Minkäköhän laatusia noi aliexpressin mekatronikan korjaus-sarjat on?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Terve audistit.
Mulla löytyy tuollainen A7 3,0tdi q 2011 7lovisella stronicilla. Laatikko on pelannut hienosti, mutta tovi sitten alkoi pientä ongelmaa ilmenemään.
Eli laatikko täristää liikkeele lähdettäessä ja vaihdossa 2 --> 3. Eli sellanen nopea alle sekunnin täristys. Muuten toimii hienosti.
Laatikkoöljyillä ajettu n30tkm, mutta ei tietoa miten ja millä oljyillä tehty.
Löytyisikö joltain tietoa mikä voisi olla ongelma? Kiitokset jo etukäteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Subio Näytä viestiVähän samanlaisia oireita oli tuossa omassa. Vaihtelin takapyörän laakerit, mutta ei auttanut, (nekin kyllä oli vaihtokunnossa). Nyt vaihdatin manuaalipuolen öljyt laatikkoon ja ääni katosi. Mullakaan korjaamon kaveri ei kuullut ääntä, mutta itse ne aina kuulee kyllä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön Näytä viestiTerve. 2015 vuosimallin a6 2.0 ultra, stronic laatikolla. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, eli vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.
Vaijeria säätämällä ääni saattaa hävitä.
Ilmeisesti tämä vaijeri pääsee jonkin verran kääntymään eri asentoon kun manuaali puolelle vaihtaa koska ääni katoaa.
Täytyy varmaan tuo säätö korttikin jossain välissä katsoa.Viimeksi muokannut tietämätön; 5.12.2022, 21:19.
Comment
-
Moikka, olen alkanut kiinnittämään s-tronicin käytöksessä huomiota maantiellä vaihteiden 5/6 ja 7 arpomiseen 80-100km/h nopeuksissa. Tuntuu olevan erittäin herkkä pudottelemaan 5. saakka ylämäkeen mennessä. Mielestäni kaasujalkani on rauhallinen, mutta huomattakoon että vakkarilla ajettaessa arpominen rauhoittuu.
Vauhtipyörä vaihdettu n. 25tkm sitten.
Kulkineena -14 A4 quattro 2.0tdi CNHA
Comment
-
A6 c7 3.0tdi stronicilla. Vaihtaessa 1->2 tulee pieni "tärinä" noin sekunnin ajaksi siinä kohtaan kun vaihde kytkeytyy. Välillä enemmän ja välillä katoaa hetkeksi. Kytkinlevyt tiensä päässä? Auttaisiko kytkimen kalibrointi tähän?
Myös esimerkiksi risteykseen tullessa pitää 2 Vaihteen todella pitkään päällä, vasta kun on pysähtynyt, vaihtaa 1. Vaihteen päälle. "Junnaa" myös vastaan paikallaan D-asennolla, vähän niinkuin perinteisellä automaattivaihteistolla. Onko ominaisuus?
Autoon tehty mekatroniikka 100tkm sitten, nyt mittarissa 280tkm. vaihteistoöljyjä vaihdeltu 60tkm välein.
Vauhtipyörä myös välillä kolkuttaa kylmänä ja sen vaihto tulee tässä pian ajankohtaiseksi. Samalla voisi kytkinpaketin vaihtaa uuteen. Onko kokemuksia pelkkien kytkinlevyjen vaihdosta? Vai onko järkevintä vaihtaa koko kytkinpakka uuteen (näissä jo jonkun verran hintaeroa).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuetana Näytä viestiMoikka, olen alkanut kiinnittämään s-tronicin käytöksessä huomiota maantiellä vaihteiden 5/6 ja 7 arpomiseen 80-100km/h nopeuksissa. Tuntuu olevan erittäin herkkä pudottelemaan 5. saakka ylämäkeen mennessä. Mielestäni kaasujalkani on rauhallinen, mutta huomattakoon että vakkarilla ajettaessa arpominen rauhoittuu.
Vauhtipyörä vaihdettu n. 25tkm sitten.
