Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
On ne useammassa audissakin muovia raidetangot päät alkuperäsenä. Oikea amatimies sen kokeellisesti näytti kun sulatti UrS4:sta raidetangonpään aurauskulmia säätäessä :)
-
-
Mulla tuli saksasta semmonen reilun satasen sarja. Äkkiä katottuna ihan ookoota, kumitkin tuntui kumilta ja nivelet tiukoilta. Laitoin vielä varmistukseksi rasvanipat kaikkiin niin saa rasvailtua ainakin renkaita vaihtaessa.
Leave a comment:
-
Eikö olisi viisaampaa hommata TRW:n tai Lemförderin sarja jos haluaa vähä kestävempää? Eri asia toki jos et aio autoa kauaa pitää.
Leave a comment:
-
Oiskos noista osamies kaupan Ruville sarjasta kellään tietoo/kokemuksia. Ruville on Saksalainen valmistaja, antaat 2 vuoden takuun?
Tuosta takuusta, näyttäs useimmilla toimittajilla olevan 6 kk, merkistä riippumatta. Tuntuu vähän erikoiselta. mutta osamiehen sivuilla lukee takuu 2 vuotta.Viimeksi muokannut kassuliini; 19.9.2012, 17:38.
Leave a comment:
-
Tuli tuossa tilattua saksan maalta atec-merkkinen tukivarsisarja A4 B5:een edulliseen hintaan.
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä sarjasta?
Leave a comment:
-
...jonka ansiosta voit saada tarvikkeena joko hyvän, tai aivan susipaskan osan. toinen osa ei jonkin vähäpätöisen asian takia läpäissyt tarkkaa seulaa, toisessa taas oli isompi vika.
eli summa summarum: täyttä arpomista. :D
Leave a comment:
-
Eräs isossa kansainvälisessä puhelinyhtiössä töissä ollut proffa kertoi luennolla aikanaan, että ainakin osa näistä kännyköiden tarvikeosista (akut, kuoret...) on samaa tavaraa kuin virallisessa tuotannossa käytetyt osat, tosin heikommalla laadulla. Tulotestauksessa jos laatu ei yltänyt hyväksyntään, niin komponenttitoimittaja myi ne tarvikevalmistajille, joilla laatuvaatimukset eivät olleet yhtä tiukat ja jotka löivät omat tarransa osiin ja myivät tarvikkeena eteenpäin.
Liekö näissäkin samaa; jos osa ei täytä laatuvaatimuksia, niin laitetaan se eri kasaan, hiotaan leimat pois ja myydään tarvikevalmistajille? Siksi niissä voisi olla VAG:n leimat, koska ne voidaan valaa samoilla muoteilla, samassa erässä ja samassa tehtaassa kuin alkuperäiset osat, mutta vain tietyn laadun läpäisevät osat menevät VAG:lle autotehtaalle tai varaosiksi, laadusta poikkeavat tai ylimääräiset menevät tarvikevalmistajille.
Leave a comment:
-
Mitä tulee noihin valumerkkeihin tukivarsissa, niin kyllähän ne olis halvempaa poistaa suoraan muotista, kun erikseen jokaisesta tukivarresta. Eli joku syy siihen on miksi niissä on Audin logot. Syytä voi sitten vain arvailla.
Mitä tulee muoviheloihin raidetangonpäissä, niin ei toi mun mielestä mitenkään huonolta kuulosta. Rasvattu muovi metallia vasten kuluu taatusti vähemmän, kuin rasvattu metalli metallia vasten. Lisäksi metalli-metalli liukupintaa ei voi tehdä välyksettömäksi, kun taas muovi-metalli liukupinnan voi.
Leave a comment:
-
Muistan ostaneeni joskus urssiin TRW varret josta oli hiottu VAG logot pois. 2vk kesti pusla paikallaan toisella puolella ja toisen puolen puslassa alkoi näkymään selkeää murtumaa.
Takuuseen meni vain se varsi josta pusla oli irronnut, toinen ei, koska ei ollut rikki (vielä).
