Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nettiauto yms -thread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • settari
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
    Mites helposti tämmöseen coupeen menis 2,7bit kone ;) S2 aihiot alkaa olla semmosissa hinnoissa, että tuollaisestahan kannattaisi jo kohta tehdä itselle sopiva.

    https://www.nettiauto.com/audi/coupe/12670353
    Lyhkäisyydessään:

    Moottori istuu ilman pakosarjoja ja ahtimia suoraan paikoilleen käyttämällä abc/aah korvakkeita, jos kori alunperinkin V6 koneella. 2.7 vesiharavasta lämppärinkennolle lähtevä natsa pitää kääntää raidetangon tieltä pois ainoastaan. Tehtäväksi jää etsiä ahtimille mieluisat paikat ja rakennella niille tarvittavat hilppeet. Ecuun immo delete ja sähköjen kanssa saakin aikaa hieman enemmän kulumaan. Hyvillä piirikaavioilla sekin suht helposti kumminkin tehtävissä.

    Täälä Japen ottamia kuvia omastani: https://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Audi-...uattro+2.7BIT/

    Leave a comment:


  • JIsaksson
    vastasi
    Onko tästä jotain historiikkia tms. tiedossa? Ilmeisesti ei nykyisellä omistajalla ole ollut kovin pitkään.

    https://www.nettiauto.com/audi/a6/12685866

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Restomod, ei enää siis klassikoita.
    B4 kasikymppejä ja C4 100/A6-korisia ovat ainakin jo sähköistäneet muutamia. Uudempia tietty tehty enemmän, esim se jo aiemmin esillä ollut S5 Teslan tekniikalla.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 10.2.2022, 16:17.

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Sähköistä se. Olisiko ensimmäinen?

    https://www.iltalehti.fi/autoklassik...f-cb21602ef16b

    Leave a comment:


  • T.Hell
    vastasi
    Veikkaisin että modernimman tekniikan istuttaminen alkaa kustannuksiltaan karkaamaan niin, ettei enää houkuttele. Bittin ja tommosen uudemman 5-mukisen hinnoissa taitaa olla aika monta harrasteyksikköä eroa. Ja näin mututuntumalla saattaa sähköjenkin yhteen naittaminen olla hivenen monimutkaisempaa...

    Mutta toki olisihan noita mukava nähdä vanhemmissakin koreissa.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
    Mites helposti tämmöseen coupeen menis 2,7bit kone ;) S2 aihiot alkaa olla semmosissa hinnoissa, että tuollaisestahan kannattaisi jo kohta tehdä itselle sopiva.

    https://www.nettiauto.com/audi/coupe/12670353
    Toveri Lipposta mukaillen, kovia miehiä panemaan tälläkin foorumilla: ainakin muutamaan t89 coupeen (olisko mcpete ollu ensimmäinen täällä) ja B4 80iin noita ovat laittaneet ja aika napskops lienee fyysisesti, sähköjä lukuunottamatta ja välijäähyt ym. ylimääräinen soviteltava kenkälusikalla? Vaikka tuo 2.7bit oliskin helpohko muutos niin eikö sitä vois jo jotain modernimpaa, kevyempää ja ehkä huoltoystävällisempää alkaa sovittelemaan näihin. Esim. RS3/TTRS 2.5tfsi 5-koneet painaa n.160kg vrt. 2.7bit n.200kg. Kyllähän se 40kg tuollaisessa keulapainoisessa jo tuntuu (vaikka 2mukia pitempi onkin ja moottorin painopiste edempänä?) ja on noita poikittaiskoneita jo soviteltu pitkittäinkin ja yhdeksi laatikkovaihtoehdoksi saakin sitten iki-ihanan shittronikin sekä heppoinen jakoketju koneen takapäässä.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 9.2.2022, 17:43.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Ihan kiva, mutta vetokoukku uupuu. Rehellisesti niin varusteet on ihan aika kivat, keraamisia jarruja ei kai tartte nykyään liikaa murehtia jos levyjen vaihtoa miettii?

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    https://www.nettiauto.com/audi/s8/12669561 aika kivan näköinen V10 S8. Keraamiset jarrut, B&O hifit ym. Onneksi on kattoluukku, niin ei tee liikaa mieli.

