Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI DPF + lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuikku on elävä legenda mersumiesten keskuudessa. Kai näihinkin osaa jotain tehdä.

    Comment


    • Ei mene vikaan tuikunkaan valinta softan tekoon.

      Omassa bkn koneisessa tippi askillisessa päässyt testailemaan mitä tuosta irtoaa. Syötönmäärästä arvioituna pitäisi olla noin 315hp ja 700nm. Ohjelma on sellainen etten tuollaista kenellekkään vieraalle enää vakio-osilla tekisi, mutta omassa autossa hyvä testailla vähän hurjempiakin muutoksia. Suunnitteilla on ahtimen ja coolerin päivittäminen huomattavasti isompiin. Sen jälkeen voi etsiä pullonkaulaa polttoaine puolelta. Villi veikkaus on että kohtuullisen lähelle neljääsataa nuo vakiot romut piisaa. Ja pumpun saa varmasti modattua suuremmalle tuotolle sillä vastaavaa cp3 pumppua käytetään esimerkiksi Cumminsseissa. Myös suutinten muokkaajia maailmalta löytyy.

      Comment


      • Laittakaas kokemuksia 176kw pannuhuoneen ohjelmoinnista. Erityisesti tippiaskilla olevat. Mikä ohjelma/hinta/toimivuus/ + / - /

        Miten tuo tippi käyttäytyy ohjelman jälkeen? Ajetaanko sille oma ohjelma?

        Kovasti kutittelis laittaa lisää hönkää

        Comment


          Olen ehkä puolueellinen, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ohjelma koneeseen ja ajoa, kaikki ehjät osat kestää tehon/ väännön kasvun. Laatikkoa ei tarvitse ohjelmoida.
          Hintoja löytyy netistä, Findieselin ohjelma 650€ eikä tarvitse jännittää. Lukemia tulee n.300hv/ 600nm

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja vr6vr6 Näytä viesti
            Laittakaas kokemuksia 176kw pannuhuoneen ohjelmoinnista. Erityisesti tippiaskilla olevat. Mikä ohjelma/hinta/toimivuus/ + / - /

            Miten tuo tippi käyttäytyy ohjelman jälkeen? Ajetaanko sille oma ohjelma?

            Kovasti kutittelis laittaa lisää hönkää
            Omassa 176kw CCWA -koneessa on ollut kohta viikon LTR -racingin softa, ja ajoakin on kertynyt reilu 1000km. En ole penkittänyt, mutta penkitellään kesälomaviikolla. Pitäisi olla siellä noin 300hv:ssa ja +650nm -väännöissä. Hinta yksilöllisesti neuvoteltavissa.

            Itselläni manuaali, mutta tippi kestänee hyvin lukemat sinne 700 newtoniin asti. Manuaalin kanssa ei ole vauhtipyörän jurinoita kuulunut, mitä aluksi vähän pelkäsin.

            Comment


            • Kyllä tuo 650Nm on aika kunnioitettava lukema manuaaliaskille. Varmasti se sen kestää, mutta kannattaa pitää järki mukana alavääntöjä käytettäessä.

              Itse suosittelen manuaalien kohdalla ainakin kokeilemaan aluksi kevyempää, alle 600Nm ohjelmaa. Päivitetään riskimmäksi jos ei riitä, yleensä riittää :)

              Comment


                Laatikko ei aiheuta ongelmia, kytkin ja vauhtipyörä ilmoittaa ensin itsestään jos ilmoittaa.

                Comment


                • A6 4F avant 3.0tdi - DPF poisto ja ohjelmointi

                  Eli operaatio olisi ottaa ja tyhjentää dpf pönttö ja ohjelmoida pois käytöstä, sekä samalla tietty lisää voimaa. Olisinkin tiedustellut, minkälainen homma tuo tyhjennys on ja missä ylipäätänsä sijaitsee koko pönttö. Jos jollakin on antaa apuja projektiin olisin enemmän kuin kiitollinen. Varmaankin optimoi autosi Taso 1 tai 2 riippuen kumpaa suosittelette.

                  Comment


                  • Eikö tuo pönttö ole koneesta päin juuri ennen downpipeä ja cattia? Muistaakseni ainakin konsernin pienemmissä dieseleissä näin, en usko, että tuossakaan sitä olisi muualle jemmattu. Poistosta ei sitten olekaan mitään käryä, muistaakseni samassa paketissa on muutakin tavaraa. Saatan puhua höpöjäkin.

                    Comment


                    • Olisko antaa jonkinlaista kuvaa, että hahmottaa enemmän :)

                      Comment


                      • Poistosta ja muusta en tie mitään mut DPF sijaitsee siinä apauttiarallaa vaihdekepin kohdalla keskellä autoa. :)

                        Comment


                        • Tattista kuva ja lokaatiotäsmennys auttoi paljon! :) Vielä kun saisi käytännön vinkkejä joltakin mestareilta, jotka ovat tuon toimenpiteen suorittaneet..

                          Comment


                          • Pönttö irti. Tarkistusluukku yläpuolelle. Rautakankea ja vasaraa. Rautaliimalla kansi takas umpeen. Hilut paikalleen. Softa sisään. Siinäpä se. Luultavasti hommassa tarvitaan väkivaltaa sillä downpipen pultit on todella ruosteessa.

