Siinä vaiheessa kun tajuat et se on poliisi joka vastaan tulee on jo myöhästä jarruttaa, sillä siinä vaiheessa tutka on jo nopeuden napannut(ainakin yleensä)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Huomautus 1 km/h ylinopeudesta
Collapse
X
-
toivottavasti et kovin usein kävele suojatiellä, nimittäin joku voi ajaa ylitsesi.
Tilanteet on yllättäviä, ja perinteisesti se vastaantulija on omalla kaistallaan vaikka ajaisi vähän ylinopeutta.
Oliko toissapäivän-eilinen keltanenlehti ku joku poliisi hämmästeli kaahamisen yleisyyttä, oli kaksi saanut kiinni ja kolmannen joka kehtasi ajaa ylinopeutta kännissä. Yli nopeus oli siinä se suuri rikos ja kännissä oleminen vaan pikkanen boonus, kylä kismitti lukea taas.
Niinkaun kun kännissä ajaminen ei ole rikos vaan yleisesti hyväksyttyä, mutta 1kmh ylitys on, saanet arvata kuinka suuri kunnioitus tollasen lain noudattamiseen on.
Comment
-
Tämä minua on pitkään ihmetyttänyt, että miten tyhjällä tiellä voi maija yhtäkkiä olla ja miksi ette hiljennä
siinä kohtaa nopeutta. Hölmöähän se on ylinopeutta tutkaan ajaa.
Comment
-
Lehdessä oli juttua että sama jamppa jäi kaksi kertaa saman päivän aikana rattijuopumuksesta kiinni. Ensin luokkaa 1,8 ja sitten luokkaa 2,1. Poliisi oli oikein kahteen otteeseen kuulustellut ja passittanut kotiin. Ensimmäisellä kerralla tuo on ymmärrettävää, mutta toisen kerran jälkeen vielä päästetään kotiin eikä pistetä putkaan ei kyllä sovi mun järkeen. Jotenkin tuntuu, että kännissä ajelu on vain pikkuinen pahe, mutta se ylinopeus - se se on suuri rikos.
Comment
-
Mitenkään väheksymättä ylinopeusvalvonnan tärkeyttä: olen itse ajanut 26 vuoden aikana satoja tuhansia kilometrejä ja puhallutetuksi olen joutunut vain kolme kertaa, kaksi ollut varsinaisia puhallusratsioita ja kerran puhalluttivat punaista päin ajamisen takia saamani sakon lisäksi, kaupantekijäisiksi.
Comment
-
Ammattitaitoinen poliisi varmaan näkee tai haistaa jos henkilö on päihtynyt tai vetänyt jotain ylimääräistä.
Kuitenkin puhallusratsioiden vähäistä määrää tämä ei selitä.
Tänään näin taas pitkästä aikaan Jaggen kehä III:lla. Oli siellä tutkaamassa pari muutakin partiota. Toivottavasti puhalluttaisivat myös useammin että saataisin ne todelliset liikenteen vaarantajat pois.
Comment
-
Olen itse päässyt kahdesti puhaltamaan, toinen oli viime kesänä ja se mikä minua ihmetytti että eivät edes katsoneet ajokorttia tai rekisteriotetta, vain puhalluttivat.
Comment
-
Tuossa Pajun kertomassa tapauksessa tapauksessa (tapahtunut kotipaikkakunnallani, hävettää) oli sanomalehti Ilkan mukaan takavarikoitu rikoksentekoväline eli auto valtion huostaan. Ilmeisesti siihen asti kunnes käräjäoikeus päättää, ettei tuo varmaankaan tule toistumaan enää ja palauttaa auton omistajalleen.
Noita autotakavarikkoja voisi mielestäni lisätä, Briteissä tuo on kai purrut melko hyvin..?
Comment
-
Hmm... Joskus vuosia sitten tyhjällä tiellä 80:n alueella kaksipyöräisellä 101 maijaa vastaan. Kirjallinen huomautus seurauksena. Eli ainakaan ennen ei välttämättä mennyt edes sakoille.
