Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 "evoluutio etenee"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tässä just työmaalla metsästän 4-tuuman putkea dp- ja pakoputkitarpeiksi.
    Varastitko vai "otitko"?

    Comment


    • #92
      Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
      Varastitko vai "otitko"?
      Autan taloa hävittämällä sekundaa jossa esim. klommo tai naarmu... =)

      Hukkaportti tuli ja kyllä siellä ne laipat mukana on.
      Taidan laittaa sen puhaltamaan ulkoilmaan niin ei tarvii siihen sitten tulevaisuudessa enää puuttua.

      Comment


      • #93
        Kyllä sinne 4.5" downpipe sekä 4" putkisto mahtuu.

        Comment


        • #94
          No minä kanssa kattelin että 4-tuumanen putki pitäs kyllä sinne sopia. Kaippa 4-tuumaset dp ja putki riittää jo riittää vaikka mihin. Sitä 3,5" putkea olis kyllä molempiin riittävästi...
          Jos tekis dp:n 4-tuumasesta ja putkiston 3,5-tuumasesta. Katteja vaan taitaa olla vaikea löytää yli 3-tuumaisia.

          Kuinka pitkälle riittää oikeasti ja tosielämässä tollanen 3-tuumanen putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella ja auttaako jos siihen tekee 4" dp:n?

          Comment


          • #95
            Alkuperäinen kirjoittaja PeteR Näytä viesti
            Kyllä sinne 4.5" downpipe sekä 4" putkisto mahtuu.
            Pete, ei kyllä mitenkään päin fiksusti ja siististi..

            Comment


            • #96
              3" putkisto riittää kyllä sinne +500hepan tehoihin. Tosin alkaa jo vaikuttamaan moottorin toimintaan, kun ahdistaa. Itse sulatin yhden kannen liian pienellä putkistolla ja huolimattomuudella. Nyt mulla on itellä 4.5" dp ja se 4" putkisto. Kattiongelman olen ratkaissut siten että putkessä on katin mittainen suoraputki...joka on nopea vaihtaa päittäin katin kanssa. Yksi potentiaalinen ongelma isossa putkistossa on äänenvaimentajan löytäminen, tai siis semmoisen järkevänkokoisen löytäminen. Noita 4" vaimentajia kun ei ole kuin rekkaautoissa, joissa on sitten kohtuullisen isot vaimentajat.

              Comment


              • #97
                Mulle kyllä riittää 4" dp ja saman kokoinen putki Tai vaihtoehtoisesti 4"dp ja 3,5" putki. Vaimennin ei tule olemaan ongelma, mutta löytyykö sopivan kokoista kattia?
                Hukkaportin putken vien jokatapauksessa erillään.

                Comment


                • #98
                  Onko Tepolla tai jollain muulla myynnissä pakosarjan tiivistettä ja T3 laipalle tiivistettä. Nyt olis sellasia vailla ja kiirekin olisi, kun auto on levällään tallissa.

                  Comment


                  • #99
                    Pakosarjan tiiviste pitäis vielä yks löytymän hyllystä, joskaan varmaksi en mee sanomaan.
                    T3-tiippaa ei ole tarjota.

                    Comment


                    • Viittitkö tarkistaa tuon pakosarjan tiivisteen? Ostan sen sulta pois jos vaan löytyy. T3-tiiviste varmaan löytyy jostain..

                      Comment


                      • Hariselta löyty T3 tiivisteitä. Nyt tarvis enää sen pakosarjan tiivisteen..

                        Comment


                        • Haet Victor Reinz´n tiivisten varaosaliikesta.

                          Comment


                          • Tarvii käydä kyselemässä.

                            Comment


                            • Reinzin tiiviste löytyi hyllystä

                              teppo.kalske@iki.fi

                              Comment


                              • Tiivisteet on tallissa, kiitokset Tepolle. Nyt kasaan se että pääsee maanantaina töihin. :)

                                Comment


                                • Löyty samalla muuten syy miksi paineet nousee niin hitaasti ja autossa haisi jatkuvasti pakokaasu. Pakosarja halki kahdesta kohtaa turbonlaipan ja hukkaportin välistä, sekä heti hukkaportin laipan alta. Oli niin hyvin piilossa nuo halkeamat ettei niitä edellisellä kerralla pakosarjaa ihmetellessäni löytynyt.
                                  Nyt hukkiksen laippamuutoksen yhteydessä ne löyty kun leikkasin vanhan laipan pois.

                                  Aika paperia tuntus olevan nuo rosteriset sarjat, varsinkin surkeilla turbon tuennoilla. Jos tuo nyt linnotuksen jälkeen kestäis kevääseen ja sitten mustasta vastaava tilalle. Tuennat turbolle olis nyt työvaiheena, kunhan vaimo kotiutuu töistä lasta vahtimaan.

                                  Comment


                                  • Eipähän ahda vieläkään. Ei ole vuotoja ja hukkis pitää takuuvarmasti. Prkl, ku järvessäkin on nuin paksu jää, joutas pohjamutiin koko auto.

                                    Comment


                                    • kyllä se jostain vuotaa,jos turbo on kondiksessa ja ahtopaineensäädin toimii.

                                      eikös se ahtanut vanhalla hukkaportilla oikein, kun vedit ruuvin kiinni?kokeile vielä säätimen toiminta, tukkimalla hukkikselle menevä ohjausletku.

                                      Comment


                                      • Vieläkö mekaaninen ahtosäädin? Jos dumppi voideltu Molykotella,voi jumia näillä pakkasilla,ei nimittäin ole kovin notkeaa voidetta.Aseöljy voiteena hyvä,toimii kylmässä ja kosteassa.

