Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Deceased
    vastasi
    Audi ravistaa jarruttaessa ja jarrulevyt todettu suoriksi, joten seuraavaksi laitetaan tukivarsi setti alle, josko auttais. Käykö tuo slamitin sarja (http://www.slamit.net/product/5039/t...4-8e-2001-2008 ) ?

    Auto on B7 2.0TQ S-line alustalla. Onko huomioitavaa tuon s-line alustan suhteen?

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Kaverin jenkkiin asennetut Moogin nivelet eivät ainakaan päällisin puolin laadulla tehneet vaikutusta, aika kotikutoisen oloisia kaikki. Emännän Golfiin laiton alatukivarsien takapusliksi Moogit kun muita ei siihen hätään ollut saatavilla. Edelliset tarvikkeet kesti aika tarkkaan 10tkm.

    Vanhempien 3BG Passatissa on nyt 2v. ollut muistaakseni TRW:n ylätukivarret, ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.

    Leave a comment:


  • hoff4
    vastasi
    Vaseliinia laitetaan erittäin pihisti niveliin tuotantolinjoilla, merkistä riippumatta. Lemförderkään ei tee poikkeusta.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Se selittäisi TRW:n huonon/ heittelevän laadun. Kaikki valmistetaan Moogin vanhoilla tehtailla, luultavasti Meksikossa.

    Leave a comment:


  • mc22
    vastasi
    Eikös se TRW ostanut muistaakseni Moogin noin 1999 kieppeillä . Euroopassa myydään suurimmaksi osaksi TRW:nä ja suuressa Ameriikassa Moogina. Korjatkaa jos muistan entisestä elämästä väärin .

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Karkeasti yleistäen, kaikki muut kuin orkkis ja Lemförder on skeidaa. Joku TRW/ Febi on välissä, loput no name kiinalaiset/ spagetit samaa roskaa. Vahinkoja voi käydä plussan puolelle noissa halpiksissa, mutta yleensä ei. Jos lisää rasvanipat niin tilanne voi muuttua, jolloin mun sanomisiin ei kannata tarttua.

    Edit. Pariin laitoin joskus Moogia kun pyyddttiin halpaa, ne kesti luokkaa 15-20tkm ja taas kolisi. Siksipä en enää laita muuta kuin Lemförderiä.

    Leave a comment:


  • mc22
    vastasi
    Mamman a6 :een laitettiin motonet Moogin sarja 4 vuotta sitten . Nyt ajettu noin 100tkm ja ei vielä väljää , hintaa tais olla 399 eur silloin .

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Mitäs mieltä raati on Lemförder vs. Febi?

    Febin sarjaa saa 300€ ja Lemförderit näyttäisi olevan lähempänä viittäsataa. Ei kai Febit nyt noinpaljon huonompia ole? Varsinkaan, kun ajattelin laittaa rasvanipat...

    Leave a comment:


  • Jultsu_
    vastasi
    Jos itse vaihtaa ja omalle ajalleen ei anna rahallista arvoa niin mikä ettei. Samaa sarjaa saa kyllä vieläkin halvemmalla ulkomailta. Jos nuo kaksikin katsastusta kestää ehjinä niin eiköhän ne hintalaadultaan pääse tuonne 600-700e maksavien Lemfördereiden kaveriksi.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    No jos mulle tarjottaisiin niin jättäisin kauppaan.

    Leave a comment:


  • Natte
    vastasi
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...98-998%29#spas

    Mielipiteitä?

    Leave a comment:


  • epe
    vastasi
    Hotarvike/Fixus Hämeenlinna lupasi myydä Lemförder -tukivarsisarjan aina 10€ halvemmalla kuin Ojanperä.

    Leave a comment:


  • Veskuh
    vastasi
    Onkos Teknorot valmistajasta mitään kokemuksia? Huollossa annettiin tuomio etupään takimmaisille alatukivarsille ja vaihtohinta töineen alkuperäisosilla olisi 700 euroa. Tuolta lahden takaa löytyisi Teknorot-merkkisenä 200 euroa/kpl halvemmalla, mutta kannattaako ne jättääkin sinne?

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Saksasta saa B6:een Lemförderin tukivarsisarjan ~700€, se mikä Ojanperälläkin on 1180€. Kun paikallisessa kivijalkakaupassa on tukivarret alas+taakse 145€/kpl ja alas+eteen 125€, niin joutuu oman lompakonkin tiimoilta jättää tukematta paikallista. 315tkm alkaa olla jo liikaa orkkistukivarsillle vaikkakin seuraavan leimaan on >13kk joten saishan noilla rullattua 340tkm ennenkuin tulis korjauskehotus.

