Ainakin D3 kaseissa on etuapurunko ruostumatonta terästä ja takana alumiinia. D2 kaseissa lienee sinkittyä terästä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
Perjantaina Ruotsiin renkaita potkimaan. Toivottavasti auto on yhtä hyvässä kunnossa kuin myyjä puhui. Ilmeisesti harrastajataustaa enemmänkin, kun vissiin about kaikki laput ovat tallessa auton historiasta. Kuvat auton alta näyttivät asiallisilta 17v vanhalle autolle, mutta sittenhän sen näkee. Täytyy etenkin tippiä muistaa hämmentää eestaas kylmänä ja lämpimänä, sehän näissä varmaan suurin riski on. Sitten auton oston jälkeen voikin siirtyä tekniikkapuolelle kyselemään ongelmista... ;-)
Comment
-
Niin kauan tuli vatvottua A8:sin ostoa, että piti siirtyä jo yksi korimalli eteenpäin kun alkuperäinen kiikarissa ollut jäi jo vanhaksi. Viimein tuli hankittua pihaan 2010 4.2tdi eli D4-korinen, kun sopiva osui läheltä myyntiin. Ostomorkkiksen hälvettyä fiilis on, että miksi näin pitkään mietin :) Jäätävä hinnanpudotus noissa kyllä on, kun 8 vuodessa on pudonnut hinta sen 14k/vuosi.
Ebaystä tilasin jo takakameran, koska superhelppo laittaa. Etukameraa en jaksa edes miettiä. Kiikarissa on myös AMI->WLAN-boksi, jotta saa MMI:n puhelimen hotspotin kautta verkkoon. Navin+MMI:n päivitysfilut nyt löytyikin netistä helposti 2018 versioon.
Koska stop&go cruise ja adaptiivinen pitkien automaattisäätö, niin kamerat löytyy jo tuulilasista. Yrittänyt vähän katsella, että kaistavahti ja nopeuskylttitunnistus periaatteessa olis mahdollista uudella viiksellä ja max. imaging processing unitin päivityksellä. Siitä en vielä päässyt kärryille, onko ratissa jo ravistimet vai hoituuko jo tehostimen kautta.
Vai onko tuo kaistavahti lähinnä sellainen Suomessa toimimaton ärsyke, jota ei kerran kokeilun jälkeen halua kytkeä päälle?
Saiko muuten cruisea mitenkään säädettyä 1km/h askeleella vai meneekö aina viiksestä +-10km/h?Viimeksi muokannut jasso; 14.9.2018, 18:01.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiNiin kauan tuli vatvottua A8:sin ostoa, että piti siirtyä jo yksi korimalli eteenpäin kun alkuperäinen kiikarissa ollut jäi jo vanhaksi. Viimein tuli hankittua pihaan 2010 4.2tdi eli
Comment
-
Alkuvuodesta kävin Hollolan SCC katsomassa jasson ostamaa kasia, oli silloin 32,9k€. Olen työreissulla seurannut k.o. auton hinnan etenemistä ja harkinnut että kävisin siitä heittämässä käteistarjouksen kun työreissu on ohi, jos on vielä myynnissä. Ei ollut enää tällä viikolla myynnissä ja katsoin trafin ilmaisesta hausta rekisteritunnuksen mukaan, nykyään kun se näyttää verovelvollisen nimen - tutun oloinen nimi oli. Varmaan on varmempi ratkaisu kun saksasta ostaa vähemmän ajetun.
ETKAn mukaan tuo on 2010 vuosimalliltaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiJos adaptiivivakkari on samaa sukua kun B8:ssa, niin viiksen + ja - on vitosen steppejä alle 80 ja kympin stepit yli 80 vauhdissa, eikä tietääkseni saa muutettua. Jos olisi karvalakkivakkari, niin siinä olisi toki 1km/h stepit.
Comment
-
Andre, itse seurasin noin kuukauden ja ensimmäisen kerran kiinnostuin kun pyynti oli ~28k. Silloin se oli jo Tuusulan liikkeessä. Lopulta sain sen 25k pintaan. Erittäin siistissä kunnossa ja merkkiliikkeen huoltohistoria, jossa viimeisin tehty ~10tkm sitten. Tosin tarkoittaa, että laatikon öljyjä ei ole kertaakaan vaihdettu vielä, koska ei kuulu huolto-ohjelmaan. Kilsoja 270tkm, mutta en pidä tuota ongelmana. Vuodet syö paljon enemmän kuin kilometrit.