                            Comment


                              Kunnon työkalu etupää pulttien katkaisuun. Mutterit ei varmasti lähde auki. Loput edellisen ohjeen mukaan. Itse tosin rikon kennon Hiltin piikkauskoneella, mutta sitä ei ehkä jokaiselta löydy :D

                              Comment


                              • Kuullostaa ihan simppeli hommalta, kiitti vinkeistä :)

                                Comment


                                • Millanen homma on DPF:än pois koodaaminen A5 3.0tdi ja löytyykö Turun seudulta foorumilaista kuka vois sen tehdä pientä korvausta vastaan?
                                  Auto menee Marteliukselle ens kuussa ja en haluaisi vikatilassa linkuttaa Helsinkiin asti. Findieseliä tulee siitten ohjelmapuolelle ja jotain muutakin pientä vielä lisäksi...
                                  Vai miten hyvin vikatilassa pystyy ajamaan? Vajailla tehoilla joo mutta kulkeeko esim 100km/h?

                                  Comment


                                    Jos kerran Findieselin softaa meinasit autoosi, niin eikö kannattaisi sitten viedä auto suoraan Turkuun Carplus Oy:lle, joka on Findieselin softien jälleenmyyjä?

                                    Comment


                                      DPF;ää ei saa koodattua pois, vaan se pitää poistaa ohjelmallisesti käytöstä. Tai sen valvonta poistetaan.
                                      Suosittelen Marteliukselta ajoa suoraan Carplussalle, vaikka oletkin jo minulta ajan ohjelmoinnille varannut. Turha ajella tänne limp modessa kun lähempänä on paikka jossa saat saman softan.
                                      Toki voisihan sitä kokeilla että ajat minun kautta ja tehdään ohjelmointi, sen jälkeen suoraan Marteliukselle. Periaatteessa pöntön ei pitäisi täyttyä vielä tuolla matkalla, jos normaali polttoväli on jotain 300km nurkilla.

                                      Comment


                                      • Villeltä aluksi kyselinki sitä mutta menee niin hiton vaikeeksi kun asun Lahdessa.
                                        Olis kuulemma voinu tehdä softan paikanpäälläkin Laitilassa.
                                        Lähinnä jos Findiesel haluaa, että auto pitää logittaa ensin ton turbon takia, niin ei millään vittis ajella 250km sen takia. :(

                                        Comment


                                          Nojoo, hankalaa se on noin.

                                          Comment


                                          • Mulla on Shark Performancen ohjelma ja lukemat 260/600 =) oon ollu tosi tyytyväinen.

                                            Comment


                                            • Kuka näitä lastuja ja egr:n poistoja tekee Oulussa?

                                              Comment


                                              • Powerflashilta kannattaa kysäistä.

                                                www.powerflash.fi

                                                Comment


                                                • Nyt on jotakuinki osat paikoillaan ja eka versio softasta sisällä.
                                                  Viikon päästä vielä ohjelman muokkausta ja sitten penkissä käymään.

                                                  - ABT Power S hybriditurbo
                                                  - Darkside developmentsin välijäähdytin
                                                  - Pipercross intake vakiokotelossa
                                                  - Extra Walbro linjassa
                                                  - Lakesteelin tekemä 3" putkisto ahtimelta asti yhdellä vaimentajalla ja ilman dpf:ää
                                                  - JT-carfix / Findiesel ohjelmointi

                                                  Kaikki muutokset perustuu ihan täysin siihen mitä on maailmalla tehty ja hyväksi todettu.

                                                  Siinä lyhyt pätkä äänistä!

                                                  Comment


                                                    Laken putki on kyllä älyttömän hienoa työtä. Eikä sen äänissäkään ole valittamista. Vaikka ballerin putki oli koko mökässään räyhäkkä, niin tssä on kyllä äänet, jotka omaankin kelpaisi.

                                                    Comment


                                                    • Äänet on kyllä itellekkin mieleiset.
                                                      Normiajossa lähes vakion kuuloinen. Kengittäessä kuuluukin sitten mukavat murinat. :)

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja emsii Näytä viesti
                                                        - Lakesteelin tekemä 3" putkisto ahtimelta asti yhdellä vaimentajalla ja ilman dpf:ää
                                                        Onko siellä DPF(/cat) pöntön kuoret vielä paikallaan, vai mites tuommosen kans pääsee leimasta läpi?

                                                        Comment


                                                        • Ei oo mitään kuoria vaan putkea pelkästään. Kyllä se läpi menee.. ;)

                                                          Comment


                                                            Mistäs tuon DPF:n täyttöasteen näki? ELSA vihjasi meas.block 68, ruutu 2, mutta itsellä näyttää tuossa tyhjää. Voiko DPF olla poistettu? Katsuri polki savuarvoksi 0,85, jos se kertoo jotain.

                                                            Vähän näkyy kyllä taustapeilistä tummaakin, kun rauhallisemman ajon jälkeen polkaisee kunnolla.

                                                            Comment


                                                            • Itsellä seuraavaa...
                                                              Dpfllä varustettu kulkine myös ja mielessä nyt softaus ja deletointi.
                                                              Jos ja kun poltto alkaa, syttyykö koetauluun joku merkkivalo/mistä tuon polton huomaa?
                                                              Ajattelin vain ääneen, josko se olisi jo poistettu ja softattu, mutta kun kulutuslukemia katsoo, tuskin...

                                                              Eli. Mistä varmistan onko auto nyt vakio ja dpf tallella?
                                                              Anteeksi ja kiitos

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X