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Ei kai se ole kuin panee vaan

    Leave a comment:


  • JM
    vastasi
    Mites helposti tämmöseen coupeen menis 2,7bit kone ;) S2 aihiot alkaa olla semmosissa hinnoissa, että tuollaisestahan kannattaisi jo kohta tehdä itselle sopiva.

    https://www.nettiauto.com/audi/coupe/12670353

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    2.2 turboo... kulemma alle 200tkm ajettu ja vähän ruostetta: https://autot.tori.fi/vaihtoautot/audi/muut/77698756

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Ei ainakaan millään pesukinnas foorumilaisella ollut, kun takaluukun kuvaa katselee. Keulakin aika hyvin hiekkapuhallettu noille metreille.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Viime vuoden puolella oli pitkään myynnissä muistaakseni 2h pakuksi rekisteröity 4f RS6, ja se oli juurikin jollain yrittäjällä ollut.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 7.2.2022, 21:39. Perustelu: Typo

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Se tuli mieleen kyllä, voihan tuollaisen tietysti yrityksen käyttöön ostaa ja kuskailla vaikka pitsaa. Tosin kuka sitä nyt syynää jos sillä vahingossa vähän yksityisajojakin ajelee. Siis ei ole "firman auto" mitenkään vieras käsite vaikka itsellä sellaista ei ole ollut. Niitä riittää muutenkin maaseudulla, vai kuvitteleeko joku jotta maatalon vehkeet on jonkun muun kuin firman nimissä ja niitä ei epähuomiossa käytetä yksistyisjuttuihin?

    Pointti siis oikeasti on se, että onko tuo nyt ilmoituksen myyntivaltti, että myydään tehokasta farmaria 5h pakettiautona.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Olisko arvonlisäverotuksella mitään tekemistä pakuksi rekisteröinnin kanssa?

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Ihan ei pakka riitä tähän https://www.nettiauto.com/audi/rs6/12675429, mutta silti tuli selailtua läpi.
    Mikä pointti on 130te farmariauto rekisteröidä 5h pakuksi? Eli suomeksi siis varmaan monikäyttöajoneuvoksi, kun ei tule mieleen mikä muu voisi olla 5h pakettiauto farmarina.

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Tuo pappasedani oli kesällä muistaakseni Hyvinkäällä myynnissä saatesanoilla "Turbiini ääntää". Siitä siirtyi nettivaraosaan osina myyntiin, mutta menikin kokonaisena eteenpäin. Voihan olla, että se ääni oli vain tuo ohjaustehostimen pumppu. En tiedä, miten viallinen turbiini (voi) ääntää.

    Leave a comment:


  • GaIIe
    vastasi
    Onhan tommosessa isokoneisessa pappasedanissa oma hohtonsa.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Ottaako toisaalta sen halvimman S:n joka on varmaan saanut jo elämän aikana kovaa ajoa ja huonoa huoltoa vai tuollaisen vanhan miehen helmen jota ei ole rääkätty mutta ei ole niin menevä varusteiltaan...

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja mitten Näytä viesti
    Makunsa kullakin kyllä, mutta ainakaan itse en ymmärrä noita merkki tuunauksia.. joku viisaampi voi antaa tyhjentävän vastauksen asiaan :D

    https://www.nettiauto.com/audi/s3/12667340
    Teippituunaukset menettelee, mutta tuon helvetin lintulaudan joutas lahjoittaa ensimmäiselle vastaantulevalle HOndaMOtorsport bensatennarille.


    Hege pistäny ässän kiertoon, siisti peli:
    https://www.nettiauto.com/audi/s4/12675646

    E. manninen reilun parin tonnin remontti (riippuen mitä kaikkea uusitaan) ja pystyy Suomessakin teettämään esim. Siekkisellä pohjoissavossa. Toisin sanoen lähentelee auton oikeaa arvoa, noitahan saa jo konsonanttina tuohon hintaan.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 1.2.2022, 20:44.

