Onnistuuko koodata pois A5 2013 vuosimallista tota moottorin sammutusta kun kuskin oven aukaisee?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)
Collapse
X
-
En tiedä, mutta tämä voisi olla parempi lanka:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119002
Comment
-
Disabling automatic rear window wipe (when reversing with wipers on) on Avant models: Go to module 09 - Central Elect., 16 - Security Access, 10 - Adaptation, Channel 19, change value 1 to 0. Thanks to scneidfried (http://www.motor-talk.de/forum/codie...3.html?page=69) and rlarsen (http://www.audizine.com/forum/showth...278256&page=12) for reporting this.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ovtt Näytä viestiOnnistuuko koodata pois A5 2013 vuosimallista tota moottorin sammutusta kun kuskin oven aukaisee?
https://www.stemei.de/pages/coding/a...fahrertuer.php
Comment
-
Olisko noista apuja että pesuneste riittää pidempään?
https://www.stemei.de/pages/coding/a...erungszeit.php
Comment
-
No siis... tuossahan neuvotaan neljä eri toimintoa ja oletan kyseessä olevan tuo ensimmäinen:
VCDS:llä moduliin 09
Security access (16) auki koodilla 20113
Adaptation (10) -> Channel 25
Ja sitten uusi arvo millisekunteina -> Test -> Save
Kolme viimeistä listalla ovat (ja näissä logiikka ihan sama kuin yllä):
- Pesuaineen suihkutusaika
- Kuinka monen tuulilasipesun jälkeen pestään ajovaloja
- Ajovalopesurien poistaminen käytöstä kokonaan
Sivuhuomautuksena, että Google translatorilla ei kannata kääntää kieliä suoraan suomesta/suomeksi, vaan aina englanniksi/englannista. Tuolloin käännös toimii todella hyvin. Itse olen juuri tällä viikolla hieronut muutamista seuraavassa retrofit-projektissa tarvittavista osista kauppaa puolalaisten kanssa puolaksi Google translator apuna.
Comment
-
Vag-comin hankinnasta asiaa
Hei.
Ajattelin hankkia Vag-comin itelle kotikäyttöön. Läppäri löytyy. Mistä kantsiis tuo piuha hankkia ja ohjelma? Interneetin markkinoilla on liikaa vaihtoehtoja, ei riitä oma järki tutkimaan kaikkia läpi. Moni tuntuu tilailevan ihan ebaystä, siellähän nuo piuhat ei maksa kun pari hassua euroa. Samoin e-villessä näyttäs olevan vähän hintavampia, esim alle pari kymppiä. Mutta oon kyllä valmis vähän enemmänkin siihen panostamaan jos hinta-laatusuhde kohtaa.
Onko noilla miten isoja eroja? Mitä teillä itellä on käytössä?
En ole mikään suuremman luokan ohjelmoitsija vaan ihan kotikäyttöön, viivakoodien lukuun ja poistoon ja toki on hyvä jos sillä muutakin suht yksinkertaista koodausta saa tehtyä. Autona mulla a6 c5 josko sillä valinnan suhteen väliä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja harakka Näytä viesti[...]viivakoodien lukuun ja poistoon [...]
Tosissaan: hanki vaan aito piuha. Itse hankin VAG-leiriin siirryttyäni, enkä ole katunut. Päivitykset tulee ja toimii, eikä tarvitse kikkailla mitään.
Comment
-
Aidon saa kätevimmin ainoalta valtuutetulta suomalaiselta jälleenmyyjältä: https://vcds.tech/verkkokauppa/
Hinta riippuu siitä haluaako suoraan sellaisen jota voi käyttää rajoittamattomaan määrään autoja (465€), vai tyytyykö siihen että kaapeli toimii (ilman lisämaksua) vain kolmen (269€) tai kymmenen (329€) auton kanssa. Itse panostin tuohon kalleimpaan versioon, sen erotuksen saa kyllä takaisin jos kaapelin päätyy myymään eteenpäin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viestiNo siis... tuossahan neuvotaan neljä eri toimintoa ja oletan kyseessä olevan tuo ensimmäinen:
VCDS:llä moduliin 09
Security access (16) auki koodilla 20113
Adaptation (10) -> Channel 25
Ja sitten uusi arvo millisekunteina -> Test -> Save
Kolme viimeistä listalla ovat (ja näissä logiikka ihan sama kuin yllä):
- Pesuaineen suihkutusaika
- Kuinka monen tuulilasipesun jälkeen pestään ajovaloja
- Ajovalopesurien poistaminen käytöstä kokonaan
Sivuhuomautuksena, että Google translatorilla ei kannata kääntää kieliä suoraan suomesta/suomeksi, vaan aina englanniksi/englannista. Tuolloin käännös toimii todella hyvin. Itse olen juuri tällä viikolla hieronut muutamista seuraavassa retrofit-projektissa tarvittavista osista kauppaa puolalaisten kanssa puolaksi Google translator apuna.
Comment
-
Neuvokaa neuvotonta, miten saan opetettua uudet ajovalojen tasot jos en pääse vcds:llä moduliin 55 xenon range? Myöskään moduleihin 29 ja 39 en saa yhteyttä. Ei vikakoodeja.
Käytössä aito kaapeli versiolla 18.9.0. Auton valovarusteina xenonit automaagisena ja pitkien vaihtoavustimella.
S5 B8.5.
Comment
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...19)_controller
Tuolla ohjeella mennään, kun ei noissa ole moduulia osoiteessa 55.
Comment
-
Onko tietoa tai kokemusta saako tuon vcds toimimaan Hp cromebookin kanssa.Tai ylipäätään muissa kun windows käyttöjärjestelmässä ? Vanha läppäri vetelee viimeisiään ja uus pitäs hankkia mut tollanen pikkuläppärikin vois olla ihan riittävä muuhun kuin vikakoodinlukukäyttöön..
Comment
-
Hmm, jos tuon nyt oikein ymmärsin niin saa toimimaan mobiilissa ilman windows käyttöjärjestelmää mut pitäisi ostaa uusi lisenssi ja kaapeli ? Ehkä sitä on sit järkevämpää etsiä vaan joku windows läppäri...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mika__M Näytä viestihttp://wiki.ross-tech.com/wiki/index...19)_controller
Tuolla ohjeella mennään, kun ei noissa ole moduulia osoiteessa 55.
Comment
-
Käytössä VCDS. Koska A4 B8 Allroad -09 ei halua aina lähteä avainta painamalla (ja joskus tulee teksti että "press clutch to start") arvaan että tässä(kin) mallissa on ongelmia sen kytkimen kytkimen kanssa. Kytkinpolkimen asentoanturi siis.
VCDS:ässä on engine-kohdassa Meas.Blocks harmaa. En pääse lukemaan 66 ryhmää, mistä pitäisi ilmetä kytkinpolkimen asentoanturin antamia arvoja. Googlasin nopeasti jostain UDS, ja advanced measuring blocks toimisi mutta niistä en ymmärrä mitään eikä haussa ole "clutch" sanalla mitään.
Miten pääsen katsomaan mitä kytkimen asentoanturi kertoo?
Edit: tämän luin https://forums.ross-tech.com/showthr...UDS-Vs-non-UDS mutta sieltä ei oikein auennut että miten näe kytmien asentoanturin arvoja.Viimeksi muokannut haraldh; 13.12.2018, 21:44.
Comment
Comment