Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaha

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllähän siinä on järkeä. Esim. Glymin punainen ja kulta on suunniteltu toimimaan yhdessä. Carnaubapohjainen vaha kestää pidempään kun sitä on levittänyt 2 kerrosta.

    Tai ensin levittää pohjalle sealant-tyyppisen vahan ja päälle ihan kiiltovahan jossa ei ole hiovia ainesosia. Esimerkkinä tuosta pohjalle Prestan Best Wax tai Collinite 476/845 ja päälle vaikka Dodo Juicen vaha tai Chemical Guys Butter Wet Wax. Ideana tuossa on että pohjavaha antaa kestoa ja toinen kerros lisää kiiltoa ja wetlookkia.

    Nuo värivahat on ihan höpöhöpöhommaa. Paremman tuloksen saa esim. punaisella glymillä koska siinä on paljon fillereitä ja on jonkinverran hiovaa eli saa hapettumaa pois.

    Ertzi: Glymin punainen jos käsin haluat hinkata. Minun mielestä 29.90€ biltsun koneeseen, 20€ laikkasarjaan ja 15-25€ sopivaan kiillotusaineeseen ei ole kovin iso sijoitus kun koeella ja aineella tekee kymmeniä autoja ja vain uusia laikkoja tarvitsee ostaa.

    Pende: Heti kun teet korrekin cleanerilla samanlaista jälkeä kuin minä noissa kuvissa niin tarjoan kaljat ;) Sitten kun vielä uskoisit että fiksausaineissa ja tekijöissä on eroja niin voisi asiallisesti keskutella aiheesta.
    Viimeksi muokannut Maikki; 14.7.2009, 20:39.

    Comment


    • Minä olen sekoamassa tähän detailing hommaan oikein kunnolla. Purkkeja ja koneita alkaa kertymään. Taas lähti satasella englannista tuleen puteleita.

      Comment


      • Päivitystä tuohon nxt 2,0 vs nxt pasta vertailuun. Ei kyllä eroa näkynyt muulloin kuin silloin heti vahauksen jälkeen. Nyt on kulunut noin 14 vkoa vahauksesta ja uusi vahaus käynnissä. Nxt 2.0 menee päälle. Vahaa oli vielä kuitenkin pinnassa, sillä kun pesin konepellin etureunan hyttysistä yleispesuaineella, (joka siis kaiketi vie vahat kanssa) niin tämä kohta erottui "selvästi".

        Täältä tähän.

        Comment


        • Palaanpa vielä tuohon kahden kerroksen vahaamiseen. Kokemuksia ja/tai tietoa, kuinka käy kun vetää kaksi kerrosta samaa tököttiä? Onko muuta hyötyä kuin että kerkiää tempasta sixpacin enemmän puuhastellessa?

          Comment


          • Riippuu ihan vahasta. Puhdistavia vahoja on ihan turha kerrostaa, koska uusi kerros periaatteessa puhdistaa edellisen pois.

            Comment


            • Ainakin Carnaubavahat kestää paremmin kun vetää kaksi kerrosta yhden sijaan. Itse käytän Pro:n Yellow wax:a ja siinä kesto paranee kun vetää pari kerrosta. Kun pohjat on tehty hyvin, levittäminen ja kiillotus on todella helppoa. Kannattaa kokeilla itse, siinähän sen parhaiten näkee.

              Prestan Best wax on mielestäni hiukan ylihehkutettu vaha. Vaatii pitkän kuivumisajan ennen kiillotusta (min. 4tuntia edustajan mukaan) ja samaan lopputulokseen pääsee edullisemmillakin aineilla. Toki tyhjää parempi sekin.

              Comment


              • No joo, teinpä sitten taas nollatutkimus projektin. Laitoin konepeltiin eri kohdille 1,2 ja 3 kerrosta megun nxt 2.0. Näin aluksi ei ainakaan mun tieteellisentarkasti kalibroitu silmäni näe mitään eroa. Ehkä sitten syssymmällä.

                Mahtaisko jostain saada apurahoja näihin krmh tutkimuksiin? Tiedän että turhempiakin tehdään...

                Comment


                • Oon ollu tosi tyytyväinen tohon brestan best vaksin kestävyyteen. Vertailu kohtan ag myrkyt. Vedin renkaan vaihdon yhteydessä yhen kerroksen. pesty monia kertoja ja vielä helmeilee vesi kivasti.

