Jos on kovalla askilla niin kaksoismassan elinikä voi olla normaalia lyhempi. Automaatin kanssa ei isompia ongelmia. Omassa 4f on kohtapuoliin 300tkm taulussa ja viimeiset ainakin 100tkm työnnetty softattuna. Tällä hetkellä sisässä Erikoismoottori.fi ohjelma itse asennettuna. :) Kaikki pelaa ok ja orkkis dpf on vielä paikallaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah Näytä viestiHei tämä nobo ei tahtoisi suolistella röörejä ja en välittäisi saada mitään voimasavuja putkista. Lisävoima kumminkin maittaisi. Kerrotteko nyt tälle märkäkorvalle todelliset miinukset jos päivittäisin vain softan. Luvassa olisi pian murheita?
Mutta jos kaikki on kunnossa, ei muuta kuin softa sisään ja nauttimaan. Yleensä tuon ikäisessä ei ongelmia tule vielä pitkään aikaan vaihtipyörän osalta.
Comment
-
Vieras
Varoitus vain siksi, jos on edellinen omistaja sudittanut kytkimen jo loppuun, niin softalla se sitten viimeistään luistaa. Toki jos kaikki on ehjää, ei ole huolto kytkimen kestosta
Ei ole yksi eikä kaksi autoa kun on kytkin alkanut sutimaan hetken päästä softan laitosta. Toki näillä vedetty 200tkm ja ylöspäin, mutta ei se kilometrejä aina katso. Siihen riittää yksi mummo rattiin.
Comment
-
Onkos täällä kenelläkään kokemusta näiden uusien 3.0TDI koneiden piristelystä softalla?
Aika kovia tehon/väännön lisäyksiä jotkut pajat niihin lupaa http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/t3089/
Mitenköhän mahtaa olla moottorin ja varsinkin s-tronicin kesto tollasen softan kanssa?
Comment
-
218hp/500Nm moottori (quattroissa) on täysin sama kuin 272hp/580Nm versio softaa lukuunottamatta joten sen vuoksi tehonlisä on reilu. Moottorin kestosta en olisi vähääkään huolissani, DL501 S-Tronic on myös osoittautunut väännönkestäväksi.
Omaani en ole vielä ehtinyt softata mutta se tapahtuu tässä kesän aikana. :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jusba31 Näytä viestiOnkos täällä kenelläkään kokemusta näiden uusien 3.0TDI koneiden piristelystä softalla?
Aika kovia tehon/väännön lisäyksiä jotkut pajat niihin lupaa http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/t3089/
Mitenköhän mahtaa olla moottorin ja varsinkin s-tronicin kesto tollasen softan kanssa?
Laita viestiä myynti ät jt-carfix.fi niin laitetaan Findieselin ohjelmalla auto kulkemaan.
Comment
-
Minkälaisia kokemuksia foorumilaisilla on putkiston virtauksen parantamisesta, etenkin takapönttöjen osalta? Pönttöjen rakennehan ei virtauksen kannalta ole lähelläkään optimaalista. Lähinnä siis autoissa, joista DPF on jo deletoitu, tai sitä ei ole ollutkaan.
Tässä taannoin huomasin porkkiksen ilmoituksen, jossa puhutaan aika merkittävästä tehonlisäyksestä putkiston optimoinnin ansiosta. Youtubestakin löytyy dynovideoita, joilla vakioon vanhemman polven 3.0TDi:n on saatu takapöntöt poistamalla +20 hp. Toki netissä kerrottuja lukuja kannattaa katsella aika kriittisellä silmällä, mutta jotain peräähän tuossa varmaan on.
Oman järjen mukaan vastapaineen alentaminen vaikuttaa pakolämpöihinkin positiivisesti, ja korkea EGT näissä yleensä tuota tehoa kai rajoittaakin? Vaikuttanee myös turbon heräämiseen positiivisesti?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiMinkälaisia kokemuksia foorumilaisilla on putkiston virtauksen parantamisesta, etenkin takapönttöjen osalta? Pönttöjen rakennehan ei virtauksen kannalta ole lähelläkään optimaalista. Lähinnä siis autoissa, joista DPF on jo deletoitu, tai sitä ei ole ollutkaan.
Tässä taannoin huomasin porkkiksen ilmoituksen, jossa puhutaan aika merkittävästä tehonlisäyksestä putkiston optimoinnin ansiosta. Youtubestakin löytyy dynovideoita, joilla vakioon vanhemman polven 3.0TDi:n on saatu takapöntöt poistamalla +20 hp. Toki netissä kerrottuja lukuja kannattaa katsella aika kriittisellä silmällä, mutta jotain peräähän tuossa varmaan on.
Oman järjen mukaan vastapaineen alentaminen vaikuttaa pakolämpöihinkin positiivisesti, ja korkea EGT näissä yleensä tuota tehoa kai rajoittaakin? Vaikuttanee myös turbon heräämiseen positiivisesti?
Ja huomasit varmasti että kyse oli B8 korisesta, joka poikkeaa kaikin tavoin B7 korista.
Edit: Minäkin olen nähnyt videoita missä 4F:stä on suolistettu takapöntöt ja 20hv tulisi lisää tehoa. En jaksa siihen uskoa, vaikka takapöntöt onkin aika sokkeloa. DPF ja katin poisto vaikuttaa paljon enemmän.Viimeksi muokannut pulla; 29.6.2016, 16:43.
Comment
-
Takapöntöt ei luultavasti DPF-autoissa juuri ahdistakaan, mutta niissä joissa sitä ei ole, voisin kuvitella niiden nokeentuvan aikaa myöten tukkoon?
