Suosittelen myös tarkastamaan vogtlandin säädettävän alustan hinnan. Ihan vaan siksi, että omaan autoon jäi coilit 150€ halvemmaksi, kuin eibachit+bilsteinit :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Suosittelen myös tarkastamaan vogtlandin säädettävän alustan hinnan. Ihan vaan siksi, että omaan autoon jäi coilit 150€ halvemmaksi, kuin eibachit+bilsteinit :)
Halvemmalla ei saa aina parempaa. Varsinkaan Vogtlandien kohdalla. Yhdet em. coilit on olleet alla ja toisia ei tule. Sietämätöntä pompotusta, jos auton ruuvasi minimikorkeudesta vähänkään ylemmäksi. Alimassa asennossa oli ns. "linttamadallus". Voi olla, että tuossa oli joku mallikohtainen ongelma, mutta oli kyllä niin kamala ajaa, että vielä vuosien päästäkin on pysynyt mielessä. Saman auton alla oli myöhemmin Koni kelt./AC-Schnitzer alusta ja se oli ihan toisesta maailmasta. B8 Bilsteineista on taas semmoset kokemukset talviajossa, että en nyt ihan heti lämpene niillekään. Kesällä pelaavat hyvin, mutta talvella ovat todella jäykät.
Ettei ihan offariksi menis, niin kesäautoon tuli askarreltua ilmanputsari.
https://www.instagram.com/p/Bv4jqbWlrDY/Viimeksi muokannut JM; 7.4.2019, 12:57.
Comment
-
Viime syksynä juuri ennen talvisten vaihtoa rouva suoralla tiellä sippari ihan kunnolla kanttariin etuvanteen. No myönsi virheensä rehellisesti toki. Nyt sitten rälläkällä enimmät pois, vannehopeaa pintaan ja kuivumaan. Huomenna vielä vähän lakkaa pintaan, niin täydestä menee kun ei katso läheltä ja antaa olla paskasena..
Comment
-
RNS-D
Allroadin navi oli hukannut satelliitit ja näytti minun seikkailevan jossain Kuolan niemimaalla. Uusi kiinalainen magneettiantennikaan ei auttanut.
Avasin navin, mutta en löytänyt GPS-modulista vikaa, joten lopulta teurastin luovuttajanavin ja lainasin siitä GPS-modulin. Nyt näkyy 8 satelliittia ja maailma (tai ainakin autoloma) on pelastettu.
Comment
-
-
Jaahas, turaamishommia. Hetken saanu olla ihan aja ja tankkaa -osastolla niin olihan tuo aikakin. Tovin aikaa jo edestä kuulostellut satunnaisesti mahdollista outoa ääntä, joka on kuitenkin aina unohtunut nopeasti. Ei renkaanvaihdossakaan tullut sen kummemmin huomattua mitään erikoista. Tänään ajelin sitten kotia kohti kun Matinkylän kohdalla länsiväylän alituksessa olevan vähän ronskimman routavaurion kohdalla sattui kilahdus jo ihan kunnolla korvaan. Siitä ääni eskaloitui jo kotia kohti melko jatkuvaksi kihinäksi ja kalinaksi. Kotona sitten reippahasti hanskaa käteen ja tökkimään puolien välistä erinäisiä osia. Jarrukilven kohdalla kuului kilikoli.
Leuka rintaan, remppavaatteet päälle ja rengasta irti. Ei näyttänyt paikat olevan ruosteessa, mutta silti 2/3 kiinnikekohtaa revennyt kilvestä irti ja kolmaskin melkein. Ei muuta ko purkamaan jarrulevyä myöten kamat pois edestä ja helistin pois varaosan odottelun ajaksi.
Mihinkähän ja mitenkähän sitä on onnistunut tuon talvella murjaisemaan, kun ei vanteissa tai jarrulevyssä näkynyt mitään outoa. Kyllä kai tuo ihan kunnon osuman tarvinee että repeää kiinnikkeistään irti.
Noh, positiivista taas se, että irrotuksessa ei kauaa nokka tuhissut ja satulan kiinnikerauta oli ainoa, jonka pultteja irrottaessa tarvi vähän puhista ja punastua.Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 15.4.2019, 20:12.
Comment
-
Näyttää kovasti tutulta. Tuppaa mk2 Suberb:sta lahoamaan jarrukilvet samoin tavoin. Ei tuolle mitään järkiselitystä ole keksitty muutako että kiinnikepultit olisi jotenkin hieromassa sitä kilpeä puhki koska aina lahoaa nätisti pultin kehää myötäillen. Ollaanki ruuvilukitetta laiteltu uusiin pultteihin, eipä ole ainakaan uudestaan lahonnut.
Niin ja asiaan, oma kikotin sai kausihuollon, eli uudet öljyt koneeseen ja kabiinin ilmasutari vaihtoon. Oli muuten aika arvokas suodatin, listahinta 49 rahaa, eikä edes audin leimoilla vaikka todennäköisesti sama Mann:n tekele onkin. Alennuksilla siedettävät 24e.
Comment
-
Epäjalompi eli alumiini syöpyy. Alkaako kilpi löystyä alumiinin häipyessä? Merivedessä käytettäisiin suojana sinkkianodia. Kas kun ei ole tehty kilpiä hiilikuidusta.
Tein tallissa kattoremointin - linnunpönttöön.
Comment
-
Lauantaina vaihdoin 4F:ään;
- Etujarruletkut
- Toisen etusatulan
- Vaihdoin tiivisteet toiseen etusatulaan
- Etujarrupalat
- Ja huomasin ekan satulan irroitettuani, että 1v vanhat liukutapit loppu ja sen takia oli palat kulunu hetkessä.
Sama homma uudelleen kohta, mutta paremmilla osilla..
Comment
-
Vaihdoin kasiin ilmastoinnin kompuran, piti ensin vaihtaa vaan magneettikytkin mutta eihän se koko murkula pyöriny yhtään. Koko kompressori ihan umpijumissa, en ihmettele jos on magneettikytkimen ylilämpösuoja korkannut. Onneksi on varaosia omasta takaa ni ei tarvinnu rikkinäisillä osilla laittaa takas kasaan, se on kaiken eniten perseestä kun saa jonkun tommosen osan ensin käteen jonka irrottamiseen menee kumminkin hetki.
Comment
-
Mitä se Audi aina turailee varaosien kanssa? Nytkin on erilainen liitin vanhassa ja uudessa pumpussa. Onhan tuo sovitettavissa viilalla tai päivittäen myös auton puoleinen liitin, mutta miksi pitää teettää ylimääräistä työtä ihmiselle.
Sain purettua tänään, kun pitää vaihtaa ajovalonpesureiden pumppua 3B7955681 vuosimallin 2000 TT Roadsteriin.
Uusia liittimiä ei varmaankaan saa mistään nyt pääsiäispyhien aikana, joten pitää sovittaa liittimet viilalla, jos haluaa saada kasaan tämän viikonlopun aikana.
Comment
-
Porschen PSE retrofistaus 50% valmis eli pöntöt paikoillaan, mutta nyt koko ajan läpät auki. Hyvin höpäjää!
https://youtu.be/gDfP_z0oj98
Comment
Comment