Kulkineena -14 A4 quattro 2.0tdi CNHA
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vilde Näytä viestiA6 c7 3.0tdi stronicilla. Vaihtaessa 1->2 tulee pieni "tärinä" noin sekunnin ajaksi siinä kohtaan kun vaihde kytkeytyy. Välillä enemmän ja välillä katoaa hetkeksi. Kytkinlevyt tiensä päässä? Auttaisiko kytkimen kalibrointi tähän?
Myös esimerkiksi risteykseen tullessa pitää 2 Vaihteen todella pitkään päällä, vasta kun on pysähtynyt, vaihtaa 1. Vaihteen päälle. "Junnaa" myös vastaan paikallaan D-asennolla, vähän niinkuin perinteisellä automaattivaihteistolla. Onko ominaisuus?
Autoon tehty mekatroniikka 100tkm sitten, nyt mittarissa 280tkm. vaihteistoöljyjä vaihdeltu 60tkm välein.
Vauhtipyörä myös välillä kolkuttaa kylmänä ja sen vaihto tulee tässä pian ajankohtaiseksi. Samalla voisi kytkinpaketin vaihtaa uuteen. Onko kokemuksia pelkkien kytkinlevyjen vaihdosta? Vai onko järkevintä vaihtaa koko kytkinpakka uuteen (näissä jo jonkun verran hintaeroa).
Kytkinpakan vaihdosta ei ole kokemusta, mutta jotenkin tuntuu varmemmalta vaihtaa koko hoito. Työ ei ole ihan pieni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
Kokeilisin sopeutusten nollausta. Jos sillä rauhottuu, ei vikaa ole ainakaan mekaniikassa. Kokeilu ilmaista. Ilmeisesti vikakoodeja ei ole?
Tuo itse kytkinpakan vaihto ei vaikuttanut kovin haastavalta hommalta äkkiseltään kun vaan laatikon saa tiputettua alas. Tietysti kytkimen vääränlainen toiminta voi johtua itse viallisesta mekatroniikan toiminnasta. Eli kaikki kun laittaisi uusiksi niin tulisi kuntoon, joka tietysti on ihan loogista :D
Comment
-
Terve audiset! Onkos normaalia? -7 pakkasta ja käynnistetty ilman esilämmitystä, Ääni häviää kun laittaa D/R tai jos ajelee hetken että lämmöt on normaalit.
myös S modella vaihtaa ärsyttävän terävästi 3---> 2.
kulutus tyhjäkäynnillä(lämpimänä)
D(jarrua vasten) 0,9-1.0L/h
N/P 0,6/h
EDIT: pajalle meni
Comment
-
Tuli hankittua vain 24tkm ajettu 2013 vuoden A4 B8.5 2.0tfsi quattro S-tronicilla. Tarkoitus olisi näillä näkymin pitää tuota pitkään ja siksi kiinnostaisi vaihtokohtien uusiksi ohjelmointi, ettei D-asennossa jatkuvasti jurnuta pintakaasulla 1100-1200 kierroksilla. Taatusti rasittaa konetta ja vauhtipyörää. Joku 1500-1600 kierrosta olisi jo paljon parempi.
Tässä ketjussa ohjelmointia on paljon kyselty ja muutamia tekijöitä mainittu, mutta minkäänlaisia käyttökokemuksia ei oikein löydy. Jakakaa nyt ihmeessä miten on ohjelmoinnit pelanneet. Luotettavia tekijöitä Pohjois - Pohjanmaalta saa myös suositella.
Comment
-
Edelliseen b8 joka oli samalla moottorilla erikoismoottori Airaksinen laitto laatikkoon softan, samalla kun se laitettiin koneeseenkin. Vaihteisto tuli todella loogisesti toimivaksi, niinkuin se olisi pitänyt tehtaalta lähtiessä olla. Kierrokset oli tuota mitä itsekkin toivot. Suosittelen erikoismoottoria.
