Siis mulla oli jotain 40mm madaltavat jouset, ja vanteet ihan kaarella... ei tullut mitään sanomista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B8 Maalinlohkeilu ym
Collapse
X
-
Mulle oli eka kommentti myös, jo vuonna 2010, että vanteissa väärä ET ja kiveniskemistä lähteneet, ei korvata. Kuittasin että höpöhöpö. Jonkin verran piti vääntää ja lopulta korvasivat.
Nuohan ei johdu kiveniskemistä vaikka kuinka väittävät, vaan lähtee sisäpuolelta. Ei mulla ainakaan mistään muusta autosta ole koskaan kiveniskemien takia maali alkanut irtoilla isoina paloina.
Comment
-
Tuo oma A5 coupe -08 oli tällä viikolla Laakkosella tutkittavana ja tiistaina tuli yllätyspuhelu että menee koko takaluukku vaihtoon kun päässyt niin pahaan kuntoon. Eipä se auttanu kun hyväksyä ja samalla 30% omavastuulla eteenpäin, enempää eivät korvaa koska olisi pitänyt aiemmin käyttää näytillä. Siihenhän ei itsellä ollut mahdollisuutta kun auto vasta alle puoli vuotta itellä ollu. Meneehän tuohon nyt enempi euroja mutta onneksi vielä tuonkin verran korvaavat, rahallahan tästä selviää :D
Comment
-
Tänään kävin omaani näyttämässä Laakkosella. Omasta siis maalit lohkeillut etulokareista, takalokarista ja ruostekuprua takaluukussa.
Remontin hinnaksi epäilivät n.6000e, josta itselle jäisi maksettavaa n.2000e. Eli "tehdas" maksaisi n. 70% kuluista. Millähän verukkeella tuo 30% maksatetaan asiakkaalla?
Autoni tosin jo 270tkm ajettu -09, mutta nuo maalin lohkeamiset ja ruostumiset ovat kuitenkin ilmiselvä tyyppivika...
Lisäyksenä vielä, että millähän opilla tuollaiseen remonttiin saa menemään 6000e? Automaalaamossa oli hinta-arvio maalaukselle, johon kuuluu koko keula etuovista eteenpäin, takalokasuojat ja takakontin luukku, 1500e. Ihmetyttää tuo 6000e, taidetaan kuitenkin maksattaa asiakkaalla koko remontti, vaikka "tehdas" maksaa näennäisesti 70%... Tulee asiakkaalle hyvä mieli, kun ei itse tarvitse kaikkea maksaa.
Comment
-
Siis korjaillaanko näitä ihan kaikista audeista vai täytyykö nimenomaan olla semmoinen joka on ostettu kyseisestä liikkeestä/suomesta ja aina huollettu siellä?
Omani on tuotu saksasta ja nyt alkaa kuskinpuolen etulokari kukkia ja takaluukusta lohkesi tänään isompi palanen pois. Vm 2009 kilometrejä 320tkm.
Comment
-
Joo kävin tänään tampereen audilla tosiaan näyttämässä autoa niin kuvasi ja kierteli autoa varmaan 30min kun etulokarit kukkii, takaluukusta lohjennu isompi palanen, nokkapellissä vähän ruostetta jne. Uskalsi sanoa suoraan että 70% korvaus tulee ja mahdollisesti 100% riippuen mitä maahantuoja päättää. Takalokarit oli hänen mukaan jo korjattu kun mittasi maalipinnan paksuuden mutta kyllä nekin vähän kupruili. Hinta-arvio alle 1000e omakustannus kuulemma jos ei tule täyttä korvausta. Päätös tulee n. parin viikon päästä viimeistään.
Kyllä toikin mun mielestä on jo aika hyvin vastaan tulemista. Auto on kuitenkin jo 7v vanha, ajettu 320tkm. En tiiä onko joku inzinööri sanonut pöydän ääressä että nämä autot eivät ruostu ja siksi näitä korvataan mutta omasta mielestäni on täysin normaalia että auton maalipinta kuluu ja täten auto pääsee kukkimaan. Toki jos pakasta vedetty kukkii on asia eri mutta onhan tämänkin jo elämää nähnyt ja jokaisella on varmasti oma mielipide asiaan. Taidan kysyä mitä maksaa samaan syssyyn takapuskurin maalaus kun sekin on jo vähän nähnyt elämää.
Comment
-
Täytyy varmaan itsekkin käydä jossain toisessa liikkeessä kyselemässä, josko olisivat innokaampia asian suhteen.
Minusta kuitenkin selvä valmistusvirhe, kontin luukusta lähti tänään pesun yhteydessä n. 1cmx1cm palanen maalia irti, ihan tasaiselta kohdalta. Samoin kaarista lähtisi vaikka kuinka, jos vaan kehtaisi rapsutella. Ei ilmeisesti maali/sinkitys oikein toimi keskenään..
