Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 FATS aikoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Vaihdat pienemmät renkaat alle, niin menee fatsit heti alle 6 s :)

    Itsellä talvivanteet tiputti 0.2-0.3 s aikaa, toki nopeusvälillä skaalattuna ei aika hirveästi muutu (muuttuu kuitenkin jonkun verran sekin) mutta näyttää kierrosluku fatsit hyviltä :)

    Comment


    • #62
      Kyllä täytyy saada noilla 19" tuumasilla menemään.Ainoastaan painoa voisi vähän yrittää pudottaa.

      Comment


        #63
        Joo kyllä se sitten vaatii oikeaa voimaa lisää eli ahtoa yms.

        Comment


          #64
          ja kevään lämpimillä mieli masentuu, kun kulkupuoli heikkenee

          Comment


            #65
            Joo kesällä tulee helposti 0.5 s lisää aikaa :(

            Comment


            • #66
              Älkää nyt masentako.Toivotaan että niistä loban nokista ois jotain hyötyä ainakin Mrc sai PeterP:n autosta
              20 heppaa lisää, eikä pelkästään ylhäälle vaan koko alueelle ja vielä miedommilla ahdoilla.Kylläkin isommat
              turbiinit oli kyseessä.Täytyy yrittää saada vedettyä ajat heti kevään viileissä :).Samalla katsoa mitä vaikuttaa kun käyttää 3-4 vaihdetta eikä pelkästään 4:sta. Nyt kun saa rajoittimen vielä nostettua lähemmäs 8000 rpm.

              Comment


                #67
                Mullahan on varalohko ja takokanget jos sattuu kilahtamaan. Hienot ennakot sun vedoissa ja ne kyllä alenee sitten lämpöjen myötä. Itsellä on nastat alla joten ei juuri tule lokiteltua enään mutta sen verran katoin että ei korjaa ennakoita juuri ollenkaan.

                Comment


                • #68
                  Toivotaan ettei kilahda nyt ainakaan ihan heti

                  Comment


                    #69
                    Laitetaas tänne muillekin kannusteeksi mitä kivaa 3.0l tarjoaa. Siinä on tavoitetta.
                    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=yCKGRYJMnMw"]http://www.youtube.com/watch?v=yCKGRYJMnMw[/ame]

                    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=cntXyLsv5bY"]http://www.youtube.com/watch?v=cntXyLsv5bY[/ame]

                    Comment


                    • #70
                      Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                      Oisko Pyrhösellä laittaa omaa acceleration kurvia noita vedoista? Olisi mielenkiintoista verrata käyrää tuohon vaynen vetoon?

                      Harjoittelen käyttämään me7 loggeria ja otin yhden acceleration kurvin siitä.
                      20 astetta lämpöä ja fats aika 2,26 kaveri kyydissä.

                      https://dl.dropbox.com/u/69323311/acceleration.png

                      Comment


                        #71
                        Kyllähän tuo lentää, tosin vertailu vaikeaa rs4 laatikon takia, tulee kiihtyvyyskäyrä selkeästi paremmaksi. Mikä rengastus oli ?

                        Jos itseä ajattelisin 2.5 s S4 laatikolla ajavan eli suht vastaava aika kuin tuo 2.2 s, niin kuvittelisin tarvitsevani noin 100-150 hv enemmän :) Toki mulla on painavampi auto mutta silti yhtälö on melkoinen :) Meillä on lähelle samat ahdotkin nyt.

                        Comment


                        • #72
                          Sama kuin aina ennenkin 245/30/19

                          Comment


                            #73
                            No niin löytyihän joku selkeä erokin :) Sulla tuo rengas on toista senttiä matalampi kuin mulla 235/35 19 ja selkeästi jopa matalempi kuin mun talvikumit 225/40 18. Mulla meinaan kesä/talvikumien fats ero on noin 0.25 s matalamman talvikumit puolesta ja sulla siitäkin matalampi :)

                            Vähän sentään palataan maan pinnalle, kun rs4 laatikko ja pienet renkaat löytyy sieltä :) vaikkakin auto kulkee kyllä kovaakin ;)

                            Comment


                            • #74
                              Jotenkin en vaan ole oikein tyytyväinen nyt kulkupuoleen. Vanhoilla nokilla olevalla viimesyksyisellä setupilla
                              kulku oli parempaa... mutta täytyy nyt odottaa ilmojen viilentymistä vertailuun ja jos vielä sais jotain viilattua Rich:in
                              kanssa irti.Ois jopa uusi ohjelmaversio koneella odottamassa.

                              Comment


                                #75
                                En tiedä tarvisiko virinokkia ajoittaakin, että toimivat ? Sehän on tunnetusti biturbossa helppo nakki :)

                                Eikös monet puljut myy säädettävät nokkapyörät samalla, kun virinokkia myyvät ?

                                Comment


                                  #76
                                  Laita ne vanhat nokat takaisin ja nuo Loban kepit tänne mulle. Mie testaan ja kokeilen niitä ja ilmoitan paljonko saat sitten rahaa niistä :P

                                  Comment


                                  • #77
                                    No joo oon mä kyllä saanu parhaaksi fats ajaksi 2,05. Aika paljon tuntuu heittelevän ajat riippuen miten lähdet, monesko veto putkeen ja eritoten mikä lämpötila ja kosteus. Vaikea sillä on kyllä tehdä vertailuja
                                    omien muutosten hyödyn seuraamisessa.