Comment
-
Lyhyt ja ytimekäs vastaus, mutta juuri sitä mitä halusinkin kuulla :) Erikoismoottorin päämaja on turhan kaukana, mutta näköjään Torniossa JS-Tuning ja Kajaanissa Autosähkö Ässä käyttää heidän softiaan. Varmaan jompaan kumpaan mentävä jossain vaiheessa.Viimeksi muokannut Wesku79; 25.1.2023, 13:57.
Comment
-
-Eli kyseessä Audi A3 (2015) aj.94tkm,ostohetkellä 93tkm.(12/2022.. Onko noi vaihteistot susipaskoja,miettisin kyllä etukäteen asiaa mutta en ois arvannut että jo näillä kilsoilla.. Pidemmän ajon jälkeen liikkeelle lähtö oli yhtä tärinää/nykiminen.. Nyt auto menee k-autoon tutkittavaksi.. Yksi korjaamo sanoi ett 2 kytkin alkaa olemaan kulunut..Tämä on varmaan tuttu asia tällä palstalla.. Stressaa jo valmiiksi,kuka maksaa ja mitä ja mitä seur.tehdään..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Handyy Näytä viestiTerve audiset! Onkos normaalia? -7 pakkasta ja käynnistetty ilman esilämmitystä, Ääni häviää kun laittaa D/R tai jos ajelee hetken että lämmöt on normaalit.
myös S modella vaihtaa ärsyttävän terävästi 3---> 2.
kulutus tyhjäkäynnillä(lämpimänä)
D(jarrua vasten) 0,9-1.0L/h
N/P 0,6/h
EDIT: pajalle meni
Comment
-
Itse itselleni vastaten: Ei tullut muutosta kalibroinnin jälkeen. Ehkä päivän oli parempi mutta taas tärinä vaihtaessa palasi. Joten ei muutakun osia tilaukseen.
Viime lauantaina vaihdoin sitten kaksoismassan, kytkinpaketin ja mekatroniikan korjaussarjan. Nyt näyttäisi laatikko toimivan niinkuin kuuluukin :)
purin vanhan kytkinpakan ja selvästi parillisten vaihteiden kytkinlevyt/välilevyt olivat ottaneet lämpöä ja kuluneet enemmän. Tuntui myös että auto liikahtaa paremmin remontin jälkeen (?)
Jos nyt pääsis taas hetken aikaa!
Comment
-
S3 8P -11. Mekatroniikka vaihdettu 190 tkm. Ei kuulemma ollut ensimmäinen kerta kun kun mekatroniikka otettu irti.
Yeti -15, 2.0 TDI 125 kW 100 tkm. 60 tkm asti, n. 10 tkm vuodessa, eli todennäköisesti nurkka ajoa. Siitä eteenpäin 3 kk:ssa 40 tkm. Huollettu ajallaan. Ei ongelmia.
Comment
-
Auto A5 2.0 tdi (B8.5 2016) ja huomasin, että tekee seuraavaa D-asennossa: Kun ajaa noin 100-105 km/h vaihtaa vähän väliä 6-->7 ja 7-->6, välillä saattaa käyttää jopa viitosella ilman polkaisua. Siis näin vaikka ajat tasakaasulla tai painat kaasua pari milliä. Onko normaalia? Vinkeistä/kokemuksista olisin kiitollinen.
Comment
-
Molemmissa on samat välityssuhteet yms. tekniset tiedot (erwinistä D3E802F44C6-7-speed_dual_clutch_gearbox_0B5_(S_tronic).pdf) joten varmaankin toimii, mutta:
PXG on A6 Allroad, vaihteiston osanumero 0B5 300 061 E 001 ohjelmistolla 4G5 927 156 A (CLAA & CDUD moottorit)
NSF on A6 & A7, vaihteiston osanumero 0B5 300 056 F 001 ohjelmistolla 4G1 927 156 J (CLAA & CLAB moottorit)
Vaikea sanoa siis onko muuta eroa kyseisissä A6 Allroad & A6/A7 vaihteistossa kuin ohjelmisto (ei haittaa jos otat vanhasta mekatroniikan jonka yhteydessä on ohjelmisto), kokeile kysyä vaikkapa info@dsgdokter.nl
Comment
Comment