Kyllä toi oli tokasta sessiosta. Mutta olihan tossa vielä pari milliä varaa ottaa sisäänpäin.. ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"Phantom Black" -S4 BiT Stage 3
Collapse
X
-
Vähän hämmennän Samin rakentelulankaa seuraavalla vinkillä: jos mä olisin sä, mä tekisin ton 9.5x18 all around setillä. Mahdollistais hienosti esim. 225/35 joka kulmaan tai millä kumilla ny haluaakin tehdä. Täysin mahdollinen setuppi ässään mutta kuinka moni Suomessa tehny, voidaan varmaan laskee yhden käden sormin ne kenellä on cojonesia.
Comment
-
Tommonen 4x9,5" setti ois toki jees, mutta niitä harvemmin on tarjolla semmosista malleista mitkä sopii silmään. Tokihan kaikkee saa rakenneltua tai teetettyä noista koottavista mutta sit alkaa tuleen hintaa vähä liikaa. Lisäks noi takakaaret melkein huutaa paksumpaa kumia ku mitä eteen mahtuu.. :/ Kattellaan, on tässä viä aikaa.. ;)
Comment
-
No niin.. Ekin vanteet meni sivu suun, kun ei menny BBS:t kaupaks ajoissa. Nyt ne kuitenkin on jo myyty ja eilen tuli sit Ebay huudot himaan. Huulivanteella mennään sit taas ens kesänä lyhyen tauon jälkeen. :) Kuvat kertokoon loput!
Ihan kaikkee ei kuvat kerro. Eli Kerscher CS on malli ja specsit on eteen 9x18" ET41(?) spacerin vaatii ja taakse 10x18" ET28, pitäs mennä suoraan. Renkaat tuli mukana Pirelli P Zero Rosso 225/40 ja 255/35. Purku, kiillotus, maalaus ehkä, jos saan aikaseks.. ;)
Jos joku tietää mistä sais tämmösiä keskikuppeja(mukana tuli 2) ni kertokoon. Muuten tilaan universaalit ja liimaan jotku tarrat niihin..
Sovittelukuvia tulee aikaisintaan viikon päästä.
Comment
-
Menee kyllä tuolla ET:llä taakse suoraan mutta tuolla kumella tulee kyllä rappaan kaaria. itelle tulee 10x18 et25 ja tulee sen verta ulos et pitää laittaa joko 225 tai 215 :) tai en tiiä pitääkö mutta laitan ko tommoset löytyy varastosta :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viestiEii välttämättä.Mullahan on kaaret levitelty ja sisälokarit jätetty pois vallan.. ;)
Comment
-
Nyt on taas sovitettu vähän eteenpäin. Eli 25mm lätty näyttäiskin riittävän ohittaan jarrut, mutta homma tyssäs ekaan pulttiin. Noissa onkin 12mm reiät! Ei sit tullu aiemmin koitettua laittaa pulttia eikä muutenkaan tullu mieleen et se vois olla jotain muuta ku 14mm. Nyt varmaan porataan sit reikiä isommiks ku saan hommattua terän..
Sen verran noiden sopiminen epäilyttää kuitenkin, että tuli äsken huudettua Ebaysta toiset vanteet varalle, jotka pitäis ainakin sopia. :D Joskin sama poraus homma lienee edessä, kun ovat AMG-vanteet.. :/
Comment
-
Nyt on tullut "pitkillä vapailla" vähän näperrettyä taas. Vannehelvetti on toivottavasti kohta ohi, kunhan RH:hin löytyy sellaiset mutterit millä pysyy kiinni! Siitä lisää myöhemmin.. Pieni tiiseri kuitenkin vannemallista.
Tänään laitoin kojelautaan pitkään haetun ja jo jonkin aikaa hyllyssäkin maanneen hiilarilistan. Oviinhan on vaihdettu jo aikoja sitten vastaavat, tosin RS:n, kun tämä pitkä on S4:stä, eli sinisellä säikeellä. Ei sitä siitä kukaan huomaa.. ;) Vielä puuttuu ratin vierestä lyhyt pätkä, mutta pitää nyt teipata se vaan niin ei hyppää niin rajusti silmään, vaikka selvästi erilainen onkin. Huomenna saan kaverilta pätkän teippiä, niin saa tuon kuntoon.
Tuo vaihto ei ollutkaan niin paha kuin olin jostain syystä odottanut. Hanskalokero ja ratin alta laudan alaosa irti ja sit vaan pikku kiinnikkeet piti kammeta irti listojen tapeista. Yks tappi on keskikonsolin takana ja siihen ei pääse käsiks irrottamatta konsolia. Se tuli sit kiskottua väkisin läpi ja siinä menikin tuo hopea lista roskiskamaks, mutta eipä sillä mitään enää tee.. Alla kuva lukituspaloista ja listan tapista, jos joku suunnittelee samaa..
