Mahdollista imuvuotokin. Luulis silloin joutokäynnin olevan hivenen korkeampikin...? Miksi Zetorin 2-syl.kone sanoo "Tos-tako-tos-tako"? Se pelkää junaa tasoristeyksessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Ei se imuvuoto ainakaan rikasta seosta ja tosiaan nostaa tyhjäkäyntiä yleensä. Motronic koittaa sitä kompensoida, mutta tuossa nyt ei ole selvästikään sellaisesta kyse. Ilman maffia luulisi toimivan silloin suht ok.
Onhan se jako kohdallaan ja suuttimien ja puolien johdot oikein? Suorasytkähän tuossa oli, ei varmaan saa johtosarjoja ristiin? Onko mahdollista, että käy vain toinen puoli moottoria? Kuulostaa hieman samalta, mitä yksi 3.2 V6 toispuolisena.
Comment
-
Jako on kohdallaan, sen oon tarkistanut nyt niin moneen kertaan ettei ole epäilystäkään. Pääsin nyt iltamyöhällä vielä talliin sitä putkea laittamaan. Siinähän laitat kun silmään tippuu koko ajan glykolia. Löytyi siis vesivuoto mutta paikkaa ei olisi osannut ekana arvata. Se moottorin takaa syylärille kulkeva vesiputki vuotaa. Nimenomaan se putki. Molemmat päät ovat kuivia mutta jonkun kiinnityskorvakkeen hitsisaumasta tiputtaa. Voi perkele kun syö miestä alkaa sitä ahtaasta paikasta taas repimään pois. Heikkoluontoisempi saattais napshauttaa.
Putkea ei siis ole vieläkään paikalla josta syystä en noita testikäynnistyksiä tee enää tähän aikaan illasta. Huomenna jatkuu.
Comment
-
Ei kukaan kuitenkaan usko muuten. Videolla näkyy se vuotava vesiputki ja hitsisauma josta tiputtaa. Pelkällä kraanavedellä tihkuu itse asiassa hitaammin, glykoli vissiin laskee pintajännitettä tai viskositeettiä tjmsp...
On mulla tollainen varaosa onneksi omasta takaa valmiina. Silti jyrsii tehdä turhaa työtä, varsinkin kun tuo ei ole ihan nopea tai helppo irrottaa kone paikallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=MzNY7...=youtu.be&hd=1
Comment
-
Oon ikuisuuden hakenut pientä nestehukkaa, luulin aina että valskaa jostain letkulämmittimen haaroituksista mutta tuolta se on tainnut tulla jo aikaisemminkin. Eihän tuota mikään muu kuin aika riko kun ei mitään rasitusta tule missään tilanteessa.
Comment
-
Pakoputki on paikallaan ja vianhaku jatkuu. Tähän mennessä testattua:
Tulpat testattu yksitellen, kaikki ehjiä.
Puolat testattu yksitellen, kaikki ehjiä.
Puristukset mitattu:
11.9 11.0
11.8 10.6
11.6 11.0
10.2 10.5
Jakopää
Puristuspainemittari on joku ennen kylmää sotaa hankittu Bilteman vehje joten tuloksien mittatarkkuuteen ei kannata takertua. Kertoo nuo tulokset vissiin ainakin jaon olevan kohdallaan, sitä en kyllä mitenkään syyksi jaksaisi uskoakaan. Mittamatta on tällä hetkellä enää suuttimet. Mitään muuta tuskin on tehtävissä ennen kuin uusi maffi tulee. Ilman maffia käy paremmin kuin maffi kiinni
Comment
-
Just tulin tallista, kävin mittaamassa suuttimet jotka oli kaikki saman 14.8-14.9Ohm joka kuuluukin.
Tulpat otin pöydälle puristuspainemittauksen ajaksi jossa olivat reilun tunnin, äsken laitoin paikalleen ja testasin vielä kerran mutta ei se vaan käy kunnolla. Bensa haisee ja kaasua antaessa poksauttaa välillä mielestäni imuputkesta.
Comment
-
Onko mahdollista laittaa eri puolien johtosarjoja ristiin? Maffissa se vika ei voi olla, koska ilman maffia auto on kuitenkin ajettavissa. Onko tulpat uudet vai vanhat? Joskus on käynyt niinkin, että auto hyytyi kesken matkan ja tulpat olivat rikki. Kaikki kuitenkin antoivat kipinää testatessa, mutta eivät selvästikään sylinterissä. Aika harvinaista, mutta mahdollista. Jos bensa haisee niin suuttimet varmaan ainakin aukeavat, joten niissä ei liene vikaa.
Comment
-
Johtosarjat ei mene millään ristiin. Tulpat on käytetyt, ajettu ehkä 5tkm.
Sellainenkin tuli mieleen että oliskohan käynyt joku ison käden ranetus tyyliin imusarja huonosti paikallaan tjms. Pitää peilin kanssa vielä mennä illemmalla ehtiessä katsomaan kun ei sinne oikein tahdo nähdä.
