Alkoi ruutuun peruuttaessa hiljaisessa vauhdissa jurraa tyhjää eikä muutakun kierrokset vain nousi ei kovin useasti tehnyt mutta sen verran useasti että alkoi häiritteen ja myyjäliikkeen takuuta on vielä jäljellä niin sai sinne kustannukset menemään
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Mikähän voisi olla vikana, kun basic settings 1. kohdassa [Erase counter for start stop processes] tuli heti Error: request out of range?
Oma epäilys on akkujännitteessä, jotka vaikutti olevan alhaalla. Mitä muita syitä voisi olla? Laatikon nesteiden lämpötila oli 60 astetta tai muutaman asteen alle. Auto siis A4 B8 2.0 bensa, MY2010 ja 0B5 laatikko.
Comment
-
Mikä voisi olla vaihteistossa ongelmana?
Auto Audi A6 vm 2013, 3.0 TDI quattro. Askina siis 7-vaihteinen S-tronic.
Ongelma ilmenee vain täyskiihdytyksessä. Vaihteet 1-3 menevät nätisti, mutta 3-4 vaihdossa aski hieman "empii", selkeästi että veto katkeaa kahdesti. Ensin aina n. 3600rpm kohdalla, tämän jälkeen melkein vaihtohetkellä. Tämä nykiminen on selkeää, eli veto katkeaa lyhyeksi hetkeksi. Aivan kuin aski miettisi vaihtoa, mutta antaa mennä vielä hetken samalla vaihteella. Muita ongelmia ei ole ilmennyt.
Comment
-
-
Oireet seuraavat: Hidastaessa, vauhdin pudotessa noin 10-15km/h paikkeille, kierrokset ovat tonnin pinnassa jolloin voimansiirto ikään kuin ravistaa 1-2 sek verran kunnes kytkin irrottaa (?). Tuosta ravistuksesta aiheutuu lisäksi ärsyttävä pakoputken räminä jonka huomaa auton ulkopuoleltakin.
Mikä neuvoksi? Kuulostaako moottorinohjauksen vai laatikon ongelmalta? Selviäisiköhän säädättämällä jossain? S5 2013, 3.0T, ABT:n viritys (420hv)
Comment
-
Nyt on about 5 päivää eletty s-tronicin kanssa ja alan epäillä että ei ihan kunnossa ole. Potilaana 2009 Q5 3.0TDI.
-Kylmänä melko arpominen liikkeelle lähdettäessä, parit ekat vaihdot todella sekavia.
-Ajaessa hypäyttää kierroksia vaihdettaessa, loppuu about 5 vaihteen jälkeen. Eli ihan kuin avaisi kytkimen liian aikasin ennenkuin lyö seuraavaa tupaan.
-auton alta kuuluu vaimea ääni vapaalla, hankala kuvailla. Ei ole selvää kolinaa, eikä kahinaa.
Autolla menty 238tkm ja viimevuonna vaihdettu edellisen omistajan toimesta uusi LuKin kaksoismassa, exedyn fdf kytkinlevyt ja mekatroniikan korjaussarja.
Sisällä on porkkiksen softat laatikolle ja vaihteistolle.
10tkm sitten vaihdettu febin öljyt huuhtelemalla.
Comment
-
Itsekin tein sopeutuksen, mutta muuttui jopa hieman nykivämmäksi vaihteiden vaihto. Mulla tekee joskus samaa, että rpm hypähtää vaihdossa hieman ylöpäin, aivan kuin kytkin aukeaisi liian aikaisin/toinen ei sulkeutuisi riittävän nopeasti. Sitten on sitä kierrosluvun heittelyä tasaisessa ajossa ja tämä johtuu kytkimen luistamisesta. Mietin, että voisiko moottori ilmoittaa väännön laatikolle väärin ja siksi tasaisessa nopeudessa ei pidä kytkintä riittävän kireällä? Kun kiihdyttää/pitää reilusti vetoa päällä, niin hyppelehtimistä kierroksissa ei tapahdu.
Comment
-
Itse katselin vcds:llä ajossa kytkimien paineita, niin tasaisella tasakaasulla ajaessa jotain 3-6 bar luokkaa ja 4:lla täyskaasu kiihdytyksessä 15 barin tienoilla.
Samalla katselin moottorin vääntötietoja, niin täyskaasulla 4:lla näyttää ~680nm ja moottori jarrulla +3000nm :D
Myös D ja R kytkeytyminen on aika hitaita ja kylmänä todella pitkään menee ennenkö on vaihde päällä.
Comment
-
Mulla myös 2009 Q5 3.0TDI ja S-tronicin kanssa ongelmaa. Seurailin itsekin paineita niin kiihdytyksessä on jossain 9 bar tienoilla ja sitten kun nostaa jalan kaasulta, paineet käy jossain 3 bar paikkeilla ja kierrokset notkahtaa samalla, eli niin kuin kytkin ei pysyisi kiinni.
Moottorijarrulla myös kierrokset heijaa viisarin mukaan melkein 100 rpm, mikä ei mielestäni ole normaalilta. Kuumalla koneella myös pysähtyessä ykköselle vaihto on aika raju. Kaikki ongelmat on muutenkin kuumalla laatikolla pahempia. Jos ajaa 100km motaria tai junnaa kaupungissa ruuhkassa niin kierrokset heijjaa selvästi. Ja oireet on selvästi pahemmat parittomilla vaihteilla.
