Tässä just työmaalla metsästän 4-tuuman putkea dp- ja pakoputkitarpeiksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 "evoluutio etenee"
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viestiVarastitko vai "otitko"?
Hukkaportti tuli ja kyllä siellä ne laipat mukana on.
Taidan laittaa sen puhaltamaan ulkoilmaan niin ei tarvii siihen sitten tulevaisuudessa enää puuttua.
Comment
-
No minä kanssa kattelin että 4-tuumanen putki pitäs kyllä sinne sopia. Kaippa 4-tuumaset dp ja putki riittää jo riittää vaikka mihin. Sitä 3,5" putkea olis kyllä molempiin riittävästi...
Jos tekis dp:n 4-tuumasesta ja putkiston 3,5-tuumasesta. Katteja vaan taitaa olla vaikea löytää yli 3-tuumaisia.
Kuinka pitkälle riittää oikeasti ja tosielämässä tollanen 3-tuumanen putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella ja auttaako jos siihen tekee 4" dp:n?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja PeteR Näytä viestiKyllä sinne 4.5" downpipe sekä 4" putkisto mahtuu.
Comment
-
3" putkisto riittää kyllä sinne +500hepan tehoihin. Tosin alkaa jo vaikuttamaan moottorin toimintaan, kun ahdistaa. Itse sulatin yhden kannen liian pienellä putkistolla ja huolimattomuudella. Nyt mulla on itellä 4.5" dp ja se 4" putkisto. Kattiongelman olen ratkaissut siten että putkessä on katin mittainen suoraputki...joka on nopea vaihtaa päittäin katin kanssa. Yksi potentiaalinen ongelma isossa putkistossa on äänenvaimentajan löytäminen, tai siis semmoisen järkevänkokoisen löytäminen. Noita 4" vaimentajia kun ei ole kuin rekkaautoissa, joissa on sitten kohtuullisen isot vaimentajat.
Comment
-
-
Löyty samalla muuten syy miksi paineet nousee niin hitaasti ja autossa haisi jatkuvasti pakokaasu. Pakosarja halki kahdesta kohtaa turbonlaipan ja hukkaportin välistä, sekä heti hukkaportin laipan alta. Oli niin hyvin piilossa nuo halkeamat ettei niitä edellisellä kerralla pakosarjaa ihmetellessäni löytynyt.
Nyt hukkiksen laippamuutoksen yhteydessä ne löyty kun leikkasin vanhan laipan pois.
Aika paperia tuntus olevan nuo rosteriset sarjat, varsinkin surkeilla turbon tuennoilla. Jos tuo nyt linnotuksen jälkeen kestäis kevääseen ja sitten mustasta vastaava tilalle. Tuennat turbolle olis nyt työvaiheena, kunhan vaimo kotiutuu töistä lasta vahtimaan.
Comment
-
Vanhalla hukkaportilla ahto ihan ookoo kun vedin sen pultilla kiinni, mutta kun tuo on montakertaa tehnyt sen aina millon minkäkin vian korjaamisen jälkeen että toimii ja ykskaks ei taas toimikkaan.
Nyt hukkaportti huutaa suoraan 40 millisellä putkella pakkaseen, niin sen kyllä luulis kuulevan jos se vuotaa tai aukee ennen aikojaan, mutta ei. Se nosta paineet 0.5 baariin ja siinäkohtaa alkaa hieman kuulua isompaa ääntä hukkaputkelta, mutta todella vähän.
Koitin säädintä eri asentoihin, mutta ei vaikutusta paineet on joka vedolla ihan samat.
Molykote siellä dumpissa pelaa aivan varmasti. Se on sellasta kuivaa pinnotetta joka suihkutetaan ja hangataan rätillä, että siitä jää oikeastaan vaan sen väri pintaan. Toimii ydinvoimaloiden palloventtiileissä -96 asteesta aina +1000 asteeseen, joten luulis sen pelaavan tuossakin. Dumppi ainakin äänen perusteella suhautteli ihan normaalisti kun kaasun laski.
Itekseni aloin pohtimaan että voiko katalysaattori olla jotenkin piloillaan tai tukkeessa? Pakoputkisto on minun mielestä jotenkin mahottoman hiljanen ollakseen kauttaaltaan 3 tuumaa ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella. Turbohan tietysti vaimentaa, mutta silti. Voisko sellanen aiheuttaa tuon ettei paine nouse tuon enempää?
Paineensäädin on edelleen sama mekaaninen. Sitä koitin aikasemmin paineilmalla ja ainakin säätö pelaa. Menee kokonaan kiinni ja aukeaa kokonaan. En sitä mitenkään kellottanut että kuinka paine sillä muuttuu, mutta auki ja kiinni ja kaikki siltä väliltä sieltä löytyy ettei vika varmaankaan ole siinä.
Ei varmaankaan auta kuin jatkaa ongelman tutkiskelua.
Comment
-
Ookoo, täytyy alkaa mittailemaan kunhan se emäntä vaan tulis töistä päästämään mut lapsen/koirien-vahtivuorosta.
Ei tuon ainakaan luulis ahdistavan pakopesän takia. Jos siellä joku niin paljon ahdistaa ettei paineet enää nouse niinkuin pitäis, niin se on varmaankin katti.
Simonsin suora vaimennin vaatii jo jonkunmoista kontaktia peruskallioon jotta alkaa ahdistamaan.
Comment
-
Aloinpa oikeen asiaa pohtimaan, kun tuli mieleen että pari kertaa auto on jysäyttänyt kunnolla putkessa että peilistä on näkynyt musta pöläys, kun rajottajaa vasten olen vaihtanut vaihdetta. Jos sellanen olis sen rikkonut.
Tänään huomasin vielä että moottorista kuuluu hidas tikitys kun auto on tyhjäkäynnillä. Nyt sen vasta huomas kun on pakosarja kunnossa eikä vuoda. Ihan kuin yksi venttiili naputtais, mutta kuulostaa vahvasti että se tulisi 3-pytyn suuttimesta. Voiko suutin pitää sellasta tikitystä? Saattaa se tietysti olla venttiilikin, kun sitä ääntä on aika noin päältäpäin vaikea paikantaa.
Pitää alkaa tutkimaan...
Comment
Comment