Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 "evoluutio etenee"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    kiinan kopiot kiertäisin kaukaa.

    laatumerkkejä esim. tial

    Comment


    • #32
      Riippuu aika paljon tulevasta ahtimesta ja ahtopaineista millaista porttia haetaan. Lähinnä siis kokovaatimuksen puolesta. Vakiolla pärjää yllättävän pitkälle tapauksesta riippuen.

      Comment


      • #33
        No paineet ei ainakaan putoa tuosta nykyisestä 1.4 barista. Tavote olisi tehdä alakerta kestämään kunnolla ainakin sen 2 baria.
        Tuo GT40 vissiin riittää tuotossa aika pitkälle, mutta kuulalaakeroituun vastaavan kokoiseen se mahdollisesti vaihtuu.

        Tällä autolla ei vaimo ajele, joten jos toinen kone tehdään niin tehdään kunnolla ja tehotavoite on sen mukainen :)

        Comment


        • #34
          gt4088r riittää vajaaseen 700hv,gt4092r vähän yli 700hv.pakopesä kannattaa valita mahdollisimman pieni .63-.85

          hukkaportti saa olla iso noin 45-60mm venttiilillä

          Comment


          • #35
            Ihan mielenkiinnosta, mielipiteisiin.

            Fiktiivinen tilanne, hukkaporttia mietittäessä.
            a:Otetaan ahdin pienellä pakopesällä vaikka nyt .48 ja 2 bar ahtoa.
            b:Tai isompi pakopesä .83, sama fööni ja ahtopaine.

            Tarvitaanko a. vai b. vaihtoehdossa isompaa/hengittävempää porttia?

            Entä jos ahtopaineet oliskin pienellä pesällä 1bar ja isolla ajetaan 2bar, tai niin että pienellä 2bar ja isommalla enää vain 1,5bar

            edit: leikitään nyt sitten että olis jo valmiina vaikka joku 30mm tial kopiopaska hyllyssä. niin riittäiskö miten, missä ja miksei

            Comment


            • #36
              Sanoisin että pakopaineiden takia olisi hyvä tuossa a:ssa olla hiukan isompi portti. Tosin teoriassa aika vaikea sanoa mikä sopii mihinkin, kun ei kerran tarkkoja ahtimen tietoja ole tiedossa

              Pakopesän koko vaikuttaa tarvittavan hukkaportin kokooon, samoin kuin turbon tuotto/koko itsessään. Iso turbo tarvitsee pienellä paineella isomman hukkaportin, tarvitseehan hukkaportin silloin päästää lävitseen enemmän pakokaasua,ettei paine nouse liikaa. Pienempi turbo isolla paineella taas päästää hukkaportin helpomalla. Tähän soppaan kun vielä lisätään pakopaine niin alkaa olemaan muuttujia jo ihan riittävästi.

              Tähän on todella vaikea sanoa mitään yleispätevää, kokonaisuus kuitenkin ratkaisee.

              Comment


              • #37
                Kuulin että tuo mun GT40 olis 67/60 siivillä. Mihinkä asti sellanen pitäis riittää?

                034:n sivuilla väittävät että GT35R riittäis 600-700 hevoseen... Mutta tuo gt4092r kuulostais maukkaammalta :)

                Comment


                • #38
                  67mm komp. ja 60mm turb.siipi vai toistenpäin??

                  Comment


                  • #39
                    Juuri noin päin.

                    Comment


                    • #40
                      Kovasti ahtaalta kuulostaa tuo pakosiipi

                      Comment


                      • #41
                        Voi piru, enhän mä ole varma kummin päin nuo mitat meni. Sain ne tekstiviestillä ja siinä luki että 67/60...

                        Comment


                        • #42
                          Noniin, eli vissiinkin se onkin juuri siten että pako 67mm ja imu 60mm.

                          Comment


                          • #43
                            Joku jumittaa tai vuotaa jossain. Tänään ei paineita saanut nousemaan millään yli 1 barin.
                            Täytyy rakentaa putkitulppatesteri ja tarkistaa ne vuodot ensin. Sitten pitää perehtyä siihen säätimeen.

                            Niin, joku tietäjä varmaan osais sanoa että mihin asti tuo GT40 noilla 67 pako ja 60 imu siivillä piisaa?
                            Vaimon meikkipeilin avulla löytyi pakopesästä teksti, Motorsport A/R .83
                            Viimeksi muokannut frosty; 6.12.2009, 22:29. Perustelu: Uutta tietoa

                            Comment


                            • #44
                              sellainen 550-600hv veikkaisin

                              Comment


                              • #45
                                Noniin välijäähdyttimelle tuleva letkuliitos oli halkeillut ja dumpin alipaineletkussa pikkiriikkinen reikä. Nyt ahtaa taas niinkus pitää.

