Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itellä kans harri81 mainitsemaa vedon jäämistä päälle d vaihteella jarrua vasten. Huomaa parhaiten kun siirtää d.ltä n tai p vaihteelle niin nytkähtää. Ollut sopeutuksen jälkeen hivenen parempi vaan palannut aina uudestaan. Liekkö kytkimessä jotain vikaa, päästääkö paineen jotenkin läpi. Selvitellyt foorumeilta ja niissä ainakin korjauskohteena olleet kytkimen männän teflonrenkaat, jotka kuluvat korkeiden lämpötilojen johdosta. Kokonaan uudella kytkimellä varmaan varmin tapa korjata, vaan on melko kallista kokeilua..Tuossa aiheesta ulkomaalainen linkki https://maktrans.net/0B5CLUTCHREP

    Comment


    • Samat oireet, kuin minulla joitain vuosia sitten. Merkkiliikkeen mukaan syynä on mekatroniikan vika, joka ajan kanssa kuluttaa myös kytkinpakan. Liikkeessä vaihtavat molemmat kerralla, ettei tarvitse kahteen kertaan purkaa.
      Viimeksi muokannut Killeri; 7.11.2023, 07:46. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        Pitänee febit ja suodatin vaihtaa ja sopeuttaa kytkimet. Kattoa mitä se siitä tuumaa.

        Pitää asennoitua kytkimen ja megatroniikan vaihtoon jos et korjaannu. Onnistuukohan tuo kotona miten?

        Megatroniikan vaihto ainakin näyttää suht helpolta

        Comment


        • Hei, minkälaisia ääniä vaihteistosta voidaan pitää vielä "normaaleina".Olen huomannut autossani pientä rominaa tyhjäkäynnillä, tämä hieman vaimenee kun kytkee D:n tai R:n, kylmänä ei juurikaan ääntele mutta lämmettyään selvästi.


          Ääntä voisi kuvailla että se on epätasaisesti resonoiva romina.Huollon mukaan "ei vielä huolestuttavaa" eikä vaihteisto antanut vikakoodeja.Oma epäilykseni äänen aiheuttajaksi on vauhtipyörä.

          Ajossa kaikki toimii mielestäni normaalisti.Auto on A7 3.0tdi cduc koneella vm.2011 ja ajettu 265tkm.Huoltotiedoissa ei merkintöjä vauhtipyörän tai kaksoiskytkimen vaihdosta.

          Comment


          • Onko vaihteiston öljyt vaihdettu ajallaan?

            Comment


            • Kyllä on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti öljyt vaihteistoon.Verrokkina tallista löytyy myös A6, pari vuotta uudempi, vähän enemmän ajettu, n. 300tkm, tähän vaihdettu mekatroniikka, kytkin ja vauhtipyörä n.200tkm ajettuna.Tässä vastaavaa rominaa ei kuulu..

              Comment


              • Aamulla oli se ongelma,ett lähdin liikkeelle ,laatikko ei vaihtanut vaihdetta isommalle..Ei käsikäytölläkään..Sammutin auton ,sen jälk.toimis..Pitääkö olla huolissaan? Mekatroniikka?

                Comment


                • Huollon vastaus..Eihän toi nyt noin mene,vai mitä sanoo viisaammat


                  Moi

                  Kylmissä olosuhteissa ei välttämättä vaihda heti isompaa. Sillä estetään ettei moottori sammu. Se on normaalia.


                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Avantbre20tdi Näytä viesti
                    Hei, minkälaisia ääniä vaihteistosta voidaan pitää vielä "normaaleina".Olen huomannut autossani pientä rominaa tyhjäkäynnillä, tämä hieman vaimenee kun kytkee D:n tai R:n, kylmänä ei juurikaan ääntele mutta lämmettyään selvästi.


                    Ääntä voisi kuvailla että se on epätasaisesti resonoiva romina.Huollon mukaan "ei vielä huolestuttavaa" eikä vaihteisto antanut vikakoodeja.Oma epäilykseni äänen aiheuttajaksi on vauhtipyörä.

