Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kiristimeksi varmaan itse ottaisin INA:n, vaikka tuskin sillä tosiaan pahemmin väliä on. Muistaakseni tuossa Contitechin jakopääsetissäkin ohjainrulla on INA:n valmiste.
Uus kone rakenteilla ässään ja vähän mäntiä arvuutellu. Entisessä oli JE:t mutta miettiny Mahlen settiä, kun hinnallisesti sama kuin JE:n sarja jo valmiiks pinnotettuna. Mutta myös vakio mäntiä miettiny kun ne on tuossa purku lohkossa aika hyvässä kuosissa ja vielä mitoissaan.
Mitenkä niitten kesto vaan tuommosessa alle 600hv moottorissa? Internetistä kun löytyy kaikenlaista vastausta nii kysytään vielä kotimaan harrastajilta.
Se kyllä jouduttas projektiakin huomattavasti kun tonnin männät vaihtuu uusiin männänrenkaisiin. Pitääpi vielä käydä kaverilta koneistamolta lainaan sisämikrometri, niin saa vähän tarkemmin mittailtua. Pytyissä kun ei ole muodostunut porrastusta ollenkaan, vaan pieni väriero yläreunaan.
Jyväskylän miittiin ei kyllä omalla kerenny tänä kesänä.
Moi, mitä olette mieltä kyseisestä liitteenä olevasta dynosta? Auto siis b5 s4, tässä kiinni rs4 k04 ahtimet, cl65 amg suuttimet 443ml/min, wagner välijäähyt, rs4 maf, imuputket jne.. motest tehnyt säädön vuonna 2014.
Jos tuo afr on nyt oikea viiva mitä katson niin se näyttää että menis tonne 12-11 paikkeille heti kun ahdot piikkaa. Eikö se ole aika rikkaalla? Ja toinen kyssäri, missä kohtaa muilla on täydet ahdot?
Edellinen omistaja väitti että eivät motestilla olis saaneet tyhjäkäyntiä tasaiseksi, koska niin isot suuttimet mutta ei nuo minusta isoilta näytä.. auton tyhjäkäynti humppaa siis jatkuvasti tällä hetkellä.
Kun ahdot piikkaa mun silmään näyttää edelleen 14.6 afr? Mikä on tosi laiha. Se että tippuu lähelle 11:sta ei ole ongelma kun ollaan lähellä vääntöhuippuja.
Kyllä pitäisi saada isommillakin suuttimilla käymäään nätisti tyhjää. Jos ei imu/ahtovuotoja löydy niin uudelleen ohjelmointiin uusien suuttimien kanssa.
Vaikea sanoa ohjelmaan muuten, kun tuossa kauhean kuopikkaalta näyttää. Dyno vs oikea kuorma saatta olla eroavaisuutta.
Jos suuttimet ei ole lineaariset ja korjauksia ei ole tehty, niin varmasti humppaa tyhjäkäynti tai menee laihalle kuormalla. Max. ahdot riippuu softaajasta. Aika yleisesti 3 tonnia. Itsellä 4.
Viestissä 3865 juttelin Allroadin jälkijäähdytyspumpun vuodosta, nyt vika on korjattu . Korjauksen tekivät tutut autokorjaamon miehet. Korjauksessa nostivat koko imusarjan pois . Vika oli vaikeasti havaittavissa kumiletkussa, erittäin pieni hiushalkeama, pumppu oli ok. Kaikki osat kuitenkin vaihdettiin + iso kasa muita letkuja.
Tyhjäkäynti jää helposti humpaamaan, jos ei viitsi säätää loppuun. Jos suuttimet on ”tasapainotettua” sarjaa, niin melko lailla kaikki vehkeet saa käymään tasaisesti. Ei omakaan käynyt hyvin säätöjen jälkee, tyhjäkäynti vajos kierroksilta alas tultaessa ja välissä sammu, tyhjäkäynti muutenki liian matala ja seilas +/-30-40rpm suuntaansa, eli melko paljon. Pari tuntia meni, ennen kuin rupes pelaamaan oikein ja käynti tasaantu
Uskaltaa. Minä olen laittanut suoraan paikoilleen, ilman mitään temppuja. Koskaan ei ole ollut ongelmia. Venttiilit saattaa jäädä hieman raolleen, mutta menevät kyllä pikkuhiljaa kiinni muutamassa tunnissa.
Dp:t isoni eikä vanhat lämpökilvet enää passaa. Pitäiskö jotain asbestikäärylettä kiertää ympärille, vai meneekö ne ihan semmosenaan, ilman että kabiinin matot alkaa kärytä?
Itse ainakin pistin kääreet ympärille aikaisemmin. Nyt on pinnoitettu Black satinilla.
Jatkan röyhteästi kysymystä, onko kääreestä hyötyä/haittaa laittaa pinnoitteen päälle ja onko käyttänyt turbomyssyä?
Kääryläiset ei oikein mielytä omaa silmää, ja aika paljon huonoja kokemuksia noista on, kovettuvat parissa vuodessa (käytöstä riippuen toki) ja rapisevat helposti pois. Ruostettakin (kuvia löytyy kun vierittää vähän sivun alusta eteenpäin) tuntuvat suosivan...
Taidan palata vanhojen peltikilpien pariin ja kattoa, josko kevyellä editoinnilla sais ne sopimaan.
Jos levität lämpökilven alapäätä, niin kyllä nekin mahtuu. Eli painat vaan kovasti kädellä putkea vasten. Lämpökääreet tahtoo ruostuttaa putkia, vaikka olisivatkin rosteria. Kuten tuolla Overdrivellakin kerrotaan. Ei ne putket kuitenkaan ihan heti pilalle mene.
Itse tein juurikin niin, että rälläköittin vanhoista lämpökilvistä mädäntyneet kapeat alapäät vallan pois ja levitin sen leveämmän osan 3" DP:n päälle ja klemmarilla putken ympäri kiinni
Kestääkö moottorirempan jälkeen käyttää konetta kuivana eli ilman jäähdytysnestettä? Mites turbot? Voiko keulan jättää kokonaan auki vai lähteekö vaihteiston öpumppu toimimaan kytkin ylhäällä?
Kyseessähän on lyhkäinen tsekkaus, jolla pyritään varmistamaan että homma toimii. Kesto jotain puolen minuutin luokkaa. Jos jotain isompaa tarvii tehdä niin ei tarvi purkaa niin paljoa ja tolskata jäähdytysnesteiden kanssa...
Comment