Comment
-
Comment
-
Meikäläinen joutuu tietysti tappeleen asian kanssa näemmä, tuomio tuli 2 viikon odottelun jälkeen: Etulokarit korvataan 70%, takalokareita ei korvata ollenkaan koska joku on joskus jo maalaillut niitä valokuvaajan mukaan ja takaluukkua ei korvata koska ruostevaurio on levinnyt jo niin pitkälle että olisi pitänyt tuoda auto heti näytille kun näkyy vähänkin ruostetta? Aika suoraan sanottuna paskaa toimintaa tampereen audicenteriltä jos multa kysytään :D
Vähän on semmoinen maku tässä että yritetään asiakkaalla maksattaa koko hoito
Comment
-
Tuomio jatkuu mun osalla näemmä. Tosiaan ekaa kertaa kun kävin niin ihan hyvältä vaikutti vaan nyt on laskuksi tulossa n. 3000e jos maalautan heillä, ihan älytöntä. Etulokarit 70% korvaus 850e mulle jäävä osuus ja takaluukun vaihtotyö+maalaus 2100e mulle jäävä osuus koska olen kuulemma laiminlyönyt tätä "sääntöä" että autot tuodaan näytille kun alkaa ruostumaan. Ja lasissa lukee että tyytyväinen asiakas on meille tärkeää :D Ja nämä olivat alustavia hintoja eli näistä vielä luultavasti nousisi.
Mihin porukka on laittanut viestiä kun ei audilta heru oikeen mitään korvausta jos 3000e hinnoista puhutaan?
Comment
-
Autoni on 2009 muistaakseni. Joo noitten etulokareiden maalauksen saisi varmaan 500euroon ja takaluukun samaan hintaan, ja sitä ei todellakaan tarvitsisi vaihtaa vaan menee hyvinkin ruosteet poistamalla, ei ole ns. läpimätä jollois osia kannattaisi oikeasti vaihtaa. Saas nähdä mitä sieltä vastaillaan kun laitoin takaisin viestiä ja työajaksi arvioitiin 3-4vko? Mitäköhän tässä on tapahtunut kun toiset saa 100% korvausta ja viikossa auton takas ja mulle lyödään 3000e laskua ja auto kuukauden poissa käytöstä.
Ja minkäänlaista puhetta siitä että saisin heiltä auton käyttöön ei ollut, siitäkin luultavasti joutuisin maksamaan.
Auton takuuaika on 2 vuotta, maalipinnalla 3 vuotta. Puhkiruostumattomuustakuu on 12 vuotta. Näin mulle vastattiin. Mistään 7-vuoden takuuajasta mistä täällä foorumilla puhutaan ei ole ollut puhettaViimeksi muokannut hakala-; 7.10.2016, 11:07.
Comment
-
Kyllä se takaluukku on varmasti vaihtokuntoinen oikeastikin. Ei ainakaan yhtään eheyttämiskelpoista tullut ikinä vastaan. Mutta uuden luukun ja suojat saa maalattunakin helposti kolmeen tonniin. Takaluukun asentaa käyttövalmiiksi puolessa tunnissa. Etusuojien vaihto ottaa ehkäpari tuntia säätämisineen jos jättää huomiotta kaarien perkaamisen. Luukunvaihdon yhteydessä on hyvä hetki vaihtaa oikea sisempi takavalo sillä sen pohja on usein aika hapan. Totesin volkkarin takaluukun kanssa että sama korjauttaa itse niin selviää halvemmalla, nopeammin ja vähemmän tarvitsee laakkosella asioida.
Comment
-
Kyllä ne puhdistustyövaiheet vie aikaa, samoin maalaus. Mutta ite vaihdoin takaluukun noin puolessa tunnissa uuteen maalattuun. Toki olin harjoitellutkin kymmenillä. Mutta se on kyllä heittämällä helpoin homma koko projektissa. Se kaarien puhdistus on todella työläs jos sen tekee huolella. Oulussa tehtiin noita alkuvaiheessa ainakin 2-3 viikossa, ne oli valmiita yleensä 3-4 päivässä jokainen, sillä osat tilattiin etukäteen ja ne pystyi viemään maalaukseen jo ennenkuin autoa alettiin purkamaan. Osien sopivuuteen pystyi luottamaan sen verran hyvin että mitään en koskaan sovittanut etukäteen.
Comment
-
Moni tuntuu hämmästelevän tuota operaation hintaa (usein aiheestakin) mutta kannattaa muistaa että jokainen tapaus on yksilöllinen. Merkkiliikekin taitaa laskea jonkin verran "yllätysvaraa" noihin kustannusarvioihin. Omassa autossani tehtiin paljon muutakin kuin maalattiin ja vaihdettiin etukaaret ja sisäloksut, suurin työmaa oli ulospäin näkymättömissä. Niin etu- kuin takapäästäkin löytyi purkuhommien jälkeen lisää ruosteyllätyksiä ja tästä johtuen projektikin venyi muutamalla päivällä. Maalaukset ja suojaukset tehtiin kokonaisuudessaan merkkarin ulkopuolisella maalaamolla ja pelkästään maalaamolla auto vietti viikon. Nuo kuukauden projektit tehdään yleensä merkkiliikkeessä muiden töiden ohella. Mulla tehtaan vastaantulo oli 100% mutta noin isosta hommasta olisin ollut tarvittaessa valmis kyllä maksamaan vähän enemmänkin, en nyt silti mitään tonneja kuitenkaan.
Comment
-
Mitäpä on porukka mieltä? Oma b8 2008 130tkm ajettu ja kaarissa (etu) pientä rakkulaa alhaalla noin 15cm. Audi tekisi takuuna jonkun päivityspaketin (lokarit, sisälokarit, jne) mutta itselle jäisi maksettavaa 900€ (30%) Onko remontista oikeasti hyötyä pidemmällekkin? Vai ajelenko niin kauan, että ruosteet alkaa näkymään ja teetän suht samaan rahaan työn jossain muualla. Eli siis kyteekö sisäpuolella jokin aikapommi, jonka takia työ olisi hyvä teettää nyt "takuutyönä"
Comment
Comment