Runkonumero on 4H--A eli 2010. 4H-koriset alkaa siitä, vaikka wikipedia muuta väittää.
Comment
-
Omassa ensimmäisessä D3:ssa oli ostettaessa tuo puskurin kulma pahasti ajettu tolppaan parkkihallissa, sattui löytymään oikean värinen hyväkuntoinen puskurin kuori 150e purkaamolta. Paljon halvempaa kun alkaa korjauttamaan. Noita kuitenkin Euroopan laajuisesti melko paljon liikkeellä, jos sopivaa väriä vaan löytyy.
Comment
-
Kävin kaverin kanssa koittamassa Kamuxilla olevaa ässää:
https://www.nettiauto.com/audi/s8/10114109
Auton bongasin jo heinäkuussa kun Saka Raisio myi sitä 19900 eurolla. Auto katosikin myynnistä pian ja siitä ilmestyi 250kmh:n blogiin juttu:
https://www.250kmh.com/home/2018/8/12/audi-s8-2006
Blogin kirjoittaja pisti aika pian ässän myyntiin ja muutaman viikon päästä se päätyi Kamuxille hintapyynnillä 24900e. Hinta on nyt 23900e.
edit: siirtynyt Mäntsälän Kamuxille ja uusi hinta 21900e.
No se historiasta, entäs itse auto? Tehomielessä hiukan pettymys, ero vanhaan D2 kasiin (4.2L koneella) ei ollut ollenkaan niin suuri kuin odotin. Lisäksi tässä yksilössä tuntui pettävän vähän jokainen sähkövempele mihin tuli koskettua (sähköinen takaluukku, kattoluukku, keyless, parkkitutka, takalasin verho). Kitkat alla eivät myöskään herättäneet luottamusta.
Huoltokirjassa merkittynä ensimmäinen öljyvaihto 27053km, seuraava 131345km kohdalla. Välissä kyllä LL servicet 40300/77120/95755km, mutta niissä ruksattuna Ölwechel "nein". No ehkä en vain osaa tulkita tuota huoltokirjaa, ei ole näistä niin paljoa kokemusta.Viimeksi muokannut mpelanti; 22.11.2018, 15:23.
Comment
-
Jatkan samaan (kun tuo omakin kiinnostus siirtymässä kohti D4 malleja): Missä kaikki bensakoneet? Onko ne niin huonoja verrattuna dieseleihin vai onko tässä ollut verotuksellisia juttuja?
Nettiautossa ei ole tarjolla yhtään bensakoneista D4 kasia. Ja Saksan tarjonnastakin vain 10% tuntuisi olevan bensakoneilla.
Comment
-
Tossa vaiheessa oli dieselbuumi parhaimmillaan Saksassakin ja vaikka siellä ei veroinsentiiviä ole samalla tavalla kuin täällä periferiassa niin väännöllä ja pienemmällä kulutuksellahan noita myytiin. Noita samoja tässä katsellut ja tullut siihen tulokseen että bensakoneista D4:ää etsivänä kannattaa samaan rahaan katsoa S8, koska hinnat eivät 4.0TFSI-koneisiin ainakaan enää juuri eroa muutaman vuoden ikäisenä ja tarjontaa on huomattavasti enemmän.
Comment
-
Vero riippuu päästöistä, oliko vuosimallista 2008 eteenpäin ja siitä, minkä hintaiseksi Trafi ratsun arpoo. Periaatteessa saman vuosimallin lang voi olla edullisempikin, jos ne arvostetaan jostain syystä selvästi edullisemmaksi. Muussa tapauksessa veroprosentti lienee perusmallia isompi järjestään, koska painavamman auton päästöt on lähtökohtaisesti isommat.
Muistanko väärin vai oliko autoveroprosentti kiinteä ennen päästöpohjaiseen siirtymistä? Dieselillä ja bensalla taisi olla omansa.
Comment
-
S8 tai A8 pitäisi näköjään pihaan saada. Onko näitä yksilöitä käynyt kukaan katsomassa?
https://www.nettiauto.com/audi/s8/9851830
https://www.nettiauto.com/audi/s8/9628536
Comment
Comment