Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Museo"-Urkki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Lisää faktaa. Niinkuin nähdä voi on auto maalattu mustaksi jälkikäteen ja konehuoneen vaalea väri DIAMANTSILBER on alkuperäinen. Auto on aivan Tokion laitamilta, joten hapokassade rankaisee pahasti ja ylimaalaukset on todella yleisiä. Auto ei näköjään ole USA-moottorilla, vaan samalla tekniikalla kuin EU-mallitkin.

    Merkki: A Valmistenumero: WAUZZZ85ZCA900436 Maakoodi: DEU
    Vuosimalli: 1982 Selitys: description not found Alue: 142
    Myyntimalli: 857312 Valmistuspäivä: 1981-11-13 JM-nro: 4556
    Moott.tunn.: WR Luovutuspäivä: 1981-12-01
    Vaiht.tunn.: Leasing:


    Type Colour code Description
    exterior (body/roof) Z4/Z4 DIAMANTSILBER
    MET/DIAMANTSILBER MET
    interior GE description not found



    Ser. no. No. Description
    1 000 description not found
    2 341 ZENTRALVERRIEGELUNG
    3 425 description not found
    4 560 STAHLKURBELHEBEDACH HERAUSNEHMBAR
    5 571 description not found
    6 573 KLIMAANLAGE
    7 E42 description not found
    8 E94 description not found
    9 R60 description not found

    Comment


      #32
      Mahtaako olla niin että tuohon on vaihdettu varmaankin ajovalot kun on saapunut alueelle missä ajellaan vasemmalla puolen tietä...
      Niin on sitä nelilamppuistakin saanut oikean puoleiselle liikenteelle.

      Jossain vaiheessa niitä omistajien toimesta "tuunattiin", eli vaihdettiin mukamas paremmannäköisiin yksiosaisiin.
      Ja tietysti myös pienissä keulaosumissa vaihdettiin, koska niitä vanhempia on vaikea saada ja kalliita.

      Comment


      • #33
        Valmistenumerostakin näkee ettei ole usa-malli, koska siellä ei ole ZZZ-täytteitä vaan kyseiset kohdat valmistenumerosta on ihan oikeasti käytössä.

        Comment


        • #34
          Nyt kun auto on ostettu odotti se noutoa liikkeen takana jossa kaveri kävi ottamassa muutamia kuvia lisää noudon yhteydessä.







          Comment


          • #35
            Kyseessä onkin siis euro-mallinen WR-Quattro vuosimallia 1982, mielenkiintoista. Mitä todennäköisimmin tällä autolla ei ole aiemmin spekuloitujen jenkkimallien kanssa mitään tekemistä. Hyvä niin, jos minulta kysyttäisiin.

            Ruotsin puolelta tuotu yksi -82:n missä oli myös isot valot vakiona. Käsin tehtyjä..
            Varmasti oli "isot valot" jo osassa 82-mallisistakin, mutta eivät kyseisessä autossa olevat viistot. Viisto malli tuli vasta 80 CC:n lanseerauksen myötä, jolloin koko Audi-malliston keulailmeitä yhtenäistettiin. Eli ainakin tältä osin autoa on muutettu. Kyllä - Quattrot ovat käsin tehtyjä, mutta niitä tehtiin yhdellä ainoalla tuotantolinjalla, jolloin ihan kaupunkilaisjärjellä ajateltuna suuria epäjohdonmukaisuuksia ei vaikkapa vuosimallien ulkonäön muuttumisessa pitäisi esiintyä.

            Toisaalta tätä asiaa tuli pohdittua taannoin noiden jenkkimallien osalta - useassa lähteessä niiden nimittäin todetaan olevan "juuri sillä hetkellä varastossa/saatavilla olleista osista kasaan kursittuja", ikään kuin puolivillaisia valmisteita. Miksiköhän näin? Tuntuu äkisti oudolta, mutta osasyynä tälle voi olla, että tuolloin elettiin 80-luvun alkupuolta, jolloin esim. USA ei todellakaan ollut Audin tärkeintä tai etenkään parasta markkina-aluetta. Vuosikymmenen loppupuolen menestys kilparadoilla alkoi vähitellen muuttaa tilannetta.

