Ongelmat senkun pysyy. Otin nuo "uudet" jarrusatulat auki ja vaihdoin sinne männäntiivisteet ihan vaan varuilta. Samalla vaihdoin toisen männän kun siinä oli pientä jälkeä. Mutta eipä silläkään ollut mitään vaikutusta. Sitten ihmettelin ABS-pumpun outoa ääntä, ja vaihdoin senkin. Eli nyt olen vaihtanut kaikki paitsi jarruputket ja takasatulat (jotka on huollettu), ja edelleen poljin menee melkein lattiaan kun kone on käynnissä. Ja vanteet oli irti, eli levyt pääsee liikkumaan juuri niin kuin mäntä ne haluaa asettaa. Eikä mikään muuttunut vaikka vanteet oli paikoillaan ja auto maassa.
Kun polkee jarrua, ABS-yksiköstä kuuluu hassua ääntä:
https://photos.app.goo.gl/ZxPzpYbp21rYNTrX8
Totesin sen tulevan kuvan mustien tulppien luota. Niiden takana on joku messinkinen (?) tulppa jossa on reikä. Ilmeisesti joku "huohotusreikä" tai vastaava. Tuo litinä kuuluu ilmeisesti siitä että tulppien päälle on valunut jarrunestettä ja se sitten liikkuu siinä polkiessa edestakaisin. Näin että ne tulpat liikkuu ihan hivenen kun jarrua painelee. En tiedä mitä varten siellä tuollaiset on, ja miksi siellä liikkuu ilma, mutta minusta tuntuu siltä ettei siellä ole mitään vikaa. Koska jos se vuotaisi, niin sieltähän vuotaisi nesteet ulos.
Vertasin toiseen ässään, ja siinä poljin menee kovaksi kone käynnissä selvästi aiemmin.
Voiko tehostin olla jotenkin viallinen ja se tekisi tällaista? Senkin siis olen jo vaihtanut toiseen käytettyyn. Menee järki kun en keksi vikaa.
Kun polkee jarrua, ABS-yksiköstä kuuluu hassua ääntä:
https://photos.app.goo.gl/ZxPzpYbp21rYNTrX8
Totesin sen tulevan kuvan mustien tulppien luota. Niiden takana on joku messinkinen (?) tulppa jossa on reikä. Ilmeisesti joku "huohotusreikä" tai vastaava. Tuo litinä kuuluu ilmeisesti siitä että tulppien päälle on valunut jarrunestettä ja se sitten liikkuu siinä polkiessa edestakaisin. Näin että ne tulpat liikkuu ihan hivenen kun jarrua painelee. En tiedä mitä varten siellä tuollaiset on, ja miksi siellä liikkuu ilma, mutta minusta tuntuu siltä ettei siellä ole mitään vikaa. Koska jos se vuotaisi, niin sieltähän vuotaisi nesteet ulos.
Vertasin toiseen ässään, ja siinä poljin menee kovaksi kone käynnissä selvästi aiemmin.
Voiko tehostin olla jotenkin viallinen ja se tekisi tällaista? Senkin siis olen jo vaihtanut toiseen käytettyyn. Menee järki kun en keksi vikaa.
Comment