Revin lötköstä etujarrut irti, puhalsin paineilmalla jumittuneet männät irti ja syleskelin jarrunestetta suusta pois, kun se oli aika pahaa. Pitää mennä huomenna huuhtelemaan suuta vähän paremmin, kun tänään jäi vähän vajaaksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
En tänään, mutta eilen asentelin Hi/Lo xenon muutossarjan tuohon satkuun. Toinen poltin olikin jo valmiiksi pimeänä eli siihen pitää ostaa katuautosta uusi kun en muualta löytäny varapolttimoita. Yllättävän hyvä valokuvia ainakin kun seinää vasten katsoi vaikka onkin rihlatut noi umpiot.
Comment
-
Jälkiasennusxenonit kaikissa muissa, paitsi linssiumpioissa ovat aina perseestä eivätkä siitä juuri kikkailemalla parane.
Comment
-
AEB:n muovisen (62e) huohotin väkkyrän, muutaman alipaineletkun ja venakopan tiivisteen vaihdoin. Eli perus huoltoa ;) myös pakosarjan muttereita oli löysällä ja ahtimen yksi pultti löysällä… (joku turon tojota paja huoltanu…)
On muuten pikkuisen ihmisystävällisempi homma vaihtaa tuo huohottimen "saksofoni" ahdettuun kun vapariin… selviää tunnissa kun toisessa vierähtää ainakin neljä.
Toinen käsijarruvaijeri on puolittain irti ja uusi satula tulee aamulla.
Kiitosta taas fixukselle. Ainoa tarvike liike joka löysi koneeltaan oikean osan.
(Jos jollain jotain neuvoa vaijereiden vaihtoon niin otan vastaan)
Comment
-
Minäpä huuhtelin eilen yhden 3BG Passatin jäähdytysjärjestelmän kun oli eilisen -15 asteen pakkasilla jo vetänyt jäähän. Huoltoasemalta oli myyty jotain kirkkaan väristä, valmista seosta jonka pitäisi kai käydä kaikkiin autoihin? Pakkasenkesto tosin valmiissa oli vain -19 astetta jolla ei vielä koko talvea pärjää.
En tiedä miten tuollainen sitten olisi toiminut, kaikki laskin varoiksi pois ja pistin tavan punaista tilalle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viestiJumaleissön, ihan oma vesimittari vessalle! Ei taida kovasti pyörähdellä? :-p
Comment
-
Yritin epätoivoisesti kuluttaa kesälomaa ja rapata tuota rönttää kuntoon .
Palaa abs , bas , epcvalot. Kirrattu pyöränlaakerit , tarkastettu abs johdot , todettu että kaiken pitäisi olla kunnossa , mutta kun ei niin ei . Päätelmä tilasin jarruvalokatkaisijan ja sen jälkeen mietitään paalausta .
Niin ja se ruoste .
Comment
-
Itse ainakin tuosta laitoin linkkiä johonkin topiciin aikanaa, jäi vain omasta urssista poraamatta, kun en mitään "vikaa" havainnut vanhempien iskarien käyttäytymiseen verrattuna. Alkuperäisiä iskareita Bilsteineihin vaihtaessa huomasin toisessa tolpassa olevan reilusti vettä, mutta en sillon tästä tiennyt, eikä tullut ajateltua sitä haittatekijäksikään. Tuossa vielä LINKKI.
Itse tuli sen verran turattua, että kaverilla purussa olleesta '96vm Polosta varastin etupenkit ja laitoin ne tuohon omaan Ventooni. Polossa tarvitsi irroittaa penkin kiskon suojamuovi, penkinlämmittimen liitin ja yksi 10mm mutteri, sekä nostaa penkki pois. Ventoon asennus sujui näppärästi, siinä tarvitsi tehdä sama operaation, mutta 10mm mutterin availun sijasta siinä oli pikalukitteinen tappi, joka irtosi ilman työkaluja :)
N. 30min homma kaikkineen ja jatkossa ei tuossa tule selkä kipeäksi, vanhan penkin runko oli hajalla ja joku rauta painoi selkää ajaessa.
Comment
-
Ulkoilmatallissa kävin herättämään plussapallon webaston henkiin. Jos vaikka tuotakin välillä käyttäisi hetken kun ei pakkasten aikaan sillä juuri ole kuljettu.
Muutama pienhiukkanen saattoi päästä kun weba lähti tulille, kuvan ottohetkellä isompi kiisu oli jo hälventynyt mutta ehkä tuosta jonkun käsityksen saa. Ei ollut sitä normaalia valkoista höyryä jota tulee kylmän koneen pakoputkesta, tämä oli ihan ehtaa hiilivetyä.
Sai minut vaan miettimään että mikä tolkku on nykyisten pienimoottoristen ja -päästöisten autojen kanssa että tehdään moottorista niin taloudellinen että hukkalämpöä ei riitä edes laseja pitämään auki? Saadaan toki co2 testipäästöt ja verot alas mutta eikö sitä moottorinohjauksen softaa voisi muokata sen verran vähemmän puhtaasti palavaksi että tulisi edes hiukan ylimääräistä lämpöä. Nyt kun joka toiseen autoon laitetaan polttoainelämmitin niin ei ole mitään vaatimusta kierrättää niitä lämmittimen pakokaasuja katalysaattorien kautta. Tuosta plussan webaston käytöstäkin aiheutuu suuremmat päästöt kuin koko isolohkon loppuvuoden ajoista.
Näitä näin ekoaktivistin kantilta ajattelen. Pitääkin tästä muuten käydä lyömään toinenkin veekasi tulille.
Comment
-
Ei tietenkään asu mutta ei se etelän ihmisiltä olisi penniäkään pois jos moottorinohjauksessa olisi jyrkemmin kompensoitu vaikka 0c alapuolelle laskevia lämpötiloja. Olisihan se nyt järkeenkäypää että auto kuluttaisi vaikka 0,1-0,2 litraa enemmän satasella kylmään aikaan mutta lämpö tuotettaisiin omalla moottorilla. Nyt se sama kulutus tapahtuu ulkoisessa lämmittimessä eli käyttökustannukset on samat mutta hankintakustannukset käyttäjälle kalliimmat.
Comment
-
Sähköikkunallisen C4:sen ovipahvin irrottaa alle kahdessa minuutissa, vaikka olisi kuinka kylmä. Veivi-ikkunan kanssa on sitten yksi sokka enemmän mutta sen takia ei kannata jättää oveen kurkkaamatta. Se vaijeri saattaa olla ehjä mutta pompannut joku pidike vaan irti. Toisin sanoen, kaiken pystyy tekemään hanskat kädessä ja hyvällä tuurilla alle kymmenessä minuutissa.
Comment
Comment