Minkälaisia todisteita mahdollisesta mekatroniikkaviasta kannattaa hankkia ennen kun alkaa vääntämään korjauksesta Kamuxin kanssa?
Comment
-
Mulla aika samoja oireita, kun löysää kaasun, niin kierrokset notkahtaa. Mittasin tätä ja kytkin luistaa tuossa tilanteessa. Vaihteiden vaihdot myös rajuja välillä, molempiin suuntiin ja pysähdykseen tullessa saattaa nykäyttää kun vaihtaa ykkösen sisään. Heijaukset mulla on tasaisesti sekä parillisilla että parittomilla. Mulla oireet hieman lievempiä kuumalla laatikolla. Ja mulla tosiaan kytkin ja mekatroniikka vaihdettu. Auto samaa ikäluokkaa 2010 S-Tronic 0B5.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiOnko softattu?
Comment
-
Lisäys vielä aikaisempaan viestiini, että sisäinen imusuodatin ja öljyt vaihdettu. Ulkoista in-line -filtteriä ei ole vaihdettu. Mietin sen tunkeutumisen mahdollisuutta, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, ettei joudu siitä. Myös jäähdytysnesteen joutumista ATF:n sekaan olen pohtinut, mutta silloin luulisi ongelman pahenevan selkeää tahtia. Myöskään huolto ei ollut havainnut öljyssä mitään nestevuotoon viittaavaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viestiJatkuuko vedon katkeilu edelleen nelosella jos pitää lapun lattiassa? Toimiikos vakiolla moottorin softalla ok?
Vakiolla ei ole juurikaan kilsoja takana, mutta ei muistaakseni tuollaista ilmennyt. Lähinnä mietityttää, onko vika ohjelmassa, vaihteistossa vai jossain muussa.
Edit: Voiko esimerkiksi viallinen / kulunut MAF aiheuttaa tuollaista oireilua?
Comment
-
Kysy softaajalta että paljonko on nostettu EGT-rajoja, eli missä kohtaa alkaa rajoittamaan ruiskutusta? Vakio on noin 830 Celsius. Jos rajaa ei nosta niin veto alkaa aaltoilemaan tai nykimään isoilla vaihteilla, eikä lootassa ole silloin mitään vikaa.Viimeksi muokannut TDIfreak; 22.11.2019, 15:47.
Comment
-
Tuli vaihdettua mekatroniikan korjaussarja, öljyt ja tehtyä asiaan kuuluvat sopeutukset, mutta ongelmat pysyvät vielä.
Eli hitaat vaihteiden päälle kytkeytymiset, etenkin kylmänä.
3-4 vaihdossa pompsauttaa kierroksia, välillä saattaa olla muillakin vaihteilla eli mitään säännöllistä kuviota ei ole.
Pieni neulan eläminen parillisilla vaihteilla alle 80km/h nopeudessa.
Katselin VCDS:llä taas kytkimien paineita, juurikin esim 6 vaihteella ajaessa noin 70km/h nousee paineet auki olevalla kytkimellä tasaisin väliajoin.
Eli vaikuttaa mielestäni softa vialta? Jos ne kytkimen "kaulan" tiiviste renkaat (ympyröity kuvassa) valskaisi, niin luulisi että molemmilla kytkimillä näkyisi paine kokoajan?
Itse laatikon sisältä ei tullut mitään ylimääräistä ja vanhat öljyt oli vielä kirkkaat.
Comment
-
Vaihtui samalla molemmat kytkimien solenoidit sekä N471 ja N472 solenoidit mitkä ohjaa linjapainetta sekä kytkimien jäähdytystä.
Täytyy varmaan soitella merkkarille ja kysyä että löytyykö päivitystä laatikon ohjaukselle.
Jos laatikon ohjelma päivitetään, niin sitten oletettavasti myös erikoismoottorin laatikko softa mitätöityy?
Comment
-
Mikä versio S-tronicista on Audi A6 (C7/4G) 2014-2018 272hp/560nm 3.0TDI:ssä?- DL382-7Q
- DL501
- DQ500
- joku muu mikä?
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct...f_DSG_variants
Viimeksi muokannut AkiNieminen; 7.12.2019, 22:09.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hannnu Näytä viestiVaihtui samalla molemmat kytkimien solenoidit sekä N471 ja N472 solenoidit mitkä ohjaa linjapainetta sekä kytkimien jäähdytystä.
Täytyy varmaan soitella merkkarille ja kysyä että löytyykö päivitystä laatikon ohjaukselle.
Jos laatikon ohjelma päivitetään, niin sitten oletettavasti myös erikoismoottorin laatikko softa mitätöityy?
Comment
-
2014 A7:ssa tuli pitkän ajomatkan jälkeen ongelmia. Pysähdyttäessä liikkennevaloihin auto rupesi nykimään, ikäänkuin yrittäen lähteä liikkeelle. Tuntui, kuin joku henkilö olisi heilumassa edestakaisin penkissään. Tapahtui vain D -asennolla, vapaalle heittäessä loppui. Tämän jälkeen ei ole vastaavaa tapahtunut, joten mietin laatikon öljyjen ylikuumenemista syyksi. Tuli kuitenkin ajettua reilu 150km reippaalla ylinopeudella.
Comment
Comment