Lisää offtopiccia, Fiattikaupat meni sivu suun. Myyjä ei halunnutkaan myydä autoaan vaan jätti sen mieluummin varaosiksi omaan pihaansa. No ei sitten.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Talvi yllätti taas autoilijan, tai lähinnä Team Doorhandle. Kuskin ovi aukeaa muttei pysy kiinni, samoin apukuskin ovi. Ensiratkaisuna tohotin kuumapuhaltimella lukkopaketin rei'istä lämpöä oven sisään että pääsi edes töihin lähtemään. Eiköhän se nyt ole jo pakko käyttää ovipahvit auki ja putsata/rasvata kaikki kun kolmatta talvea lähtee eikä näköjään itselläänkään paremmaksi muutu.
Comment
-
Melkein sama vika aamulla oman käyttis-venton kanssa. Kumpikaan etuovi ei auennut. Menimpä kuskinjakkaralle sitten takapenkin kautta :) Lötköjen lukkojen kanssa ei ole koskaan mitään ongelmaa ollut. Mutta kaippa vento tartteis aseöljykylvyn lukkopesien ja ovien mekanismien suhteen.
Comment
-
Oliskin niin että ei aukeasi ollenkaan mutta kun erehtyy nykäsemään siitä kahvasta ja samalla tiedät mitä kävi. :) Lukko aukeaa mutta ovi ei, sitten kun ajelet vähän aikaa niin ovi sulaa ja aukeaa itestään eikä mee kirveelläkään takaisin kiinni. Toimii oikein kivasti takaovien kanssa. :)
Comment
-
Vaihdoin viriviri kiillotetun ja portatun imusarjan paikalle, samalla vaihdoin toisen puolen rikkinäisen combi-valven ja otin webaston syliin, se kun ei ole koko aikana asentamisen jälkeen toiminut kunnolla.
Vesi kiertää, palopuhallin toimii mutta liekki ei syty kunnolla, yskii ja potkii vaan kunnes sammuu. Aattelin sitten että puretaan koko toosa pöydälle niin eihän siitä ilman kiroamista selvinnyt. Melkein kaikki pultit niin ruosteessa ja jumissa että sai porata auki. Sitten kaiken hyvän lisäksi liekkivahti oli jässähtänyt niin kovasti palopesään kiinni että katkesi irti vetäessä puolesta välistä ennen kuin irtosi. Se on huomenna nussittava plussasta vastaava osa tilalle että saa auton taas kasaan. Siinä kun on weba monta kertaluokkaa helpommin käsillä. Sai sen putsattua ja muuten takaisin kasaan mutta kyllä minä taas mieleni niin pahoitin.
Comment
-
Viime talvena taistelin C4:n lukkojen kanssa. Sisäkahvasta kun meni nyppäämään niin auki se jäi useimmiten. Workaround siis ikkuna auki ja ulkokavasta vain aukoo ovia.
C4:ssa varmasti on eri systeemi kuin C5:ssä, mutta vanhemmassa sisäkahvan koukku on kyllä niin huterasti lukkopesässä kiinni, että se irtoaa helposti jos mekanismi jumittaa.
Ja oven sulattaminen talvella oli aika urakka. Mulla oli monen monta päivää useaan otteeseen useita tunteja sisätilan lämppäri puhaltamassa oveen.
Kesällä otin molemmat verhoilut auki ja herkistelin systeemit. Nyt toistaiseki on vielä pelannut.
Comment
-
C5 tunnustaa näköjään sukuaan. Käsijarrumekanismi satulasta jumissa prkl. Lähti vielä auki päällipuolelta vasaralla koputellen ja ulkoiset mekanismit putsaten/rasvaten mutta vähän tuollaista tekohengitystähän se pakkaa olemaan. Meni siinä koputellessa kuitenkin sen verran aikaa että muut hommat lykkääntyy taas.
Mikähän ton kaasuläpän tjms kanssa nyt on tullut kun käynnistäessä jää kierrokset melkein kahteen tonniin, laskee siitä parinkymmenen sekunnin aikana sitten normaaliin mutta saattaa yht'äkkiä pihassa tyhjäkäyntiä käydessä omia aikojaan nostaa 700->2000rpm ja jää huutamaan sinne. Sitten jos käy näpäyttämässä polkimella kaasua niin laskee taas normaaliin 700rpm.
Comment
-
Sain kaasuläpän sopeutuksella kierrosten ryntäilyn hoidettua kuntoon mutta nyt käryää pienen ajon jälkeen öljynkiisu. Joku tiiviste vissiin vuotaa jostain eikä tyhjäkäyntikään oikein vakuuta. Välillä putoaa yksi sylinteri pois, heti kun nostaa 800-900rpm ja siitä ylöspäin niin kaikki toimii.
