Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 10v biturbo..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    onhan noita pilvinpimein.

    holsetin vaan on halvimmasta päästä.

    holset hx35 54/60mm??

    1200-1500eur niin valikoima kasvaa huomattavasti
    Viimeksi muokannut kessu74; 29.8.2010, 12:50.

    Comment


    • #92
      "10vt moottorissa jossain 3000-3500 kierroksen kieppeillä, 4500-5000 max vääntö" koskeeko toi vakio konetta ja 14-16# olevaa superia. Muuttaako 9.5# motorsportin pakopesä, portattukansi, n. 272' nokka ja 8.5:1 puristus yms. Parempaa vai huonompaa suuntaa heräämistä?

      Comment


      • #93
        pienellä pakopesällä herää paremmin.

        paremmin virtaavalla kannella/nokalla herää huonommin

        korkeammalla puristuksella herää paremmin.

        Comment


        • #94
          paremmin virtaavalla kannella/nokalla herää huonommin
          Nyt ei maalainen ymmärrä. Miksi ihmeessä?

          Comment


          • #95
            herääminen on laaja käsite,mutta jos heräämisellä tarkoitetaan kierroslukua jolloin ahtopaineet alkaa nousta.

            ahtopaineethan nousee vasta sitten kun alkaa kannenvirtaus kyky vastustamaan.

            paremmin virtaavalla kannella ahdot nousee pikkasen myöhemmin kuin vakiolla,ja myös nokan ajoituksella on suuri merkitys.

            omien kokeilujen perusteella,samoilla turboilla 10v moottori herää pikkasen alempaa kuin 20v.

            mutta erot ovat hyvin pieniä,käytännössä niillä ei ole juuri merkitystä.
            Viimeksi muokannut kessu74; 6.9.2010, 05:46.

            Comment


            • #96
              Jos kansi virtaa paremmin niin silloinhan sillä menee pienemmällä paineella sama ilmamassa läpi. Eihän se ahtopaine ole mikään itseisarvo. Sen perusteella en väittäisi heräämisen huononevan, vaan paranevan.

              Comment


              • #97
                Herääminen on ongelmallinen käsite, kun sitä ei ole kukaan auktoriteetti määritellyt vedenpitävästi.

                Toisille herääminen on ahtoviisarin nousu paineelle, toiselle se on moottorin herääminen.

                Moottorin heräämisen komeminen puolestaan koetaan subjektiivisesti, ja tulkintoja on yhtä monta kuin tulkitsijoita.

                Comment


                • #98
                  Niin teoritisoidaan lisää, jos pakopuoli on ahdas, tällöin pakokaasujen virtausnopeus kasvaa . Auttaako se pyörittämään turboa nopeammin vai hidastuuko pakokaasujen nopeus heti , kun tulevat isompaan tilaan/turboon.
                  Vähän asiaan liittyen luin juuri Pierburgin pakokaasuläpistä, joilla voi tehdä kaikenlaisia virtausmuutoksia , keksishköhän noille käyttöä. Ovat aika simppeleitä laitteita, ilmeisesti vai alipaineella imetään päälle.
                  http://www.ms-motor-service.de/ximag...029_en_web.pdf

                  Comment


                  • #99
                    Onkos noi kiinteet (n.30mm 0.76 pesä) hukkikset liian pieniä 5:iin. Aiemmista kirjoituksista pääteltynä esim. hx35 52/60 9.5# motorsportin pesällä ja 50mm hukkiksella vois ollä käypä ratkaisu n. 350hv pyörätehoille? Kkk-7200 ei taideta paljon yli 300:n mennä?

                    Comment


                    • Nostellaas aihetta välillä, jos kerkeis tähänkin jossain vaiheessa syventyä enemmän. Jokos tänä päivänä tälläinen pienen/ison turbon toimiva yhdistelmä on tehtynä?
                      Tai vaihtakaa toi garrett ruuviahtimeen ;)

                      Comment


                        Tuohon biturbo kuvioon en osaa sanoa mutta kun tässä tuntuu näitä 10vt kokemuksia olevan niin lisäämpä omani. Vakio KG moottori, ahtimena K26 missä 54mm billet siipi K27 kotelossa. Jakajasytkästä johtuen paineet jätettiin 1.5bar joka tulee 3600rpm tienoilla, ahdin herää kolmen tonnin jälkeen. 350@6800rpm ja 460nm@4700rpm. Hukkiksena 38mm kiina tial ja tankissa E85. On kyllä sulaa hulluutta koittaa mahduttaa kahta pakokaasuahdinta 10v:n kylkeen ainakin tilan puolesta :)

                        Comment


                        • Eikös audikin protoillut ns paljaalla cross-flow kannella jopa 10v turboa ;)

                          Comment


                          • Tänään pienen tovin tutkailin ja kyllä sinne vois yrittää pari ahdinta survoa, kun katsuri setä ei sitä kieltänytkään. Mikä olis oikea periaate, uusi paremminvirtaava pakosarja ja joku pikku turbo vakion tilalle ja sen jälkeen isompi eli toi to4. Pikkuturbon ohitus hukkiksella kiinteä vai erillinen? Imusarja on tehty wrc tyyliseksi vakio laippoihin, miten tollanen virtaa vaparina, kun ei ahtoja? Mikä olis oikean kokoinen pikku turbo 63 vai peräti 48 ja iso hukkis ja siivet 4?/5?