                    Ajossa kaikki toimii mielestäni normaalisti.Auto on A7 3.0tdi cduc koneella vm.2011 ja ajettu 265tkm.Huoltotiedoissa ei merkintöjä vauhtipyörän tai kaksoiskytkimen vaihdosta.
                    Vauhtipyörä. Omassa samat oireet ja menossa vaihtoon.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja Petsku Näytä viesti
                      Aamulla oli se ongelma,ett lähdin liikkeelle ,laatikko ei vaihtanut vaihdetta isommalle..Ei käsikäytölläkään..Sammutin auton ,sen jälk.toimis..Pitääkö olla huolissaan? Mekatroniikka?
                      Missä kunnossa auton akku on? Heikko akku voi tehdä kaikenlaista tuollaista että startatessa jännitteet kyykkää ja sit jää esim ohjaustehostin heräämättä tai kaasupolkimen asentoanturi ei toimi eikä ota kierroksia. Tai vaihteisto ei vaihda vaihdetta. Bootin jälkeen toimii taas. Ennen isompaa huolestumista lukea ekana vikakoodit ja jos siellä on alijännitteestä koodeja niin uutta patteria vaan.

                      Comment


                      • Akku uusittu vuosi sitten ja nyt ku pakkasta oli vähemmän,ihan ok..Samaten ku töistä lähtee ollut ok..Kahtena aamuna temppuilut kylmän yön jälkeen..Kytkin uusittu keväällä (auto on audi A3 vm.15)

                        Comment


                          S-tronicin öljynvaihto on ensimmäinen asia mitä kannattaa kokeilla, kun laatikko-ongelmia ilmenee. Jos öljyjä ei ole vähään aikaan vaihdettu. Se auttaa ehkä tai sitten ei mutta kannattaa kuitenkin kokeilla, jos ongelma ilmenee usein. Vikakoodit myös lukuun.

                          Comment


                          • Unohdin mainita ett tuo laatikko on ns.kuivakytkin malli..

                            Comment


                              Auto teki tänään niin että kun pakilta vaihdoin d vaihteelle niin putosi kierrokset hetkeksi normaalista tyhjäkäynnistä noin 200-300rpm alaspäin. Melkein siis sammui. Onko selkeä merkki viasta vai satunnaisia ”ominaisuuksia”? Autolla oli ajettu noin 30 minuuttia ja oli hetken lämpöisessä parkkihallissa ja sieltä kotiin missä parkkipaikalla tämän teki. En saanut tilanne uusittua vaikka yritin renkkailla r —> d edes takaisin. Autona s3 8v -17 eli laatikkona tuo dq381. Muuten en ole ongelmia havainnut eikä obd11 anna vikakoodeja.

                              Comment


                                Ostin jokunen kuukausi sitten merkkiliikkeestä Audi A4 B9 2.0tfsi -17vm. Koeajolla ei löytynyt ongelmia ja auto tuntui erittäin hyvältä ja sen takia kaupat syntyi. Kauppaan kuului muun muassa vaihteistolaatikon(s-tronic) öljynvaihto. Kyseinen öljynvaihto tapahtui firmassa, jossa käytetään tarvikeöljyjä vaihteistoihin. Öljyn merkistä ei tietoa tässä vaiheessa. Tämän tiedon sain vasta jälkikäteen. Vaihtamisen jälkeen ilmeni heti ongelma vaihteistossa. Laittaessa peruutusvaihteen päälle ja nostaessa jarrupolkimelta jalan, alkaa auto pakittamaan, mutta veto katkeaa. Tuntuu, että vaihteisto potkaisee pakkivaihteen pois. R-näkyy mittaristossa koko ajan, vaikka veto katkeaa. Saattaa tehdä tätä vedonkatkeamista useamman kerran putkeen ennen kuin antaa pakittaa. Tekee kylmänä että lämpimänä. Lisäksi pakittaessa tuntuu, että auto kulkee erittäin kovasti ilman kaasua - onko normaalia?

                                Olin yhteyksissä myyjään ja asia selvityksessä edelleen. Audi on käynyt merkkiliikkeessä vaihteiston diagnosoinnissa noin 4 tunnin verran ja ei mitään vikakoodeja / ongelmia löytynyt. Ainut, että tarvikeöljyä oli laitettu laatikkoon liian vähän ja oli näin ollen vajaa hieman. Samalla vaihteisto "resetoitu". Tällä hetkellä tilanne se, että vaihteistoöljyt vaihdettu alkuperäisiin ja nyt ajetaan 1000km, jonka jälkeen puhdistetaan ja vaihdetaan vielä kerran uudet alkuperäiset öljyt laatikkoon. Tuon ensimmäisen vaihdon jälkeen paljon vähemmän on tehnyt tuota vaihteen potkaisua/vedon loppumista pakittaessa. Voiko olla mekatroniikka menossa rikki vai kerkesikö tarvikeöljyt tekemään jo tuhoa sen verran, että edes nämä vaihdot alkuperäisiin öljyihin eivät auta enää?

