Tuli mietittyy toimisko mc1 moottori, jos laittas pari pientä turboa siten, että 3 pytyn jakais molemmille turboille, vai tekeekö turbon pyörimisestä sykkivää pakokaasun vähemmyyden takia..?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 10v biturbo..?
Collapse
X
-
Jos (kun) autossasi on alkuperäinen K26 fööni niin jo 20v koneen vakio K24 muuttaa tilannetta huomattavasti paremmaksi. 10v:n föönissä on iso turbiini ja pieni kompura -> sytyy hitaasti sekä myöhään ja kun syttyy niin kompurasta loppuu tuotto....
Mielestäni täysin tarpeetonta ruveta kahta fööniä sovittamaan.
Comment
-
Onnistuu varmasti kahden ahtimen sovittaminen rivi vitoseen. Pyttyjä jakamalla sitä en kumminkaan lähtisi tekemään, ennemmin näkisin sen vaivan, että pohtii miten saisi tehtyä kahdelle turbolle koko koneen "voiman" ja sitten yliheitto jossain kohtaa. Lopputulos olisi saatanasti kalliimpi kuin yhdellä nykyaikaisella turbolla oleva, ja 99.99% varmuudella myös huonompi.
HYVIÄ perus turboja saa kaupasta uutena alle 1k€ maagisen rajan...
Comment
-
Lähinnä tarkotin pelkästään turbon kanssa, mut remmiahtimesta sen verran onko niitä paljon audin 2,2 vitosiin asennettu ja millä remmiahtimella voisi toimia ja missä hintaluokassa pyörivät? Katastusmies vois kattoo pitkää remmi/turbo yhdistelmää.. :) Omaan tarkotukseen mitä haen, ni sopis kyl remmin ala vääntö paremmin, miten sitten korkeilla kierroksilla tuotto ja saako noilla minkälaisia tehoja 10v:stä? Voiskoha turbon korvata remmillä lakipykälien mukaan?
Comment
-
"10v:n föönissä on iso turbiini ja pieni kompura -> syttyy hitaasti sekä myöhään ja kun syttyy niin kompurasta loppuu tuotto..." Tekeekös toi sen ku esim. nelosel kiihdyttää..turbo herää ja about 5-6 tonni kohil meno lievästi "hyytyy" ja vitosel heittämisen jälkee meno jatkuu..vai pensan saannissa jotain häikkää..?
Comment
-
Mitenkäs kun olen joskus katsellut kuvia ja lueskellut juttuja että ahtimen sais aika alhaalta heräämään sellasella patentilla että pakokaasua ensin ajettaisiin jaetun pakopesän toisen kanavan kautta tiettyyn kierrosmäärään asti ja sitten isommilla molempien läpi... ohjauksena jutussa oli muistaakseni ihan tavallinen peltiläppä.
Comment
-
Niin siis Antti taitaa ajaa takaa sitä, että tuplaporttinen ahdin ajetaan pyörimään kaikilla pytyillä, kunnes läppä avautuu kun rupeaa ahdistamaan.
Toimii, siitä on tarinoita paljonkin, eka mihin törmäsin taisi olla joku Supra. Eli pakosarjan laipan ja ahtimen väliin sijoitetaan "laippa" jossa toinen ahtimen porteista suljetaan läpällä, kunnes tarvitsee virtauksien puolesta avata.
Comment
-
-
Comment
-
joo olivat, missään en vaan ole törmännyt penkkilappuihin tyyliin läppä toiminnassa/ei toiminnassa, olis kiva vertailla millain on vaikuttanut. Jossain oli juttua että olis saanu ahtimen mukaan noin 1000 rpm aikasemmin tolla. Asiaan lienee vaikuttaa myös pakosarja, onko jaettu vai ei.
Comment
-
Vastaheitolla tosta myös, @rttu vaan näemmä poistanut omat kokemuksensa
/mielipiteensä?
http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=816.0
Yhteenvetona unohda läppä ja kkk 24 tai ainakin se 26.
Laita joku Oikea nykypäiväiväinen ahdin,huomattavasti parempi ja järkevämpi..
On mulla laputkin, ilman-kanssa-ennen ja jälkeen, mutta kun ei toiminu niin ei toiminu.
Comment
-
Jos sitä remmiahdinta lähtis sovittamaan turbon lisäksi, oliskos joku eaton m45 tai m62 sopiva MC1 moottorille, kun niissä taitaa olla jo magneettikytkin vakiona. Turbon vaihtais vaan astetta järeämmäksi yms. Tasainen vääntö olis tavoitteena lähes tyhjäkäynniltä lähtien.
Kiertokanget vaihtoon ja kestääkö toi alakerta muutenkaan kasassa kasvaneen alaväännön takia ja 016 laatikko yms. mukaan lukien. jos tonne täyteen ahdettuun kone tilaan saa mitään remmiä, edes työnnettyä?
Comment
-
Isompi remmiahdin parempi, välität aika pitkäksi ja päästät magneetti kytkimen, kun turbo heräilee.
Äläkä suotta vaihda niitä veivejä. 10v veivi kyllä kestää.
Comment
-
Hoonaus ja uudet männänrenkaat, kampiakselin ja veivien laakerit ja ehkä tasapainotus, jos viitsii tehdä + tiiviste sarja. Remmiä ja turbo painetta lisää ja kovaa ajoa ja alakerta pitäs kestää vielä kasassa..kauankin. paljos nää kilkkeet kestikään painetta 1,2bar vai enemmin. Edelleen epäilisin n.400tkm ajettujen osien kestoikää :0 Vai eikö audin osilla tunneta valu/raudan väsymisen merkkejä.
Oliskos järkee lähtee kasamaan uusilla alkuperäisillä männillä ja veiveillä, jos sille tielle lähtee vai suoraa tako osilla?
Comment
-
Eihän tonne konepellin alle saa mitään esim. eatonia mahtumaan, isompi välijäähy peittää lamppujen välin ja kone liian edessä hihnojen osalta. Mihis tehoihi asti alkuperäinen välijäähy riittää? ei kehtais peltii reijittää ja jäähy koneen "päälle". Halvin ja yksin kertaisin ratkaisu taitaa olla, et oottelee turbojen kehitystä vielä.
Comment
Comment