                                        Comment


                                        • Vanhalla hukkaportilla ahto ihan ookoo kun vedin sen pultilla kiinni, mutta kun tuo on montakertaa tehnyt sen aina millon minkäkin vian korjaamisen jälkeen että toimii ja ykskaks ei taas toimikkaan.
                                          Nyt hukkaportti huutaa suoraan 40 millisellä putkella pakkaseen, niin sen kyllä luulis kuulevan jos se vuotaa tai aukee ennen aikojaan, mutta ei. Se nosta paineet 0.5 baariin ja siinäkohtaa alkaa hieman kuulua isompaa ääntä hukkaputkelta, mutta todella vähän.
                                          Koitin säädintä eri asentoihin, mutta ei vaikutusta paineet on joka vedolla ihan samat.

                                          Molykote siellä dumpissa pelaa aivan varmasti. Se on sellasta kuivaa pinnotetta joka suihkutetaan ja hangataan rätillä, että siitä jää oikeastaan vaan sen väri pintaan. Toimii ydinvoimaloiden palloventtiileissä -96 asteesta aina +1000 asteeseen, joten luulis sen pelaavan tuossakin. Dumppi ainakin äänen perusteella suhautteli ihan normaalisti kun kaasun laski.

                                          Itekseni aloin pohtimaan että voiko katalysaattori olla jotenkin piloillaan tai tukkeessa? Pakoputkisto on minun mielestä jotenkin mahottoman hiljanen ollakseen kauttaaltaan 3 tuumaa ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella. Turbohan tietysti vaimentaa, mutta silti. Voisko sellanen aiheuttaa tuon ettei paine nouse tuon enempää?

                                          Paineensäädin on edelleen sama mekaaninen. Sitä koitin aikasemmin paineilmalla ja ainakin säätö pelaa. Menee kokonaan kiinni ja aukeaa kokonaan. En sitä mitenkään kellottanut että kuinka paine sillä muuttuu, mutta auki ja kiinni ja kaikki siltä väliltä sieltä löytyy ettei vika varmaankaan ole siinä.

                                          Ei varmaankaan auta kuin jatkaa ongelman tutkiskelua.

                                          Comment


                                          • Kyllä hyvinkin todennäköistä tässä kohtaa harjoituksia, että putkisto tukossa. Mittaa putkiston paine downpipestä.

                                            Comment


                                            • Tukossa oleva putkisto kyllä juurikin aiheuttaa ahtamattomuutta

                                              Comment


                                              • Olipas hyvä että piruuttani tein vanhan hukkiksen liitokseen ylimääräisen nipan vempaimille. Pitkästä aikaa hyödyllinen ajatus. :)

                                                Minkäsmoisissa paineissa sen pitäs olla? Toisin sanoen onko joku painearvo jonka alle sen täytyy pysyä toimiakseen?

                                                Comment


                                                • downpipestä mitattuna ei juuri yhtään.

                                                  kollektorista mitattuna pakopaine olis hyvä olla alle ahtopaineen.

                                                  mutta onhan tapauksia jossa pakopaine kollektorista mitattuna 3-4bar,vaikka putkisto ei ole tukossakaan,ahdistaa pienuuttaan vain.

                                                  Comment


                                                  • Ookoo, täytyy alkaa mittailemaan kunhan se emäntä vaan tulis töistä päästämään mut lapsen/koirien-vahtivuorosta.

                                                    Ei tuon ainakaan luulis ahdistavan pakopesän takia. Jos siellä joku niin paljon ahdistaa ettei paineet enää nouse niinkuin pitäis, niin se on varmaankin katti.
                                                    Simonsin suora vaimennin vaatii jo jonkunmoista kontaktia peruskallioon jotta alkaa ahdistamaan.

                                                    Comment


                                                    • Katti hyvinkin mahdollinen.Mulla oli kerran irronnut katista kenno ja oli tulppaantunu katin kuoren takaosaan, (pyöreä metalli katti) silloin aiheutti ahtojen seilailua.Valo tuskin läpäisi kennon enään.

                                                      Comment


                                                      • Aloinpa oikeen asiaa pohtimaan, kun tuli mieleen että pari kertaa auto on jysäyttänyt kunnolla putkessa että peilistä on näkynyt musta pöläys, kun rajottajaa vasten olen vaihtanut vaihdetta. Jos sellanen olis sen rikkonut.

                                                        Tänään huomasin vielä että moottorista kuuluu hidas tikitys kun auto on tyhjäkäynnillä. Nyt sen vasta huomas kun on pakosarja kunnossa eikä vuoda. Ihan kuin yksi venttiili naputtais, mutta kuulostaa vahvasti että se tulisi 3-pytyn suuttimesta. Voiko suutin pitää sellasta tikitystä? Saattaa se tietysti olla venttiilikin, kun sitä ääntä on aika noin päältäpäin vaikea paikantaa.

                                                        Pitää alkaa tutkimaan...

                                                        Comment


                                                        • Mulla pätkii joskus putkessa,mutta mulla ei olekkaan katti paikoillaan muulloin kuin katsastuksessa.Katin kanssa ei pätki.Voi olla,että sulla tuo "pakokaasujarru"sökönä.

                                                          Comment


                                                          • Suuttimet voi joskus pitää kovaakin tikitystä, riippuen ihan suuttimen merkistä/mallista.

                                                            Comment


                                                            • Mutta tämä kuulostais että vaan yksi suutin pitäs ääntä. Kaikki suuttimet on samaa merkkiä ja mallia.

                                                              Varmaan viisainta napata tuo katti pois kokonaan ja siirtää se hyllylle odottamaan katsastusta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X