Aika isot painoerot saisi pulteissa olla että alkaa ravistamaan pahasti. Liekö se nyt suunnattu väärin, tai menikö varmasti oikeille booreille?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Ohje on lisätty yhteen kyseistä asiaa käsittelevään aiheeseen pdf tiedostona.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=48280Viimeksi muokannut Joksa_; 4.4.2019, 11:27.
Comment
-
Syyläri sanoi itsensä irti ja uusi pitäisi saada.
Syyläriä ei taida edes tarvikkeena saada (8D0121251BD), ilmeisesti sinne menisi suoraan automaatin syyläri (8D0121251BB), joka tosin on viitisen senttiä matalempi kuin ässän oma, ~400mm vs ~450mm.
Tuon alkuperäisen hinta on sen verran korkea, että siihen voisi tehdä jo jonkinlaista upgradea. Millaisia päivityksiä löytyy? Alusyyläriä ja erillistä jäähdytintä laatikolle? Kiinasta löytyy tietty myös alusyyläriä, jossa kiertää öljy sisällä kuten alkuperäisessä, mutta mutta...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ananas Näytä viestiTuli vaihdettua viime vuonna kardaaniin tukilaakeri ja päihin murrokset sen jälkeen on ravistellut sekä jurnannut tietyissä nopeuksissa.. Kardaani tuli laitettua samoille booreille missä oli alkujaan. Juolahti tässä mieleen, että pitääkö kardaanin kiinnityksessä askiin ja perään käyttää alkuperäisiä/painosia pultteja?
Comment
-
ETKA sanoo vähän erikoisesti kahta eri kokoa ässälle. Ässän lukkopellissä on kyllä korkeampi syylärin paikka kuin aakkosessa ja tuo matalampi lienee sama kuin pikkukoneitten syyläri?
Onko prefacelift ässässä matalampi syyläri?
Tuota BB-loppuista näyttää saavan vielä järkihinnalla tarvikkeenakin.
https://www.europaparts.com/radiator-8d0121251bd.html
Genuine OEM radiator for 2000-2002 Audi S4 B5 with automatic transmission only.
(1) 8D0121251BD
coolant radiator with oil cooler 632X446MM
Model data: AGB
(1) 8D0121251BB
coolant radiator with oil cooler 632X404MM
Model data: AGB
(1) 8D0121251L Cancelled since 01.01.2002 Was replaced by: 8D0121251BB on Jan 1, 2002.
Cancelled since 01.01.2002 coolant radiator with oil cooler 632X404MM
Model data: AGB
Comment
-
Tota isokokoista löytyy myös ilman öljynkiertoa, onko se sitten prefaceliftin, vai jonkin US-mallin?
Tuota BB-loppuista ainakin tarjotaan perus aakkoseen, jossa öljy kiertää keulalla. Niitä saa jo halvimmillaan viiteenkymppiin. Ilmeisesti sitä on siis myös käytetty jonkin vuoden ässässä, jos ETKA sitä kerran tarjoaa.
Comment
-
Ilman öljynjäähdytintä olevaa syyläriä on käytetty jenkeissä ässissä, ja suomessa aakutosissa. Kaikki euroopan ässät ovat sisältäneet öljynjäähdyttimen.
Voisin yrittää mitata prefacelit syylärin mitat jos se onnistuu purkamatta mitään.
Comment
-
Kuskin puoleisen valoumpion ja abs pumpun välissä on noita sähköjohtoliitoksia, mihin meni valkoinen pyöreä liitin? Konepellin lukkoon?
Saako kytkimen työsylinterin ja nesteputken liitoksen sokkaa erikseen mistään tai soveltuuko siihen joku muu, onnistuin oman hävittämään?Viimeksi muokannut Joksa_; 15.4.2019, 15:36.
Comment
-
Minulla on nuo laatikon tukikumit ja jonkun verran enemmän johtuu vaihteiston äänet sisälle. Ei ole haitannut, kun ei ole varsinainen käyttöauto kyseessä.