Teksti antaa ymmärtää, että vakiotehoa mitatessa DPF oli jo poistettu. Jos samalla virisoftalla erot on noin isoja, niin miksi pelkkä dpf poisto ei vaikuta vakiosoftalla ajettuun tulokseen? Huomasin kyllä korimallin, ja erot ahtimissa, putkistoissa yms. on tiedossa, mutta hyvin vastaavista moottoreista kuitenkin on kyse. Ja DPF:n rakenne on kyllä tuttu, onhan se suurempi kuristin putkessa kuin mikään vaimennin, kunhan ihmettelen näitä tuloksia.
Comment
-
Vieras
Nokeentuminen voisi ehkä olla yksi syy pönttöjen aukomiseen. Toisaalta vähän olen skeptinen että pääsisikö ne niin paljoa nokeentumaan, jos autolle edes välillä annetaan kenkää.
Vakio softa antaa vakiomäärän polttoainetta ja ahtopainetta, vaikka olisi pelkkää suoraa rööriä ahtimen perässä. Se ei ymmärrä ahtimen jälkeisestä elämästä mitään. Jos pakovastus pienenee ja pääsisi ahtopaine nousemaan, yrittää softa sitä kuitenkin tiputtaa vakiolle tasolle. Näin lisätehoa ei synny.
Comment
-
Se DPF on siellä pienempi virtaustulppa kuin kuvitellaan. DPF:n vastapaine huipputehon kohdalla on kunnossa olevalla pöntöllä luokkaa 0,2-0,3 bar, verrattavissa äänenvaimentimeen.
Olen muutamia autoja penkittänyt vakiosoftalla sekä DPF paikallaan että poistettuna, samana päivänä ja samassa penkissä, eikä mitään mitattavaa tehoeroa synny.
Syy miksi DPF poistettuna saadaan useimmiten hieman enemmän tehoa on siinä että ohjelma voidaan tehdä savuisemmaksi ilman riskiä siitä että pönttö tukkeutuu turhan nopeasti -> savurajoittimet sallivammiksi. Eli lisäteho tulee ihan vaan lisäsyötöstä ja sankemmasta savusta. Teho jonkin verran dieselissäkin nousee noin lambda 1 saakka jolloin savutus todella synkkää, ongelmaksi vaan voi muodostua pakolämmöt ja usein liian pitkä ruiskutuksen pituus. Selkeästi ahdinrajoitteisissa hyöty on suurempi.
Ahtopainehan ei siis tuo tehoa vaan poltettu polttoainemäärä. Toki vastapaine ja ahtimen hyötysuhde vaikuttaa pumppaushäviöihin ja sitä kautta hieman saatavaan akselitehoon mutta DPF poistolla on mitatusti siihen hyvin marginaalinen vaikutus. Nykyaikaisissa henkilöautodieseleissähän on käytännössä aina nokka-akselit ajoitettu negatiiviselle huuhtelulle eli pakopaineen kasvaminen ei käytännössä vaikuta edes täytökseen.
Comment
-
Samat käsitykset oli itselläkin aiheesta, kunnes hairahduin näihin nettivideoihin :)
Omassa kun on DPF:n jäljiltä vielä paine- ja lämpöanturit putkessa ahtimen jälkeen, niin voisin ajella muutamat vertailulokit jossain vaiheessa takapöntöillä ja ilman. Takapöntöt tulee modattua läpivirtaaviksi luultavasti joka tapauksessa.
Comment
-
Pakko kirjoitella tähän osioon kun herättää lievää ihmetystä.
Aikaisemmin ihmettelin softauksen ja kaikkien paskojen deletointien jälkeen savutusta.
Ajattelinpa siinä kun tiukinta softaa halusin, olevan ominaisuus, ns antavalla savulla tyhjäkäynnillä.
Turbo antautui 340tkm jälkeen. Akseli poikki.
Vaihdettiin ahdin.
Savutus loppui. Joten olisiko antautuva ahdin tehnyt tuon reaktion. En tiedä.
Comment
-
Jos siellä on turbon akseli mennyt poikki niin eiköhän turbo ole silloin ollut jo väljä. Väljästä turbosta pääsee moottoriöljyä imuilman ja pakokaasujen sekaan, joka aiheuttaa savutusta. Taitaa vielä dpf kyseiset savut poistaa, jolloin ennen sen deletointia savutusta ei edes huomaa. Uusi turbo ei tietenkään öjyä päästä läpi, kun välykset on kohdallaan.
Comment
-
Minkälaisia kokemuksia on tuosta Findieselin 300/650 ohjelmasta? Tuo 650 Nm hieman poikkeaa valtavirrasta. Yleisesti bulkkiohjelmissa siihen 600Nm jätetty. Kuitenkin semi-bulkkina tulee, kun ei rullilla ajeta vai miten paljon tuota autokohtaisesti sovitetaan lukemalla toteutuneita arvoja (tarvetta sovittaa)? Kräppyröitä ei oikein näytä missään olevan. Potkaiseeko alussa vai minkälainen tuo on tuntumaltaan. Ei leikattu vääntöä? Erityisesti kokemuksia käytössä lähtöjään 245 hp / 500 Nm koneisista?Viimeksi muokannut Poikarukka; 22.7.2016, 15:30.
Comment
-
Omassa kokoonpanossa (Darkside cooler ja DP sekä loppu ränni Milltekkiä) tuo Findiesel softa on varsin raikas. Kakkosella tulee rajoitin varsin nopeasti vastaan. Ei savua eikä pahaa sanottavaa...tyytyväinen asiakas. JT-Carfix hoiti softan sisään laiton kun ei kuopioon kerennyt ajelemaan.
Comment
Comment