Olikos näissä loppupään c4-korisissakin vielä painevaraaja eli pommi siellä järjestelmässä?Jotain vikaa siellä on tai sitten pääsylinteri kaput.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen ilmaus for dummies
Collapse
X
-
Tässä jotain vianetsintä-ohjetta pommilliseen jarrujärjestelmään (20v quattro)
http://www.20v.org/brakprob.htm
Tuolla projektipuolella kerroit kummasta äänestä, kannattaa tehostajanpumppu ja nesteet tarkistaa myös.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...A4t#post645060
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-s4-c4?t=42684
Comment
-
Paineenvaraaja ja tehostin eivät ole jarrunesteen kanssa mitenkään tekemisissä. Ei vaikuta ilmaantumiseen millään lailla.
Jos uudet palat ja levyt, niin tehostimen kanssa painettuna se poljin monesti tuntuu menevän kuin pohjaan verrattuna ilman tehostinta polkemiseen. Vaatii ajoa, ennen kuin palat asettuu kohdilleen kunnolla. Ja tehostimen toimintaperiaatteesta johtuen (hydraulipumppu), se poljin painuu jonkin aikaa aina vain syvemmälle. Tehostimen kanssa kun poljin pysähtyy, niin avaa ilma nippa jostain kulmasta ja katso kuinka paljon liikevaraa vielä polkimessa oikein on.
Comment
-
Auto tällä hetkellä pajalla jossa jakohihna vaihettiin. Nyt huomattiin samalla, että kytkimen yksi paineletku oli todella rispaantunut niin laitoin saksasta uuden tilaukseen. Ilmataan tämän jälkeen uudestaan tuo vehje.
Mitä polkimen liikkeeseen tulee niin kaasu polkimeen verrattuna jarru poljin pysähtyi noin kengänpohjallisen eli about 2-4cm kaasu polkimen alapuolelle. Ilman tehostinta se jäi kaasupolkimen yläpuolelle. Tämä nyt on mututuntumaa enkä pääse niitä mittaamaan ennenkö letku saadaan vaihdettua.
Mutta jos autosta ei vikaa löydy tuolla uudella ilmaamisella (joka tehdään joka tapauksessa koska kytkimen letku vaihdetaan) niin sitten tarvii ottaa se hetkeksi ajoon ja kokeilla josko se siitä lähtisi tulemaan normaaliksi. Auto kuitenkin jarrutti kun poljinta tarpeeksi syvään painoi.
Comment
-
On tapeltu C3:n jarrujen kanssa kohta kuukausi. Taakse vaihdettiin satulat ja levyt sekä jarrupaineen säädin, eteen myös uudet levyt. Katsastuksessa sanoivat että jarruissa on ilmaa. Ilmattiin tehtaan ohjeen mukaan ja saatiin ilmattomaksi. Uusintanäyttöön ja tuomio tuli poljintuntumasta, vajoaa pohjaan. Epäiltiin pääsylinteriä, joten se vaihtoon. Pääsylinterin ilmaus ja sen jälkeen satuloiden kautta ilmaus tehtaan ohjeiden mukaan, eli jarrupaineen säätimen jousen väliin 6.5mm poranterä ja 500ml per satula nestettä ulos. Kun moottori ei käy, poljin muuttuu parin polkaisun jälkeen kivikovaksi. Auto käyntiin, ja polkaisu jarruun. Ensin vähän tyhjää ja sitten tulee hienoinen vastus. Jos jalkaa pitää polkimella lisäämättä edes voimaa, alkaa poljin vajoamaan lattiaan.
Autoa on turha tarjota uusintanäyttöön, koska poljin vajoaa, joka oli aikaisempikin tuomio. Alkaa olla keinot omalta osalta vähissä. Vaikka vajoaminen johtuisi siitä mitä jasso aiemmin sanoi, miten sen selität katsastusmiehelle?
Comment
Comment