            Joka tapauksessa, mikäli tämä auto osoittautuu livenä 1) aidoksi euro-malliksi 2) mm. koriltaan ja alustaltaan niin hyväkuntoiseksi kuin odottaa saattaa, on sen tuominen Suomeen autokulttuuriteko. Alkuperäinen väri on toki puettava ensi tilassa päälle. WX-kuristettu, päästömääräysten vääristämä epä-Quattro olisi ansainnutkin jäädä kiiltelemään nousevaan aurinkoon. Onhan sellainen harvinainen, mutta siitä puuttuu tyystin Quattron henki.

            Comment


            • #36






              Comment


              • #37






                Comment


                • #38
                  Parempia kuvia ei tällähetkellä ole, eikä tulekaan ennen auton rantautumista. Kaveri kävi tuota alustaa hämmästelemässä ja yritti kuvata pahimmat paikat (ei kovinkaan onnistuneesti tosin).

                  En pidä mahdottomana ajatuksena vaikka auto ehtisi ennen kesää vaihtamaan värinsä alkuperäiseen, riippuen miten nopeasti saan auton tänne ja mikä on kunto paikanpäällä, sekä paljonko itselläni on aikaa harrastaa. Paljonkos näihin on autoveroja viimeaikoina makseltu?

                  Comment


                  • #39
                    Kontti lähtee kellumaan joko 10. tai 17. päivä kohti scandinaviaa ja matka-ajaksi on suunniteltu noin puoltatoista kuukautta, eli tammi-helmikuussa pitäisi olla näillä kulmilla.

                    Vielä pitäisi selvittää saanko tuon tullattua 82 vuosimallisena jos haen audilta todistuksen yms, koska kaikissa Japanin papereissa lukee auton ensirekisteröintivuosi -85?

                    Vähentäisi auton museorekisteröinti vuosia kolmella vuodella ;)

                    Comment


                    • #40
                      Ja vielä kiinnostaisi tuo maksettujen autoverojen määrä, joku voisi laittaa vaikka privalla jollei halua julkaista suurelle yleisölle?

                      Comment


                      • #41
                        2006 vuonna meni -83 urkista noin 3500eur vero+alvi

                        Comment


                          #42
                          Olihan tuola tullin sivuilla usiampikin Quattro tälle vuodelle. 800-1500e näkyi verot olevan vuosimallista riippuen (vm81-85).

                          Comment


                          • #43
                            Kah, olin selaavinani kaikki tullin päätökset lähikuukausina ja onnitunut missaamaan jokaisen :) Aika siedettävältä vaikuttaa, kiitokset!

                            Comment


                              #44
                              Vielä pitäisi selvittää saanko tuon tullattua 82 vuosimallisena jos haen audilta todistuksen yms, koska kaikissa Japanin papereissa lukee auton ensirekisteröintivuosi -85?
                              Onnea vaan yritykselle, onko tuo edes mahdollista?

                              Oma vero oli vähän vähemmän 2009 huhtikuussa 20V Urkin osalta kuin Ramin.
                              Omassa vertailuautoina käytetyt eivät olleet Urkkeja ja verotus tehtiin tämän co2 taulukon mukaan vertailuautoilla

                              Tuolla ylhäällä olikin jo lähiaikojen kokoluokkia...
                              Viimeksi muokannut jta; 7.12.2009, 17:13. Perustelu: Turha verohöpinä pois...

                              Comment


                              • #45
                                onko tuo edes mahdollista?
                                Kyse on miten tuo tulkitaan, auto todellisuudessa on myyty Japaniin ´82 ja ilmeisesti se on ollut autoliikkeen esittelykäytössä ja paikalliseen rekisterikantaan syötetty vasta´85. Mikä lasketaankin sitten ensirekisteröinniksi on tullin asia, Japanin rekisteröintiprosessit kun eroaa meikäläisistä.

                                Teen tullille selvityksen auton alkuajoista ja väännän sitten kättä sen mukaan, varsin hienosti on tulli joustanut tähänkin saakka kun on ollut kyse omituisemmista autoista.

                                Comment


                                • #46
                                  Museorekisteröintiin ei vaikuta mikä on merkitty ensirekisteröintivuodeksi, mikäli vain saat faktaa auton todellisesta valmistuspäivästä.

