Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 FATS aikoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juu ja Porkkis guru :) mutta kerran tarkkuus on 0,1 s näissä tuloksissa ja liian lepsusti mitattuna tulee helposti +0,5 s eroja, niin kyllä tarkkuus on oltava kohdallaan. Tuokin hehtaarivirhe vastaa tehoissa jo melkoisesti, tosin sillä saisi esson baariin mukavempaa keskustelua :)

    Nuo Markon kierrokset oli muistaakseni juuri mitä talvirenkaille olen määritellyt aikoinaan, jos en aivan väärin muista. Toki eri renkailla on eri mittoja, vaikka sama lukema lukee renkaan kyljessä. Kovassa vauhdissa vähän pullistuu jne. joten pientä eroa tulee jokaiselle gps:llä nopeutta tarkastettaessa.

    En nyt kierrosten logitusta aivan avaruustieteenä pidä vielä kylläkään :)

    Comment


    • Joo se on aika säälittävää kuinka hidasta se kiihtyvyys on sielä lähempänä 200 vielä näillä tehoilla.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viesti
        Joo se on aika säälittävää kuinka hidasta se kiihtyvyys on sielä lähempänä 200 vielä näillä tehoilla.
        Joo näin on :( Ensi kaudelle sitten R770+E85@2,5bar :)

        Comment


        • Ja tonnit viuhuu taas. Taidan kyllä kompata Väinölää ja jättää tälle talvelle päivitykset väliin. Keskittyä hd:n sähköstartin rakenteluun...

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Marko77 Näytä viesti
            Aamulla töihin mennessä otin tämän vuoden viimeiset logit, on tullut laiskaksi..

            Ahto 1,8 piikki, 6000rpm --> 1,7 (tää on nyt varmaan se 530hv paine :) )
            Renkaat 225/40/18
            Ulkolämpötila -1C

            FATS 2,89
            100-200 7,3

            Tuossa video
            http://www.youtube.com/watch?v=ldMko...ature=youtu.be
            Olikos Markolla tuossa videolla flatshift 3-4?

            Comment


            • saatto ollaki :)

              Comment


              • Joo oli pakkasta ja flatshiftiä, dopingia sanon minä !

                No vitsi vitsi :)

                Comment


                • Ja vessassakin kävin ennen logeja, liian kevyt...Jäin kiinni siis, tuleeko bänniä forumilta! :D

                  Comment


                  • Eikös se ole se kuuluisa sopimussakko 40€ :)

                    Kävin vähän tarkentamassa/varmistamassa noita omia kmh/rpm ja vaikka nuo edelleen on suuntaa antavia niin kelvannee.

                    Eli 4-vaihteella 100-200kmh 7,55s. ECUx:n any-speed range auto-calculatorilla 62-124mph 7,66s eli kyllä tuo ECUx on jo valmiiksi melko hyvin kartalla. Ja rehellisyyden nimissä toisin kuten Marko ;) kyydissä 92kg läskiä, luuta ja vähän lihaksia ja siemensin vanha läppäri. Takakontissa paljon tavaraa kuten kaikilla muillakin selittelijöillä eli yhdet työhanskat, käynnistyskaapelit ja 12mm räikkälenkki. Paineet VEMSin MAPilla 1,9bar@4075rpm ja ~1,85bar@5035->

                    Comment


                    • Mites kolmosen kautta ?

                      Comment


                      • Ei ole tullut vielä yritettyä, tuokin kun oli ihan logiveto softaa varten. Yritetään yrittää myöhemmin kolmosen kautta.

                        Comment


                        • Mulla ainakin Me7 loggerin nopeus on ihan metsässä ja EcuX:n oli myös kanssa aika hukassa.

                          Comment


                          • Eikös sulla olekin eri rengastus? Oletan, että ECUx on on kalibroitu orrkis 225/45R17 koolle ja tuo oma rengas on lähes sama. Voi toki olla, että gps mittauksetkin heittää mutta tämän tarkempaa ei näillä leluilla pääse.

                            Comment


                            • Ei se mulla 225/40 18 renkaillakaan ole siellä, näyttää liian vähän ja vielä selvästi.

                              Comment


                              • Tämän illan testinä FATS 3,17 ilman vesiruuttaa.
                                Ulkona +1,5 astetta.

                                Comment


                                  Löysin vanhan linkin vuodelta 2005 jollon vedin ekan alle 3sekan fatsin. Uskomatonta että edelleen sama auto alla vaikka paljon on muuttunutkin. Vanne halkes niin ei voi osallistua näihin kinkereihin

                                  Comment


                                  • Joo mun koneen syövereistä löytyy kanssa tuo Olan vielä ässän laatikolla ?? vedetty veto ;) Ei nämä autot häviä koskaan tallista, jatketaan tätä aihettä vielä 2020 :)

                                    Onkohan muuten Olan auto kaikista kevein ässä tällä hetkellä liikenteessä ?