Samalla kun vaihdoin imusarjan niin alkoi noin tyhjäkäynnin ongelmat ja lisäkummallisuutena pakoputki naksuu ajon jälkeen kuumuuttaan jota ei ole ennen tehnyt kuin korkeintaan ratakierrosten jälkeen. Joku vuoto siellä on ja menee laihalle.
Kyllästyin nyt viimeistään käyttöautoa ropaamaan ja tein alustavasti puhelimessa kaupat yhdestä C5:sta. Ei vaan tuu elämästä mitään jos joka kerta pitää purkaa ja kasata vehkeet saman illan aikana että pääsee seuraavana aamuna taas töihin. Nyt pitäis enää saada jostain aikaa lähteä autonhakureissulle.
Comment
-
On kyllä huonoa tuuria sinulla ässän kanssa, voimia! Toisaalta tämä ketju auttaa nyt ja tulevaisuudessa montaa C5 S6 omistajaa. Voit ehkä pitääkin itseäsi mallin pioneerina kun 10v päästä joku sortuu vielä kyseisen auton hankkimaan ja Googlella tämän ketjun löytää kaikkine mahdollisine vikoineen :)
Jos yhtään helpottaa niin muutamat viat näyttää olevan "kaikilla". Pakkasella jos ei sisälämmitin ole huutanut, ei yleensä minullakaan aukea kaukosäätimellä kuskin ovi, kaikki muut kylläkin. Ei millään tuossa pihalla viitsisi purkaa oven sisustuksia että pääsee lukkopesää paremmin rasvaamaan.
Toinen mihin jännityksellä odotan sulta myöhemminkin kommentteja on tuo tyhjäkäynti, minulla on tehnyt yhden ainoan kerran sen että kotipihalle tullessa kierrokset jäi n. 2000 ja sitä kun ihmettelin ja polkaisin kaasua niin tippui takas kehräämään tutun 800 tietämille. Liekö ennakoi jotain?
Comment
-
Ei liene vallan poikkeuksellista että näillä kilometreillä ja tämän ikäisessä korkkaisi kaasuläppä. On niitä sentään yksi ylimääräinen vielä hyllyssä jos enemmän alkaa temppuilemaan mutta ainakin tässä vaiheessa näyttää siltä että vakkomilla tehty sopeutus olisi korjannut tuon murheen.
Comment
-
Hain jo pullon starttipilottia imuvuotojen etsintään mutta seuraavat testaukset teen vasta kun oon saanut uuden käyttiksen haettua. Siinä vaiheessa ajan tämän talliin enkä ota ulos ennen kuin kaikki rasittavat pikkuviat on fixattu.
Imusarja itessään on tiivis, kuten myös tasopinnat kansiin mutta onhan siellä vielä niitä mahdollisia vuotopaikkoja. Jossain vaiheessa pitää varmaan hyväksyä että uusii kerralla kaikki alipaineletkut ja venttiilit. Esim. se suction jet pump on alkuperäinen ja vikaantuessaan tekee samaa kuin rikkein pannukakku jonka juuri loppukesästä vaihdoin uuteen samojen oireiden takia kuin nyt on.
Comment
-
No niin. Motivaation kohotusta haettu itsenäisyyspäivänä erään C5:sen muodossa. Siihen ne yhtäläisyydet Saksalaisen premium merkin kanssa sitten jääkin. Picture related.
Jos joku väittää Audin ohjauksen olevan hiukan etäinen tai tunnoton niin suosittelen kokeilemaan miten homeista ruoho on aidan toisella puolella.
Olen vuosia vittuillut niin raskaasti ranskalaisille autoille että väistämätöntä odotellessa tuli vapaa :) Puolustuksekseni, tuo vesisängyn ja sohvan ristisiitos maksoi 800€, auto on kuitenkin teknisesti ehjä, 230tkm ajettu, hyvin varusteltu (xenonit, sadetunnistin, ajotietokone, autom. ilmastointi jne.), hiljan leimattu ja tältä vuosituhannelta. Sitkeästi koitin Audin linjastoa katella mutta samalla rahalla olisi saanut ~10 vuotta vanhemman kasikympin tai satkun enkä oikein pystynyt itselleni perustelemaan miksi merkkiuskollisuuden takia pitäisi väliaikainen käyttis olla 25 vuotta vanha, tarkoitus kun oli nimenomaan hankkia "joku vaan" siksi aikaa että saa oman ässän siedettävään kuntoon. Nimenomaan sellainen jota ei tarvi välittömästi alkaa pajottamaan.
Comment
-
Näyttäisi olevan hyvin kesäiset maisemat suomessa =) Mukava kauppakassihan tuo on ja tuon hinnalla ei saa esim. Risaan montaakaan osaa. Meilläkin on noita muun merkkisiä autoja useampikin hoitamassa työjuhtien virkaa. Näillä Audeilla ajaminen on sen verran arvokasta hommaa, että hyvä jos pyhinä raaskii liikuttaa ja silloinkin varovasti ettei mene mikään rikki ;-)
Comment
Comment