                                    Comment


                                      #78
                                      Joo ekat vedot on yleensä nopeimpia, sitten konehuone lämpenee toki jne. Mä lähden aina samalla lailla eli 3000 rpm poljin lattiaan ja menoks ;) Sää toki suuri muuttuja syksy vs kesä mutta saman kauden sisälle ei mulla paljoa heilu tulokset.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Sepäs se kun saisikin aina samat sää olosuhteet kun testailee. Ja rengastuksesta se että olen yrittänyt pitää sen suht alkuperäisen kokoisena eli siis
                                        245/30/19 on aika lähellä alkuperäistä 255/35/18:sta. 255/35/19 kumit otti lokarin reunaan kiinni ja 200km / entiset.Kylläkin edellisillä vanteilla.
                                        Viimeksi muokannut Mikko P; 14.8.2012, 22:49.

                                        Comment


                                          #80
                                          Mikon rengaskoko ja RS4 loota kyllä pienentävät FATSia mutta 100-200kmh puhuu puolestaan. Mutta pääsääntöhän vissiin on, että pienempi välitys ja tässä tapauksessa myös pienempi rengaskoko ? parantaa kiihtyvyyttä mutta päteekö tämä sääntö aina punarajalle asti esim. noissa 100-200 vedoissa vai kääntyykö etu jossain vaiheessa haitaksi?

                                          Comment


                                            #81
                                            No jos riittää vaihteissa välitys haluttuun nopeuteen eli tässä tapauksessa 200 nelosella niin toki pienemmillä välityksillä tuon 100-200 menee aina paremmin. Toki nopeus on myös hyvä olla suureena tarkka, jos vertailemaan lähdetään.

                                            Fatsissa tosiaan, kun mennään vain kierrosluvun kanssa, niin välitykset pienentää aikaa kivasti. Itse tosiaan pari kertaa talvirengas vaihtopäivänä logittanut fats:n tunnin sisällä samassa paikassa niin 0.25-0.3 s ero tullut.

                                            Mutta Pyrhösen auto menee juuri niin kovaa kuin noilla ahtimilla/ahdoilla pitääkin ;)

                                            Comment


                                              #82
                                              Onko väinölällä heittää vertailudataa 100-200kmh ajoista? Tai kellään muulla? Pyrhösen ajat on ymmärtääkseni v-boxilla mitattuja eli ihan oikeasti kovia aikoja. Tuntuu olevan todella kiven alla nuo ajat isompitehoisista autoista.

                                              Comment


                                                #83
                                                Ei ole nyt tullut logiteltua tuota nyky setupilla vielä, voisi kokeilla jossain vaiheessa. Tuskin alle 7.5 s menee nytkään.
                                                Viimeksi muokannut vayne; 17.8.2012, 00:52.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Mitäs sillä Väinölällä on ahdot ja ilmamassat? Onko sulla rajoitettu ahtoja alhaalla mitenkään, millon on täydet ahdot päällä?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    En ole maffia enää juurikaan seuraillut epävarmuuden takia. Se on ollut 440-450, sitten se on ollut 380 ja nyt se on 400 pinnassa. Eli vaihtelee sen verran, ettei tuosta ole apua, varsinkin aikojen parantuessa ei yleensä maffi muutu mihinkään esim 260 vs 275 mailivedot samalla 400 maffilukemalla. Anturia on uusittu myös yms. mutta mitä likaisempi maffi niin sitä enemmän näyttää jne. Ahdot flat 1.8 bar eli on rajattu ja heräilee siinä 3800 max ahdoille.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                      Ahdot flat 1.8 bar eli on rajattu ja heräilee siinä 3800 max ahdoille.
                                                      1.8 bar eli on rajattu? :) Eikös tuo ole jo aikaslailla maksimit mitä noista kannattaa kestävyyden ehdoilla ottaa? Siis sulla on alapäästä sen verran rajattu että 3800rpm --> punaraja on 1.8 bar flat?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Niin kokeile joskus ilman ahtopaineen ohjausta niin tiedät mihin ne ahdot hyppää ilman rajausta :) Ja juu 1.8 alkaa olemaan äärirajoilla järkevän tuoton kanssa näillä hyrrillä. Ahtojen rajaus alkaa siis 3800 kohdilla missä 3-vaihteella haluttu 1.8 bar piikkaa, ennen sitä ei tietenkään rajailla mitään. Toki esim. Kutosvaihteella tämä tulee 3000 rpm jälkeen nopeasti ja Ykkösellä 4500 jälkeen jne.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Joo siis asettelin kysymykseni väärin.:) Toki ahdot menisi korkeammalle jos niitä ei rajattaisi. Tarkoitin tuota alapään rajausta, kun käsittääkseni sulla on vakiokanget. Olen ollut siinä käsityksessä että alapään ahtoja "pitäisi" näillä hyrrillä rajata siinä tapauksessa.:)

                                                          Mutta joo, pitääpä tsekkailla tässä lähiaikoina että missä kierroksissa itsellä on max paineet kolmosella.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Juu vakiokanget on ja ollaan menty 2 kilon tuntumassa isoilla vaihteilla 3000-5000 rpm eli eiköhän nämä vakioveivit jotain kestä, toki jokainen kantaa riskinsä ja kaiken saa hajalle, jos palaset ei ole oikein kohdallaan. Suurempia hyrriä en varmaan enää lähtisi näillä veiveillä kokeilemaan.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Jotain aikoja takapihalta viimeisimmän modin jälkeen.

                                                              Fats: 3.0 s on siis ennätys mulla kesäläskeillä. Talvikumeilla 225/40 18 mennään jo 2.7 s puolelle jne. :)

                                                              100-200 7.4 s eli meni sittenkin alle 7.5 s mitä epäilin :)
                                                              80-160 4.75 s
                                                              80-120 2.15 s

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X