RS3 parkissa jokirannassa Turuus. Ei paha.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS 3
Collapse
X
-
-
Ei heti tule mieleen toista autoa jossa näin olisi.
Painonjakaumasta aina puhutaan, mutta etupainotteinen se on hyvin monessa muussakin nelikkovehkeessä, otetaan nyt esimerkeiksi vaikka nopeaksi kehutut Lancia Delta Integrale tai Mitsubishi Lancer Evo-mallit. Luokkaa 60/40 menee painot noissakin eteen. Haldex-neliveto on toki lähtökohtaisesti etu- tai korkeintaan tasapainotteinen, mutta näkisin Audin kohdalla myös aika merkittävänä tekijänä perheautomaisen pyöräntuennan ja tuentageometrian. Renkaiden leveyttä on helpompi muuttaa kuin laittaa koko tuentapaketti uusiin puihin.
Comment
-
Ja vakaaja ym. muutoksilla pystyy vaikuttamaan ali-tai yliohjautuvuuteen. Itse uskon, että vähän leveämmät renkaat edessä on siellä siksi, että saadaan kiihdytyksissä lisää pitoa. Kaarreajon parantamiseen on kyllä muitakin(lue parempia) konsteja.
JPohja, oliko punainen? Jos oli, se oli sit lehdistön koeajoauto...
Mitenkähän tuohon RS:ään ois viisainta tehdä, Audilta saa (pelkästään) taakse vähän paksumpaa vakaajaa vai laittasko joltain valmistajalta koko setin paksumpaa(H&R:ltä taitaa jo löytyä)?
Comment
-
Itse lähtisin liikkeelle Audin paksummalla takavakaajalla, jos sellainen on saatavilla. Sikajäykät vakaajatkaan ei ole ideaaliratkaisu Suomen kuoppaisilla ja routaheittoisilla teillä. Ainakin RS4 B5:ssä sillä quattro GmbH:n takavakaajalla oli merkittävä vaikutus kääntyvyyteen, poisti aliohjautumista huomattavasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jede Näytä viestiBMW 1M vs. RS3: http://www.1addicts.com/forums/attac...7&d=1308219295
Miten voi olla, jos Audi lupaa ajaksi 4,6 sekuntia?
Comment
-
Mielenkiintoinen toi juttu 1M:stä ja Risasta, ei oikein säväytä toi bemmin moottori, kun kattoo noita koottuja lukuja lopusta. 0,4l suurempi, ja moottori toimii huonommalla kierrosvälillä. Mitähän olis ollu lopputulos Risassa, jos ei olis tarvinnut rajata vääntöjä DSG:n takia :)
Comment
-
rs3:sta ei ole kokemusta mutta esim bmw:n 3,5tt koneesta on. Lastu, putki, kuuleri viri ykkössarjalaisessa. Aivan fantastinen moottori sen muutaman kymmenen kilometrin matkalla jonka tuommoisella ajoin. Mikään ei piekse kuutiotuumia sanoo jänkki harrastajat. Pitää paikkansa myös turbojen kanssa pelatessa.
Harvoin sitä vääntöä autotehdas laatikon takia rajaa (onhan näitäkin tapauksia toki olemassa), kyllä se yleensä rajataan tyhmän kuluttajan takia, jonka täytyy saada auto joka on tappavan tylsä. Voisi varmasti audi insinööri sanoa laatikko valmistajalle että tee 100nm kestävämpi jos tarvetta olisi.
Comment
-
Roni siinä kyllä oikeassa, että enpä usko minäkään vääntöjen rajoittamiseen laatikon takia. Luin jostain, että ovat testanneet lootaa paljon yli 600NM väännöillä ja kestänyt hyvin. Onhan 450NM hyvä lukema 2.5l koneelle, bemaris samoja lukuja tais vaan olla hetkellisesti jonku verran enemmän. Ja molemmis väännöt ilmoitetaan vielä suurinpiirtein samoilla kierroksilla, toinen vaan 0.5l isompi. Molemmat koneet on satavarmasti parhaita koneita luokassaan. Ja saahan Audiinkin pelkällä ohjelmalla noin 400HV ja 520NM...
Comment
-
Kiitoksia vaan, itselläkin todella hyvä fiilis autosta. Oikeastaan mikään ei häiritse paljoa(varsinkin auton hiljaisuuus ihmetyttää, mutta en ole vielä kyllä kokeillut muuttuuko äänet S-napilla) ja pieniä muutoksia on jo suunnitteilla. Penkit ei ole minusta mitkään sohvat, mutta ei ne nyt mitkään kisa/ratapulkatkaan ole. Enemmän noissa on kuitenkin reisille tukea kuin Evon Recaroissa ja kovemmatkin nuo sivutuet on, että jo senkin takia tuntuu mun kokoselle kaverille todella tukeville. Selän kohdalla tukea taas ei ole niin paljon kuin esim. Evon Recaroissa, mutta ihan hyvin nuo tukee sieltäkin. Ja mikä parasta, SÄÄTÖJÄ riittää+kaikki on sähköllä ja penkit saa vielä alaskin. :)
Onte, on tuo mulla ollut tiedossa jo jonkin aikaa että saan noin nopeasti auton, mutta siitä ei voinut puhua julkisesti. 5kpl kait noita on edelleenkin vaan Suomeen luvattu. porkkis, mites liittyminen tapahtuu? Noille ratapäiville en kerkee vielä mitenkään, sisäänajoakin pitäs jossain välissä keretä tekemään töiden ohella. Lisäksi auton varustelu alkaa heti kun vaan Helsingin päässä palaavat lomilta. Pena2, kyllä onnistuu mutta vielä ei kyydistä voi kovin kummoisesti nauttia ku pitää yrittää malttaa ajella varovaisesti ainakin se eka tonni...:(
Comment
-
Onnea uudelle autolle, komea on peli!
Liittyminen jäsneksi onnistuu tästä: http://www.audiclub.fi/index.php?mid=8
Comment
-
[OT]Tuosta sisäänajosta oli olemassa keskenään ristiriitaista tietoa. En uskalla ottaa kantaa siihen, kumpi mahdollisesti on enemmän oikeassa. Ajattelinpa vaan muistuttaa asiasta.[/OT]
Linkki: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=42285
Edit: Olisihan se kiva tietää 100% varmuudella, pitääkö näille antaa sikaa vai hissutella ensimmäiset kilometrit. :(
Comment
-
Onnea vaan uudesta pelistä, drool. :)
Samalla kun liityt klubiin voit korjata pienen kauneus virheen rekkari kilven alta laittamalla sinne ne oikealla tekstillä olevat. ;)
Comment
-
Mä uskon, että paras sisäänajo on rauhallista, sekalaista ajelua. Moottoria pitääkin vähän kierrättää, mutta itse en tee sitä talla pohjassa. Pyrin ajaa sen 1000km rauhallisesti, sen jälkeen voi jo ottaa vähän kovempia kiihdytyksiä. Ohjekirja neuvoo ajamaan hissukseen 1500km. Tuli aikanaan luettua muutama artikkeli aiheesta ja tosiaankin esim. matka-ajo ei ole parasta sisäänajoa. Muitakin paikkoja on hyvä totuttaa rauhallisesti, esim. jarrut. Sit vaihdan öljyt 1500-2000km välillä.
BTW, antoivat öljypurkin auton mukaan, kertooko se Audin öljyä kuluttavista koneista? :)
quattro20v, miellellään haluisin pois tuon nykyisen, mutta mitä tilalle?
Comment
Comment