Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Juu liukulaakerit on kyseessä 14x16x20 koossa. Eivät ole kuparia oman käsityksen mukaan, mutta mistä minä mitään tiedä noista :) Laitan kuvia ja kertomusta näytille, kun vanteet istuu päälle. Suoraan eivät tietenkään mene, sen on tuhannet ennen mua todenneet.
Ahtimien valintaan varmaan vaikuttaa paljolti budjetti ja miten kovaa haluaa mennä. Ja jos tuon RS4 kytkimen laitat niin ehkä sekin rajoittaa hieman valintaa jos ottaa kaikki_irti_setupista -asenteen.
Rs6 hyrrät silloin mielestäni oiva valinta, Rs4 kytkin kestää kyllä, jos ei rääkkää hulluna. Tänä kesänä on nähty hyvin, mihin rs6 ahtimet riittää. Yllättävän pitkälle ilman muita suurempia modeja. Vaparinnokat vielä, ni avot. Suht hyvä käsitys alkanut muodostua, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Samaa mieltä edellisten kanssa. Juuri päivityksen tehneenä oon sitä mieltä, et kannattaa laittaa nuo isommat hyrrät, jos vaan massit antaa myöden. Ei tarvi sit myöhemmin arpoo, et oisko kuitenki pitäny pistää suoraan isommat. ;) Tosin en oo ajanu autoo tai ollu ees kyydissä noilla RS6 ahtimilla ni en sit tiedä miten käyttäytyy normiajossa vs RS4, mutta sanovat ettei ole juuri eroa..
Käyttäytyy kyllä niin hyvin etten itse ainakaan harkitsisi RS4 turboja. Onhan siinä tietty vähän enemmän modaamista jos ei valmiina osta turboja, ja hintaakin enemmän mutta silti.
Unohtakaa viiveet, ei niitä käytännössä ole vaikka tekisit K04 ahtimiin mitä variaatioita. Ehkä jossain logissa näet eron (jota jauhetaan forumeilla kuin olisi isokin juttu), mutta et oikeassa elämässä huomaa juuri mitää. Täytyy muistaa, että vaikka ahtopiikki saavutetaan myöhemmin, niin isompi ahdin tuottaa enempi. Kokeiltu on omalla lastutettua RS4 vastaan kolmosvaihteella, mentiin alussa rintarinnan, joten no problem.
Suosittelut RS6 turboille täältäkin. Vaikka hintaa tulee jonkun verran enemmän vaikkei kankiakaan päivittäisi, niin on se sen arvoista. Ei se väliraha tunnu siinä konkurssissa enään kun virityksen tielle lähdetään.
Kesän Viper-sessiossa RS4- ja RS6-turbollisia ajaneena rehellinen mielipide on, että siitä RS4-setistä vaan puuttuu se fiilis, se "raivo" mikä tulee RS6-turboilla.:) Ja ihan hienosti vetää tyhjäkäynniltä lähtien, en kaipaa k03 alavääntöä ollenkaan.
No en mä nyt lyttyyn mitään hauku, hyväthän ne k03/k04:tkin ovat. Ei kaikki tarvitse/arvosta/halua isompaa kuin nuo.
Mutta onhan muitakin "kohtuuhintaisia" turboja tarjolla, esim. Frankenturbo F21, TiAl 605, JHM RS6-R tai 034 single turbo kit. Nuo kaikki varmaan herättää jonkinlaista mielipidettä, mutta ole erilainen.:)
Kaikki muut sopii paitsi DP (laippa pitää vaihtaa), RS4 imuputket pitää vaihtaa ja turbojen kompurakotelot pitää modata sekä hukkaporttien kellot pitää vaihtaa. Ahtoputkia ei tarvitse vaihtaa. Vesi ja öljyletkut käy suoraan.
Kyllä, niiden torvien asento pitää muuttaa. RS6 ahtimissa on ihan erilaiset hukkikset, jotka eivät enää modauksen jälkeen käy. K03 tai K04 kellot käy. Itsellä jäi aikoinaan osittain tuon kellohomman takia RS6 ahtimet väliin kun noita kelloja voi joutua etsimään kauempaakin ellei ole hyllyssä kirjapainon virkaa tekeviä vanhoja ahtimia.
Comment