Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei ole pinkit vaan candy punaset! :D On ollut joo vihreä ennen ja konehuonetta ei ole maalattu. Enkä nytkään jaksanut(enkä olisi ehtinyt) stripata tuota niin, että olisi voinut maalata mustaksi.
Tiukalle kyllä näyttää menevän vaikka juhannuskin mennee tallissa! :/ Onneks ei oo kovin hyvää ilmaa luvattu! :D
S4:jän cooleri kiinnikkeisiin tein uuden jaon. Coolereissahan on semmoiset tapit takana, jotka tulee coolerin taakse kiinni. Muistaakseni laitoin RS coolerit yhdellä tapilla kiinni takaa.
Eli porasin reijän siihen paikalla olevaan tukeen, jotta sai RS coolerit paikalleen.
Onko Aki sulla noi APR:n letkut? Pitää varmaan jotkut DIY-tuet sit tehdä jos ei vaikuta tarpeeksi jämäkältä pelkkien letkujen varassa.
Joo on.
Ite tein siihen sivulle tukitangon. Siihen mistä peltiä leikattu.
jos ois ollu fiksu, niin ois leikannu pellin silleen, että se ois toiminu tukena. APR:n ohjeissa myöskään tööttien sijoittelu ei oo hirmu optimaalinen.
3 iltaa mulla meni turatessa pelkkien coolereiden kanssa.
Btw niistä bilteman pakoputkiyhdysputkista. Sehän piti olla 64,5mm ja pieleenhän se meni. Tuli tuossa ihmeteltyä kun ei niitä tiiviiksi saanut 2,5" putken kanssa (eli ulkohalkaisija 63,5mm), niin mittasin että sisähalkaisija kiinni kiristettynä nekin ovat todellisuudessa 60,5mm putkille tarkoitettu.
Eli säästyt samalta ihmettelyltä kuin minä ja heivaat pois ne. Mutta mittaa se halkaisija ensin kuitenkin varmuuden vuoksi.
Niin siis se bilteman 64,5mm liukumuhvi on oikeasti vain 60,5mm putkelle. Eli bilteman 60,5mm liukumuhvi ollenee näinollen todellisuudessa noin 57mm putkelle.
Joo siis XS-powerin cat-back on 60,3mm eli 2,38", kun he pyöristävät sen 2,5-tuumaiseksi.:) Ne dp:t on oikeastikin 2,5".
Mun DP:thän on 60mm(tai 60,2tms), niin eikö siis noi 64,5mm muhvit sovi vai?
DP:itä jo sovittelin toissapäivänä ja pieni suunnitteluvirhe tuli esiin, kun sain ne ahtimiin kiinni. 1)Molemmat on liian lyhyet, ja 2) cat-backin alussa se supistekohta on 55mm ni eihän tuota 60millistä voi siihen päälle vaan laittaa tuolla muhvilla. Pitää mennä hakee Motonetista tai Biltemasta sellainen supistuspätkä molempiin ja hitsata ne kiinni. Jos niistä sit sais sopivan pitkät ja yhtymäkohdan sisäkkäin..
Joo eli jos sulla tulee 60-60,5mm putkiin ne liitosputket, niin silloin ne on sopivat. Kyselit vain isompia kuin 60mm liitosputkia edellisellä sivulla.
Älä nyt prkl niitä supisteita jätä. Leikkaat sen pois ja hitsaat dp:n jatkoksi sen 5cm 60mm tai 60,3 millistä tai sitten jatkat catbackia, kumpaa vain. Ja siihen päälle se bilteman liitosputki joka sulla nyt on ja vieläpä oikeaa kokoa.
Juu 64.5 on toki 60 putkelle tarkoitettu, olin näkevinäni hyllyssa 67.5 liukumuhvin mutta saatoin nähdä väärin.
V-Bandit kannattaa laittaa, jos vaan onnistuu. Tosin Xs putkistosta leikkasin sen supistuksen pois ja tuo 64.5 liukkari siihen mutta vaihtunee V-bandiksi tässä jossain vaiheessa.
Ei ainakaan netin hinnastossa löydy 67,5mm liitosputkea biltemasta.
Onkos tämä siis normaali käytäntö että liitosputki on pienemmälle putkelle kuin sen kokomerkintä/myyntinimike? Erikoista. Mutta miksi tuota isompaa kokoa ei löydy (kuin jostain jenkeistä)?
Joo V-bandithan ne on parhaat, tuo bilteman liitosputki nyt olisi vaan ollut sellainen helppo budjettiratkaisu.
No anyway, laitoin normaalilla muhviliitoksella ja nyt ei vuoda.
Hain sit Motonetista semmoset 60-57mm supisteet ja niillä on nyt putkisto hoidettu. Ei siitä ihan priimaa tullut, mutta toivottavasti pysyy kaasut sisällä. Koko putkisto nyt kiinni ja uudet lambdat kiinni. Auto piti ottaa taas tassuilleen pitkästä aikaa ku tallikaveri tarvii nosturia.
Huomenna takas coolereiden pariin. Ehtisköhän sitä lauantaina jopa vähä viettään Jussiakin..? :)
Kuvia ei nyt oo laittaa, kun puhelimella mennään..
Nyt on coolerit paikoillaan ja lukkopelti trimmattu sopimaan päälle. Painetestiä tein moneen kertaan. Ensin oli toinen alempi imuputki vähän löysällä ja sit pamahti kuskin alempi coolerin letku. APR ei oikein ylettynyt tarpeeksi pitkälle ni piti pistää RSn letku siihen.
Joku pieni vuoto saattoi vielä jäädä kun jostain koneen ja tulipellin välistä oli kuuluvinaan pieni sihinä, mutta mitään en löytäny saippuavedelläkään.. Katotaan miten pelaa ja haetaan lisää, jos tuntuu vuotoa olevan..
