Millä .AR:llä otit pakopesän ja tuliko 252 vai 257?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
-
Nonii, aika lähellä ennään sitten samalla speksillä kuin itsekin ajattelin. Mä vielä arvon tuon isomman ja pienemmän välillä, enkä tiedä vielä otanko single vai twin scroll pesän. Tohon sai ameriikasta jotain vähän parempaa pakopesääkin, tiedä sitten, miten paljon vaikuttaa. Se on varmaa, että mitään kyläsepän spesiaalia ei tuu, vaan semmonen, johon saa osia suoraan hyllystä ilman koneistuksia. Tuon linkin kuvassa pakosiiven ja kotelon välys on kyllä ihmeen iso. En sitten tiedä, laajeneeko toi inconel siipi paljon lämmetessään.
https://www.ebay.com/itm/Borg-Warner...8AAOSwD89bu6i0
Comment
-
Etsi tuolta lootasi välitykset ja laske siitä: https://audi.7zap.com/en/rdw/https://audi.7zap.com/en/rdw/
Comment
-
tuossa aika hyvä laskuriohjelma jos välitykset on tiedossa https://www.blocklayer.com/rpm-gear.aspx?
Comment
-
Suuttimista vähän asiaa:
875cc "ball to seat" tyyppiset dekat saa nyt lähteä ja tilalle tarttis paremmat. Homma meneekin nyt vähän hankalaksi, kun hajoitinlevyllä olevaa 850-900cc ruuttaa ei ilman adaptereita meinaa löytyä. Onko se 4-reikäinen deka yhtään parempi kuin tuo ball to seat deka? 1000cc ev14 boschia olis 7-reikäisenä, mutta se taas alkaa olla turhan iso 400hv koneeseen. Olisko jotain hyvää vinkkiä tähän?Viimeksi muokannut JM; 14.2.2020, 09:27.
Comment
-
Tulipa nakattua tänään 875 dekat mäelle ja 7-reikäistä EV14 ruuttaa tilalle. Ihan järkyttävä ero noissa. Vaikka asetukset oli dekojen jälkeen metsässä, lähti auto heti hetkekesi käymään, eikä ollut mitään semmosta kakomista, mitä dekoilla on ollut. Sitten kun sai vähän säädeltyä tuota paremmin kohdalleen, niin ero noihin siemensin sysipaskoihin paloruiskuihin on kyllä järkyttävä. Kaikki kylmänä epäröinti, jota en ollut saanut kuntoon karmeasta säätämisestä huolimatta oli kokonaan poissa. Suorastaan vituttaa se työn määrä, mitä noiden paskojen kanssa on tepuloitu kesän ja syksyn ajan ja siltikään en saanut sitä koskaan mieleisekseni. No nyt pelaa ja tästä on hyvä jatkaa. Tankissahan oli siis syksyistä viinaa Redlinen SI-alcoholilla maustettuna.
Comment
-
Tässäpä olis, olkaa hyvät :)
https://www.finjector.com/fin/ev14_9...49_mm-p-489789
Bosch numero 0280158040
Semmonen kummallisuus tähän kyllä liittyy, että jouduin pienentämään suutinkokoa, että sain auton käymään. Olisi pitänyt muuttaa 875->1000, mutta pitikin laittaa 800, että alkoi soppa riittää. Silti VE-taulun alanurkkaan sai lisätä soppa 54->64. Dekoilla VE-taulu meni kyllä siististi 54-130. Joku tuossa yhtälössä ei nyt osu kohdalleen. Suuttimet ovat tulleet finjectorilta penkitettynä sarjana, että pitäisi olla sen puoleen kohdallaan. Dead timet on vielä korjaamatta, että voi sekin tehdä omat temppunsa, mutta tuskinpa niistä nyt niin hirveitä eroja tulee. Pikku koeajolla sopat olivat normaalilla cruising alueella suht hyvin kohdallaan korjatulla suutinkoolla.Viimeksi muokannut JM; 5.3.2020, 15:33.
Comment
-
Joo, dead time vaikuttaa etenkin tyhjäkäynnillä ja kevyellä kuormituksella. Ja sitä enemmän mitä isommat suuttimet ovat kyseessä. Tuolla sylinteritilavuus / suutinkoko -yhdistelmällä alkaa olemaan jo varsin merkittävä vaikutus. Eli kannattaa ehdottomasti katsella kohdilleen ennen enempiä säätelyitä.
Comment
-
Juu, tottakai korjataan, ei vaan silloin ollut vielä oikeita arvoja saatavilla. Täytyypä katsoa, miten asettuvat sen jälkeen. Ruiskutuksen ajoituksen säätö vaikutti edelleen olevan tärkeä, jos veti taulun täyteen 400 ajalla, meni kaasun vaste selvästi huonommaksi. Dekoille säädetty taulu tuntui toimivan hyvin näilläkin. Tämäkin on tietysti sidoksissa myös tuohon deadtimeen. Täytyy koittaa perusasetusta, kun on ajat laitettu oikein kohdalleen.
Edit:
Nyt on deadtime oikein ja ruuttien kooksi merkattu 1080cc (4bar säädin). Käytin 3bar arvoja ja sitten laitoin yhden naksun lisää dead timea koko tauluun. Enää ei ruiskutuksen korjauskaan vaikuta niin paljon koneen käytökseen. Lienee siis aika hyvin kohdallaan.Viimeksi muokannut JM; 7.3.2020, 19:34.
Comment
-
Vai Freudilaista kamaa :D Joo, siellähän se koneen etupuolella jököttää. En mä tota kokoa älynnyt sen enempää ihmetellä, katsoin vaan, että sopii laipan reikään ja on samaa kokoa kanavan kanssa. Seuraava koko alaspäin olis ollu 38mm(ulko, 2mm seinämä) ja se tuntui jo pieneltä. Siihen sopivaa slipon kollektoria ei sitten olisi ollut enää saatavilla. Tai no olis ollut, mutta hinta olis ollut aika astronominen. Tuon sai vielä 170 eurolla.Viimeksi muokannut JM; 18.3.2020, 14:42.
Comment
-
Mulla on valettu RST-laippa, johon on muotoiltu siisti nielu. Se menee tuohon 3" putken nokkaan siististi ja noudattelee aika tarkkaan ahtimen nielun muotoja. Kokeillaan nyt tuolla ja jos ei toimi, niin tehdään sitten kartio mallinen.
https://www.ebay.com/itm/T3-Turbo-In...EAAOSwPcVVtsOb
Comment
-
Comment