                  Mutta kysymys kuuluu? Mikä ois hyvä puhdistava vaha ton brestan alle? Vaha ei itsessään putsaa maalipintaa yhtään vaikka kuin jynssää? Hakusessa ihan käsin levitettävä ja kiilloitettava tuote...

                  Comment


                    Täällä vähän tarinaa tuoreimman hankinnan fiksauksesta. http://jakoavain.wordpress.com/

                    Comment


                    • NXT:n kerrostamisen edut näkyy vasta pitkässä juoksussa. 2 kerrosta kestää pidempään kuin 1 kerros ja 2 vs 3 kerrosta tuskin on mitään eroa kestävyydessä.

                      Kerrostamisen edut tulee siinä kun käyttää 2 eri tyyppistä vahaa esim collinite 476 pohjalle antamaan kestoa ja sen päälle joku wetlook vaha antamaan näköä.

                      Punainen glymi on käsin levitettynäkin hyvää tavaraa pohjavahaksi kunhan muistaa levittää ohuelti ja käyttää vähän "voimaa" sen työstämiseen.

                      Comment


                      • Joko porukalla on kertyny käytännönkokemusta tuommosesta pesukintaasta: http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=6069 ??

                        Vois pirruuttansa tuommosen hommata, mutta mitenköhän pitkäikäinen tuo mahtaa olla? Voittaako pesusienen?

                        Comment


                          Toi kyseinen megun hanska menee huonoksi aika pian. Sata kertaa parempi ja puolet halvempi on sonuksen aidosta lampaannahasta tehty vastaava kinnas, jossa on peukulle vielä oma kolo. Ei palele näpit vaikka vesi olis +4 asteista.

                          Sitten pikku vinkki kaikille kunnon vahojen ystäville:

                          http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Colli...ssoriesQ5fGear

                          Verratkaapas huviksenne vaikka modificarsin tai autonhoito.com hintoihin... Nuo kolme vahaa postikuluineen 39e!

                          Comment


                          • Mothersin lampaanvillaista parempaa en itse ole vielä autonpesuun keksinyt.

                            Comment


                              Näyttäis olevan aivan samanlainen kuin tuo sonuskin. Joka tapauksessa tuommoinen oikeasta karvasta tehty hanska on kyllä maailman paras keksintö auton pesuun. Omaan autoon tempaisin insulator waxin alle ja marquen päälle ja hyvä tuli. Sitä ennen pohjat tehtiin claybarilla ja megun 80# sekä 84# aineilla. Nyt vaan katsotaan kuinka kauan ne pysyy pinnassa.

                              Comment


                              • Tuli hankittua ja kokeiltua Motegin Fast and Furious -vahaa. Tököttihän on pärjännyt hyvin mm. V8 Magazinen sekä Autobildin vahatesteissä, ja lisäksi hinta oli puolet edullisempi kuin muilla ns. "huippuvahoilla".

                                Nimestään huolimatta Motegi F&F on aivan eri luokan tavaraa kuin mitkään aiemmin käyttämäni korrekit ja autoglymit, mustaan autoon tuli todella hyvä kiilto ja "kovempi" pinta. Kiillottaminen käsipelillä oli aika työlästä, mutta toivottavasti kestää vastaavasti pitempään sillä aiemmin käyttämäni vahat ovat nimenomaan olleet suuria pettymyksiä juuri heikon keston osalta.

                                Comment


                                • Enpä äkkiä muista onko tämä vinkki jo käsitelty mutta Helsingin Vallilan S-marketia vastapäätä olevassa Decovärissä oli Meguiarsin vahoja ja pesuaineita suoraan hyllyssä. Autoglymiä tietty kans koko sarja.

                                  (Itse kävin hakemassa vanteen paikkamaalin, kaveri sekoitti värin 5 minuutissa zulupohjalta kun Audin kaikkia kaavoja ei ole koneella. Nopea palvelu ja kynsilakkapurkin kokoinenkin hankinta onnistuu.)
                                  Viimeksi muokannut ommiK; 30.7.2009, 14:52. Perustelu: typo

                                  Comment


                                  • Mites porukka on käytellyt noita hiovia autovahoja?Poistaako pelkästään vanhaa vahaa, vai auttaako myös pieniin naarmuihin vai onko täysin turha toimenpide? Jos sitä alkavan kesäloman aikana puunais pirssin taas edustuskuntoon..

