Otan sylkän mukaan ja marssin varaosa puljuun huomenna. Eiköhän siihen jotain keksi, ainakin uuden sylinterin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Toivottavasti on parempi laatuinen, kuin mitä Motonetti myy. Itsellä sellainen kesti alle puoli vuotta ja 10tkm:ä. Rupesi vuotamaan juurikin liitoksesta. Pistin takaisin orkkiksen yli 350tkm:ä ajetun, joka toimii edelleen. Laakkoselta löytyi ylimääräinen orkkis hyllystä pölyä keräämässä. Sen sain viidellä kympillä. En ole jaksanut vaihtaa.
Comment
-
KO4, aitovai kiinamalli?
Eli oisko teillä jotka näiden kanssa on pelannut tietoa, että mistä tunnistaa ko4 ahtimessa onko se aito vai jokin kiinamalli? Ja asiaa ehkä hankaloittaa vähän se, että turbot on autossa kiinni. Kyseessä siis B5 S4 johon myyjän mukaan vaihdettu rs4 ahtimet, mutta ei hänen aikanaan ja ei osaa sanoa onko ne oem laatua. Kiitos
Comment
-
Niitä on todella vaikea tunnistaa koneessa paikoillaan. Jos ovat Borg Warnerit, niin turbiinin akselin päässä ei saisi olla kuoppaa, mutta eipä sitä näe jos ei ota downpipeja pois. Kompurakotelot on kiinalaisissa sileämpää valua, mutta nykyään on tullut myös alkuperäisiä joissa se on samanlaista. Ja jos ei ole nähnyt molempia, niin on hankalaa kun ei tiedä eroja.
Alkuperäisissä on yleensä sininen sarjanumerokilpi, kiinalaisissa ei.
Comment
-
Hyvin menee tää kytkimen ilmaus. Sain uuden työsylkän paikalleen. Letkut kiinni ja polkimeen tuntumaa, liikken rajoitin tappi käytössä nyt 2-levy kytkimen kanssa ja eka polkaisu polkimesta niin pääsylinteri oksenti mehut pihalle. Ottaakohan nyt joku kiinni pahemman kerran kun ei ala edes kytkin irroittamaan ennen kun jo kuului poksaus. Kokeiltu siis vaihde päällä liikuttaa autoa kytkin ylhäällä ja kytkin painettuna, ei liiku auto mihinkään.
Comment
-
En kokeillut kytkintä kone käynnissä kun ei ollut nesteitäkään sisällä. Mutta aika selvä tapaus tuo on, Mikalla oli tähän asiaan ratkasu eli lisää holkkia vaan painelaakeriin. Oli vähän väärä ajattelu tyyli kun testailin pakettia laatikkoon paikalleen. Mutta onneksi ongelma ei ole tämän isompi ja konekkin on jo puoliksi irti ja sorvarin luona vieraillaan viikonloppuna kunhan painelaakeri on näpeissä.
034:n tilton painelaakerissahan on sama idea. Kuten myös sachsin omissa koroke renkaissa.
Comment
-
Mittasin kyllä kynsien korkeuden suhteessa vakioon mutta unohdin tarkastaa miten se haarukka sinne mahtuu.
Sitten kävi näin:
Eli tuo kosketus rengas on suht syvällä astelmassa eikä siihen jää tarpeeksi liike varaa. Vaan haarukka ottaa kiinni astelman sisäreunaan. Sachsiltahan saa tosiaan tuota kosketus rengasta korkeampana, mutta sorvautan kaverilla holkin vaan painelaakeriin niinkuin esim 034 laakerissa on. Vanha pääsylinteri antoi sitten myöten kun vähän turhan rajusti polkaisin.
Eipä sekään haittaa sillä samalla löytyi reikä mistä vesi on mystisesti auton pesun jälkeen päässyt sisään: joku tonttu on jättänyt läpiviennin kumin laittamatta sylinterin taakse mistä putki menee tulipellin läpi.