Comment
-
Semmonen vinkki siihen keskikonsolin kohdalla olevaan kiinnikkeeseen, jos joku muu suunnittelee irroitusta, että irrottelee kaikki muut kiinnikkeet ensin ja tekee kahdesta nippusiteestä lenkit ja pujottelee lähelle kiinnikettä ja sitten vetää nipparilenkeistä. Lähti ainakin meikäläisellä näin ilman vaurioita lista irti.
Comment
-
Tosiaan Janhen vinkillä saa tarvittaessa tuon listan vähän ehjempänä pois, mutta itellä ei ollu tarvetta eikä viitseliäisyyttä alkaa viritteleen. ;)
Mikko, kyllä mä taidan pitäytyä tässä teipatussa versiossa ennen ku alan väänteleen vääränkätistä pätkää. :) Ei tuo nyt niin pahasti tosta silmille hypi..?
Siitä vannehelvetistä.. Tuli tosiaan ensin huudettua noi Kerscherit Ebaystä ja todettua, että aika vaikeeks taitaa mennä niiden sovittaminen, kun takana ois ET pitäny olla lähellä nollaa, että ois menny jarrujen päälle. Lisäks ne ois pitäny kunnostaa ja porata pultinreiät isommiks. Huusin sit varalle RH AB Topline vanteet kokonaan kiillotettuna ja isolla ET:llä ajatellen et niitten on pakko mahtua ku saa pistää 20-30mm spaceria väliin. Juuei - puolat oli samalla tasolla vanteen kiinnityspinnan kans eli paksummat levyt pitää laittaa.
Vanteet on edessä 8,5"x18" ET55 ja takana 10" ET49.
Mittailin sit mitkä on minimipaksuudet spacereille ja tulin tulokseen et eteen 38mm ja taakse 33mm. Koska tommosia ei valmiina saa ja milliäkään liian ulos ei saanu tulla, kun muutenkin menis tiukalle mahtuuko. Eli spacerit tilaukseen Tommis Billetille(en ollu huomannu et Foorumiltaki ois varmaan saanu) ja odotteleen. Nopeesti tulikin, ku saivat samaan sarjaan mitä just tekivät.
Levyillä vanteiden speksit siis 8,5x18 ET17 ja 10x18 ET16!
Seuraavaks venttiilit. Meinasin, että laitan piilovenat ja ostinkin sarjan 11mm venoja. Vanteissa on n.7mm kolot, joten eikun pora käteen ja vähän isompi reikä huuleen ja vena paikoilleen.. No eiköhän sit ota venttiilin lipin puolelle tuleva osa kiinni huulen askelmaan eikä tiivisty kunnolla! Sit vanteet naapurin Vianoriin renkaiden laittoon. No eihän niillä sit ollu semmosia venttiilejä, joten lähin kierteleen liikkeitä mistä sais. Onneks heti Pirkkalasta löyty sekä 7mm että 10,5mm metallivenoja, ni semmoset sit taskuun ja takas Vianorille. Yhessä vanteessa on nyt sit isompi venttiili ku muissa. En jaksanu alkaa niitä kaikkia poraileen.. :/
Renkaiks ostin 215/40 ja 245/35 Nankangit, mutta jo ennen vanteille laittoo tulin siihen tulokseen ettei noi 245:set mahdu taakse. Otin sit vanhat Falkenin 225/40 nakit esiin ja niissä, kun oli n. 4mm pintaa jäljellä ni halkasija on sama kuin uusissa 215/40:ssä. :)
Noissa Billetin levyissä on rihlapultit mihin vanne kiinnitetään muttereilla, joten sit piti viä metsästää semmoset. No 14x1,5mm kartio on tietenki se harvinaisempi ja halusin lyhyet ettei tuu vanteet "naamasta" ulos. Semmoset sit löyty netistä ja tulikin nopeesti. Noilla sit kiinni ja auto maahan - perhana, nehän mahtuu oleen siä renkaineenkin! Ajelu kotiin ja pientä tärinää ilmeni, mutta ei vakavaa. Sit aamulla Pirkkalaan auto vvuoren kiillotettavaks. Tärinä alkaa olla jo aikamoista. Sit ku ajoin takas ni sai jo pelätä että rengas irtoo tms. Hallille päästyä tuliki sit todettua että etuvanteen pari pulttia oli sormin avattavissa, huhhuh! Eipä ollu kartio ottanu ku leveimmästä kohtaa kiinni vanteen koloon! No sit hakeen pallokantamuttereita ja tilaan joutu nekin. Ammattimiehetki ihmetteli, kun ei oikein tienny oliko vanne tarkotettu pallolle vai kartiolle, mutta aateltiin, että kyllä se pallolla paremmin vois pysyä kiinni.Eilen tuli sit laitettua pallomuttereilla kii ja hyvältä vaikuttaa toistaseks! :)
Siellä ne vanteet ny pyörii, mutta kyllä oli aika työn takana ja meni taas viime tippaan ja pykälän yli. Alkais piisaan nää erikoisvanneleikit taas! :D
Pari Iphone/Instagram kuvaa ennen ku saa jonku ottaan kunnon kuvia. Pari senttiä sitä pitäs saada laskettuakin, varsinki perässä kauhee wheelgap! ;)
Comment
Comment