Soisin poliisille enemmän valtuuksia soveltaa pykäläviidakkoa miettiessään rangaistusta. Huomautus toimii ihan yhtä hyvin kuin rikemaksu, jälkimmäisen mukana tulee kaupantekiäisiksi vain v-tus.
Comment
-
Näinhän se oli silloin vanhaan hyvään aikaan. Pienin päiväsakkomäärä taisi olla 8, joka vähätuloiselle tarkoitti 120 markkaa, kun vastaava rikesakko oli 150 markkaa. Tuokin porsaanreikä tukittiin myöhemmin.
Päiväsakoille meni sekin, kun ajoin VW Caddyllä satasen alueella muistaakseni 96 km/h -silloin pakulla ei saanut ajaa kahdeksaa kymppiä kovempaa.
Comment
-
Kukaan huomioinut miten luvattoman paljon nykyään on noita 70km/h ajavia 80 alueella ja 90km/h 100 alueella ajavia nykyään on..? Pahimpia on vielä ne jotka ajaa 90km/h aina joka tilanteessa. Ohitat ne satasen alueella ja ne puskee perälautaan kiinni taas kaheksankympin alueella. Muutaman kerran kun tekee kunnon jarrutuksen niin ehkä huomaavat jättää turvavälin... hieman rasittaa tää nykyinen liikennepolitiikka.
Comment
-
Kukaan huomioinut miten luvattoman paljon nykyään on noita 70km/h ajavia 80 alueella ja 90km/h 100 alueella ajavia nykyään on..?
Siinä ei sinänsä ole mitään väärää, että ajelee 10km/h alle rajoituksen. Toki fiksu alinopeutta ajelija, antaa tietä sopivasti muulle nopeampaa kulkevalle liikenteelle.
Muutaman kerran kun tekee kunnon jarrutuksen niin ehkä huomaavat jättää turvavälin...
Comment
-
Itse käytän noihin peräkontissa roikkujiin seuraavanlaista menetelmää:
1. Ensimmäisessä ohituspaikassa näytän vilkulla, että mene ohi.
2. Jos edellinen ei auttanut, nykäisen pienen raon ja jarrutan vähän matkan päässä.
3. Jos roikkuminen vielä jatkuu, niin seuraavassa ohituspaikassa näytän jälleen vilkulla ohitusmerkin ja hidastan rauhallisesti niin kauan kunnes menee ohi.
Kakkos kohta jää joskus tekemättä, siinä kun tahtoo joskus nopeus nousta aavistuksen yli sallitun.
Edit: Niin ja lisättäköön, että oma nopeuteni on yleensä sallittu +5 km/h ja vaihtelee ±2 km/h.Viimeksi muokannut nomoreford; 11.6.2010, 11:17.
Comment
-
Mua ei ns. "alinopeutta" ajavat häiritse. Aina voi ohittaa ja jos taas vastaantuleva liikenne on vilkasta, niin voihan siihen taaksekin jäädä ajamaan. Mutta se mikä minut saa harmostumaan on kuskit, jotka eivät osaa pitää tasaista nopeutta. Varsinkin kun useimmiten vielä tuossa nopeuden käyttäytymisessä ei tunnu olevan mitään logikkaa. 80km/h rajoituksella ajetaan 65-90km/h todellista nopeutta niin, että välillä mennään pitkä matkaa kovaa ja välillä hiljaa ja välillä nopeus vaihtelee koko ajan.
Jostain kumman syystä tällaisia kuskeja on tuolla kuutostiellä aika paljonkin. Onneksi on leveät ajokaistat, vaikka yleensä tällainen kuski ajaakin sitten keskellä kaistaa...
