Tuikku on elävä legenda mersumiesten keskuudessa. Kai näihinkin osaa jotain tehdä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Ei mene vikaan tuikunkaan valinta softan tekoon.
Omassa bkn koneisessa tippi askillisessa päässyt testailemaan mitä tuosta irtoaa. Syötönmäärästä arvioituna pitäisi olla noin 315hp ja 700nm. Ohjelma on sellainen etten tuollaista kenellekkään vieraalle enää vakio-osilla tekisi, mutta omassa autossa hyvä testailla vähän hurjempiakin muutoksia. Suunnitteilla on ahtimen ja coolerin päivittäminen huomattavasti isompiin. Sen jälkeen voi etsiä pullonkaulaa polttoaine puolelta. Villi veikkaus on että kohtuullisen lähelle neljääsataa nuo vakiot romut piisaa. Ja pumpun saa varmasti modattua suuremmalle tuotolle sillä vastaavaa cp3 pumppua käytetään esimerkiksi Cumminsseissa. Myös suutinten muokkaajia maailmalta löytyy.
Comment
-
Vieras
Olen ehkä puolueellinen, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ohjelma koneeseen ja ajoa, kaikki ehjät osat kestää tehon/ väännön kasvun. Laatikkoa ei tarvitse ohjelmoida.
Hintoja löytyy netistä, Findieselin ohjelma 650€ eikä tarvitse jännittää. Lukemia tulee n.300hv/ 600nm
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vr6vr6 Näytä viestiLaittakaas kokemuksia 176kw pannuhuoneen ohjelmoinnista. Erityisesti tippiaskilla olevat. Mikä ohjelma/hinta/toimivuus/ + / - /
Miten tuo tippi käyttäytyy ohjelman jälkeen? Ajetaanko sille oma ohjelma?
Kovasti kutittelis laittaa lisää hönkää
Itselläni manuaali, mutta tippi kestänee hyvin lukemat sinne 700 newtoniin asti. Manuaalin kanssa ei ole vauhtipyörän jurinoita kuulunut, mitä aluksi vähän pelkäsin.
Comment
-
Kyllä tuo 650Nm on aika kunnioitettava lukema manuaaliaskille. Varmasti se sen kestää, mutta kannattaa pitää järki mukana alavääntöjä käytettäessä.
Itse suosittelen manuaalien kohdalla ainakin kokeilemaan aluksi kevyempää, alle 600Nm ohjelmaa. Päivitetään riskimmäksi jos ei riitä, yleensä riittää :)
Comment
-
Vieras
Comment
-
A6 4F avant 3.0tdi - DPF poisto ja ohjelmointi
Eli operaatio olisi ottaa ja tyhjentää dpf pönttö ja ohjelmoida pois käytöstä, sekä samalla tietty lisää voimaa. Olisinkin tiedustellut, minkälainen homma tuo tyhjennys on ja missä ylipäätänsä sijaitsee koko pönttö. Jos jollakin on antaa apuja projektiin olisin enemmän kuin kiitollinen. Varmaankin optimoi autosi Taso 1 tai 2 riippuen kumpaa suosittelette.
Comment
-
Eikö tuo pönttö ole koneesta päin juuri ennen downpipeä ja cattia? Muistaakseni ainakin konsernin pienemmissä dieseleissä näin, en usko, että tuossakaan sitä olisi muualle jemmattu. Poistosta ei sitten olekaan mitään käryä, muistaakseni samassa paketissa on muutakin tavaraa. Saatan puhua höpöjäkin.
Comment
-
Vieras
Kunnon työkalu etupää pulttien katkaisuun. Mutterit ei varmasti lähde auki. Loput edellisen ohjeen mukaan. Itse tosin rikon kennon Hiltin piikkauskoneella, mutta sitä ei ehkä jokaiselta löydy :D
Comment
-
Millanen homma on DPF:än pois koodaaminen A5 3.0tdi ja löytyykö Turun seudulta foorumilaista kuka vois sen tehdä pientä korvausta vastaan?
Auto menee Marteliukselle ens kuussa ja en haluaisi vikatilassa linkuttaa Helsinkiin asti. Findieseliä tulee siitten ohjelmapuolelle ja jotain muutakin pientä vielä lisäksi...
Vai miten hyvin vikatilassa pystyy ajamaan? Vajailla tehoilla joo mutta kulkeeko esim 100km/h?
Comment
-
Vieras
DPF;ää ei saa koodattua pois, vaan se pitää poistaa ohjelmallisesti käytöstä. Tai sen valvonta poistetaan.
Suosittelen Marteliukselta ajoa suoraan Carplussalle, vaikka oletkin jo minulta ajan ohjelmoinnille varannut. Turha ajella tänne limp modessa kun lähempänä on paikka jossa saat saman softan.
Toki voisihan sitä kokeilla että ajat minun kautta ja tehdään ohjelmointi, sen jälkeen suoraan Marteliukselle. Periaatteessa pöntön ei pitäisi täyttyä vielä tuolla matkalla, jos normaali polttoväli on jotain 300km nurkilla.
Comment
-
Vieras
-
-
Nyt on jotakuinki osat paikoillaan ja eka versio softasta sisällä.
Viikon päästä vielä ohjelman muokkausta ja sitten penkissä käymään.
- ABT Power S hybriditurbo
- Darkside developmentsin välijäähdytin
- Pipercross intake vakiokotelossa
- Extra Walbro linjassa
- Lakesteelin tekemä 3" putkisto ahtimelta asti yhdellä vaimentajalla ja ilman dpf:ää
- JT-carfix / Findiesel ohjelmointi
Kaikki muutokset perustuu ihan täysin siihen mitä on maailmalla tehty ja hyväksi todettu.
Siinä lyhyt pätkä äänistä!
Comment
-
Vieras
Laken putki on kyllä älyttömän hienoa työtä. Eikä sen äänissäkään ole valittamista. Vaikka ballerin putki oli koko mökässään räyhäkkä, niin tssä on kyllä äänet, jotka omaankin kelpaisi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja emsii Näytä viesti- Lakesteelin tekemä 3" putkisto ahtimelta asti yhdellä vaimentajalla ja ilman dpf:ää
Comment
-
Mistäs tuon DPF:n täyttöasteen näki? ELSA vihjasi meas.block 68, ruutu 2, mutta itsellä näyttää tuossa tyhjää. Voiko DPF olla poistettu? Katsuri polki savuarvoksi 0,85, jos se kertoo jotain.
Vähän näkyy kyllä taustapeilistä tummaakin, kun rauhallisemman ajon jälkeen polkaisee kunnolla.
Comment
-
Itsellä seuraavaa...
Dpfllä varustettu kulkine myös ja mielessä nyt softaus ja deletointi.
Jos ja kun poltto alkaa, syttyykö koetauluun joku merkkivalo/mistä tuon polton huomaa?
Ajattelin vain ääneen, josko se olisi jo poistettu ja softattu, mutta kun kulutuslukemia katsoo, tuskin...
Eli. Mistä varmistan onko auto nyt vakio ja dpf tallella?
Anteeksi ja kiitos
Comment
Comment