Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jostain luin (olisko ollut TT-Forum.co.uk) että ei ole kauhean hyvästä ajaa "alilämpöisenä", aiheuttaa karstoittumista jne. Itse en sitten tiedä mutta näin siellä mainittiin.

    Sattuuko kukaan tietämään kuuluiko tuo termarin vaihto 180tkm huolto-ohjelmaan? Meinaan mulle auto on myyty siinä uskossa että tuo 180tkm huolto on kokonaisuudessaan tehty -> termari olisi pitänyt olla vaihdettu ohjelman mukaan (ehkä?).
    Ei ole isosta rahasta kyse, enemmänkin periaatteesta.

    Comment


      Ei termostaatin vaihto kuulu huolto-ohjelmaan, ei edes lisätöihin. Huolto-ohjelmaa selasin tuossa äsken, eikä siellä ole mainittu termostaattia missään.

      Comment


      • On ihan mahdollista että kun tästä kelit lämpenee niin nuo teidän termostaatit pelaa ihan normaalisti. Silti suosittelisin vaihtamaan. Alilämpöisenä polttoaineen kulutus kasvaa, varmaan tuo karstoittuminenkin mahdollista, vaikuttaa varmasti ilmastoinninkin toimintaan ja onhan näistä sylinterinkansiakin halkeillut. Mitään näistä en allekirjoita varmasti tapahtuvaksi, mutta ihan mahdollisia seurauksia ovat kaikki väärästä termostaatin toiminnasta.

        Comment


        • Väliaikaiskorjauksena kannattaa laittaa pala pahvia tms. sinne syylärin eteen, itsellä ainakin kikka nosti lämmöt normaalitasolle termarivikaisessa.

          Comment


          • Ja onni senkuin jatkuu... Tänään yritin miittiin tulla pyörähtämään mutta komeasti a) olin myöhässä b) todennäköisesti ihan väärässä paikassa...

            Seurailin noita lämpöjä nyt koko päivän ja todellinen haarukka on siinä 60-75c välillä mitä ne lämmöt oli. Sitten muutaman kerran kun "rykäisin" napakan kiihdytyksen niin sain myös ESP valon palamaan. Ei suostunut sammumaan napista, mutta auton sammutus->käynnistys hävitti tämän ilmoituksen.
            Mietin että voisikohan olla nyt antureissa mahdollisesti jotain vikaa (lämmöt + esp valo) kun tuntuu olevan nyt niin laidasta laitaan mitä kukakin näyttää?

            Comment


            • Vikakoodit lukuun niin selviää ESP:n vika. Joku häikkä siellä on kun kerran valo jää palamaan. Välttämättä ei liity ESP:n toimintaan, voi olla esim. haldex-pumppukin tien päässä. Tai sitten kiihtyvyysanturivika. Tää topicci alkaa luisumaan nyt kyllä ihan tosissaan...kohta ei kukaan uskalla ostaa enää TT:tä! :-D

              Comment


              • Olisi ilmeisesti pitänyt tehdä kaupat joku muu päivä kuin 13. perjantaina... D´oh.
                On sillä edelleen kiva ajaa, tosin en mä kyllä nyt ihan tällaista alkua toivonut meidän yhteiselle taipaleelle.

                Comment


                  kohta ei kukaan uskalla ostaa enää TT:tä! :-D
                  Onhan se vähän semmonen italialaista elektroniikkaa sisältävä, ranskassa ja unkarissa läjään laitettu matalakattoinen A3 :). Mut onneks noi suurinosa vioista on suht helpolla korjattavissa.

                  Comment


                  • Toivotaan et on helpolla korjattavissa, ja erityisesti HALVALLA =D
                    Hemmetti kun tuo Bentleyn opas TT:lle maksaa aivan järjettömästi Amazonissa, olisi kiva opetella vähän auton saloja enemmänkin ja sitä kautta sitten itsekkin jotain pienempiä korjauksia yrittää tehdä.

                    Comment


                      Tämä on jo varmaan tuttu: http://www.wak-tt.com/
                      Tuolta itse ainakin tuli alussa katsottua miten mikäkin purkaantuu, nykyisin tosin jotkin osat irtoo vaikka silmät ummessa :D

                      Comment


                        Isot pojat on puhunu, että ELSA on hyvä opiskelumateriaali. Löytyy kyllä kun jaksaa hakea.