                            Laatikosta pitäis korjata laakeri ja aattelin, jos heittäis ton mc:n sellasenaan siihen kiinne, tietty jos laakerit kattois. Kaitpa se ton kestäis. Pikku turbo avittais tietty alavääntöö, mut kannattaako sitä tehdä viinalle 7.8 rutuilla? Jos jättäs aat:n stroukin myöhemmäksi vai löytyykö mistään muusta vehkeestä siihen käypiä mäntiä/kiertokanki tai korkeempi ruttusia mäntiä tohon 2.2:een.

                            Comment


                            • Viina ja amerikanmoottorimaiset rutut ei ainakaan kuulosta hyvältä. Lisää puristuksia vaan ni saat alipainealueella paremmin vetävän moottorin.

                              Comment


                              • Ei sitä kahdella puhaltimella kannata missän nimessä tehdä ylävireiseksi. Sen ei pitäisi periaatteessa olla ikinä alipaineella..

                                Comment


                                • Tarkennatko miksi ei? Tarkoitus oliskin tehdä alavireinen. Eikä tolla mc:llä paljon ulos tehoja tuliskaan..kait. vai onko liian paljon vääntöä kangille.

                                  Comment


                                  • Tuo ikinä alipaineella oli lähinnä kuvainnollisesti sanottu. Joku sikapieni pikkupilleri jumalattomalla hukkiksella voisi olla ihan ok tuomaan alarekisteriin vääntöä ja herättelemään isompaa. Esim. joku hukkaportti-tdi:n ahdin spoolaa varmaan jo melkein tyhjäkäynnillä.

                                    Comment


                                    • 2.2L vitos moottori nykyaikaisilla billet ahtimella herääminen alkaa jo alle 3000 kierroksen,strokerilla pikkasen vielä alempaa,eikö se ole jo riittävän alhaalta??

                                      jos huipputehoja ei ole tarkoitus ottaa reilusti,en näe tossa oikeen mitään järkee.

                                      Comment


                                      • Olen taipuvainen näkemään samoin.

                                        Comment


                                        • Normi käytössähän millään isommalla föönillä ei tee mitään. Kun hauskuus vasta alkamassa=muoviläpyskä jo kuivumaan taskusta menossa. Käsi ylös kuka vinkuttaa kierokset yli 3000 et turbo pysyy pelialueella. Mikäs sen ärsyttävämpää, kun poletaan kaasua ja mitään ei tapahdu ennen, kun hämmennetään hulluna soppakauhaa.

                                          Ideahan tässä olis et pikku turbolla ajettas käytännässä normiajot, eli lähes kaikki ja isompi vois tulla hengailemaan mukaan, jos tarvetta ja käyttö aineena olis bensa silloin.

                                          Mikä vois olla se pikkune hukkaportiton turbo ja olisko toi edellä mainittu turbojen sijoittelu oikea tapa, sillä ne vois olla mahdollista sinne sovittaa. Jotkut jakanu pytyt keskenään myös turbojen kanssa? Tuossa nyt iso homma olis kokeilla toimiiko toi vai ei, muuttaa sit yhelle, jos susi tuli.

                                          Comment


                                          • Vitoskoneessa tuo pyttyjen jakaminen on hieman hankalampi juttu, ellei sitten vie sitä "ylimääräistä" pyttyä vaikka suoraan hukkaportille. :)

                                            Comment


                                            • Eli sellainen orkkis valusarjaratkaisu :) Eikö bensa ja etenkin 10v ole ehkä vähän vaikeahko lähtökohta, jos haluaa kovin alhaalla heräävän, joka vielä liikkuisikin jonnekin.

                                              Comment


                                              • Se on jo kokeiltu, että 20V vakio K24 tekee jo MC:stä aika alhaalta heräävän. Vetää jo kivasti ennen 2k. Vielä alemmas pääsee ainakin 1.9 TDI:n puhaltimella, ehkä myös 5-dieselin föönillä, joka sekin puhaltaa melkein 200 hp.

                                                Comment


                                                • Millä spekseillä toi 20v ahdin kulkee?

                                                  Comment


                                                  • Sama ahdin mitä loppupään 10v turboissa käytetty

                                                    Comment


                                                    • Guuggelist löyty, et olis 42.6/46 mikä pakopesä tos on?

                                                      Comment


                                                      • Sellanen muistikuva että 6 pesällä olis.

                                                        Comment


                                                        • Tuolla haipower puolella on pientä jutun alkua ollut asiasta viesteissä 703 ja 704.
                                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...34#post1212334

                                                          Comment


                                                          • Tuli huomattua. 10vt ei tollasta putkihässäkkää paljon rakennella. Pitäis saada mahtumaan imusarjan alle ja vähän sivuun ja 3 hukkaporttiakin vielä. Hyvän jos vielä tekis, ni pitäis tehdä se 2.5 ja 10 rutuilla. 159:kö olis hyvä kankipituus. Mistäs tollasia löytää hyviä ja halpoja samassa paketissa.

                                                            Comment


                                                            • kangen pituus männän korkeuden mukaan.

                                                              Comment

                                                              Working...