Kiitos! Asiaa kysellyt nyt parista paikasta ja kovasti ollaan sitä mieltä että huoletta sais laittaa paikalleen, varsinkin jos mekatroniikan siirtää myös vanhasta, näin vältytään myös koodaamisilta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Nyt kun tuli todettua ihan kantapään kautta että ei sovi pxg loota nsf tilalle. Laatikossa tosiaan on eri välitykset. Ainakin löysin vastaavan taulukon.
Käytin tosiaan autossa paikallaan tuota laatikkoa ja jurnutti kiihdyttäessä niin rumasti että kyse olikin luultavasti juuri tuosta välityssuhteesta. NSF 37.9 ja PXG 35.8.
Sain onneks kasattua yhden toimivan laatikon näistä niin ei huolta sen puoleen.
Comment
-
Potilaana a3 2015 1.6tdi 170tkm. Riesana semmonen oire, että vaihtaessa isompaa vaihdetta pompauttaa kierroksia (selkeästi "tyhjää" vastaan -> molemmat kytkimet irti). Ei luistamisen oireita tai vikakoodeja. Eikä siis mitään muita oireita. Tapahtuu vain tietyllä vauhdilla kiihdyttäessä, jos kiihdyttää rauhassa tai lappu lattiassa niin toimii ok. Mikäs vois olla vialla? Joku ohjelmistobugi? Vuosi/30tkm sitten vaihdettu mekatroniikka.
Comment
-
Moi kaikki!
Nyt ois potilaana Q3 2.0 TFSI 2013. Oireena on kolahdus kun lähtee ajamaan kylmällä autolla. Eli kolahdus kuuluu kun vaihde on 2 ja ilmeisesti laatikko laittaa 3 vaihteen päälle valmiiksi, silloin kolahtaa laatikossa. Mutta tämä ei toistu ikinä lämpimällä autolla. Nyt kysynkin olisiko tämä megatroniikan ongelma ja paljonko megatroniikan korjaus maksaa? Lämpimänä laatikko toimii ilman mitään ongelmaa.
Comment
-
-
Mistä sais tilattua orkkis kytkimen tilalle kestävämpää pakettia ? S6 C7 vm. 2013, DL501 laatikko. Mitä pakettia porukka vaihtanut jos tarvinnut uusia? APR stage 1.1 jo koneessa softana. Meka vaihdettu aiemmin, mutta kytkin vielä orkkis.
Comment
-
Täältä saa ainakin: https://tvsengineering.com/en/perfor...rbox-hardware/
Vakiokytkinpakettikin kestänee 800Nm asti ?
Comment
-
Lueskelin täältä foorumilta vähän samankaltaisista ongelmista, mutta olen sen verran tietämätön (autoista yleensäkin) että en aivan osaa hahmottaa kokonaiskuvaa. Sain taannoin A4 B8 2.0 Audin ja pari kysymystä siihen liittyen;
- Kun lähtee kaasuttamaan pieneen ylämäkeen, auto ei heti reagoi vaan jää "paikalleen" korkeintaan ehkä pariksi sekunniksi, ja sitten sutien liikkeelle. Olen lukenut netistä että tämä on ominaisuus. Olen myös lukenut, että tämä on vika. Muuten auto kulkee hyvin, eikä tasaisella huomaa kaasussa mitään outoa. Ehkä pientä viivettä, kun lähtee kunnolla kaasuttamaan paikaltaan.
- Kun käynnistän auton ja vaihdan D:lle, auton kierrokset joskus menee nolliin ja auto sammuu. Joskus lähtee seuraavalla yrittämällä liikkeelle, joskus vähän useammalla. Nyt ei vaan ole tehnyt tätä pitkään aikaan. Teki ehkä kylmillä keleillä enemmän.
Onko nämä vikoja vai ominaisuuksia? En tosissaan hirveästi tiedä, ja ensimmäinen Audi tässä huushollissa
Autolla ajettu 330tkm. Onko näin kovalla kilometrilukemalla olevaa Audia järkeä pitää? Miten Audissa kestää korkeille kilometreille ajettu kone?
Comment
-
Automaatti? Mutta mikä? Multitronic vai s-tronic?
Jos on s-tronic, niin oire viittaisi ymmärtääkseni kytkimien kulumiseen, jos auto sammuu vaihteen siirryttyä D:lle. Eli kytkin ei pidä enää.. Viisaammat jatkakoot.
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viestiKytkimen sopeuttaminen ihan aluksi, oli kumpi tahansa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JutiS Näytä viestiOnko kukaan asennuttanut autoonsa solenoidien ja johdinlevyjen korjaus-sarjaa?
https://www.ebay.co.uk/itm/0B5-Autom...item28553e935f
https://www.ebay.de/itm/0B5398048D-R...HkIL:rk:3:pf:0
Saattaisi onnistua myös diy meinigillä itänaapureiden videon perusteella:
https://www.youtube.com/watch?v=6PUXEurL8kg
Olen myös itsekkin tuoreessa s-tronic loukossa liukkaan automyyjän johdosta - oma moka siis. Oman kärryn vaivana on lievästi töksähtelevät vaihdot(alaspäin) sekä kierrosten elämäminen hitaassa vaihdissa(tuntuu nykimisenä). Reilummalla kaasulla toimii melko mukavasti. Ajettu 200tkm ja öljyt ovat vaihdettu ajallaan.
Näyttää hyvin pitkälle tältä:
https://www.youtube.com/watch?v=YnvbvrEcGW8
Onko kukaan täälä logittanut lootan toimintaa VCDS:llä?
Logeja tutkimalla näytti että varsinkin kakkoskytkimen paine käyttäytyy hyvinkin kulmikkaasti. Järkeilin että kyse on kytkimen paineensäätösolenoidin takeltelusta, jonka vuoksi Maktrans näyttää jopa korjailevan noita solenoideja.
Homma oli tehtävissä vaikka tarkkana sai olla ja aikaa meni lopulta 5h. Ilokseni huomasin että vuosien viivyttely ei välttämättä ollutkaan kostautunut, kun vanhat öljyt olivat edelleen kirkkaat eivätkä haiseet palaneelle. Öljypohjan magneetit olivat myös kohtuullisen puhtaat.
En vielä ehtinyt edes tekemään sopeutuksia kun nosturi piti luovuttaa seuraavalle, mutta jo pelkästään osien vaihdolla toiminta muuttui todella pehmeäksi. Pitää vielä tehdä sopeutukset, mutta korjaus vaikuttaa onnistuneelle. Rohkea kaveri olisi saattanut jopa pärjätä pelkkien solenoidien vaihdolla, kun nyt vaihtui myös johdinlevyt.Viimeksi muokannut JutiS; 5.7.2023, 00:01.
- 7 tykkäystä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viestikolmantena vielä "perinteinen" turbiini automaatti.
Sopeutukseen tarvitaan vcds jonka ohjeen mukaan ajetaan sopeutusajo.
Korvausta vastaan toki?
Comment
-
Comman DSG vaihteistoöljy vaikuttaisi todella olevan myrkkyä S-Tronicille. Ajoin ko. öljyillä muutaman tuhannen kilometrin verran ja laatikon käytös oli etenkin alemmilla vaihteilla töksäyttelevää.
Nyt ajeltu pari tuhatta km Valvolinen öljyillä ja laatikon käytös palautui normaaliksi. Myös vaihteiston ärsyttävä sivuääni poistui. Sivuääni muistutti laturin kuivaa laakeris.
Comment
-
Ongelmaksi tullut raksutus/rutina peruuttaessa hidasta vauhtia. Hieman ronskimmassa peruutuksessa ei kuulu mitään. Onko arvon raatilla tietoa olisiko tämä s-troniciin liittyvä rutina vai lähteäkkö vikaa etsimään muualta. Eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään.
Comment
-
Minulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
- 1 like
Comment
-
Minullakin on Audi S4 B8 2010. Öljyt vaihdettu ajallaan. Oireet samat, (paitsi en tunne voimansiirron liikkuvan). Megatroniikka vaihdettu, kun hukkas vaihteet. Säädetty ja sopeutettu useasti. Vaan ei säädöt pysy, kun kytkinpaketti kulunut ( ei kuitenkaan luista). Ei Vielä vaihdettu, Sen jälkeen on luvattu, että toimii.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TuomoR Näytä viestiMinulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
Itellä oli semmonen fiilis, että custom ecu softasta vaihdettua 034:n ecu+tcu softiin muttu kulku paljon smoothimmaksi. Toki välillä töksäyttää jos sopivasti kaasua painaa rullauksesta. Mulla tosin kaikki jäykkärit ja track moottorintukikumit kiinni.
Kannattaa niitä DSG öljyjä vaihella useammin kun 60tkm välein. Itellä oli ainakin 45tkm/2.5vuotta ajetut nesteet jo melko värjääntyneet
- 1 like
Comment
-
Moi!
Osaako joku guru kertoa obd eleven ohjelman käytöstä? Eli huomasin tuolta vaihdelaatikon tiedoissa olevista jutuista, että siellä on mm odx tiedosto, jossa on käytettävissä uudempi versio! Eli miyä tämä odx siis tekee? Uskalanko siis päivittää sen?
Samoin löytyy mm sopeutus ja erilaisia testejä, mm clutch valve pressure calibration, main pressurevalve calibration ja vaikka mitä..
Voisikohan noilla saada selvyyttä, että miksi D vaihde kytkeytyy niin hitaasti päälle?
Helppejä anyone?
Joo, kiitos..
V***u että on kuollut foorumi....Viimeksi muokannut TonySoprano; 12.10.2023, 18:34.
Comment
-
Kannattaako tuohon öljynvaihtoon käydä ite vai suosiolla johonkin pajalle? Ja alkuperästä öljyä mieluusti.
Jättää vetoa päälle ku liikenne valoihin pysähtyy. 2-2.3l/h näyttää kulutus. N tai P asentoon siirto tiputtaa 0.9-1.3l/h
Kytkimen sopeutus varmaan alkuhätään auttaa
Comment
Comment