                                    Comment


                                      Oli s4 loota, vakio k04:et ja stg1 lastu. Tuskin on kevein ässä kun on tullut koukku, rs4 penkit ja 8 kilon alasuoja lisää

                                      Comment


                                      • Jaa sulla on ollut siis lihotuskuurilla :)

                                        Muistaakseni 2005 sulla oli 160 kg keveämpi jo kuin mulla samalla puntarilla ja sen jälkeen vissiin tuli keveäpää osaa vieläkin kiinni.

                                        Comment


                                        • Ihan aiheen vierestä mutta suuresta mielenkiinnosta kyselen että mites paljon ola:n auto tällähetkellä painaa ja miten siihen lukuun on päästy?

                                          Comment


                                            En ole käynyt vaa'alla sen jälkeen joten dunno.

                                            Comment


                                            • En ole itsekkään käynyt vaa-alla tuon jälkeen, jos nyt oikein miettii niin onhan sitä kamaa tullut lisää aika kivasti (isompaa hyrrää, välijäähyt, öljyjäähyt, metkuruiskut, alustan osia jne.) joten eiköhän omankin paino ole toista kymppiä isompi => kuskin kanssa reilusti +1800 kg norsu :(
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Saas nähdä mitä oma kottero painaa kunhan se on "valmis". Lähtökohta on hyvä kun se on kevein malli ilman kattoikkunaa. :) Penkit vaihtuu kevyempiin, mutta mitään älytöntä kevennystä tuskin alan tekemään.

                                                Comment


                                                • Tämän päivän veto.
                                                  Ulkona +5 astetta

                                                  FATS 2,87

                                                  Vag-com boost 1,54 bar
                                                  PLX piikkasi muistiinsa 1,92 bar

                                                  Comment


                                                  • Tässä logia noista omista 2-vaihteen testeistä, kun hiffasin ExuPlotter ohjelmalla saavan nopeustiedon kalibroitua oikeaksi kaikkiin laskennallisiin arvoihin. Näkyypä G voimat oikein eri renkaillakin. Itse Me7 logissa taas on aina 5 kilsaa vähemmän nopeutta, kuin oikeasti....
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Parit testit tehty, alkaisikohan nämä vakiopakosarjat tai ahtimen kapasiteetti vihdoinkin tulla tulpaksi asti ?

                                                      Tuossa pian 6000 rpm jälkeen alkaa työntää kuumempaa ilmaa imusarjaan ja pakolämmöt nousee. Samalla kiihtyvyys kokee ikään kuin tulpan ja suuttimien duty menee nousukäyrästä ihan tasaiseksi loppuun asti. Kokeilin vähän ahtoja ylemmäs laittaa mutta ei paranna enää.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Onko nuo kalibroidut käyrät mitenkään verrattavissa ECUx:ään tai jos niin mihin suuntaan? Kiihtyvyys käyrä piikkaa kyllä todella korkealla! Millos saadaan talvinakkifatseja?

                                                        Comment


                                                        • Tuossa oli joku ihme ahtopiikki yms., en tiedä miksi mutta yleensä tuo kohta on tasainen kaari max 0.65. Mulla ei ole EcuX logeja nyky kokoonpanossa, kun hajos läppäri ja uusilla ei EcuX toimi.

                                                          Talvinakit tuossa on jo alla, ei tässä ole mitään modeja tehty enää ;) Imulämmöissä vielä 13 asteen paikkeilla tuossa, vastannee 3 s kesärengas vetoa, jos samoja imuilmoja vertaa keskimäärin.

                                                          Mulla on vikat kesärengas fatsit vedetty ennen renkaan vaihtoa +4 imuilla ja kunhan saan vedettyä talvinakeilla samat imut niin näytän vertailuna ne.

                                                          Mutta hikiseen korkealle 2.7 s puolelle menee, ei paremmin. Kierroksilla ei enää lisäahdot auta.

                                                          Comment


                                                          • Itsellä vähän samoja testejä tehty ja joku ahdistaa, isommat ahdot ei auta. Vakiopakosatsit ne taitaa ahdistella.

                                                            Comment


                                                            • Joo olis se aikakin :)

                                                              Laitoin noita arvoja ajotilalaskuriin ja se ilmoitti kanssa, että kesä vs talvirenkailla pitäis tulla n. 0.2 s ero fatseissa ja tuohan aina tuleekin. Kymppi vielä lisää pois 245/30 19 kumeilla eli ne olisi kyllä hyvät kesäkumit välityksiltään :)

                                                              Risan laatikko tuo 0.3-0.4 s aikaa pois vielä lisäksi.

                                                              Nämä siis laskettuja arvoja ajotilapiirroksesta. Kertoo 600-625 hv tehoa mulle se kanssa omalla auton painolla ja kaikilla ajoilla, mitä olen ajanut, riippuen miten vääntökäyrän muotoilee.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X