Tervehdys audistit,
Ajattelin tälläisen projekti-topicin aloittaa jo ajoissa, vaikka auto ei vielä tällä mantereella olekkaan, itse auto on omistuksessani lähellä Tokiota. Varsinaista "projektia" autosta ei koskaan tule minun omistuksessani ainakaan, tarkoitus on viimeistellä auto tasan siihen kuntoon millaisena se on tehtaalta tullut.
Ur-Quattro on entinen Tokion laitakaupungin audi/bmw-korjaamon (pajan) työntekijän auto ja jäänyt häneltä seisomaan liikkeen pihan koristeeksi melkein 1,5 vuodeksi sen jälkeen kun hän hommasi uudemman auton.
Sitten se asian hieno puoli, auto on 100% alkuperäiskuntoinen (korjatkaa jos näette muuta kuin alkuperäistä). Autossa ei myyjän mukaan ole muuta ruostetta kuin pari pintakukkaa (kuvia kyllä tulee vielä myöhemmin lisää), ja yleiskunto on todella hyvä. Autossa on liki virheetön sisusta, jota ei myöskään ole raiskattu vuosien mittaan. Audin mittarilukema on Japaninautoksi suhteellisen korkea, 90 500km, mutta euro-mittapuun mukaan vasta sisäänajettu.
Tarkempien tietojen nojalla ei ole amerikan malli, vaan aito eurospec.
Auto rantautuu Suomeen muutaman kuukauden päästä. Itselläni ei ole mahdollisuutta tällähetkellä laittaa autoa ns. naftaliiniin, joten se tullaan vielä tulevaisuudessa saattamaan arvoiselleen omistajalle, joka osaa arvostaa auton todellista arvoa.
Autossa oli merkattu olevan ilmastointi, onko tuo pienempi jäähdytin ilmastoinnin kenno? Autoon pitäisi myös tulla mukaan huoltohistoria yms.
Kokemusta autojen kotiuttamisesta tuolta saarelta on jo vähintäänkin riittämiin, joten sen osalta en kaipaa neuvoja, Quattroon liittyen kaikki info ja neuvot on tervetulleita.
"Projekti" jatkuu taas kun on kerrottavaa.
Kuvatuksia:
Ajattelin tälläisen projekti-topicin aloittaa jo ajoissa, vaikka auto ei vielä tällä mantereella olekkaan, itse auto on omistuksessani lähellä Tokiota. Varsinaista "projektia" autosta ei koskaan tule minun omistuksessani ainakaan, tarkoitus on viimeistellä auto tasan siihen kuntoon millaisena se on tehtaalta tullut.
Ur-Quattro on entinen Tokion laitakaupungin audi/bmw-korjaamon (pajan) työntekijän auto ja jäänyt häneltä seisomaan liikkeen pihan koristeeksi melkein 1,5 vuodeksi sen jälkeen kun hän hommasi uudemman auton.
Sitten se asian hieno puoli, auto on 100% alkuperäiskuntoinen (korjatkaa jos näette muuta kuin alkuperäistä). Autossa ei myyjän mukaan ole muuta ruostetta kuin pari pintakukkaa (kuvia kyllä tulee vielä myöhemmin lisää), ja yleiskunto on todella hyvä. Autossa on liki virheetön sisusta, jota ei myöskään ole raiskattu vuosien mittaan. Audin mittarilukema on Japaninautoksi suhteellisen korkea, 90 500km, mutta euro-mittapuun mukaan vasta sisäänajettu.
Tarkempien tietojen nojalla ei ole amerikan malli, vaan aito eurospec.
Audi on Nort-America (pystyykö joku varmistamaan?) vientimallia jota valmistettiin muutamia satoja (tietoa?) ainakin Pohjoisamerikan,Kanadan ja Japanin vientiin. Auton moottori siis on mallia WX, ja se tuottaa vain 160 hp, johtuen katalysaattorista,lambdasta,lievemmästä nokasta ja matalammasta ahtopaineesta. Lisää yksityiskohtaisempaa "tietoa" wikipediassa: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_Qu...merican_market
Auto rantautuu Suomeen muutaman kuukauden päästä. Itselläni ei ole mahdollisuutta tällähetkellä laittaa autoa ns. naftaliiniin, joten se tullaan vielä tulevaisuudessa saattamaan arvoiselleen omistajalle, joka osaa arvostaa auton todellista arvoa.
Autossa oli merkattu olevan ilmastointi, onko tuo pienempi jäähdytin ilmastoinnin kenno? Autoon pitäisi myös tulla mukaan huoltohistoria yms.
Kokemusta autojen kotiuttamisesta tuolta saarelta on jo vähintäänkin riittämiin, joten sen osalta en kaipaa neuvoja, Quattroon liittyen kaikki info ja neuvot on tervetulleita.
"Projekti" jatkuu taas kun on kerrottavaa.
Kuvatuksia:
Comment