Minkäslaista massaa sen pitää olla? Tiivistemassaa joo, mutta onko se jotain VAGin omaa vai saako hakee Motonetistä tms?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"Phantom Black" -S4 BiT Stage 3
Collapse
X
-
Onko yleensä tapana ottaa pakosarjat irti, kun noita ahtimia irrottaa? On meinaan tuo pakosarja-ahdin laipan takimmainen pultti vähän ahtaassa paikassa varsinkin kuskin puolella. Just saa pienimmän räikän siihen päähän, mutta on niin jumissa ettei saa tarpeeks voimaa. Toiselle puolelle uhrattiin jo muutama työkalu, mut se sentään lähti.
Tai miten tuo koneen takana puolelta toiselle menevä vesiputki irtoo? Ei ainakaan ihan pikku nyppäyksellä lähteny, kun ne päät avasi. Se on vissiin kiinni imusarjan allakin..?
Kyllä taas syö pientä asentajaa, kun tämmösiin menee puoli päivää! :(
Comment
-
Lisää kysymyksiä.. Siirryin lepuuttaan hermoja laatikon pulttien kimppuun. Onko jotain tiedettävää/varottavaa, kun laatikkoo irrottaa koneesta? Nopeusanturi on irti.
Edelleen apuja kaivataan edelliseen ongelmaankin. Jos ottaa pakosarjan irti, niin tiiviste mennee uusiks, eikö? Vai voiko vanhan käyttää, jos ok kunnossa?
Comment
-
JESJES!! Pultti lähti ahtimesta! Löyty toinen hylsy millä sain isomman räikän kii. Aiemmin kaveri hajotti jo samanlaisen, mutta onneks oli talossa toinenkin.. Sit jos viä laatikon sais irti ni vois lähtee himaan. Ylimmät pultit enää kii, mutta ei oo apumiestä tukemassa laatikkoo. Kai siihen pitää joku pyramidi rakentaa alle.. :)
Comment
-
Ja vielä loppuhuipennus
Mukava lopetus päivälle vaikka nää hommat ois pitäny saada tehtyä parissa tunnissa.. Huomenna jatkaan taas. Jos sais tuon motin pukkiin kiinni ja siinä sit pieni putsaus, öljypohjan tiivistys, ehkä venakopan tiivisteet vaihtoon, tulpat, ahtimet, kytkin jne. Katotaan sit mitä saa aikaan taas ja minkä nippelin kans saa taistella monta tuntia.. ;)
Saako Suomesta jostain yli 60,5mm pakoputken niitä "yhdysvaippoja"? Motonetissa ja Fixuksen katalogissa toi oli isoin. Tarvis pykälän isommat noihin putkiin.
Tällainen siis,
Comment
-
Tuli muutamia huoltokohteita mieleen, jotka voisi katsoa kuntoon, jos ei ole vielä listalla:
- uusi kytkimen työsylinteri
- uusi jälkijäähypummpu+letkut, jos vielä alkuperäinen. Huomattavasti mukavampi vaihtaa nyt, kuin kone paikallaan. Imusarjaa ei tarvitse irroittaa.
- Jälkijäähyn lämpötila-anturi. Jotkut laittavat +93 asteista (orkkis luokkaa +103). Pyörii vedet vähän useammin ajon jälkeen.
- Huohotinjärjestelmän putsaus
- Hukkaporteille menevien letkujen tarkastus. Hiukan viddumainen paikka vaihdella niitä kone paikallaan.
Tossa mitä tuli nopeesti mieleen. Aina unohtuu kuitenkin jotain.
Comment
-
Jees.. Biltemasta löytyi noi putken liitokset, kiitos Antti! Kuuden euron kappalehintaan saa vaikka hajotakin kerran vuodessa, kun Britti-Ebaysta olis saanu vastaavia n.30€/kpl. ;)
Noista Pasin huoltokohteista ois kiva vaihtaa vaikka kaikki, mutta nyt alkaa pakollisetkin "suunnittelemattomat" hankinnat imee sen verran rahaa(jota ei ole), että nuo täytyy jättää myöhempään ajankohtaan. Huohotin letkut pitää putsailla kyllä ja nuo hukkaportin letkut jo katselinkin.