Comment
-
-
Noista lehmän hermoista sen verran, et jos tommosen tukun työntää rahaa remppaan niin sitä vaikka vasemman kiveksen antaa et tulille lähtee.
Mut erittäin mielenkiintoinen on ollu seurata projektia ja toivoo kovasti et ettei mikään menis perseelleen enää näin loppumetreillä.
Tuo puusta tehyn asennustyökalun voi sit käärästä lahjapaperiin ja mammalle antaa joululahjaks, jos vaikka löytäis tien yöpöydän laatikkoon.
V..tu ku niin intensiivisesti kirjotin niin tippu tulipesä housuille ja reikä palo niihin..
Comment
-
Mitenkäs ne hall-anturit, jotka irroittelit nokkien päistä?
Ja huom. en siis tunne ko. koneen rakennetta alkuunkaan, mutta olisiko niissä voinut käydä joku kämmi ja nyt olisi sytytys vähän hukassa?
Oletko myös tsekannut kaikkien käyntiin liittyvien antureiden arvot VCDS:llä, että näyttävät järjellisiä arvoja?
Comment
-
Testasin sytkäosat niin että otin suuttimien johdot irti ja kokeilin irtotulpalla kaikki puolat yksitellen. Nostin siis yhden puolan kerrallaan ja laskin imusarjan päälle ylimääräisen tulpan kanssa. Olivat kaikki omissa johdoissaan sillä hetkellä kiinni.
Tulpat testasin yksitellen jollain random puolalla samaan tapaan irtonaisella imusarjan päällä.
Hall-antureita ei saa kuin yhteen asentoon ja niistä jäisi vikakoodi. Vag-comilla en ole sen paremmin logittanut.
Äsken kävin imuvuotoa hakemassa, kone tyhjäkäynnille hyrskyttämään ja ruiskin carb cleaneria joka paikkaan. Jossain kaasuläppäkotelon suunnalla oli joku vuoto, käynti muuttui selvästi kun ruiski sinnepäin. Purin pannukakun ja kaasuläpän imuputket edestä pois koko ajan koittaen etsiä jotain vuotokohtaa mitään kuitenkaan löytämättä. Kiristelin vielä imusarjan pultitkin mutta eihän ne mihinkään menneet kun momenttiin on jo vedetty. Kasasin kaiken taas takaisin ja ekalla käynnistyksellä kuului kunnon vihellys ja kone sammui. Eikös tuokin ole edelleen ihan imuvuodon merkki? Vielä en selvittämättä uskatanut uudestaan startata.
Comment
-
Menin kuitenkin. Sammuminen johtui irti jäänestä kaasuläpän töpselistä. Avaimesta tulille, käy huonosti ja viheltää kovaan ääneen kun antaa kaasua. Kuin joku hihna luistaisi mutta siitä ei nyt ole kyse. Koitin taas ruiskia carb cleaneria ja niin se vaan imusarjan ja kannen välistä vuotaa. Huomenna imusarja pois ja tarkastamaan mikä on mennyt pieleen.
Comment
-
Ootko Hopsis nyt sivuuttanut kokonaan sen asian, että jos siellä olisi imuvuoto, niin a) jokainen pytty polttaisi ja bensa ei sen vuoksi haisisi ja b) seos ei olisi jostain syystä niin rikkaalla, että bensa haisisi. Voihan siellä imuvuotokin olla, mutta miksi bensa haisee ja ei käy kaikilla?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTarkistin samantein myös ne kansien öljykierron takaiskuventtiilit. Kyllä nyt pitäis öljyn pysyä nostimissa ja kiristäjissä kunhan joku vaan vielä ehtisi kasaamaan. Tavattoman hidasta nysväämistä noiden nostajien kanssa. Teen nyt niin että otan nostajat yksitellen irti keinusta, pesen carb cleanerilla ja painelen pienellä poranterällä sitä takaiskua ja lutkutan mäntää eestaas niin kauan että kaikki vanha moska on pois. Kaadoin astiaan uutta öljyä sen verran että nostajan saa kokonaan upoksiin. Nostaja kokonaan pinnan alla kun painaa nostajan männän sisään ja poranterällä taas palloventtiilin auki niin monta kertaa ettei enää tule ilmakuplia ja sitten päästää männän ulos niin nostaja vetää itsensä täyteen tuoretta öljyä ja on sen jälkeen yhtä puuta niin kuin kuuluukin.Viimeksi muokannut hoff4; 21.7.2013, 09:04.
Comment
-
Oletko kokeillut hetken käytön jälkeen pakosarjoista eri pyttyjen kohdalta, että onko kuinka saman lämpöisiä?
jos siellä olisi imuvuoto, niin a) jokainen pytty polttaisi ja bensa ei sen vuoksi haisisi ja b) seos ei olisi jostain syystä niin rikkaalla, että bensa haisisi. Voihan siellä imuvuotokin olla, mutta miksi bensa haisee ja ei käy kaikilla?