                                Comment


                                • #46
                                  Eipäs ahdakkaan. Ahdot ensin nousee 1 bariin ja tippuu hitaasti 0.7-0.8:aan.
                                  Hukkaportin ohjausletkuun kun puhaltaa niin ilma karkaa hukkaportista jonnekkin. Sen ei kait kuuluisi tehdä niin? Mikähän siellä vuotaa? kalvo... tiiviste?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllä se venttiilin vartta pitkin vähän vuotaa pakosarjaan. Ei hirmusen kauheesti kyllä pitäis.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Posket pullollaan kun puhkuu letkuun niin ei ole posket pullollaan kuin pari sekuntia :) Riittääkö tuo määritteeksi?

                                      Comment


                                      • #49
                                        olisko ahtopaineen säädin tiensä päässä??

                                        Comment


                                        • #50
                                          Sen mekaanisen säätimen otin irti ja koitin paineilmalla niin vaikuttas toimivan ihan hienosti.

                                          Comment


                                          • #51
                                            hukkaportti kyllä vuotaa aika paljon,tialin porttia ei ainakaan saanut vuotamaan yhtää puhaltamalla.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mitäs siihen hukkaportin ylempään letkuliitokseen olis tarkotus kuulua?
                                              Onko olemassa inhimillisen hintasta hukkaporttia joka sopisi suoraan alkuperäisen tilalle? Tai ainakin ilman suurempia muutostöitä.

                                              Comment


                                                #53
                                                jos hukkis vuotaa niin ahtoja on enemmän kuin vuotamattomalla hukkiksella.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No prkl... nyt meni jo ajatukset solmuun. Jostain syystä se nyt kuitenkin uupuu paineita. Täys kaasulla nostaa ensin 1 barin ja siitä tippuu alaspäin, kun se sais olla 1.4-1.5 ja pysyä siinä.
                                                  Kuinka paljon ahtopaine laskee pakkasen myötä? Eikai ihan nuin paljoa pitäis.

                                                  Pitää vissiin koittaa seuraavaksi saako säätimestä nostettua paineita. Ois kuitenkin kiva tietää miksi paineet on laskeneet, vaikka säätimeen ei ole koskettu.
                                                  Auto kuitenkin muuten kiskoo ja toimii niinkuin pitääkin, lukuunottamatta kadonneita hevosia pienen paineen johdosta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja KH Näytä viesti
                                                    jos hukkis vuotaa niin ahtoja on enemmän kuin vuotamattomalla hukkiksella.
                                                    Niinhän se tosiaan on, kun järkevästi ajattelee

                                                    Olisko sielä kuitenkin vielä jossain ahtovuoto??

                                                    Mulla on yksi ylimääräinen hukkaportti, jos haluat kokeilla vaihtaa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kyllä siellä vielä voi olla ahtovuotoakin. Korjasin vaan sen minkä heti löysin.
                                                      Ihmettelen vaan miten se vuoto olis tullut noin ykskaks. Täytyy vielä tutkia tarkemmin.

                                                      Paljos se hukkis maksaa? Tai jos ei ala pelaamaan niin voiko sitä koittaa jos ajelen sinnepäin sitä koittamaan?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Miksi et etsi paineistamalla niitä vuotoja nyt ihan ensiksi? Ei ole ihan helppo arvailla foorumilla mistä vuotaa tai mikä mättää jossain autossa, jossa oletettavasti puolet palikoista pellin alla on customia.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Paineistamalla niitä etinkin ja pari vaimeaa suhinapaikkaa löytyi. Aloin vaan itseäni epäilemään että niitä voisi olla lisääkin. Tietysti onnesta pinkeenä kun suhinaa kuului niin en malttanut keskittyä loppuun asti ja kuulostella korjausten jälkeen josko se vielä jostain vuotaisi.
                                                          Asia korjaantuu heti kun pääsen töistä. Pirun työt kun häiritsee harrastamista. :D

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ihmettelen vaan miten se vuoto olis tullut noin ykskaks
                                                            Niin, pikkuhiljaa ja ihan vaivihkaahan noilla letkuilla on tapana ollu repeillä paskaksi.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Joopajoo, vallan hyödyllinen kommentti..
                                                              Meinasin sillä sitä että se ei tullut kesken ajon vaan se toimi ja seuraavan kerran kun autolla ajoin, se ei enää toiminut niinkuin sen pitää.


                                                              Noni, dumppi jumittu hiukan auki asentoon kun sitä liikutteli. Sen verran että sieltä valoa vasten katsottuna pilkisti valoa pikkusen. Putsauksen jälkeen ainakin kotitiellä nopeasti koitettuna nosti paineet yli barin. Herääkin huomattavasti herkemmin. Siellä oli vettä sisällä joka oli rasvan kanssa menny ihan sellaseksi saveksi. Voitelin sen männän molycotella, jos se ei kosteuden kanssa liisteröityis jatkossa niin herkästi.
                                                              Pitää pestä korvat kun en sitä vuotoa huomannut aikasemmin.

                                                              Kiitokset kaikille neuvoista.
                                                              Viimeksi muokannut frosty; 9.12.2009, 15:01.

                                                              Comment

                                                              Working...