                        Comment


                        • Danke schön, molemmista tuli paljon iltalukemista!
                          Tänään tuli cruisittua n. 200km ilman ESP valoa, lämmöt temppuili edelleen. Tuli myös todistettua kuinka molemmat ikkunat jäi alas ovien sulkemisen jälkeen eli nyt sit jänskätään jatkossa tämänkin suhteen.

                          Comment


                          • Tuohon ESP valoon vielä sen verran, että jos ilmenee rajummassa kiihdytyksessä niin vika voisi hyvin olla MAF:ssa.

                            Ikkunoiden kanssa pellelilyyn voit totutella.

                            Comment


                              Itsellä oli aikoinaan myös ongelmia ESP-valon palamisen kanssa mk1 TT Q:ssa. Ensin paloi vain harvakseltaan mutta lopulta sitten paloi käytännössä aina, eikä sammunut napista. Vika juurikin Haldexin ohjainlaitteessa/pumpussa, kustannusarvio AudiCenterissä 1xxx €. Toki tuolloin kannattaa vaihtaa päivitettyyn ohjainlaitemalliin, itse vaihdoin autoa ennen remonttia.

                              Comment


                              • Ok, nyt aamulla ei myöskään palanut joten pitää seurata tilannetta. Se että ESP valo ei palanut kompensoitui sitten sillä että airbagin valo palaa nyt... Eikä sammunut auton uudelleen käynnistymisen yhteydessä.

                                Suht voittajafiilis tän ostoksen suhteen, käytetty on aina käytetty mut nyt alkaa tuntuu et tuosta ei enää kauheasti löydy "toimivaa". Noh kyl se tietysti eteenpäin menee, ainakin toistaiseksi.

                                Comment


                                • Airbag valo ei sammu, koska kyseessä on turvallisuuteen vaikuttava laite. Sammuu vain piuhan kanssa. Tämäkin asia selviää VCDS:llä. Yleinen vika on kosketushäiriö penkin alla olevassa liittimessä (penkin airbag antaa koodia). Eli jos tästä kiinni, niin on halpa korjata, kun ei maksa muun kun vaivan liittimen puhdistukseen. Voi toki olla muutakin...

                                  Helpottaa kummasti jos tsekkaat ne vikakoodit.
                                  Viimeksi muokannut spadde; 16.4.2012, 09:56. Perustelu: Yksi ylimääräinen "jos" poistettu

                                  Comment


                                    Kyllä nyt potkii vastaan Miikkalla. Ei tuossa varmaan auta muu kuin käyttää piuhan njatkeena ja katsoa mitä kaikkea sieltä paljastuu.
                                    Airbagin viaksi heitän hatusta repsikan penkin kontakti häiriötä, ja ESP valolle MAF jos kerta reippaassa kiihdytyksessä syttyy. Haldexin toimimattomuuden huomaa kyllä heti kun reippaammin kiihdyttää. Ikkunoiden kikkailu johtuu ovikytkimistä, aikas arkipäivää joissakin yksilöissä.

                                    Comment


                                    • Okei, no sitten tuo kuullostaa loogiselta koska eilen ränkkäsin illalla tuota kuskinpenkkiä ylös alas (jos se siis tämä löytyy kuskinpenkin alta) ihan testimielessä kun tuntui olevan vähän "voimaton" se penkin nostomekanismi.
                                      VCDS:n koodit saan autosta tällä viikolla, sehän se kertoo tietysti sitten enemmän missä mennään.

                                      Comment


                                      • Joo ei ole helppoa, olin varautunut tiettyihin ongelmiin jotka selkeästi tuli esille kun autoa tuli käytyä katsomassa, mut nämä uudet ongelmat käy kyllä pumpun (ja varmaan kohta kukkaron) päälle urakalla... Tähän ku lisätään luonne "pessimisti ei pety" niin omat laskelmat korjausten suhteen menee kohta jo päälle 2k€.

                                        Noh, on sillä EDELLEEN kiva ajaa ja pitää nyt pitää pää kylmänä kunnes saa nuo koodit luettua.

                                        Comment


                                        • Molemmista penkeistä tämä airbag löytyy ja myös liittimet. Jostain syystä tuo apparin puoli on herkempi tälle vialle (omastakin autosta joskus liitintä ränkännyt).