Onko joku lisännyt öljypohjaan AN-nippaa aftermarket-huohottimen öljyn paluulle? Minulle on tulossa ProVent ja paketti vielä sen verran kovasti levällään, että hankala hahmottaa sellainen paikka missä ei ole haitolla. Kuskin puolelle asennus kuitenkin. Kuva ois kiva!
Comment
-
Minä en kyllä huohottimesta öljyjä takaisin öljypohjaan valuttelisi. On nimittäin semmosta kuraa varsinkin nyt viinalla ajettaessa mitä sieltä tulee. Itse tein alumiini juomapuollosta huohotus pöntön. Pullo ylösalasin, letkut pohjaan ja ja alhaalla onkin korkki mistä tyhjentää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ananas Näytä viestiOnko kokemuksia kenelläkään Akmotorsportin laatikonkumeista, että onko hankkimisen arvoiset? Tuleeko tärinöitä kapiiniin pahasti street versiolla?
Comment
-
Tervehdys. Tässä uutena ässän omistajana kyselisin parista vikakoodista.
Eli siis välillä ei lähde käyntiin, varsinkaan kuumana ja rötää vähän alkuun ja viaksihan selvisi koodit lukemalla, että kampiakselin asentotunnistin on kaput ja myös molemmat Exhaust Gas Temp sensorit. Ilmeisesti tuo EGR sensori hajottuaan saattaa tehdä tuhoo mm. kateissa? Eli kannattais vaihtaa ASAP.
Kampuran asentotunnistimen jo tilasinkin, mutta muita en, mistäs kannattais lähtee tilailemaan? Ja missä noi kyseiset osat sijaitsee konehuoneessa? Onko olemassa jossakin jotaki räjäytyskuvaa tjsp? Helvetin ahtaalta näyttää, sama mitä on tekemässä.
Comment
-
Tietääkseni vialliset EGT-anturit vaikuttavat seoksiin vasta kuormituksella 3500rpm jälkeen. Jos sinulla on käytössäsi VCDS/VAG-COM niin vilkaise engine->measure blocks-> kanava 112. Ehjä anturi näyttää 945 astetta, kaikki muut lukemat kielivät ongelmista.
Piirilevyt/juotokset ovat noiden yleinen ongelma. Juotoksia voi yrittää kolvailla, mutta parempi vaihtoehto on vaihtaa uudet piirilevyt joita saanee vielä Puolasta Sidmotorsportilta ~30€/kpl.
Täällä lisää EGT asiaa.
Piirilevyjen kimppatilaus
Comment
-
Se on juurikin noin.
Siellä voi myös olla viallinen moottorin lämpötila-anturi. Se tekee tuollaista oiretta.
Netistä löytyy kyllä kuvia mistä näkyy osien sijainti. EGT-anturit on turbojen pakopesien kohdilla, aivan pakosarjojen päissä. Moottorin lämpötila-anturi on apukuskin puoleisen kannen takapäässä vesiputkessa.
Comment
-
Meinasin jonku tuommosen linkissä näkyvän decat downpipen laittaa omaan Allroadiin, mutta mietityttää että mitä teen lambdojen kanssa? Decat putken kuvissa näkyy paikat yksille lambdoille, mites sen etulambdan kanssa sitten toimitaan? Tässä linkki tuotteeseen:
https://www.ebay.de/itm/3-76mm-HOSEN...QAAOSwc2FaRQL0
Comment
-
Omassa on alkuvuodesta lähtien ollut nuo sidin egt:n piirilevyt ja ovat moitteetta toimineet. Tuota vaihtohommaa varten vaan tein työkalun, jolla anturin saa helposti pois pakosarjasta. Paljon mukavempi pöydällä ne piirilevyt vaihtaa, kun koneen päällä. Tosin onnistuu se niinkin.
Laatikon kumeista sen verran, eli b5 a4:n automaatti-quattron kumit on kestäny porukalla? Ja onko kukaan niitä vielä liimalla tms vahvistanut lisänä?
Comment
-
https://spareto.com/products/21115-m...c-transmission
tosta laatikon kumit.. ei tarvi vahvistella millään liimoilla..
Comment
Comment