Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 10v biturbo..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Tuottaa meinaten 10vt pakokaasua ihan erilailla kuin 20vt joten myös herää ihan kohtuullisesti hyvin
    Saisikos tähän vähän perusteluja?
    Viimeksi muokannut jta; 27.3.2010, 09:28. Perustelu: liian lyhyt leikkaus, pidennetty

    Comment


    • #62
      Olisko asian laita ennemminkin niin että kone hengittää lähtökohtaisesti huonommin, joten ahtopaine nousee helpommin? Ei painetta ilman vastusta.

      Comment


      • #63
        superilla ainakin ylittynee normilevy+race-asetelma -raja.

        Comment


        • #64
          Eikös sillä paremmalla normilevyllä ollu lähemmäs 700nm, sietoraja? Tarpeeksi matalilla paineilla hx40 superi.. Eikös 2v kansiin, turbot tule yli mitoittaa?

          Comment


          • #65
            Valmistaja lupaa vakiolevyllä 520Nm ja sintterillä 615Nm, race massalevy on inan huonompi kuin sintteri. Käytännössä noihin saa sen ~80Nm ainakin pistää lisää.

            (normilevy= vakio, joka taas eri asia kuin race massalevy)

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja JVTL Näytä viesti
              Eikös 2v kansiin, turbot tule yli mitoittaa?
              kyllä,jos haluat samat tehot kuin 4/5v kansista

              Comment


              • #67
                Jaettu pakosarja, 1-2 ja 3-4-5 pytyt yhteen, vai jättääkö jakamatta ja pyöristää vaa, pakopesän väliseinämän? Vastaus löyty jo..
                Viimeksi muokannut JVTL; 30.3.2010, 21:51.

                Comment


                • #68
                  Onkos tuhoon tuomittu ajatus, korvata superin 14# jaettu pakopesä, 8# jakamattomana pakopesänä. Pakopaineet..?

                  Comment


                  • #69
                    sanoisin että liian pieni,ainakin jos vähänkin kovempia ahtopaineita käyttää

                    Comment


                    • #70
                      On tullu mietiskeltyy tulikohan hommattuu liian iso puhallin (ku halvala sai), herääköhän toi edes ennen "rajoitinta"? Jos sittenkin hy35/mitsun td05/td06 tai sanokaa, et joku on tehny 10v, et yli 3 tonnin alkaa jotain tapahtumaa superilla.?

                      Comment


                      • #71
                        mulla on samakokoluokan ahdin,2bar noin 4000kier/min.

                        40 superista ei kokemuksia

                        35superi vois olla mielenkiintoinen kokeilla.

                        Comment


                        • #72
                          Mä unohdin ainakin ton 35 superin just ton pakopesän takia. Nyt sit asennusta odottelee 40 superi. Sais vaan jostain pakosarjan tolle. Tai sit täytyy alkaa tekeen toi sarja ite. KKD:n sarja hylkii vaan hintansa puolesta. Ja kinkkisarjat taas kestävyyden takia.

                          Comment


                          • #73
                            Olin jostain lukeneeni, et motorsportin jakamaton 8# pesä vastais lähelle holsetin 14# jaettua pesää.. Jos toi pitää paikkansa, ni voisha sitä sit kokeilla.

                            Comment


                            • #74
                              ja eikös tuota pientä pesää, kompensoida isolla hukkiksella..

                              Comment


                              • #75
                                Mikäs holsetti tarjoaa 10v:ssä, käyttöalueen 3000-6500 väliin.. hy35..?

                                Comment


                                • #76
                                  Mä olisin hyvin vahvasti siinä uskossa, että HY35 ei sovi mihinkään muuhun kuin siihen kompressoriin/aggregaattiin/ruohonleikkuriin mihin se on alunperinkin tarkotettu. Ylihypetetty, ja monessamonessamonessa paikassa jommosen paskaksi todettu kampe.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Pitää kuopata toi hy sitten. Pitää sit "pilata" toi superi 8:n pesällä ja laittaa kaveriks iso hukkis. Pitääkös tollasella kierättää rajottajalle asti ettei tipu vetoalueelta? Kkk:lla tuntu tippuvan, ku 5 tonnissa vaihto isompaa pykälää suuremmilla vaihteilla.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mä olisin hyvin vahvasti siinä uskossa, että HY35 ei sovi mihinkään muuhun kuin siihen kompressoriin/aggregaattiin/ruohonleikkuriin mihin se on alunperinkin tarkotettu. Ylihypetetty, ja monessamonessamonessa paikassa jommosen paskaksi todettu kampe.
                                      Ai, ehkä mulla on omassa sitte joku vika kun se paska hy35:kin toimii..