                                  Comment


                                    #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                    Museorekisteröintiin ei vaikuta mikä on merkitty ensirekisteröintivuodeksi, mikäli vain saat faktaa auton todellisesta valmistuspäivästä.
                                    Tuossa aiemminhan tuota faktaa jo olikin:

                                    Merkki: A Valmistenumero: WAUZZZ85ZCA900436 Maakoodi: DEU
                                    Vuosimalli: 1982 Selitys: description not found Alue: 142
                                    Myyntimalli: 857312 Valmistuspäivä: 1981-11-13 JM-nro: 4556
                                    Moott.tunn.: WR Luovutuspäivä: 1981-12-01
                                    Vaiht.tunn.: Leasing:


                                    Nämä tiedot ovat tehtaan tietokannasta.

                                    Comment


                                    • #48
                                      No tämäpä hienoa, enpä tiennyt moista ettei siinä tuijoteta lukuja paperista tavalliseen tapaan. Sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa, veroon tuo ei kuitenkaan vaikuta kovinkaan merkittävästi, kun on kuitenkin 25 vuotta vanha jokatapauksessa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mulle väitettiin vasta äskettäin kivenkovaan, että museoikä olisi nykyään 30 vuotta. Mites tuo nyt sitten lienee..?

                                        Comment


                                        • #50
                                          30 vuotta.

                                          Comment


                                          • #51
                                            30:hän tuo on valitettavasti, mutta kun kerran se on päämäärä tämän auton kanssa niin ei olisi järkeä pitkittää prosessia enään vuosilla ja siitä tuo keskustelu auton iästä lähti.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ajoneuvon valmistusvuoden päättymisestä on kulunut 30 vuotta...

                                              EDIT: Siis tarkoitin, että eikö tuon asetuksen sanamuoto ole, että museorekisteriin saa sellaisen ajoneuvon jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut tuo 30 vuotta. Ainakin omaa prätkää aikoinaan museoidessa tuo sanamuoto tarkoitti jotain tuollaista. Erona oli vain aikavaatimus joka silloin oli 25 vuotta.
                                              En ota kantaa tämän jutun aiheena olevan auton ikään!!!
                                              Viimeksi muokannut timolahti; 27.12.2009, 17:55. Perustelu: Tarkennus

                                              Comment


                                              • #53
                                                Valmistuspäivä: 1981-11-13
                                                2010-1981=29
                                                Tänään on 12.12.2009 ja vaikka mentäisiinkin kuukausi eteenpäin, ei siitä oma insinöörimatikkani vielä saa 30 vuotta, onko tässä nyt jotain mitä olen jättänyt huomioimatta vai postaako Timo tulevaisuudesta?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ettei pääse koko topic kuolemaan, lisää kuvia (sittenkin):




                                                  Comment


                                                  • #55



                                                    Comment


                                                    • #56



                                                      Comment


                                                      • #57



                                                        Comment


                                                        • #58


                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                                                            2006 vuonna meni -83 urkista noin 3500eur vero+alvi
                                                            muistin ton veron määrän väärin,tarkistuksen jälkeen sitä oli mennyt 2600eur yhteensä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Seuraavanlaisella aikataululla liikutaan:

                                                              Port Berth Date Departure
                                                              • Kobe DEC-14-2009 08:06 DEC-15-2009 02:17
                                                              • Nagoya DEC-15-2009 17:18 DEC-16-2009 15:20
                                                              • Tokyo DEC-17-2009 07:42 DEC-18-2009 11:57
                                                              • Shimizu DEC-18-2009 21:00 DEC-19-2009 08:15
                                                              • Singapore DEC-25-2009 06:50 DEC-26-2009 07:25
                                                              • Suez Canal JAN-05-2010 01:00* JAN-05-2010 19:00*
                                                              • Southampton JAN-11-2010 19:00* JAN-12-2010 13:00*
                                                              • Amsterdam JAN-13-2010 10:00* JAN-14-2010 11:00*


                                                              Amsterdamista liikutaan eteenpäin aluksella joka vahvistuu lähempänä määränpäätä. Mahdollisesti audi olisi siis mantereella jo tammikuun puolella jos kaikki menee euroopan päässä hienosti :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X