Ostin sen jälkeen alkuperäiset kalliilla, ja tukivarsipelleily loppui siihen.
Leave a comment:
-
Lemförderi on nyt sen verran laadukas merkki ettei varmaan ihan suoraan koiruuksiin sorru, mutta ei päde varsinkaan halpamerkkeihin. Monesti tullut vastaan että he tekevät valuun alkuperäisvalmistajan logon ja varaosanumeron, jolla saadaan hölmöt luulemaan että se on sama laadukas kuin alkuperäinenkin, vain murto-osalla hinnasta... Meidänkin marginaalilaitteitten firmaan tulee vähän väliä takuureklamaatioita osista, mitkä ei todellisuudessa olekkaan meidän valmistamia/toimittamia vaikka osa niin antaisi olettaa.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiEi sillä etteikö esim. Lemförderin sarja ois laadukas, mutta minkälaista lisäarvoa porukkaa oikeen näkee tolla että on Audin osanumerot hiottu pois? Harvemmin se ite valuosa ensimmäisenä tukivarresta hajoaa, kun taas puslat/pallonivelet/tms voi olla ihan mitä tahansa kuraa noissa tukivarsissa. Pois hiottu Audin osanumerohan ei takaa kun että kyseisellä valumuotilla on joskus valettu OE-osia (ellei oo ollu alunperin vituiks menny muotti ja heitetty hylkyyn heti alussa mutta tuskin nyt näinkään...) ja siksi istuvuus autoon on tukivarren mittojen puolesta taattu. Nykyisellään valumuotti voi olla jossain Romanialaisessa nyrkkipajassa missä joku Sergei sulattelee arinassa rikki menneitä kiinantina-lemmarireplicoita ja kaataa sulan valumuottiin :)
Mut joo... Lemförderin saattaisin itekkin kelpuuttaa, mutta mitäs tässä kiirettä kun vasta 274tkm rullattu orkkistukivarsilla.
Leave a comment:
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=37
andre: Tuossa viestissä linkki, linkin takaa löytyy juttua heikompi laatuisista tukivarsista.
Leave a comment:
-
En nyt tähän hätään muista miltä foorumilta sen bongasin mutta oli juttua noista ~500€:n tukivarsisarjoista ja siinä oli yhden vähän eksoottisen kuuloisen (saksalais?)merkin valmistama/kiinasta tuottama tukivarsi leikattu auki ja pallonivelen sisuskalut oli jotain ihan muuta kun orkkiksissa. Muovia tais olla laitettu metallin tilalle. Varmaan joku muukin on lukenu ton saman joten voi heittää linkkiä tähän että saa jotain pohjaa näille mun höpinöille.
edit: linkki tosta linkistä http://www.mazdago.net/index.php?topic=21819.0
njoo.. olihan ne raidetangon päät mutta en nää miksei samaa vois olla tukivarsissa
Leave a comment:
-
Itse ainakin kuvittelisin että tuolla autotallin lattialla olevat kepit olis voitu ostaa marmorilta ~1500€ kalliimmalla mutta nyt joku jossain on hionut Audin logot pois ja pakannut tarvikevalmistajan laatikkoon 25% hinnalla. Eli sama tavara ilman Audi-lisää. Onko näin sitten todellisuudessa, en tiedä.
Leave a comment:
-
Ei sillä etteikö esim. Lemförderin sarja ois laadukas, mutta minkälaista lisäarvoa porukkaa oikeen näkee tolla että on Audin osanumerot hiottu pois? Harvemmin se ite valuosa ensimmäisenä tukivarresta hajoaa, kun taas puslat/pallonivelet/tms voi olla ihan mitä tahansa kuraa noissa tukivarsissa. Pois hiottu Audin osanumerohan ei takaa kun että kyseisellä valumuotilla on joskus valettu OE-osia (ellei oo ollu alunperin vituiks menny muotti ja heitetty hylkyyn heti alussa mutta tuskin nyt näinkään...) ja siksi istuvuus autoon on tukivarren mittojen puolesta taattu. Nykyisellään valumuotti voi olla jossain Romanialaisessa nyrkkipajassa missä joku Sergei sulattelee arinassa rikki menneitä kiinantina-lemmarireplicoita ja kaataa sulan valumuottiin :)
Mut joo... Lemförderin saattaisin itekkin kelpuuttaa, mutta mitäs tässä kiirettä kun vasta 274tkm rullattu orkkistukivarsilla.
