Auto jäi itikoineen pariksi viikoksi auringonpaahteeseen ja tuntuu öttiäiset palaneet melkoisen hyvin kiinni. Löytyisikö vinkkejä raatojen pehmentämiseen ja poistoon a.k.a ötökkätiskiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Kaverit valitellu glyin HD waxin kestoa. On kuulemma samaa luokka kuin tavallisila kiinteillä vahoilla. Mitään HD durabilityä ei kuulemma oo vaikka nimestä voisi niin päätellä. Tämmönen epäilys muakin kalvoi, niin en viitsinyt edes kokeilla. Collinite pysyy sen sijaa autossa kuin tauti. 10 pesua ei oo saanut aikaiseksi kovinkaan suurta eroa helmeilssä verrattuna ekaan pesuun.
Pesuaineena käytän nykyisin Carlack 68 autoshampoota. Toi aine ja lampaankarvahanska on kyllä aivan lyömätön yhdistelmä. Lähtee isotkin ötökkälaumat varovasti pyyhkäisemällä ja pitäis olla erittäin ystävällinen vahapinnalle.
Comment
-
Tuolla CYC:llä on vaihtunut kuriiripalvelu tässä varmaan 1-2kk sitten niin varmasti osa viivästymisistä johtuu jo siitäkin.
Eikä esim. seurantakoodia ei saa toistaiseksi automaattisesti sähköpostiin. Itselle viime tilaus tuli viikossa joskus toukokuussa.
Ja uuden kuriiripalvelun tyyppi sentään soitti että olenko kotona kun olis paketti, kun GLS taas kävi koittamassa kyselemättä ja vei paketin postin varastoon.
Comment
-
Ei Jumal**ta! Yritän tilata NXT 2.0 pastea ja ei onnistu mistään. Yksi ei toimita alle 100$ ja muut paikat jumivat johonkin vaiheeseen tilausta mikä mistäkin syystä. Onko joku onnistunut saamaan tätä tököttiä jostakin?
Comment
-
Joo, näyttäis olevan Tampereellakin toimipiste. Olisin vaan mieluummin tilannu suoraan kotio. Täytyy vissiin sitte käydä pyörähtämässä. Kiitti vinkistä Eero.
Comment
-
-
Tässä kun vahailen tota kakkosromua, niin heräsi yksi kysymys. Onko mitään järkeä vahata kaksi kerrosta. Vedin ekan kerroksen värivahaa ja toisen kerroksen normaalia. Jälkimmäistä kiillottaessa oli liina aivan värivahassa, eli selkeästi ainakin osa alemmasta vahakerroksesta "liukeni" jälkimmäiseen.
Comment
-
Eipä tuommosissa värivahamössöissä taida muutenkaan olla mitään järkeä :)
http://www.swissvax.fi/PublishedServ...ew&groupID=503 Tuoltaa löytyy hyviä aineita.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viestiEi näyttäis olevan nxt 2.0 PASTEA, tai sitten mää en vaan osaa.
Comment
-
No niin tuli taas tuommoinen musta auto ostettua. Ei tuo nyt vallan paha maalipinnaltaan ole mutta pesunaarmuja kumminkin täynnä. En ole koskaan ennen myllyttänyt mustaa autoa ja pari tuttua fixariakin on pelotellut valmiiksi.
Oiskos hyviä vinkkejä millä aineilla kannattas lähtä toteuttaan?
Mistä muuten suomesta saa noita Menzernan aineita?
Comment
-
ottoh: #83:lla ei saanu mitään aikaan passatin maalipintaan. Ensiviikonloppuna tulee projektiksi metallihohtosininen 3BG niin katsotaan mitä sille saa tehtyä. Menzernan P203S tehosi ainakin hyvin mersun nanolakkaan niin katotaan miten se pystyy passattiin. Aina on tuo #105 jokerina.
Ötökänjämät lähtee pois jos muu ei auta niin laittamalla märkä pyyhe päälle 10-15min ajaksi.
Duke: Mitä ihmeellistä mustan myllyttämisessä on? ;) Muistaa vain tehdä huolella niin ei tule hologrammeja.