Millä öljyllä täytit nostajat? Nämä 5 naulaiset koneet on varsin herkkiä jättämään venat pienesti kantamaan jos käyttää liian paksua öljyä, kylmänä. Itse antaisin nyt koneen käydä senverran että öljy lämpiää kunnolla jonkun aikaa, ennen suurempia purku operaatioita.
Joka tapauksessa ohjelmassa oli tänään laskea pukeilta alas ja ajaa pihalle. Siellä saa rauhassa käyttää sitten vähän pidempäänkin eikä tarvi tallissa tukehtua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja The Base Näytä viestiTämä se on jännä tämä Hopsiksen ranetussaneeraus, että millon se on nipussa ja miten pelaa tulevaisuudessa. Harvemmassa Audissa on ollu yhtä paljon vastoinkäymisiä vaikka onhan niitä varmasti jokaisella rinkelikeulan omistajalla. Kovasti onnea.
Comment
-
Itse kokeilisin uusia tulppia. Niinkuin Pasi tuolla sanoi niin saattaa kipinöidä irrallaan mutta pytyssä paineen alla ei jaksa kuitenkaan seosta sytyttää. Näin on joskus itsellenikin käynyt kun on saanut tulpat kasteltua. Kastuneet tulpat saattaa herätä kun kuumentaa niitä jollain liekinheittimellä. Tosin voi olla että enää seuraavassa startissa ne ei taas herää.
Oisipa itselläkin vastaavat hermot kuin Mikolla. Tekstin perusteella ei ole aistittavissa edes mitään hermostumiseen viittaavaa. Minä olisin jo viskonut työkalut ja tulpat metsään ja paennut Timbuktuun.
Comment
-
No niin, tässähän ihan punastuu. Kyllä sitä muutama veripieru on tämän projektin kanssa päässyt ja hermotkin on mennyt mutta ei se siitä työkalujen paiskomisesta enää parane BTDT. Eniten nuukaa miestä motivoi raha. Liian paljon pelissä että hermojen menetyksen takia laittaisi pensselit santaan. Seuraavaksi suurin inspiraation lähde on se, että tämä on oikeasti kivaa kun oppii jotain uutta koko ajan tehdessä. Vielä mukavampaa olisi toki ollut jos olisi saanut vapaaehtoisesti ja omalla aikataululla tehdä.
Sitten päivän aiheisiin. Nostin imusarjan aamukahvien jälkeen pois. Tuntui jotenkin käsittämättömältä se vihellys eikä minun järkeni mukaan voi kuulua muualta kuin vuotavasta imusarjan tiivisteestä. Veikkaus osui aika lähelle. Kuvat valehdelkoon taas enemmän kuin tuhat sanaa. Uusista imusarjan tiivisteistä puuttuu kokonaan yksi reikä. Vanhat olen jo heittänyt roskiin enkä päässyt vertailua tekemään mutta kannessa ja imusarjassa on paikat pultille 8 pultille, tiivisteessä vain 7 reikää. Tämähän siellä sitten oli pökittänyt vastaan kun pultti oli väkisin koittanut kairata reikää tiivisteeseen. Vielä kun olen nuo kiristänyt niin että keskeltä ulospäin aloittanut niin tuo keskimmäinen on jäänyt kantamaan ja muissakin on sitten momenttiavain naksahtanut jo kauan ennen kuin imusarja on ollut tiiviisti päin kantta.
Piti tulla perhettä ruokkimaan tässä välissä mutta nyt meen takas talliin kasaamaan ja kokeilemaan. Tein nyt niin että porasin 7mm terällä tiivisteeseen reiän siihen kohtaan johon se kuuluu, toisinsanoen siistin vähän sitä jälkeä jonka tiivisteeseen painanut pultti oli jo aloittanut. Ei mikään paras mahdollinen ratkaisu enkä ole oikein tyytyväinen mutta sitten vaihdetaan tiivisteitä jos tulee vielä ongelmia, eipä tuo imusarjan irrotus ota kuin 20 minuuttia.
Comment
-
Hetkonen seis. En nyt ymmärrä että miksei ne muut pultit ole voineet kiristyä jos yksi pultti ei kiristy? Ja eihän se pultti voi kiristyä ollenkaan mille tiivisteessä ole reikää. Sehän jää "metrin" ylös muista. Johonkin muualle sen imusarjan pitää jäädä kantamaan kuin tiivisteen "reiättömyyteen".
Ja pientä lisäystä, kannessa näkyy joku ohjuritappi? Olisiko imusarja jäänyt sen päälle kantamaan? Ja eikös tuossa pitäisi olla 9 (plus ohjaintappi) pulttia per kansi?
Comment
Comment