Comment
-
Morjens! Ässä on hävittäny nestettä siitä lähtien kun sen viime vuoden kesällä ostin, sitä lisäilly sit aina ja joulun tienoilla se teki sen että lämmöt nousi ja keitti ne nesteet.. Sen seurauksena kaverin kanssa tutkittiin sylinterit kameran kanssa, vaihdettiin uudet nesteet ja pistettiin 1 bar painetta järjestelmään eikä mistään vuotanut, vaihdettiin myös paisarin korkki jota epäilin paineen aiheuttajaksi.. Noh nyt ei ole lämmöt heitelleet mutta edelleen nestettä häviää kuukaudessa max->min.
Lisäksi itseäni häiritsee se että melkoiset pilvet aina jää kiihdytyksen jälkeen, mutta millä sitä voisi kannentiivisteen vuotamista selvittää muuten?
Comment
-
Katsopas ensimmäisenä imusarjan alle, erityisesti jälkijäähdytyspumppua. Ja sitten vesiputkien O-rengasliitoksia.
Kansipahvin vuotoa voi katsoa testerillä paisarista.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...rja-2000020969
Comment
-
Onkohan noilla prefacen kaasupolkimen asentotunnistimilla paljonkin eroa? 028907475AM Ässään näyttäisi oma olevan, mutta saatavuus näyttää hiukan heikolta.
http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../250980/lang/e
Comment
-
Katkesi sitten apparinpuoleinen katalysaattori joustosta irti (http://www.bindibox.net/ul/2019/02/27/5c75c16da44eb.png http://www.bindibox.net/ul/2019/02/27/5c75c1767fedb.png), onnistuuko tuon korjaus repimättä koko konetta irti :D? Eli mahtuuko hitsaamaan ympäri?
Comment
-
On varmasti vaikea paikka joo, mutta saako sitä tiiviiksi - sehän on tärkein kysymys :) Tietysti enemmän hitsaajalta pitäisi kysyä, mutta yritän itse punnita nyt vaihtoehtoja. DP:n saisi irti (https://www.audizine.com/forum/showt...ies-(For-6spd)) mutta siinäkin on oma vaivansa ja mahdolliset lisäyllätykset (jumiutuneet pultit tms).
Comment
-
En laittaisi pelkällä silikonilla, ilman sitä laippa menee tiivisteen verran lähemmäksi lohkoa ja asiat muuttuu. Ei ehkä ole kriittiistä, mutta esim viskon jalan korvake jää sitten "ilmaan". Jos et saa tiivistettä, niin vanha metallinen ja silikonit väliin.
Tuota saa kyllä Ajusa merkkisenä, osanumero 01047500. Tai Audi tradition shopista.
Comment
-
Kuskin puolella on 14-napainen liitin, mistä menee johdot etukehikkoon. Onko jollain kuvaa tuosta johdosta? Onko sähkökaaviota, mistä näkyisi mikä piuha menee mihinkin? Onko jollain tuo johtosarja myytävänä?
Johdot menee aika varmasti kaksoislämpötilakytkimelle (tjsp), ilmastoinnin flektille, ulkolämpötila-anturille (ainakin).
Comment
-
Apparin dp lähdössä irti (aikaisempaa joustohitsiä varten), pitääkö lämpökilpi ottaa ylä- vai alakautta pois, vai jätetaan autoon heilumaan ja dp taiotaan pois samanaikaisesti? Ohje sanoo "loosen and slide off the heatshield"..
edit: selkis, sain vapautettua sen ja jätettyä autoon roikkumaan, nyt on dp kädessä :-DViimeksi muokannut bindi; 30.3.2019, 18:48.
Comment
-
Tuli vaihdettua viime vuonna kardaaniin tukilaakeri ja päihin murrokset sen jälkeen on ravistellut sekä jurnannut tietyissä nopeuksissa.. Kardaani tuli laitettua samoille booreille missä oli alkujaan. Juolahti tässä mieleen, että pitääkö kardaanin kiinnityksessä askiin ja perään käyttää alkuperäisiä/painosia pultteja?
Comment
Comment