                                          Pistelehän koodit esille, kun ne saat, niin arvioidaan nuo kustannukset uudestaan :)

                                          Aina on kiva ajaa! Varsinkin kun nyt on kesäkumit omassakin alla! ;)

                                          Comment


                                          • Tyhmiä kysymyksiä : En ole penkin alle vielä kurkannut joten en tiedä yhtään mitä odottaa -> löytyykö netistä jotain kaaviota/osviittaa noille piuhoille joita löytyy sieltä penkin alta? Ja onko niihin mahdollista päästä käsiksi irrottamatta penkkiä/penkkejä? Voisin vähän yrittää kurkkia kun autoon taas myöhemmin illasta pääsen.
                                            Mul on kesäkumit viel kaupassa, taidan vaihtaakkin vaan akuutimmat kaksi jos ja kun näitä kustannuksia nyt näyttää syntyvän... Ajelen siis vielä toistaiseksi kitkoilla.

                                            Off topic : ACF hakemus lähtee tänään illasta, musta tuntuu et mä olisin jo hermoraunio ellen sais täältä vertaistukea näille ongelmille =D
                                            Viimeksi muokannut Miikka; 16.4.2012, 10:46.

                                            Comment


                                            • Onnistui ainakin itseltäni ilman penkin irroittamista. Siellä on muistaakseni 2 liitintä ja jos molemmat tsekkaat, niin ei kai tuo huonoa tee. Liittimet on hyvä suihkauttaa sopivalla putsaus ja suoja-aineella. Ahdasta on siellä penkin alla, mutta tosiaan pitäisi onnistua ilman penkin irroittamista. Joku sattaa löytää jonkin kaavion tähän?

                                              Älä vielä stressaa kustannuksista!

                                              Ja täältä saa vertaistukea riittämiin. Usko pois, että tuski törmäät ongelmaan, mihin täällä ei olisi jo törmätty ;) Ja meidän clubilaistenkin TT:istä (8N) on varmasti suurin osa, ellei kaikki käynyt nämä ongelmat läpi, joko nykyisen tai edellisten omistajien aikana. Ja vielä näillä ajellaan ja nautitiskellaan ;)

                                              Comment


                                                Joo. Ongelmana näissä on useimmiten, että nuo viat kasautuvat, jos omistaja ei korjaa tai korjauta niitä. Hyvä omistaja TT:lle on sellainen "automies", joka hoitaa nuo pikkuviat kuntoon sitä mukaa kun niitä ilmestyy. Jos niitä ei hoida, niin muutamassa vuodessa "pikkuharmeja" alkaa olla päällä turhan monta.

                                                Comment


                                                • No tuo entinen omistajahan oli aina ajanut VV-autoon ja sanonut et "korjatkaa" jos oli huomannut jotain poikkeavaa. Veikkaan tosin ettei hän ole edes kiinnittänyt huomiota esim. tuohon moottorin lämpötilaan, liikkuuhan se auto kuitenkin ihan normaalisti vaikka nuo lämmöt heitteliskin. Airbag tuohon oli vaihdettu viime vuonna juuri tämän valon palamisen vuoksi, joten pitää käydä kuitit läpi mitä siihen liittyen on tehty. Sen muistan et lähes tonnin se oli sen yhteydessä saanut palamaan rahaa...

                                                  Comment


                                                    Paljon tosiaan saa vikaa olla jos 2k€ meinaa korjauksiin laittaa. Keltainen liitin penkin alla on airbagin, vihreässä kulkee sit persgrillien piuhat.
                                                    Nuo TT:n penkkien korkeuden säädöt on kyllä varsin hanurista, omastani olen kuskinpenkin säädön korjannu nyt 3 kertaa ja taas se halvatun vaijeri on pois paikoiltaan. Ei enää oikein jaksas näprätä paikoilleen, kun tuota säätöä ei kukaan käytä.
                                                    Vertaistukea vartenhan täällä ollaan, oppii itse ja voi opastaa muita.

                                                    Comment


                                                    • Jotenkin veikkaisin turhaa vaihtoa, jos pelkkää valoa ajatellaan (väittäisin liittimessä olevaa vikaa). Tsekkaa ne liittimet, kun saat tiedon kummalta puolelta vika tulee. Muistaaksen konsernin tuotteissa taitaa olla tuo aribagien elinikä 12 vuotta milloin suositellaan vaihdettavaksi. Eli tuo asia huomioiden vaihto on ollu ihan ok ;)

                                                      Tuo jarpaleen kommentti pitää kyllä erittäin hyvin paikkaansa.

                                                      Tommi: eikö meistä kaikki ajele persaus "maassa", joten se säätö on kyllä turha ;)

                                                      Comment


                                                        Jos ongelma olisi korjaantunut liittimien putsauksella, niin aika paljon on rahaa poltettu vaihtamalla airbag turhaan. Onneksi on tämä foorumi.

