Ostimpa sitten kovakattoisen CLK mersun, 3 litran dieselillä, soiva peli.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT ostamassa.
Collapse
X
-
TT:n (8J) osto ois harkinnassa, niin miten varma/epävarma laitos tuollainen 3.2 on? Foorumeita lukemalla ketjun venymistä niissä nyt näyttää olevan, niin onko tuo miten yleistä? Jos tuohon varautuu henkisesti, että remppaa heti jakopään, niin onko noissa koneissa muuten mitään ihmeellistä?
Sen verran itsesuojeluvaistoa sentään on, että manuaali ois ainut vaihtoehto.
Comment
-
Vieras
-
http://www.cs-parts.de/index.php?a=1135 jos ei fsi. Omaan imukanavasuihkutteiseen tuollaisen setin laitoin, on kait ne ihan laatutavaraa. Toki varastosaldo heillä näyttää murheelliselta.
Comment
-
Varmaankin netin yksi kattavimmista TT tietolähteistä on UK:ssa toimiva The Audi TT forum, eli sieltä kattelemaan lisää inffoa.
Jakopäässä kaikki muut osat maksaa 'killinkejä' paitsi nokka-akseleiden hammaspyörät.
Ja tämä siitä syystä, kun molemmat nokat on muuttuvalla ajoituksella, ja pelkkiä hammaspyöriä ei voi uusia, vaan samalla täytyy uusia ne ajoituskoneistot.
Marmorilla nuo nokkien hammasrattaat maksaa siis vaatimattomasti 722.99€/kpl.
Ja sitten kun mennään työkustannuksiin, niin kone pitää nostaa pois nokalta, että jakopään saa tehtyä.
Pulla tai joku toinen tietäjä voi kertoa paljonko tehtaan ohjeaika k.o. operaatiolle, mutta veikkaisin että 10h menee helposti rikki.
Omalla on ajettu 145tkm ja tyhjäkäynnillä jakopäästä kuuluu 'ketjukoneiston ääni'.
Kyselin asiasta paikallisessa Audi Centerissä ja siellä huoltokaveri joka oli korjannut useamman VR6 koneen kuunteli ääntä ja totesi sen olevan täysin normaalia.
Ajoituksen korjausarvot on 0 ja -1 astetta ja kone vetää ja toimii ok -> ei syytä hyperventilointiin.
UK:n foorumilta löytyy myös juttua miten vastaava (hento) ketjukoneiston ääni on palannut takaisin noin 50tmil jälkeen, vaikka kaikki osat jakopäähän on uusittu...
Ja S-Tronic ei tietääkseni poikkea muiden VAG laitteiden laadusta. Yksi vinkki karkeasti (lähdöissä) toimivan S-Tronic:in korjaamiseksi on jarrupääsylinterissä majailevan Hall-anturin uusiminen.
Comment
-
Yksilöitä nämä ovat. Oma 3.2 s-tronic hankittu hupilaitteeksi/arkikäyttöön muutamia vuosia sitten, olisiko omassa ajossa ollut nyt 6,5 vuotta (30tkm - 100 tkm). Ympärivuotinen perusajo on siistiä, mutta happea annetaan usein ja reilusti = esim. jäärataa tankillinen kerralla. Ei ole ujosteltu käyttämistä ronskisti, ja suurin osa ajosta sijoittuu lumiselle kaudelle. Huollot tehty ajallaan 10 tkm öljynvaihtovälillä. Suunnitelmissa ollut jo pitkään ylipaineistaa imupuoli ja siirtää kokonaan kilpien välissä olevaksi leikkikaluksi, joka se nytkin pääasiassa on. Hintalappu ylipaineistamiselle tähän saakka ollut esteenä.
Ei näitä kannata pelätä, kunhan tiedostaa riskikohteet ja nehän jo tässä on hyvin kerrottu (ketju). Bite the bullet and have fun.
