselläni kun etupenkki sopivassa säädössä, niin "takapenkin" ja etupenkin selkänöjan väliin saa sormet. Oliko vielä muistaakseni käyttöohjeessa varoitettu kuljettamasta yli 150 cm ihmisiä takana. Ihmisiä!? :)
Comment
-
Joo ei kannata näiden mun probleemien takia säikähtää, syy miksi nämä itseä eniten vatuttaa on se että ei ole vielä yhtään "ehjää" päivää tullut autolla ajettua (omistanut 1kk.). Nämä on kuitenkin sen verran vanhoja että vikoja/huollettavaa tulee varmasti, omalla kohdalla niitä nyt räpsähti useampi heti kun oli myyjän kanssa paiskattu kättä. Huonoa tuuria kai, tosin viime perjantaina myyjän kanssa jutelleena en jaksa uskoa että hän tarkoituksella olisi myynyt "risana".
Nyt vaan pitää priorisoida, korjaa akuuteimmat ensin ja sit vähemmän akuutit seuraavasta palkasta. Jos uuden haluaa niin sit pitää heittää se 50k€ pöytään, ei tartte stressailla =)
Comment
-
Kävin huvikseen tuossa aamusella oman TT:n kuitteja läpi. Laskimen loppu summaksi jäi 10342.87€, tuosta korjauksien ja huoltojen osuus n.4500€. Halpaa kuin saippua tuo TT:n pito, mutta kilometriäkään en vaihtais. Toki paremminkin tuon summan ois voinu sijoittaa mutta myös varmasti paljon huonomminkin.
Noista tiloista sen verta että coupella olen tehnyt kuitenkin entisen hallituksen kanssa 1.5vk loma reissu pohjoisnorjaan. Mukana oli 12 jalkaisesta vavasta ja teltasta lähtien kaikkea kivaa, toki jotain priorisontia piti tehdä eli ihan kaikkia tavaroita ei mukaan mahtunut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viestiMukana oli 12 jalkaisesta vavasta ja teltasta lähtien kaikkea kivaa, toki jotain priorisontia piti tehdä eli ihan kaikkia tavaroita ei mukaan mahtunut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiOnko foorumilla tonenkin TT-harrastaja joka heittää perhoa laxille? #8-9 vai #9-10 pahla?
Comment
-
Nyt on ihan tosissaan hakusessa tuollainen TT coupe kun vaimokin näytti vihreää valoa autonvaihdolle. Minkä verran palstaveljille on kertynyt kokemuksia TT mk2:sta? Onko siinä onnistuttu välttämään nuo mittaristoviat ym. lastentaudit jotka vaivaavat edeltäjäänsä? En ole vielä metriäkään päässyt koeajamaan moista autoa, mk1:stä kylläkin, mutta mitä olette mieltä, kumpi moottori sopii autoon paremmin 2.0 tfsi vai 3.2 v6? V6-koneen ketjuongelmista olen lukenut foorumilla, koskeeko ne myös tätä poikittaiskonetta? Makuasioita tietysti mutta kumpaakaan moottoria tuskin alitehoiseksi voi moittia tuossa korissa?
Comment
-
Kyllä toi 3.2 aika lussu on tuossa korissa, toki ei perus 2.0tfsi sen paree ole. Ässää en ole ajanu, että sen menohaluista en tiedä. RS:n kone toki makein väännön ja tehon kannalta tuossa, mutta siinä ampuu hinta aika kivasti ylöspäin...
Comment
-
Ampuu mun budjetista vielä yli noi tts ja ttrs, joten paree pysyä tavan kansan moottoreissa, vaikka ehkä tylsiä ovatkin. Tfsi:tä saa tietysti optimoitua ohjelmalla kun tylsyys iskee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja James Potkukelkka Näytä viestiNyt on ihan tosissaan hakusessa tuollainen TT coupe kun vaimokin näytti vihreää valoa autonvaihdolle. Minkä verran palstaveljille on kertynyt kokemuksia TT mk2:sta? Onko siinä onnistuttu välttämään nuo mittaristoviat ym. lastentaudit jotka vaivaavat edeltäjäänsä? En ole vielä metriäkään päässyt koeajamaan moista autoa, mk1:stä kylläkin, mutta mitä olette mieltä, kumpi moottori sopii autoon paremmin 2.0 tfsi vai 3.2 v6? V6-koneen ketjuongelmista olen lukenut foorumilla, koskeeko ne myös tätä poikittaiskonetta? Makuasioita tietysti mutta kumpaakaan moottoria tuskin alitehoiseksi voi moittia tuossa korissa?