                                      Comment


                                      • #79
                                        No sittenhän me kaikki voidaankin laittaa kaikkiin vehkeisiin HY:t kun Otsolla toimii.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Molempien kommentit antavat tasan yhtä paljon lisäarvoa. Toinen sanoo ettei toimi ja toinen sanoo että toimii. Ilman perusteluja tahi tarkempaa määrettä miksi ei toimi tai missä toimii niin ovat yhtä tyhjän kanssa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Tää ny on osakseen jo vähän turhaa ja offtopiccia, mut jatketaan tähän:

                                            Tuo hy35 ei todellakaan ole se ahdin jota lähtisin itse ihan ensisijaisesti laittamaan 5syl. koneeseen.
                                            Kokeilu mielessä tosin miks ei, vaikka lopputulema on jo lähes varmasti tiedossa.

                                            Mutta mielestäni varsin turhaa haukkua sitä ihan täysin paskaksi, ilman suurempia/mitään perusteita?

                                            Tiedän hyvin varmasti vain yhden 1,8l 16v koneen jossa se toimii valtavan hienosti.
                                            Herää alhaalla ja jaksaa ylös
                                            Toki nokkien ajoituksista riippuen 1,5bar ahdolla pakopainetta ~6krpm jälkeen on jo sen 1,7-2bar mutta vetää kyllä silti mielestäni varsin raikkaasti ihan rajoittimelle asti.
                                            Ihan tosissani tulen ostan vaikka sulta jonkun, minkä tahansa ahtimen, jos se on parempi ominaisuuksiltaan kuin tuo. Hintaan 750€....

                                            Comment


                                            • #82
                                              HY on tiukasti alkuperäisen kokoonpanonsa kanssa naimisissa oleva turbo, jonka pakopuoli ei ole balanssissa kompressoripuolen kanssa, eikä se siksi ole hyvä. Otso on ensimmäinen, jolta olen kuullut HY:stä edes orastavasti positiivisen kommentin.

                                              "Kaikilla muilla" herää kivasti, mutta painuut tukkoon samantien. Poislukien tietysti tietyt twin turbo kokeilut, jossa eivät myöskään heränneet.

                                              Vitoskone vaatii isompaa pakopuolta kompressoriin nähden, kuin neloskone, joten HY:n ongelma ilmenee vielä tehokkaammin.

                                              8 pesä on liian pieni vitoseen.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Mitsun turbo n. 300-350hv "pyöristä"/10v, toimiiko keskenää?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Mikä olisi sitten hyvä kokoinen pakopesä 10v?

                                                  http://www.hevosvoima.com/shop/index...oducts_id=1150

                                                  Herääkö tuo alempaa kuin 5000rpm?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    eiköhän tuo pikkasen alempana herää.

                                                    olisko kuitenkin järkevämpi holsetin 40super 14 tai 16 pesällä,suurinpiirtein saman hintainen

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      osaako kessu sanoa millä kierroksilla hx40 super heräilee?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        10vt moottorissa jossain 3000-3500kierroksen kieppeillä,4500-5000 max vääntö

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Olen vahvasti sitämieltä, että kannattaa unohtaa tollaset Masterit kokonaan. Holsettia saa kuitenkin samalla rahalla.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tuo tehohaarukka menee nyt kyllä vain vähän yli mutta onko jotain oikeasti hyvää ahdinta joka herää siellä 3000 pinnassa ja tehoa n. 350-400hv

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Varmaan Compturbolta 350 tai 355. Mutta Hinta vaan eri ku Masterilla tai Holsetilla.

                                                              Comment

                                                              Working...