Comment
-
Se ainakin tois vaihtoehtoja aika reilusti lisää, että jos ei katsois pelkkiä manuaaleja, kun suurin osa näyttää olevan s-troniceja. Nettiautossakin saa tällä hetkellä valita yhdestä manuaalista minkä ottaa.
Mitä muuten S-line pitää näissä sisällään? Kori näyttää kuvissa ihan samanlaiselta, että tuleeko siinä vaan penkkeihin tekstit, sekä sisälle jotain pientä?
Comment
-
Omassa Ratti on sillä hassulla näppylänahalla verhoiltu, S-line penkit alcantara/nahka ja kynnyslistat. Sekä rattivaihteet. S-Tronicilla tosiaan, ei sitä kannata pelkää. Omalla TT:eellä ajanut 60tkm ilman ongelmia, laatikko öljyt tosin vaihan aina 30tkm välein, mikä taitaa ollakkin ihan suositus.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
Minusta DSG on paljon sopivampi ko.moottorin kanssa
Talvileikkimen ei toki ole helppoa kuin manuaalilla, mutta ratailu yms.on juuri sitä mitä pitääkin. Ei kilpa-autoissakaan ole enää manuaaleja ;)
Comment
-
Pitäis tällä viikolla käydä koeajamassa muutamaa 3.2:sta, niin kysymys tosta vaihteiston toiminnasta kun ei oo itsellä mitään kokemuksia.
Yhden auton myyjä sanoi että s-tronic vaihtaa kylmänä vähän "töksähtelevästi", mut lämpimänä toimii hyvin. Onko toi noissa yleinen "ominaisuus", vai kertooko toi että jotain on menossa rikki?
Comment
-
3 vaihtoehtoa tuli ajettua ja kaupat tehtiin 07 3.2 S-linestä. Koeajoin myös manuaalin, mut toi s-tronic toimii kyllä tosi hienosti, ni päädyin sitten kuitenkin siihen. Ainakin vielä saa olla ihan tyytyväinen ostokseen..
Jakopää pitää jonkinverran rahinaa, mut samanlaista ääntä piti noi kaikki, että kai se on sitten normaalia.
Varmaan tyhmä kysymys, mut mikä toi nappi on tuossa peruutuspeilissä?
Comment
-
Vieras
Automaattinen himmennys?
Onnea valinnasta, 3.2 on kyllä kiva laite dsg:n kanssa. Toki aina vois mennä lujempaa mutta kyllä sillä ehtii ja radallakin käsittääkseni varsin hyvä menijä.
Comment
-
-
Audi TT ostoaikeissa.
Olen vaimon pirssiä TT -99 1,8T päivittämässä tälle vuosituhannelle ja kiikarissa on ollut noita -07/-08 vastaavia autoja. Tarjontana tuntuu olevan suhteellisen paljon 3,2 versioita, onkos nää Saksassa jotenkin mustalla listalla? Vai onkos jotain muuta sutta näissä, kuin vakuutus- ja huoltomaksut?
http://m.nettiauto.com/listAdvSearch...tmp_find_agentViimeksi muokannut Sulkanek; 13.11.2016, 22:37. Perustelu: Ei allekirjoituksia, varsinkaan Tapatalkin.
Comment
-
No niin, vaimon autokuume sai meikäläisen tänään poikkeamaan autokaupassa, joten TT-koeajoneitsyys tuli menetettyä. Vajaa 200tkm ajettu -99, 165kw quattro. Muuten kaiketi ihan OK, pientä kolinaa alustassa ym., muttei mitään dramaattista.
Mutta persdynoon ei tuntunut ihan odotetulta ja ahtojen noustessa kuului pieni suhina/puhina, lienisikö ahtovuotoa jossain? Vai onko normaalia 1.8t:n käytöstä? Ihan tasaisesti se koko kierrosalueen veti.
Ei sillä, en minä pientä remonttia pelkää, muttei nyt ihan heti viitsisi alkaa isompaan jumppaan.
Comment
-
Vakio 165kw ei oo mikää raketti. Jonkin verran pitää kuulua pihinää ja suhinaa, mutta ei paljoa.
Comment
Comment