Tämä päivä menikin kokonaan huoltotöissä ja niin taitaa mennä iso osa huomistakin. Nyt tuli vaihdettua venttiilikopan tiivisteet ja tulpat sekä otettua kytkin ja vauhtis irti, että sai koneen pukkiin kiinni öljypohjan irrotusta varten. Yllätyksenä tuli siinä sellainen, että eihän kone mahtunut pyörimään meidän pukissa ennen kuin otti toisen pakosarjan irti! Siinä sit tietysti pari vaarnaa katkesi ja muutama tuli irti mutterin mukana. Nyt pitää sit hakee(tilata luultavasti) Marmorilta toi tiiviste, vaarnat ja mutterit sekä alemman öljypohjan tiiviste. Nice!:)
Viime töiksi sitten illan suussa avasin pohjan(molemmat) ja huomenna jatkuu niiden putsauksella ja ainaki ylemmän tiivistyksellä. Jakopään varmaan vois sit tässä välissä vielä tehdä, jos saan siihen jonkun viksumman kaveriks(Niko, tässä olis hyvä kohta tulla käymään;)) ja toisen ahtimen varmaan voisi laittaa kiinni.
Edit: Nopea googlaus(Okkim toisella foorumilla) kertoikin, että myös tuo alempi öljypohja tiivistetään nykyään massalla, eli ei tarvi sitä hakea mistään.. :)
Picasa ei nyt jostain syystä uppaa kuvia eikä tähän liitteeksikään suostu tulemaan(liian isoja) niin tänään ei sitten ole tarjota kuvia. Huomenna sitten ehkä enemmän...Viimeksi muokannut TSami; 6.6.2012, 23:44.
Comment
-
Siinä sit tietysti pari vaarnaa katkesi ja muutama tuli irti mutterin mukana.
Comment
-
Toinen ahdin kiinni. Sit menin hakeen imuputkia varastosta huomatakseni, että nepä onkin hävinnyt johonkin.. :O Mielestäni oon niitä monta kertaa tässä viime kuukausina täälä kattellu, mutta nyt ei sit löydy mistään. No, kai ne jostain ilmaantuu..
Milläs jipolla tuon propellin saa irti koneesta ilman oikeita työkaluja?
Comment
-
Hyvä sitten. Mistä se sun koneen kilauttanut levy oli, kun en mä mitään tuon näköistä ole tässä nähnyt ainakaan irrallisena? Ihan sillä, että osaan kattoo, että se on sit kiinni.. ;) Osanotot sun auton puolesta, voin vaan kuvitella mikä fiilis tossa kohtaa. Pitää toivoo, että tää oma pysyy kasassa ekojen ajojen jälkeen..
Comment
-
Jakopäähomman viime metrit, mutta taas tarvis varmistusta: Oon laittamassa nokkahihnaa paikalleen, mutta ei ihan ylety. Ohje sanoo, että pitäis irrottaa nokkapyörät jollain erikoistyökalulla. Miten tuon nyt saan venytettyä ihan vähän, että menee paikoilleen? Kiristäjä on kyllä tapissa jo.. Miten tuo nokkapyörien poisotto käytännössä tapahtuu ja miten katotaan ettei jako sit mee vituralleen?
Comment
-
Meneekö paikalleen siten, että otta kiristimen pois ja laittaa hinan sitten ja kiristimen vasta ihan viimeisenä takaisin? Tai vaihtoehtoisesti jonkun helposti irrotettavan apurullan? Ainakin portterin jakopäässä täytyy laittaa yks ohjuririlla vasta hihnan jälkeen, että sen saa menemään paikalleen.
Comment
Comment