Kiitos kommenteista, kulkupuoli on varmasti enemmän kuin kohdallaan :) Arvelinkin tosiaan, että Evo on aika erilainen kuin tuo RS3, ovathan suunnittelunkin lähtökohdat olleet aivan erilaiset, ja toki RS3 on paljon uudempikin. Mielenkiintoista varmaan päästä talvella vertaanaan nelikon toimintaa Evoon nähden. Tuosta kaasuun vastaavuudesta, tarkoitat varmaan siis silloin, kun ollaan tehoalueella? En ole Evoa päässyt kokeilemaan, mutta eikö siinä ole kuitenkin melkoinen ahtoviive?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS 3
Collapse
X
-
Eipä ole viiveitä(vetoalueella)... Minusta tuntuu, että iso syy tohon pieneen viiveeseen Audissa on sähköinen kaasupoljin??? Evossa vielä ihan vaijerilla, niin tapahtuu heti kun polkaisee ja muutenkin poljin on "herkempi" eli pienikin painallus ja sit mennään. RS on paljon helpompi ajaa tavan tallaajalle, pieni liike polkimessa ei tee vielä isoa muutosta menemiseen. Joo ja nelikkoa tulee varmaan vertailtua paljonkin Evoon, saa nähdä pitääkö RS:än Haldexiin ostaa sit se "viriboxi" vai miten hyvin vakiona pelaa.
Comment
-
Nyt kun tuli ajettua Uutta MB CLS 63 AMG:tä, niin odotukset oli korkealla. Tehoa ja vääntöä oli yli ymmärryksen ja kyllähän se jaksoi kiihtyä, mutta...
RS3:n Launch Controlin jälkeen ei mikään paikaltaan lähtevä kiihdytys tunnu enään missään!
Ensimmäiset 50 metriä RS3:ssa tuntuu palleassa sen verran voimakkaasti ja kaikki veri tuntuu pakenevan takaraivoon ja selkään.
220,000€ AMG:ssä ei saanut tälläisiä fiiliksiä aikaan. Tietenkin +100km/h vauhdeissa Mersun veto on edelleen huikeaa ja polttaisi varmaan renkaat kankaalle tuossakin vauhdissa.
Lisäksi RS3 on hiljaisempi rengasmelultaan kuin mese...
Comment
-
Top Gear lehden parivertailussa RS3 vs 1M saivat kellotettua Audille 0-60mph (0-97km/h) 3.8 sekuntia. WTF?!
Onko se oikeasti noin nopea? Siinähän jää valtaosa Ferrareista, Lamboista, Porscheista ja oikeastaan mitä vaan muutakin taakse. JA tiedän että 0-200km/h varmaan valtaosa edellämainituista olis valitettavasti jo eellä mutta onhan toi aika kunnioitettava saatuvus 5-oviselle hatchbackille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTop Gear lehden parivertailussa RS3 vs 1M saivat kellotettua Audille 0-60mph (0-97km/h) 3.8 sekuntia. WTF?!
Comment
-
0-100km/h kiihdytys ratkeaa hyvinkin pitkälti lähtöpidon perusteella. Toinen merkittävä tekijä on vaihtoajat ja välitykset. Nelivetoisessa sitä lähtöpitoa on perinteisesti ollut kohtuu hyvin tarjolla, jolloin katuolosuhteissa nelivetoinen kohtuullisen tehokas peli loikkaa liikkeelle aika paljon sulavammin kuin huomattavasti tehokkaammat takatuupparit. Samoin melkoinen manuaali hämmentäjä saa olla joka pieksee nykyiset DSG tyyppiset laatikot vaihtoajoissa. Varsinkin jos manuaalilla joutuu kiskomaan kolmoselle asti niin on jo puolensekunnin ajan jarrutettu tätä kiihdytystä vaihteen vaihdoin.
0-100km/h vertailu on yli 300hv autoilla oikeastaan täysin turhaa, ja alle 300hv autojen suoritusarvoja nyt on vielä turhempi katsoa :D, joten koko arvolla ei ole oikeastaan mitään virkaa missään muualla kuin iltapäivälehtien ammattitaitoisilla autoreporttereilla.
100-200km/h kertoo jo sitten paljon mukavammin miten sitä kulkupuolta on tarjolla. Vrt vaikkapa moottoripyörien suoritusarvoja ja ota sieltä esiin 0-100km/h taulukko. En ole moisia katsonut sen jälkeen kun lippalakki tippui pois päästä, mutta olettaisin että siellä 600cc pyörät ajelee ihan samoille kymmenyksille kuin isoveljensäkin.
Comment
-
Meinas tulla hiki videoo kattoessa, sen verran kuumottavaa menoa. Jospa joku miljonääri antas rahaa tuollasen ostoon, lotosta sitä ei saa ikinä.
Comment
-
-
Tossa sunnuntailta video.
http://youtu.be/anBHpeikHKk
Ekaa kertaa radalla tällä RS3:sella.
Sadekelissä tuntui menevän kivasti.
Taakse jäi mukavasti myös keskimmäisen modified luokan kilpurit, yksi oli jotakuinkin tasoissa ja muut reilusti hitaampia.
Comment
-
Mikähän mahtaa olla tehot? ex. S3 oli 265hp ja ex. RS3 340 hv, eli 75hp. Nyt S3 300hp ja RS3 pitäisi olla jotain 370-380 hujakoilla jotta sama eroavaisuus säilyy - aika jytky tulossa kuitenkin vaikka jäisi allekkin. S3:llakin kerkiää ihan kivasti. Hinnan luulisi olevat siinä 75-80 tuhatta euroa, muuten menee liian kalliiksi.
Comment
-
Täältä saa uuteen S3:een 400hp (tai niin ainakin väittävät):
http://www.abt-sportsline.de/en/audi...ne-technology/
Joten kyllä uudessa RS3:ssa pitäisi samat 400hp olla, IMHO?
Comment
-
Mä taas veikkaan samaa 380hv(tai 360hv) mutta hintaa on väkisinkin lähemmäks 80k€. Esim RSQ3 tais olla lähdöltään 80k€ ja ex RS3 perushinta 78+++k€. Varusteilla helposti 5-10k€ lisää, melkeinpä väkisinkin. Ku tuliskin sedanina ja 400hv niin saattas joutua vetää ostohousut jalkaan. :D
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Japi2014 Näytä viestiOn kovia lukemia jo S3:ssa (ABT) mutta en jaksa uskoa RS3:n 400 vakio tehoon vaikka hyvän se olisi jos näin.
Mitähän lie sisältää se 400 kaakin viripaketti?
Eiköhän sinne hyviä lukemia tule kohta ilman ahtimen vaihtoakin, eri pajalta vain.
Comment
-
http://www.abt-configurator.com/en/A.../8V0/20TFSI300
ABT - POWER INCREASEMENT
2.0 TFSI 221 kW (300 HP), 380 Nm tp approx. 294 kW (400 HP), 480 Nm
incl. ABT downpipe with sport catalyst
MKB: CJXC
consisting of: ABT-ECU (AEC), bracket set, cable harness, downpipe with sport catalyst and mounting kit
eli softa ecu ja donwpipe katalysaattori tykötarpeineen tuossa paketissa.
Comment
Comment