                                Ennen auton ostamista audiin oli tehty merkkiliikkeessä noin reilu 60tkm sitten viimeksi laatikkoon öljynvaihto huolto-ohjelman mukaisesti.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 1.4.2024, 12:46. Perustelu: Viesti palautettu.

                                Comment


                                  FEBI BILSTEIN 171783
                                  Tuossa setissä tulee öljypohjasta lähtien kaikki ilmeisesti.
                                  Soitin k-autolle niin 480€ maksaa heillä öljynvaihto DSG vaihteistoon. Eivät avaa öljypohjaa.
                                  Pitänee tilailla tuo setti jos se öljynvaihto onnistuu yhtä helposti kuin moottoriin.
                                  Tuleepahan suodatin vaihdettua samalla.

                                  Comment


                                    8P S3:sta alkoi laakeri pitää ääntä ja pajalla huomattiin myös, että tasurin ristitappi oli syönyt itselleen hieman lisää tilaa. Autolla on ajettu n. 220 tkm. Kaikki magneettinen oli täynnä metallia ja oliskohan se metalli sitten juurisyynä laakerin hajoamiseen.

                                    Uusi käytetty löytyi firmasta nimeltä Maktrans. Tuolla oli melkoisesti kaikenlaista käytettyä ja uutta romua laatikoihin. Kuittailen tänne, kun selviää kuinka hyvin tai huonosti osan kanssa kävi.

                                    e: Hyvin kävi osan kanssa. Tasauspyörästö oli aivan uuden veroinen. Vähän joutui odottelemaan kun sattui pääsiäinen väliin, mutta vain 5 arkipäivää meni toimituksessa.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut nomoreford; 15.4.2024, 09:31.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Timppi Näytä viesti
                                      Nyt meni TVS:ltä pyyntiin pieni muokkaus tuohon omaan laatikon softaan jolla saataisiin nimenomaan tuo taajamassa köröttely hieman järkevämmäksi, eli tavoitteena olisi että ei vaihtaisi enää isompaa pykälää liian aikaisin. Saas nähdä saako ton laatikon sillä toimivammaksi
                                      Saitko TVS:ltä semmoisen softan, että toimii niinkuin pitääkin?

                                      Comment


                                        nomoreford oliko muuta oireilua kuin se että laakeri piti ääntä?

                                        Comment


                                          Eipä oikeastaan. Nyt jälkeenpäin miettien ehkä saattoi olla jonkilainen välys voimansiirrossa, mutta se ei kuitenkaan ollut se, minkä takia hommaan ruvettiin.

                                          Laakerin ääni oli sellainen kahiseva, joka lakkasi, kun vedon (tai moottorijarrutuksen) hellitti. Ääntä ei kauheasti noteerannut, ennenkuin tajusi, että kun vetoa ei ollut yhtään, niin ääni katosi. Jonkun akselin päässä oleva kartiorullalaakeri oli vainaa.

                                          Comment


                                          • Timppi ei ilmeisesti forumia lueskele, niin kertokaapa muut, että onko TVS:n softaus pelannut ja tullut jopa ihan kertakäynnillä toimiva versio. Ja erityisesti tämä kysymys koskee nyt DL501 laatikon Gen 2 versiota (2013->). Omasta on tuota laatikkoa softattu muualla kolmeen eri otteeseen, mutta ei se vaan pysy rauhallisessa ajossa koko aikaa päivitetyillä vaihtokartoilla. Tekijä vaikuttaa nostaneen kädet pystyyn asian suhteen.
                                            Viimeksi muokannut Wesku79; 5.4.2024, 10:34.