Tämänkin näköisestä pinnasta
tulee pikkuhiljaa
tällainen
Comment
-
Mäkin hommasin tuota Menzerna P203S:ää. Saapi nähdä auttaako. Samalla hommasin myös Meguiarsin #85 Diamond Cuttia. Tuntuivat lupailevan että senkin pitäisi toimia erityisen hyvin esim. näiden vag-maalien kanssa. Saa nähdä.
Kohta on hommattava lisää kaappitilaa kun ei purkit ja purnukat mahdu mihinkään kun kaikkea pitää vähän kokeilla...
Comment
-
Duke: Menzerna P203S aineena, Lake Countryn oranssi kevyesti leikkaava laikka ja koneena megun G220. Etupuskuri ja muut tiukemmat paikat Biltsun cyclokopiolla ja "noname" keltaisilla laikoilla.
- levitys 1 nopeudella
- 2-3:lla työstö painaen
- nopeuden nosto 5.5 ihan kevyesti painaen
- viimeistely 3:lla ihan omalla painollaan
Viimeisessä kuvassa myllytetty ja Poorboys Black Hole glaze eli ei vahaa
Black Hole on aikas uskomattoman helppoa tavaraa koneella levitettynä. Pehmeä laikka, levitys ja työstö hitaalla nopeudella ja kun alkaa häviämään/kiillottumaan itekseen melkein samantien niin ylimääräiset pois mikrokuituliinalla.
Jos vielä kysyttävää laita privaa.
Comment
-
Nuo hämyrin seitit mitä Maikin kuvissa näkyy, saa ihan helposti pois tuolla http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+SWIRL+16
Ja ei tarvi mitään sähkövehkeitä....
edit. ainiin, sanos myyjä että toiminut oikein hyvin tummissa autoissa. Ja kyllähän tolla sai hyvät pohjat vahalle. Ja vaikka purkin kannessa koneella joku työstää niin ohjeissakin lukee että sopii käsin levitettäväksikin.
edit2. Tuli vaan mieleen, että kun tää tökötti nyt vaan poistaa hämyrin seitit niin se tuo näkyviin syvemmät lakkanaarmut. Millä helvetillä ne saisi pois?
Comment
-
Ertzi: niinpä...konetta ja järeämpiä aineita tarvitset kuiteskin
Tuossa mesessä oli tuota hämähäkinseittiä ja syvempiä naarmuja ihan riittävästi. P203S:llä sai n. 90-95% naarmut pois konepeltiä lukuunottamatta josta sain pois reilu 80% naarmuista. Enempää en viitsinyt hinkata sitä koska menee kuitenkin maalaukseen lukuisten kiveniskemien johdosta.
Comment
-
Tässä pari kuvaa miten vesi helmeilee, kun päällä on AG HD WAX. Eilen olisi ollut vielä paremmat kuvat, mutta en joutanut ottamaan. Valehtelematta pintajännitys riitti pitämään halkasijaltaan 4-5cm kokoisia "helmiä" ..
edit: näköjään foorumi ei osaa säilyttää exif tietoja kun se pienentää kuvat (kuva nurin)...
Comment
-
Olen päässyt aivan yhtäläiseen helmeilyyn kaikilla litkuilla ja vuosikymmenet ja jopa wanhanajan maaleilla ilman lakkoja.
Ei silti, jokainen saa nautintonsa omalla tavallaan, kun olen oikein "hyvää" lopputulosta hakenut niin olen ottanut portaatonsäätöisen rälläkän 180 millin Mirkan fiinille tarkoitetulla vaahtomuovilaikalla ja siihen Korrekin Cliineriä ja ensin tanssinut auton ympäri vastapäivään "hoka, hoka..." laulun säestyksellä ja sitten pistänyt liemen roiskumaan.
Lopuksi ei tarvitse enää tanssia vaan vetää jotain Korrekkia, AGta tai mitäpähän vetääkin pintaan niin johan kiiltää taas hetken, siis seuraavaan vahaukseen asti joka on ennemmin tai myöhemmin...