    Leave a comment:


  • manninen
    vastasi
    hienohan tuo on kyllä, ei o kattoluukkua eikä putkenpäitä näkyvissä.
    ajovalo umpiotki taitaa irrota aika joutuin.

    ainut toi vaihteisto, ei taida olla lujin ja onko auton hintainen remontti jos/kun hajoo

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Toi on vielä hihnakone ellen ihan väärässä ole, mutta toki siellä on nokkien välissä ketjut. Tuossa on aika kattava ketju C5:stä. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a-c5-ostamassa

    Omaan makuun melkein 5000e on aika paljon rahaa pre-fl C5:stä, vaikka olisikin räpeltämätön ja siisti sekä kohtalaisilla kilsoilla oleva 4.2 V8.

    Leave a comment:


  • manninen
    vastasi
    https://www.nettiauto.com/audi/a6/12656576
    neliveto vähä polttelis vaikka kesähän tuo kohta jo

    kertokaas tuollaisesta pelistä mulle jotain.

    Alkuperäinen kirjoittaja Randomi Näytä viesti
    Noilla kilsoilla alkaa olemaan laaja jakopäänhuolto edessä, eli nokkaketjujen kiristäjät, ketjut jne. jos ei ole jo tehtynä. Vaihteiston toimintaan on myös syytä kiinnittää erityistä huomiota varsinkin lämpimänä. Tuo ZF:n 5HP24 ei ole niitä kaikkein luotettavimpia keksintöjä noilla kilometreillä.

    VCDS on syytä olla mukana, jos katsomaan meinaa mennä.

    ​​​​​​
    vai oliko tuossa jo kaikki

    Leave a comment:


  • mitten
    vastasi
    Makunsa kullakin kyllä, mutta ainakaan itse en ymmärrä noita merkki tuunauksia.. joku viisaampi voi antaa tyhjentävän vastauksen asiaan :D

    https://www.nettiauto.com/audi/s3/12667340

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Niin kauan tuo oli huudettavana että olisivatko vaan kalastelleet sitä 'oikeaa' hintaluokkaa ja vaihtavat kohta nettiauton ilmoitukseen "ei hinnoitellun" tilalle jotain 35-38t.

    E. Olin väärässä:
    Tila
    Päättynyt, tarjous hyväksytty
    ​​​​​​Menikin aivan kohtuullisella hinnalla lopulta.

    Kova huutokisa ollut muutamien huutajien välillä kun seitsemältä huutajalta yht. 532huutoa.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 1.2.2022, 14:06.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Fenrir Näytä viesti
    Audi RS2, 1995, 2.2 l, Bensiini, 247000 km, Loimaa - Huutokaupat.com

    RS2 huutokaupassa. Mitä luulette mihin hinta nousee? Ei ihan priima kunnossa näytä olevan ja jotain puutteitakin, ainakin syylärin muovi uupuu konehuoneesta. Mankkakin jääny johonki matkalle.
    Reiluun 33:een kiloon nousi hinta. Varmaan ihan linjassaan kuntoon nähden. https://huutokaupat.com/3200767/audi...iini-247000-km

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Maku asioista ei voi kiistellä, sano kettu ku muniaan nuoleskeli.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Sen verran köyhä varustelutaso, että vanteidenkin tilalla on pelkkää mustaa. Sama vaikka olisi peltivanteet alla kun vanteet mustat.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    https://autot.tori.fi/vaihtoautot/audi/a7/93290828

    Hiukan epäjohdomukainen varustekombinaatio A7:ssa. Vakiot kangaspenkit, 3.0 TFSI, ulkopaketti S-line. Ehkä suomiauton status selittää, ettei ole nahkoja ruksittu.

    Leave a comment:


  • Inky
    vastasi
    Tuostahan on aika helppo selvittää historia kun on näemmä suomiauto (tosin nykyään taitaa olla mahdollista piilottaa omat tiedot trafin tietokannasta(?)).

    Itse varmaan googlettaisin omistajien nimiä läpi ja yrittäisin löytää esim. klubilaisia sieltä joukosta. Voisihan sitä tieysti ottaa vaikka puhelimella yhteyttä viimeisimpiin omistajiin, jos oikeasti on ne ostohousut jo jalassa.

    Tarkkana saa kyllä tosiaan olla kun V10 4äffää on ostamassa. Voi tulla kalliita yllätyksiä, joita täällä foorumillakin on puitu.

    Leave a comment:

Working...