Huomenna tavoitteena olis saada keulapala kiinni, nesteet sisään, piuhat nippuun ja auto käyntiin. Sit kattellaan miten pelaa ja, kun toimii ni vielä on jäljellä 044 asennus. Ilman isompia ongelmia ehdin vielä hyvin säätöaikaan..*kopkop*
Ilmastointisaagakin muuten jatkuu. Siitä kun meni kierteet parista putkesta, kun kuivain irrotettiin. Sain foorumin kautta uuden kuivaimen ja putket, mutta putkista toinen oli eri autoon tarkoitettu. Tarvisin siis kompuralta koneen alta kuivaimelle menevän putken 8D0260707AB. Jos jollain on ylimääräinen niin tarjoa!
Muistutanpa suaki että ei tarvi ihmitellä toisin ku meikäläinen, kato ne bensapumpun johot sitte, se "punainen" johto ei näköjää ollut virta toisin kuin oletin! Eli tarkista mittarilla että menee johot oikeen päin, tai irrottaessa vanhaa merkkaa virta ja maa. ;)
Jeps. Luinkin sun projektista tuosta asennuksesta ja on mulla siihen joku ohjekin niin eiköhän ne piuhat oikein päin mene.
Eihän muuten haittaa vaikka ilmastoinnin kuivainta ei nyt oo paikallaan ja letkujen päät irrallaan? Toki laitan ne umpeen ja kiinni ettei maata laahaa..
Voikos tuota käynnistellä ilman jäähdytysvesiä? Jos ensin kattoo vaan et lähtee käymään ni ei tarvi vesiä taas laskee pois jos joutuukin ottaan viä lukkopellin irti..
No onhan ne letkujen päät tulpattu? Koko järjestelmään menee turhaa kosteutta. Eli kun laitat uuden kuivaimen niin se on kohta vainaa.
Voi sen startata ilman jäähynesteitä. Kohan ei nyt kauheesti käyttele.
Nyt on ekat savut otettu - paristakin paikasta.. Repsikan ahtimen tienoilta nous sit kans jotain savua. Savuaisko noi lämpönauhat alkuun? Piti myös jonkinmoista rallatusta tuolta hihnojen suunnalta, niinku jonku rullan laakeri olis ihan valmis..? Vettäkin tiputteli kuskin ahtimen banjosta, mutta sen sain onneks kiristettyä. Saakelin saakeli! Jotain tämmöstä kyllä odottelinki, eihän se voi kerrasta kuntoon tulla.
Lämpönauhat kyllä alkaa uutena savuaan lämmetessään. Itellä meinas kylmä hiki tulla ohimolle ku ahtimien vaihdon jälkeen liikennevaloissa tuli savu kabiiniin eikä älynny alkuun mistä se loppujen lopuksi tuli. Kyllä sä sen huomaat jos siellä ne lämpönauhat savuaa.
Juu ei ihan heti ala käry nouseen. Pari kertaa kun käytin vähä pidempään, ehkä minuutin ni sillon alku vähä savuaan, mutta kun käytin vaan 30s ni ei alkanu. Sillä puolella on pätkä lämpösuojaa, alkuperäistä peltistä, kiinni ja toisella puolella ei oo. Peltikin ehtii lämmetä aika hyvin tossa jo, kun napsahteleen sammutuksen jälkeen viä jonkin aikaa..
Tuota rallatusta en oikein saanu paikallistettua. En tiä tuleeko jostain rullasta vai venttilialueelta. Kierrosten mukaan se kovenee ainakin. Onko tommonen normaalia näin, kun on paikat ollu hetken ilman öljyä? Jos se siitä menis ku kone lämpiää.. Vai onko toiveajattelua?:) otin tosta videonki mutta nyt ei oo netti toiminnassa ni ei pääse laittaan katottavaksi. Arvauksia syystä saa silti esittää. Oikeasta arvauksesta palkitaan ruhtinaallisesti! ;)
Josko joku vaikka osaisi arvata mikä on tuon aiheuttaja..?
Nyt tuli käytettyä kone jo lämpimäksikin, mutta ei hävinnyt ääni. Pahenee kierrosten mukana. AAPUUVA! Nyt alkaa tulla jo todella kiire.. :(
Kävin viä hallilla lisäämässä öljyä tehostimeen ja olihan se alle minimin. Öljyä lisää, käyntiin ja behold - ei meteliä! :D huhhuh, kyllä oli jo usko kovilla päivällä, mutta onneks selvis näin helpolla! Huomenna sit keula kasaan ja lenkille ettiin seuraavaa ongelmaa. ;)
Ahtimien tienoilta nousee viä vienoa savua, toivotaan että se on ne lämpönauhat eikä sen vakavampaa.
Kiitos rauhotteluista!:)
Nyt on ensimmäinen testiajo tehty eikä ongelmia ilmennyt. Ahtoi ja meni normaalin tuntuisesti ainakin mitä nyt 2. ja 3. vaihteella vähän polkasi. Lenkillä alko tuo haju tupata kabiiniin ja tallin pihassa pukkas savua jonkin verran pyöränkoteloista, mutta loppu, kun pääsi sisälle.
Varmistusta kaivataan; missä järjestyksessä nippelit laitetaan 044 pumppuun?
1) banjo-vastaisku-kupumutteri
2) vastaisku-banjo-kupumutteri.
Toivottavasti joku ymmärtää mitä haen. :)
Pumppu ostettu ilman vastaiskua ja muut osat haalittu muualta.
Perhana kun on just kaikki nettiyhteydet poikki paitsi kännykkä ni ei saa kuvaa mukaan..
Comment