    Leave a comment:


  • Normanton
    vastasi
    Itselläni on tuo vm2000 A6 C5 Avant parasta aikaa pajalla oikean taaemman ylätukivarren vaihdossa.

    Tämä onkin nyt sitten viimeinen vanha tukivarsi eli tässä parin vuoden sisään on vaihdettu kaikki. Lemförderin tukivarsia laitettu, joten sievoinen summa on mennyt. Olisi heti alkuun pitänyt vaihtaa kerralla koko sarja niin olisi selvinnyt halvemmalla. Autolla ajettu nyt 234tkm. Jakorumba alkoi tuossa 190tkm jälkeen.

    Leave a comment:


  • terroristiristo
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
    Nokitan :) Leimat -98 ja juuri hiljan katsastettu, 310tkm.
    Urssissa meni alatukivarret 2009 leimalla uusiksi, '91 vm leimat ja 320tkm taisi silloin olla mittarissa :)

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Mulla kaikki olivat samanikäisiä eli alkuperäisiä. Leimat ihan selvästi näkyvillä. En usko että aikaisempi omistaja olisi vaihtanut jo kerran poistettuja takaisin ennen myyntiä, sen verran kova homma se on.

    Kieltämättä hämmästyttävää, etenkin kun autossa on viriä ja käytetty spacereita. Ja yksi vaihteistokin saatu rikottua.

    Leave a comment:


  • Jultsu_
    vastasi
    Olikos nämä teini-ikäiset varret ylempiä vai alempia? Omien kokemuksien mukaan alemmista varsista ei hylkyjä tullut vaan syynä oli aina ylätukivarsi.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Leima kertoo niiden olevan joulukuulta 2001. Kohtuullisen kestävät siis.
    Nokitan :) Leimat -98 ja juuri hiljan katsastettu, 310tkm.

    Leave a comment:


  • Matts
    vastasi
    Olisiko esim. vaihteistoöljy vaseliiniä parempi jos sitä laittaa uuden nivelen suojakumin alle ennen asennusta? Toisella foorumilla ainakin tuota tapaa suosivat.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Alkuperäiset tukivarret 2002 / Allroad C5

    Tämän keskustelun innoittamana tsekkasin päiväyksen edellisistä etupään tukivarsista (jotka vaihdoin 2013 ja jotka jätin varalle tai myyntiin). Ne ovat edelleen puslistaan ehjät eikä uusien vaihto tuonut dramaattista muutosta - joku toinen olisi jatkanut niillä ajamista.

    Leima kertoo niiden olevan joulukuulta 2001. Kohtuullisen kestävät siis.

    Leave a comment:


  • dr_ink
    vastasi
    Onko Jerellä tarvittaessa mahdollista lisäillä vaseliinia niveliin?

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Asiakkaalla tais TRW;t kestää Allroadin alla luokkaa 40tkm, oli tilannut ihan jostain virallisilta sivuilta ulkomailta, eli ei pitäisi olla kopioita.

    Leave a comment:


  • dr_ink
    vastasi
    Tässä tapauksessa täytyy tosiaan suunnitella tota vaseliinin lisäystä.
    Toki, heti kun nuorempi poika(6kk) on vieroitettu lastenvaunuista auto vaihtuu vitoseen, mahdollisesti jopa konsonantilla varustettuun.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Pari vuotta kesti isän entisessä Passatissa Febit. Hylky tuli sen jälkeen osasta ylävarsista. Jos askarrella haluaa niin suosittelen kyllä avaamaan suojakumin ja laittamaan laadukasta vaseliinia sinne ellei sitten nippoja ala laittamaan.

    Leave a comment:


  • peiponen
    vastasi
    Reilu 2 vuotta ja 20tkm vanha TRW (juurikin tuollainen motonetin OE) rupesi narisemaan niin paljon että jouduin laittamaan viikonloppuna neulalla suojakumin läpi rasvaa.

    Leave a comment:


  • dr_ink
    vastasi
    Tälläinen läjä on oman auton etupäähän asenteilla.
    Ylemmät tukivarret ja raidetangon päät.
    Hintaa noille febeille tuli noin 240eur rahteineen.
    Jännä nähdä miten toimii.

    Leave a comment:


  • Jeppaa
    vastasi
    Sittenhän sieltä taitaa uskaltaa sellaiset ostaa :)

    Leave a comment:


  • jcarlson
    vastasi
    TRW:tä sieltä on ainakin aiemmin tullut.

    Leave a comment:


  • Jeppaa
    vastasi
    Osaako kukaan sanoa kenen valmistamia on Motonetin ns OE-laatu vaihtoehto tukivarret? Itsellä olis menossa vaihtoon ainakin taemmat ylätukivarret, mutta ajattelin vaihtaa myös etummaiset samalla vaivalla.

    Leave a comment:

Working...
X