                                            Comment


                                              Minulla on TVS:n laatikkosofta kyseisessä askissa ja ei tosiaan koko aikaa rauhallisessa ajossa pysy päivitetyillä kartoilla, vaan haluaa välillä laittaa isompaa silmään. Pariin otteeseen kävin ottamassa uutta versiota sisään, vaan ei auttanut. Jos napauttaa vakkarin päälle, niin tokenee heti ja vaihtaa vaihteen (jos on ollut ns. väärällä vaihteella eli yleensä minun mielestäni pykälää liian isolla). Tietyissä lämpötiloissa myös ryntää vaihteita liian nopeasti isommalle, ja tätä kestää ehkä minuutin, jos sitäkään. Tokenee toki vakkarilla tai S-moodissa käyttämällä. Tietenkin tuon kanssa on oppinut elämään, mutta ei tuotakaan softaa siis varauksetta voi suositella. Radalla toki mukava tuo, ettei manuaalimoodilla vaihda itsekseen isompaa, kun punaraja lähestyy.

                                              Comment


                                              • Kiitokset tiedosta. Juuri samanlaiselta kuulostaa käytös. Milloin tuo ohjelmointi on tehty? Ja mikä softaversio on laatikossa ollut pohjalla ennen ohjelmointia: 0005, 0008 vai 0010 ?

                                                Comment


                                                  P-asennossa ja käsijarru päällä auto yrittää tasaain väliajoin eteenpäin, tai nytkähtää pikkasen.
                                                  N-asennossa ei tätä tee.

                                                  Comment


                                                  • Mulla on Audi S3 8P 178tkm ajettu, joka kävi stronic öljyjen vaihdossa huuhtelemalla + puhdistusaine, jonka jälkeen suodatin vaihdettiin ja comman öljyt + Lubegard Shudder Fixx lisäaine. Samalla haldex ölynvaihto + suodatin. Nyt kun autolla ottaa ripeän kiihdytyksen niin veto katkeaa hetken päästä hetkeksi, joka on todella tympeää.. Luistaako nyt sitten kytkin? Käyn vielä tänään paremmin testaamassa D ja S vaihteella ilman luistonestoa, että miten käyttäytyy, mutta mikähän siinä on nyt sitten vikana? Edellinen stronic öljynvaihto tehty n. 50tkm sitten..

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Aamuetana Näytä viesti
                                                      Comman DSG vaihteistoöljy vaikuttaisi todella olevan myrkkyä S-Tronicille. Ajoin ko. öljyillä muutaman tuhannen kilometrin verran ja laatikon käytös oli etenkin alemmilla vaihteilla töksäyttelevää.

                                                      Nyt ajeltu pari tuhatta km Valvolinen öljyillä ja laatikon käytös palautui normaaliksi. Myös vaihteiston ärsyttävä sivuääni poistui. Sivuääni muistutti laturin kuivaa laakeris.
                                                      Näistä comman DSG öljyistä ei ilmeisesti kauhean hyviä kokemuksia täällä ole.

                                                      Comment


                                                        Eikä sen parempia saman valmistajan momentinmuunninlaatikoiden öljyistä.

                                                        Mutta sitä enemmän ihmettelen että minkä ihmeen takia kaksoiskytkinvaihteistoon on laitettu shudderfixxiä? Sehän ei sinne kuulu ollenkaan.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viesti

                                                          Näistä comman DSG öljyistä ei ilmeisesti kauhean hyviä kokemuksia täällä ole.
                                                          No voi prkl eipä ollut tästä tietoa, että ei ole hyvä.. Työpaikalla tuota oli hyllyssä ja taisi olla ainoa öljy myöskin.. Sitä sitten tuli otettua alennuksien kanssa..

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                            Eikä sen parempia saman valmistajan momentinmuunninlaatikoiden öljyistä.

                                                            Mutta sitä enemmän ihmettelen että minkä ihmeen takia kaksoiskytkinvaihteistoon on laitettu shudderfixxiä? Sehän ei sinne kuulu ollenkaan.
                                                            Tätä suositteli kaveri laittamaan ja myös työkaveri. Millä perusteella ei kuulu sinne ollenkaan? No toki nyt kun ei meinaa pelata niin sen takia, mutta.. Meni sitten ilmeisesti ihan perseelleen tämä koko öljyjen vaihto jos kumpikaan aine ei kerta ole sinne sopivia..

                                                            Comment


                                                              Sinulla kaksoiskytkinvaihteisto ja shudder fixx on tarkoitettu momenttimuuntimen vaihteistoon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X