Comment
-
Ei varsinaisesti liity otsikkoon mutta aiheeseen. Minua riepoo ne jotka ajavat esim. yhdistelmärekan perässä niin lähellä ettei väliin mahdu palaamaan eli on pakko ohittaa koko letka kerralla jos meinaa päästä ohi. Mikä siinä on niin vaikeaa? Jos ei ole aikomusta/kanttia/tehoja mennä siitä hitaammasta ohi niin pakkoko on silti roikkua niin lähellä ettei muutkaan pääse takaa. Tiedetystihän yksi auto ei jonoa tee vaan se toinen ja kolmas.
Eilen viimeksi maltoin mieleni enkä lähtenyt yhdistelmä-avensis-transporter-subaru letkasta tuikkaamaan ohi. Työmatka kuitenkin vain sen 25km joten aikasäästö olisi marginaalinen ja tuo ohitus olisi vaatinut jo täyskaasua jolloin etummaisen auton kohdalla alkaa nopeuserot olemaan luokkaa Voma=2x Vletka.
Comment
-
Äkkijarrutus ilman syytä on yhtä laitonta kuin perässä roikkuminenkin. Voihan olla, että takana tulija ei ehdi huomatakaan, että hidastat.
Jos haluaa vain lisää turvaväliä, niin ei varmaan kannata oikeasti jarruttaa, kunhan väläyttää vain jarruvaloa.
Periaatteessahan pitäisi aina ajaa sellaista nopeutta, että auton saa pysähtymään edessä olevan tien näkyvällä osuudella aiheuttamatta muille vahinkoa. Tätä nyt kukaan noudata sanatarkasti, mutta ois ihan hyvä sääntö, jos oikeasti haluttaisiin onnettomuuksia ehkäistä.
Comment
-
http://store.ovi.com/content/14085?clickSource=search
Tuosta tatsi-Nokialaisiin softa jolla voi kirjoittaa tekstin joka scrollaa ruudulla, ei muutakun naputtelee valmiiksi vaikkapa "onko pakko roikkua perseessä kiinni?" ja jos roikkuja ilmaantuu perään niin näyttää kyseistä tekstiä roikkujalle. :)
Comment
-
Rusakon takia on turha aiheuttaa vaaratilanteita.
http://www.vartti.fi/artikkeli/268c3...f-dadca2371317
Comment
-
Ennalta-arvaamaton vaaraa aiheuttava toiminta liikenteessä on kait jossain lakipykälässä mainittu kielletyksi. Äkkijarrutuksella saa kyllä takanatulijan puskurin kontista sisään, vaikka se ei perseessä roikkunutkaan.
Samaa mieltä Miikan kanssa, että ei niinkään rasita kympin tai enemmän alle ajavat. Niistä pääsee aina ohitse, kun ajavat hiljaa koko ajan. Mutta kun nyitään ja nyitään sitä nopeutta ja yleensä kaikissa turvallisissa ohituspaikoissa hilataan se nopeus aina yli nopeusrajoituksenkin. Sitten kun ei ole kunnon ohituspaikkaa, eli tie vähän vaikeampi ajaa, nostetaan kaasu ylös ja aletaan himmailemaan.
Noita kun tulee eteen, niin vaikka kuinka yrität pitää väliä, niin aina ne vain tulee perse edellä vastaan ja taas olet puskurissa ellet tosissaan nyitä omaa ajoa reilulla jarrulla.
Erittäin moni ajaa sen vakionopeuden oli se yli tai ali nopeusrajoituksen. 80 alueella 68 ja 50 alueella edelleen se 68. 80 alueella mainitsevat usein ajavansa hiljaa turvallisuuden tähden... :)
Comment
-
Rusakon takia on turha aiheuttaa vaaratilanteita.
http://www.vartti.fi/artikkeli/268c3...f-dadca2371317
Oli kuulema huomannut rusakon tiellä ja päättänyt ajaa yli, vauhtia kuulemma ~70km/h.
No, ei kuulemma aja enään yli, kovan pamauksen lopputuloksena puskuri, syyläri, sisälokari ja muuta pientä somaa kuljettajan puolelta keula osista paskana. Eli kalliiksi tuli ison lapsen leikit :/
Comment
Comment