                                    edit. hmm ja selaamalla viisastuu osittain.
                                    Viimeksi muokannut Rayban; 4.8.2009, 11:18.

                                    Comment


                                      Vanha vaha pestään pois. Hiovilla korjataan malipintaa. Kai sitä voi myllytää vahatkin pois, mutta helpoiten ne lähtee pesemällä.

                                      Comment


                                      • Lähinnä kysyisin että auttaako tuo hiomavaha noihin naarmuihin eikä vanhaan vahaan.
                                        Maalipinta on siinä kunnossa, että moni on kysynyt onko vasta maalattu mutta nuo pikku naarmut siellätäällä haittaavat itseä.
                                        Myllytyksellähän nuo saisi asiallisesti pois, mutta tuo vahakokeilu on myös käynyt mielessä. Jos tuolla vahalla ei sitten saa muuta aikaan ku turhaa vitutusta itselle ja auton pinnan entistä paskemmaksi, niin pelkkä kiiltovaha riittää :)

                                        Comment


                                        • Ilman konetta melkeinpä jättäsin hiovat vahat hyllyyn ja ostaisin jotain missä olisi paljon fillereitä. Jemmaisin siis ne naarmut piiloon.

                                          Tietysti kaikki naarmut on aika tapaus kohtaisia ja varmasti joihinkin naarmuihin niitä kannattaa käyttää.

                                          Comment


                                            Joo. Jos oikein on urheilukenkeä, niin voishan niitä koittaa käsipelillä hävittää niin, että ensin hioo varovasti 2000 vesihiomapaperilla naarmua ja sitten armotonta kiillotusta hiovan puleerausaineen kanssa. Saattaa vaan olla että järki lähtee ennen keuin tulee valmista. Tää temppu ei kyllä sitten toimi kuin lakan kanssa...

                                            Comment


                                            • Tuli hankittua ja kokeiltua Motegin Fast and Furious -vahaa. Tököttihän on pärjännyt hyvin mm. V8 Magazinen sekä Autobildin vahatesteissä, ja lisäksi hinta oli puolet edullisempi kuin muilla ns. "huippuvahoilla".
                                              Samaa ainetta kokeilin ja kyllä sillä ihan hyvää jälkeä tuli. Pitääpä verrata tulosta kun jossain vaiheessa avaa Megun nxt 2.0 purkin. Motegi oli tosiaan suht työläs vahata jos oli vähänkin pinttynyttä likaa pinnalla vielä. Olisi pitänyt claybarilla vetää pohjat. Sen huomasi myös, että jos oli vähänkin liian kauan kuivanut, niin oli kovempi työstäminen...suht nopiaa sai kiillottaa. Toinen kerros menisi varmaan helpommin.

                                              Liitteenä vähän Motegin aikaansaannoksia. Ei sitä kameralla oikeen saa näytettyä...varjossa sen paremmin erotti. Pitää seuraavan vahaussession päätteeksi ottaa kuvia oikein ajatuksella.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Ok, kiitos JM:lle ja quattrolle. Täytyy ruveta katseleen noita vahoja tarkemmin, Korrekin kesto- ja kiiltovahaa tullut käytettyä tähän asti mutta onhan noita vaihtoehtoja parempiakin.

                                                Comment


                                                • Onko kukaan kokeillut Autoglymin High Definition Waxia?

                                                  http://www.highdefinitionwax.com/default.asp

                                                  Hintahan paketilla on täällä päin maailmaa melko suolainen (reilut 70 euroa), mutta vanhasta kunnon Ebaystä näyttäisi saavan huomattavasti edullisemmin. Aprikoin tuossa, että pitäisiköhän kokeilla.

                                                  Comment


                                                    En oo kokeillut, joten en voi kertoa kuin sen mitä olen lukenut. Autoglymin tuotteille tyypillinen heikko kesto on ilmeisesti edelleen tuon ongelma. Tilaa colliniteä niin et varmasti tule pettymään. Laitoin linkin tuonne vähän aikaisemmin. Omien kokemusten perusteella voin sanoa, että kymmenen pesua ei oo vaikuttanut oikeastaan mitenkään veden helmeilyyn. Detaileria ei tartte pesunkaan jälkeen, kun auto kiiltää aivan mielettömästi ilmankin. Vaikuttaisi olevan todella kestävä vaha ja tuolta jenkeistä tilattuna hinta on todella kohdallaan.