                                                        spadde: Mulla ainakin on penkki aina ihan ala-asennossa, eikä siltikään jää tilaa esim. kypärälle. Vähän hankalaa ratapäivillä, kun pitää ajaa pää kenossa. :)

                                                        Comment


                                                        • 2k€ olin laskenut "worst case scenario" eli jos tuo ESP johtais nyt Haldexin uusimiseen + sit kaikki muu mitä joudun fiksaa kuten;
                                                          - pelkääjän lasi paukahtaa kun sen laskee (itseasiassa kuskinkin puoli rahisee laskettaessa)
                                                          - pientä ruostetta etulokasuojen kulmissa
                                                          - termari? riippuu nyt missä vika sit ton lämpöongelman kanssa on
                                                          - airbag valo, toivottavasti on vaan liitin irronnut tai muuta vastaavaa
                                                          - turvavyöt "imee" huonosti tuota vyötä molemmin puolin, jos vetää ensin pitkälti ulos niin sit menee nätisti
                                                          - tunkion jättämä pieni lommo kuskin oven alla
                                                          - nahkapenkkien/sisustan "ehostus" jollain hyvillä litkuilla
                                                          - myllytys+vahaus tai jotain vastaavaa maalipinnan saattamiseksi "kesäkuntoon"

                                                          Itseasiassa siinähän ne nyt olikin =D Turvavyöt ja siitä eteenpäin nyt ei ole niin akuuttia vaan asioita mitä tuli nyt mieleen mitä pitää korjailla ja askarrella tulevien kuukausien aikana

                                                          Edit: niin ja nuo valojen umpiot (vai mitkä ne nyt on) olis kiva maalata sellaiseksi hopeiseksi kuten taitaa noissa uudemmissa V6 malleissa olla =)
                                                          Viimeksi muokannut Miikka; 16.4.2012, 13:30. Perustelu: lisäys

                                                          Comment


                                                            Varmasti järkevin hankinta heti alkuun on ne uudet renkaat. Saattaa auto pysyä tiellä jopa syksyyn asti. :P

                                                            Termostaatin voisi laittaa kuntoon talveksi eli viimeistään syksyllä. Oikea varaosa lienee termostaatti 050121113C ja tiivisterengas 038121119B. Joku 1.8T-omistaja voisi varmistaa nuo numerot. Nuo osat saa vähän alle viidellä kympillä. Korjaamojen laskutusta en ala arvioimaan, mutta voi tuon varmaan itsekin vaihtaa.

                                                            Muistaakseni umpion väri on "titaanin harmaa" (titanium grey). Tästä pitäisi jotain luotettavaa lähdetietoa kaivaa. Ei ainakaan hopealla kannata niitä maalata, jos tavoitteena on 3.2-look.

                                                            Comment


                                                            • Joo nuo renkaat on ykkösprioriteetti, nyt vielä kitkat alla mutta tarkoitus vaihtaa tässä viikon sisällä =)

                                                              Termoksen suhteen on nyt vähän ristiriitainen olo, sen verran eriäviä mielipiteitä asiasta. Kaupungissa kun hiljaa ruuhkissa ajelee niin päästään helposti lämmöissä 75c, mutta sitten taas maantienopeuksissa tippuu sinne 60-65c. Kattelin sitä pahviläpyskän asentamista sinne syylärin eteen väliaikaiskorjauksena mutta pimeässä en juurikaan löytänyt reikää josta sen sinne tunkea. Mielellään itse vaihtaisin koko termarin, mutta en omaa a.) aiempaa kokemusta/tietämystä näistä hommista yhtään b.) työkalut on kaupassa tai vaihtoehtoisesti faijan autotallissa 200km päässä, pelkällä vasaralla tuskin onnistuu... ;)
                                                              Eli pitäis melkein katsoa vierestä ja/tai jonkun ammattilaisen opastuksella tehdä tämä.

                                                              Pitää katsoa nuo umpiot, helpompi (kalliimpi) vaihtoehto olisi tietysti ostaa suoraan alkuperäiset. Katselin kuitenkin enkkujen tt-forumilta että yks kaveri oli onnistunut taitavasti maalaamaan nuo vanhat vastaamaan noita orggis-osia. Tunnen kaverin joka tekee autografiikkaa ja hänen tekeleitään on myös erinäisissä julkaisuissa kuten GTI-lehti esitelty, niin jos hän pystyisi noitten kanssa jeesimään... Pitää selvittää jos noista umpioista löytyis tarkka värikoodi ja sitä kautta etsiä vastaavalla koodilla sitten maali, voi kyllä jäädä vaan haaveksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X