Ulkomaisilla foorumeilla tunnistettu jonkin verran ohjausakselin (?) (steering rack) kolinoita. Puolat menee vaihto-ohjelmassa tehtaan piikkiin uusiksi jos ei vielä ole vaihdettu.
Autolla on vahvaa taipumusta aliohjaavuuteen, talvella korjaantuu määrätietoisella kaasun käyttämisellä. Enkä nyt ihan lussuksikaan sanoisi, vaparikuutosen vienti hämää. Toisessa omassa on jumalmoottori uudelleen ohelmoituna, ja kuutosen luonteesta pidän henk.koht. enemmän. Ja jos tehon nälkä kasvaa ja kukkaro kestää, niin mm. Rothe Motorsport tekee bolt on ahdinkittejä.
Comment
-
-
Long time tässä threadissa, jäänyt foorumin selailu vähemmälle kun on ollut sellaista myllerrystä omassa elämässä että rinkulakeulakin seisonut vaan kadulla. Aluksi pakko aloittaa kiittämällä Herttoniemen Audi Centteriä hoitamalla erittäin asiallisesti hajoittamansa öljypohjan, eilen poistuin 612e kuitti taskussa ja tiskille siis maksoin 0e. Öljypohjassa siis olivat kierteet rikki ja tiputti öljyä, kenen vika tämä sitten on hyvä kysymys, mutta autoa on huollettu vain heillä vuodesta 2007 lähtien joten ottivat tämän "harteilleen". Nyt on uusi pohja ym. palikat eikä näytä jättävän länttiä enää parkkipaikalle.
Valitettavasti ne hyvät uutiset jäivätkin sitten siihen sillä aiemmin threadissä mainitsemani "ujellus" takaa ei tule renkaan laakereista (tsekattu AC:ssä) vaan todennäköisesti perästä tai haldexista... Ja sehän tietää taas $$$ menoa. Ongelma on siitä kenkku että se esiintyy vain välillä, yleensä moottorijarrutuksessa tai kun liuttelee ilman kaasua eteenpäin. Kytkimen kun lyö pohjaan tai heittää vapaalle ei ääntä enää kuulu. Nyt sormet ristissä sitten toivon että se on tuo haldexi, sillä perän remppa ja nelinumeroinen arvio (eikä se ensimmäinen numero ole ykkönen) kokonaiskustannuksista aiheutti verisuonten poksahtelua ohimoissa... Sinisen haldex-boxin osto olisi vielä ok ja jopa suotavaa, mutta kyllä tuo peräremontti on sit sellainen että rupeaa miettimään onko tässä enää mitään mieltä kun auton ostohinta/arvo käytännössä hyppää 35% ylöspäin... Mutta nyt ensiksi otetaan ölpät ulos perästä ja haldexista ja katsotaan millaista shittiä sieltä tulee, antaa varmaan osviittaa mihin suuntaan lähetään homman kanssa etenemään.
Sellainen avautuminen taas, jos vaikka töitäkin välillä tässä tekisi kun tuo rahareikä ei ainakaan niiden tekemisen lopettamista tue :)
Comment
-
Mulla on pikkuhiljaa kääntynyt peukku alaspäin tän suhteen, kaikki muu vielä "menee" mut tuo perä on sit jos sen luokan investointi että rupeaa harkitsemaan onko tässä enää järkeä, varsinkaan kun auton arvo nyt ei muutenkaan ole mitenkään huikea. 2kk omistanut ja 3 kertaa menossa pajalle... Jos jostain löytäisi käytetyn osan vähillä kilometreillä niin varmaan olisi se ensisijainen vaihtoehto, mut katotaan nyt ekaks missä kunnossa noi ölpät on perässä ja haldexissa. Ja erityisesti toivotaan et se on toi haldex, saa sit hyvän syyn ostaa "jatkuvan nelivedon", sen vielä pystyy jotenkin järjellä selittämään itselleen ;)
Comment
-
http://www.cardomain.com/ride/248694...audi-tt/page-3
Siinä on yksi TT:n perä, toivottavasti oma ei ole tuon näköinen. Se unohtui tuossa aiemmassa mainita että ääni ei myöskään kuulu kun koneelle antaa kaasua, eli ainoastaan kun liuttelee vaihteella edespäin/moottorijarrutus.
Comment
Comment