                                                    Comment


                                                      JM tai joku joka tietää tuosta collinitestä enemmän niin mitä hyötyä noista kolmesta on kerta jokainen hoitaa kumminkin saman asian?

                                                      Vai onko noita tarkoitus iskee päällekkäin.

                                                      Kyse siis tästä paketista:

                                                      http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Colli...ssoriesQ5fGear

                                                      Comment


                                                      • Kiitti vinkistä JM, täytyykin pistää tilaukseen ja kokeilla. Autoglymin tuotteiden kestävyys on tosiaan omienkin kokemusten mukaan ollut aina vähän heikko. Olen itse asiassa vähän sitä mieltä, että niiden suosio perustuu aika pitkälti hyvään markkinointiin ja ehkä (?) vanhaan maineeseen, sillä eivät ne ainakaan nykyään NIIN ylivertaisia muihin tuotteisiin nähden ole. Helppoja käyttää toki.

                                                        Comment


                                                          No tossa paketissa tulee ylimääräistäkin. Noita kaikkiahan ei tartte, mutta ylimääräiset saa varmasti myytyä vaikka kaverille. Mä vedin viimeks insulator + marque vahauksen. Sillon mulla ei ollut kotona tuota 476 purkkia kotona. Noista on kirjoiteltu, että 476 sopii vaaleisiin sävyihin ja marquee taas tummiin, koska se toisi syvyyttä. Melkoiseksi hiusten halkomiseksi menee kyllä... Kestoltaan 476 pitäisi olla paras. Silti jokainen noista hakkaa kestossa 100-0 kaikki muut vahat mitä olen tähän mennessä kokeillut.

                                                          Tärkeä asia noiden vahojen kanssa on pohjatyöt. Ne eivät putsaa ollenkaan. Siksi niitä voi levittää usean kerroksen peräkkäin tai vaikka pesujen välissä. Claybar on ehdoton hankinta ennen noiden käyttöä. Saa ainakin puhtaaksi pinnan. Muutenkin pesuun kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Mä oon pessy fairyvedellä vanhat vahat pois. Joku dodo juicen lemon stripper vois olla hyvää ja ihan liukkarillakin pärjää. Makuasioita. Joka tapauksessa pohjat ratkaisee pitkälti sen, miten kauan vaha pysyy kiinni. Motskarin pohjat tein tein carlack 68 nano systematic carella ja 476 päälle. Carlack 68 shampoo on todella hyvää pesuainetta. Ötökät lähtee helposti irti lampaannahkahanskalla ja muutenkin lika irtoaa todella vaivattomasti. Vahapinta säilyy silti hyvänä monien pesujen jälkeen.

                                                          http://www.carlack68.com/
                                                          http://www.cleanyourcar.co.uk/washin.../prod_349.html
                                                          Viimeksi muokannut JM; 5.8.2009, 13:11.

                                                          Comment


                                                            Millä noita collinitejä kannattaa levittää? Onko ne jotenki erilaisia koostumukseltaan kuin tyyliin autoglym. AGn vetäsee vaa rättiin ja pintaan, niin onko tuohon jotain omaa sientä tai vastaavaa?

                                                            Lisätään vielä että onko mitään järkeä vetästä AGn punainen puhdistavana ja sen jälkeen collinitet päälle? Ois yks turha purkki tuota AGtä niin ei kehtais poiskaan heittää :)
                                                            Viimeksi muokannut sv; 5.8.2009, 21:14. Perustelu: lisäys

                                                            Comment


                                                              Vaikka semmosella pienellä superlonisienellä tai oikeastaan ihan millä vaan vahan levitykseen tarkoitetulla sienellä. Helppoa levittää ja vielä helpompaa kiillottaa. Annostelun kanssa kannattaa olla jonkin verran tarkkana. Liikaa on turha levittää ja sitten se puru tukkii kaikki kiillotusliinat. Eipä sitä hirveesti liikaa edes tuu kovin helposti. Se on aika kovaa tinaa siellä purkissa.

                                                              Mä oon koneellakin levitelly noita. Sorvasin sopivan kokoisen pään koneeseen ja saksilla vähän pienentelin biltemasta ostettuja vahanlevityspäitä. Sekin toimi ihan hyvin, mutta eipä se juuri käsin levittämistä helpompaa ollut, kun tavara ei oo nestemäistä ja levityspää aika pieni. insulator leviäis varmaan helposti koneella, mutta käsinkin se oli naurettavan helppoa työstää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X