Leave a comment:
-
Tänään hain Lemförderin sarjan. Näkyis olevan Audin valumerkit hivottu pois.
Leave a comment:
-
no piru, normaalisti sitä mieltä et köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa, mut nyt pistin tilaukseen Slamitin tukisarvet. raha ratkaisi, toivottavasti ovat hyvät.
Leave a comment:
-
Viikonloppuna tuli vaihdettua omaan 3bg:hen febi bilsteinin setti alle. Laadukkaan oloisia olivat ainakin kädessä pidettynä olivat. Saapa nähdä miten kestävät alla, jos 100 tkm kestävät niin tyytyväinen olen.
Leave a comment:
-
Ojanperältä ainakin saa. Eihän siinä mitään muuta eroa ole kuin postikulujen hinta. Alapallon kartion koko kannattaa mitata ennen tilausta. Tuossa sarjassa olevat alatukivarret ei käy alumiinisiin olka-akseleihin joissa on pienempi kartio. Ojanperä myy sellaiseen sopivat alatukivarret sarjassa olevien tilalle mutta sarjalle tulee reilu huntti lisähintaa.
Leave a comment:
-
Pitäis varmaan valmiiks jo varastoon ostaa tuo tukivarsisarja tuolta ojanperältä.
Leave a comment:
-
kävin kyselemässä paikallisesta Fixus-putkasta tohon B6:een sitä Lemförderin sarjaa, mut sellasta ei näkyny olevankaan koko Koivusen luettelossa, eliei natsannu sekään.
Leave a comment:
-
Tilasin tuon 305 euron lemförderin sarja. Tänään kävin hakemassa ja on sitten valmistettu Taiwanissa. Eli ei ole lemförder tämän sarjan valmistaja!
Leave a comment:
-
Se on sama sarja, tällä hetkellä tarjouksessa. Tunnetaan piireissä Ojanperän sarjana mutta löytyy kysymällä muistakin Fixus liikkeistä. Ainakin näin minä toimin ja sain samalla alennushinnalla tohon kylän varaosaputkaan.
Leave a comment:
-
Itse kysyin Fixus liikkeestä A4 B6:seen Lemförderiä ja hinta olisi ollut sarjalle muistaakseni 900 € luokkaa.. Eli ei taida olla samanlaista materiaalia.
Leave a comment:
-
Lemförderin sarjan saat todennäköisesti myös Fixuksen putkasta. Tänään juuri tilasin C5 sarjan 472,50€ hinnalla. Eikös C5 ja B6 ole vähiinpäin samaa paskaa tukivarsiensa osalta.
Leave a comment:
-
B6 A4:een pitäs laittaa tukivarsisetti alle ja nyt mul on dilemma: Tepolta sais Febiä, ebaysta Lemförderiä, molemmissa hinta about sama, mut kumpi parempi? Slamitin sarja ois pari satkua edukkaampi, mut merkkinä/toimittajana ilmeisesti toi Proparts, eli ymmärtääkseni ei niin laadukas kuin edellä mainitut... ja kehuttu TRW on taas ilmeisesti pari satkua kalliimpi.
Leave a comment:
-
Kyllä toi sport lukee siellä Lemförderin katalogissa ja ihan oikeassa ovat, tuo normi-sport eli 1BE on vähän tollanen välimallin sporttialusta verrattuna 1BV S-lineen joka on quattro GmbH:n tekele.
Alkuperäinen kirjoittaja Lemförderin luettelofür Fahrzeuge mit Sportfahrwerk / For vehicles
with sports suspension
für PR-Nummer / For PR number:1BVViimeksi muokannut andre_; 24.7.2012, 09:06.
Leave a comment:
Leave a comment: