Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 "evoluutio etenee"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Palat löyty ja ehjemmät levyt on tulossa. Vanhat levyt kerkes kuolla. Koneeseen hommasin 7A -nokat kun sain sopivasti, mutta en tiedä käytänkö niitä vai jotain muita. Vai vaan pelkän pakonokan. Säädettävät pyörät tarvii niille vielä katsella kaveriksi.

    Läppäriä en jostain syystä saa tunnistamaan Hestekkiä. Kokeiltu useammalla läppärillä ja ainoo mikä enään tulee mieleen on että piuha on poikki kun se kuitenkin makoilee normaalisti apparin maton alla.

    Sitten kysymys.. saako Ursaa muutoskatsastettua 18-tuumaisille vai pitääkö mun kammeta vaimon renkaat alle?
    Viimeksi muokannut frosty; 28.4.2010, 08:40.

    Comment


      Urssia on saanut 17" vakiorengastuksella (Bolerot), joten en hetkeäkään epäile, etteikö saisi 18" katsastettua. Tuurilla se 17" lukee otteessakin, jolloin ei tarvisi sen puolesta edes muutoskatsastaa.

      Comment


      • Juu, kyllähän urssiin on laitettu jopa 19"-20" ratastakin.

        Mulla on 225/40-18 8,5x18 et20 vanteella edessä, ja takana 255/35-18 10x18 et35 vanteella ja ei mitään ongelmia. Välillä kun on rapakeli, niin täpöt kun kääntä eturengasta, niin rapa ropisee renkasta sisälokariin. Eli tarkka inssi voisi tuosta pompauttaa, joten kuivalla kelillä pitäisi katsastaa. ;)

        Comment


        • Nonnii, satuimpa kattomaan otetta ja kyllä siellä 17-tuumaiset nököttää.

          Comment


            Kyseiseen asiaan viitaten, itsellänikin olisi 18" tulossa Urssiin alle, jahka pääsen sorvaamaan spacereita. Ilmeisesti ET35 varustetut "old rs4" replicat kun ottavat puolistaan ufoihin kiinni, jättäen 4mm tyhjää keskityspintaan...

            Otteessa on merkattuna 195/65 r15 rengaskokona (normi 100??) ja vaihtoehtoisena maahantuontikatsastuksessa alla olleet 225/50 r16 (alkuperäiset fuchsit ja rengaskoko).


            Kysymys tästä:

            Tietääkö kukaan onko mahdollista saada ilman erillistä muutoskatsastusta 18" alle, vetoamalla tähän jo tehtaallakin alkuperäisinä saatuihin 17"? Otteeseenhan pitäisi tietty merkata, mutta se kait onnistuisi vuosikatsastuksen yhteydessä?

            Comment


              Tietääkö kukaan onko mahdollista saada ilman erillistä muutoskatsastusta 18" alle, vetoamalla tähän jo tehtaallakin alkuperäisinä saatuihin 17"? Otteeseenhan pitäisi tietty merkata, mutta se kait onnistuisi vuosikatsastuksen yhteydessä?
              Eipä tullut ainakaan itselle mieleenkään kun muutoskatsastin urssin boleroilla kokoon 17"

              Tietääkseni joutuisin muutoskatsastamaan uudestaan myös 18" jos sellaiset alle ruuvaisin.

              Comment


                Tälläinen on osunut silmiin, siitä ajatus lähtikin.

                Lmp auton rakenteen muuttamisesta 23.10.1998/779, luku 3, 10 §:

                Auto on muutoskatsastettava, jos:

                * vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
                * renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm

                muutoskatsastuksessa huomioitavaa:

                * renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää, kuin 51 mm
                * renkaan leveyttä ei saa suurentaa enempää, kuin 102 mm
                Eli täten vannekokoa saisi kasvattaa yhden tuuman (25.4mm) ilman muutoskatsastusta. Rengaskokokin kun pysyy leveydeltään samana, 225/40 kumit on 18" päälle käärittynä. Täytyy varmaan soittaa AKEen huomenna ja kysyä, sieltä varmaankin osaisivat tarkkaan sanoa.

                Comment


                  Jos otteessa on 17", saa laittaa 18". Jos taas 16", niin ei. Sillä ei liene merkitystä, että autoa on saanut uutena molemmilla, silloin on valittu jompikumpi ja se on otteeseen merkitty. Valitettavasti taitavat ottaa sen käsittelymaksun rengaskoon muutoksesta.

                  Se 15" on siellä otteessa sen takia kun originaalit peltivanteet oli sellaiset ja mulla oli omassa exÄssässä Saksasta tullessa talvirenkaiden sisällä nuo peltiset.

                  Comment


                  • Mitäs mieltä tietäjät on noista 7A-nokista, jos sellaiset meinaa laittaa niin laittaakko molemmat vai vaan pakonokka?
                    Vai viskaanko naapuria niillä ja ostan jotkut muut?
                    Viimeksi muokannut frosty; 6.5.2010, 14:31.

                    Comment


                    • Taitaa olla mulla portissa liian jäykkä jousi. Vaihdoin vanhan paineensäätimen bleed -venttiiliin, niin kävi sellanen ilmiö että hieman kun avaa venttiiliä, niin ahdot karkaa heilahtaen yli 2 barin alle 5000 kierroksen.
                      Sitten kun venttiili on kiinni ettei paineet karkais mahottomiksi, niin hukkis jää hetkeksi auki kun sieltä ei tule paineet kalvon takaa riittävän nopeasti pois. Bleedin kuula kun tuntuu pitävän paineet hienosti kalvolla.

                      Täytyy vissiin alkaa suunnittelemaan Hestecin yhteyteen sähköstä ahtopaineen säätöä. Aika lelulta vaikuttaa tollanen controlleri bleedillä.



                      Ahdot kun sai nousemaan riittävän kivasti, niin sitten lisätäänkin ostoslistaan kytkinsetti. SRE asetelma ja joku pitävä levy (ihan sama onko hankala käyttää vai ei, kunhan ei luista, eikä maksa miljoonaa)
                      Tarviiko orkkis vauhtipyörälle tehdä jotain vai toimiiko sellasenaan?
                      Viimeksi muokannut frosty; 6.5.2010, 14:26.

                      Comment


                      • Aika hiljasta.. Neuvokaa nyt joku, ettei tartte kantapään kautta sutta rakennella.
                        Kessu, porkkis, Teppo, Anyone??

                        Comment


                          En kyllä bleedais portin ohjausta.

                          Comment


                            Kyllähän se sähköohjaus paineille on aikasta kiva verrattuna bleedeihin tai muihin sätöstyksiin.

                            Vauhtipyöräpuolelta melkein siirtyisin kiinteään pyörään ja siihen sopivaan asetelmaan+levyyn. Kytkin+levy hinta ei tuosta muutu, mutta eiköhän kiinteä pyörä näppärämmin siirrä voimat eteenpäin. S2 3B vauhtista voi käyttää sellaisenaan samaisen härvelin kytkimellä. Tokihan tuosta vauhtiksesta löytyy sitten aftermarket versioita ainakin aluna ja cromona.

                            Comment

                            Working...
                            X