Sikäli mielenkiintoista että yksi kuva voi "kertoa" enemmän kuin tuhat sanaa kunhan se vain on sopivasta kulmasta ja valaistuksesta näpätty.
Niitä "seittejä" tahtoo vain vuosien ja kilometrien saatossa ilmaatua kuten kärpäslätkän jälkiäkin, mutta voihan niiden kanssa pelailla. Autokaupasta saa tosin sellaisiakin joiden kauneutta ei vielä ole hoidettu noilla hienoilla aineilla, mutta nyt saisi jo olla sellaisia kelejä enemmänkin ettei helmeilisi, minä pesisin mieluummin pölyjä...
Comment
-
Comment
-
Autokaupasta saa tosin sellaisiakin joiden kauneutta ei vielä ole hoidettu noilla hienoilla aineilla
Alkuperäinen kirjoittaja Dani /murobbsItse myllyttelen päivittäin työkseni vm. -09 suoraan satamasta tuotuja uusia VAG konsernin autoja jotka odottavat mm. että auto edes löytyy rekisteristä.
Löytyy mikronaarmuja, hologrameja ja ihan naarmujakin.
Kun suojamuovit vedetään pelliltä pois niin ei uskois miten huonossa kunnossa uus auto voi olla.
Tässä yks esimerkki missä kunnossa Audi A3 on, autolla ajettu ~1.5km:
http://img31.imageshack.us/img31/3987/diudi.jpg
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viestiTässä kun vahailen tota kakkosromua, niin heräsi yksi kysymys. Onko mitään järkeä vahata kaksi kerrosta. Vedin ekan kerroksen värivahaa ja toisen kerroksen normaalia. Jälkimmäistä kiillottaessa oli liina aivan värivahassa, eli selkeästi ainakin osa alemmasta vahakerroksesta "liukeni" jälkimmäiseen.Eipä tuommosissa värivahamössöissä taida muutenkaan olla mitään järkeä :)
Joo järkeähän tässä ei missään tapauksessa ookkaan, kun yli 300tkm rullattua kinneriä jynssää.
Kysymys oli nimenomaan useamman kerroksen laittamisesta, eli onko koko homma aivan turhaa, vai saako aikaiseksi paksumman (=pidempään suojaavan?) kerroksen vai ei?
Comment
-
Kysymys oli nimenomaan useamman kerroksen laittamisesta, eli onko koko homma aivan turhaa, vai saako aikaiseksi paksumman (=pidempään suojaavan?) kerroksen vai ei?
esim. vaikka AG punainen ja siihen päälle AG kultainen.
Comment
-
Järkee tai ei, mutta eihän esmes lakkapintaiseen autoon muuta vaikutusta värivahassa ole kuin se että hieman näyttäisi (43,96%;)) peittävän kiveniskemien jälkiä ja sellaisia alueita joissa on lakkapinta himmentynyt pölyn etc. ja ilmavirtauksen vaikutuksesta, ellei halua niitä alueita aivan heti myllyttää pohjamaaliin asti...
Eli kyllä sitä hieman näyttää jäävän "kärsineisiin" paikkoihin, kunhan ei kovin hankaa lopullisella vahalla, joten hieman edempää voi näyttää ihan säälliseltä pirssiltä, vielä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Maikki Näytä viestiErtzi: niinpä...konetta ja järeämpiä aineita tarvitset kuiteskin
Tuossa mesessä oli tuota hämähäkinseittiä ja syvempiä naarmuja ihan riittävästi. P203S:llä sai n. 90-95% naarmut pois konepeltiä lukuunottamatta josta sain pois reilu 80% naarmuista. Enempää en viitsinyt hinkata sitä koska menee kuitenkin maalaukseen lukuisten kiveniskemien johdosta.
Nooo miten tän nyt sanois. Hommaanko kalliit vehkeet muutamasta naarmusta, vaiko ootanko vastausta jossa kerroittais sopiva hiova massa niihin. Mulla toistaseksi sormet/kädet/ranteet kestää hinkkaamista :)
Comment
Comment