Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Internet nopeustesti
Collapse
X
-
-
Mökiltä järven rannalta keinussa istuen sen enempää paikkaa hakematta. 3G USB-tikku suoraan koneessa kiinni. Tuo tulee, kun vähän nostaa läppärin kylkeä ylöspäin, että tikku osoittaa enemmän pystysuuntaan. Sylissä kone suorassa jotain 3,5Mb. Mistä vain vaikka tuvan sisältä vähintään se 2Mb. Pingithän on toki surkeat.
Kiva. Kotona tulee puhelinpiuhoja pitkin 2,5 sisään ja 0,8 ulos. Ja 24/1:nen liittymä, ei vika vaan ominaisuus sanoo Saunalahti :)
En minä valita, mutta kyrpiihän se vähän.
Comment
-
Soneran 3G tikku
Elisan laajakaista kuparia pitkin
Kertokaapas viisaat, miksi käytännön surffailussa kuitenkin tuo Elisa tuntuu paaaljon nopeammalle? Ainoastaan videota katsoessa Sonera on selvästi nopeampi (pystyy katsomaan paremmalla laadulla ilman "lataustaukoja"), mutta sivulta toiselle hyppelehtiessä jää joskus junnaamaan raivostuttavan pitkäksi aikaa jos avaa sivua ollenkaan. Erityisen takkuinen tuntuu olevan telkku.com.
Onko tuossa sivujen avausnopeudessa eroja eri selainten tai "mokkulayhteyksien" välillä, olettaen että downloadnopeus pysyy suunnilleen samana testin mukaan? Tai pystyiskö tietokonetta virittämään jotenkin tilanteen parantamiseksi? Kohta nimittäin olen pelkästään langattoman varassa.
Comment
-
Niin siis videoissa tai muissa isoissa jatkuvissa latauksissa pingiaika ei nimenomaan vaikuta mitään. Se vaikuttaa vain kun otetaan uusi yhteys eli aloitetaan se lataus. Siksi Pertilläkin siis 3G:n kautta videot tulee nätisti, mutta paljon yhteyksiä tarvitseva normiselaus (paljon pikkuista hilpettä) välillä junnaa. Siinänhän se näkyy alareunassa; 3G:llä 150ms ja ADSL:llä 50ms. Vähintään kolminkertaisesti siis hitaampi aloittamaan latauksia.
Mikolla meni varmasti sanat epähuomiossa nurinpäin.
Siksi edellisessä viestissä valittelin juuri tuota pingin hitautta. Se on ainoa 3G:n heikkous.
Comment
-
Mulla on 10 megaan "jarrutettu" kuituyhteys joka kuuluu kämpän vuokraan. Jännästi vaan toi uppi on yli kolmikertainen . Piti oikein testata 3 kertaa ja tulos oli aina sama
Comment
Comment